De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on February 15, 2020, 13:38:29
Volgens mij scheiding tussen EV en digitale apparatuur



;) lol , graag gedaan en veel plezier ermee!

Deze Isotek kan ik mij ook nog herinneren  ;D. Volgens mij zouden alle 4 de aansluitingen compleet identiek moeten zijn. Het feit dat die ene wat apart zit van de andere drie heeft volgens mij geen enkele speciale betekenis.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on February 18, 2020, 22:17:15
Deze Isotek kan ik mij ook nog herinneren  ;D. Volgens mij zouden alle 4 de aansluitingen compleet identiek moeten zijn. Het feit dat die ene wat apart zit van de andere drie heeft volgens mij geen enkele speciale betekenis.

Volgens mij wel, maar ik weet het niet meer.


Net bericht van de reparateur, de onderdelen van de EV zijn onderweg, kan dus nog wel even duren voordat er weer ATMOS hier te horen valt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Weken van geen films kijken.... EV kapot, daarom geen ATMOS, dus geen film gekeken :D :P

Net een berichtje, de EV is gerepareerd, geen idee wat er mis was, wat er gerepareerd is. Dat ga ik nog wel horen.
Vandaag direct maar ophalen, voor een mogelijke lockdown ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

flakkees

lekker man , kun je weer van je set genieten .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

denoontje

En draait ie al weer?
Weet je al wat er niet ok was?

skyfox

Ik denk dat hij zn eerste film alweer aan het kijken is :)

Ben ook wel benieuwd wat er mis was. Hopelijk nu alleen nog maar genieten van audio met die amps!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blue-eyes

Trafo is vervangen, onder garantie. Geen idee van de oorzaak.

Fysiek staat de EV al weer in het Rack, maar nog niet aangesloten.

Ik denk dat SW9 aan wordt geslingerd morgen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

morca

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2020, 11:07:18
Weken van geen films kijken.... EV kapot, daarom geen ATMOS, dus geen film gekeken :D :P

Net een berichtje, de EV is gerepareerd, geen idee wat er mis was, wat er gerepareerd is. Dat ga ik nog wel horen.
Vandaag direct maar ophalen, voor een mogelijke lockdown ;)
Top dat je hem op tijd terug hebt  :thumbs-up:

blue-eyes

En het draait weer, en goed.

Kids en logee hebben de tv, dus afgezien van 8uur journaal op1, etc. heb ik daar geen recht op. Dus nog geen film gezien ;)

Morgen is er weer gewoon school, dus vanavond geen film. Morgenavond willen ze Jumanji kijken volgens mij ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Valkyrie

Het is een tijd geleden dat ik jouw topic gelezen heb. Wat een veranderingen en gave set! Erg netjes met alle kabels en dergelijke! :thumbs-up:
Overigens ook bekende processor/rack/router/AB/...  ;D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

blue-eyes

Afgelopen week een vriend op bezoek gehad, voorzien van fijne oren en dito set.

Met film een fantastische bubbel, met muziek mist hij een stuk breedte en diepgang. Dat zal de akoestiek zijn. Zijn spullen zijn wel van een klasse hoger, verschil is met muziek evident.
Kortom, een bevestiging van mijn eigen beeld over de set.

Bovenstaand komt ook wel neer op wat Bjorn (toen nog Beter Beeld en Geluid) zijn mening was toen hij de set had afgesteld.

En dat is goed, de set is primair voor de film. Voor muziek wel bovengemiddelde apparatuur, maar die zijn toch al betaald en afgeschreven. Ondanks de Corona tijd weinig geluisterd, wel films gekeken.
Qubuz zal blij mij zijn als klant :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Maar je hebt een verre van kinderachtige set.
Hardwarematig zou deze er toch ook een mooi stereoplaatje neer moeten kunnen zetten. Maar het verschil zal hem in de afstelling zitten. Ht en stereo zijn twee verschillende takken van sport.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

#8187
Ook dat klopt, maar Bjorn is verre van kinderachtig met afstellen als ik jouw woorden ook mag gebruiken.

Het grote verschil zat voor die vriend in het laag, met film doet de DD15 het werk, alles wordt afgekapt op 80 Mhz.
Met stereo sec de WB's, via de Linn.
Die vriend heeft mooie Vivids, dubbele in prijs van mijn WB, maar zijn imo ook gewoon beter. Betere stage, dieper en breder.


Wat wij de vorige keer wel gedaan hebben (oude huis), maar nu niet, is space opt. instellen op de Linn. Wellicht dat maar eens gaan doen. Sowieso ook eens stereo spelen via de Arcam, CD afspelen op de Oppo, met de sub en zonder sub.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rob_Dingen

Heb jaren HT en stereo in een ruimte gehad en met een klein scherm ging dat prima.
Maar als je een groot scherm hebt dan staan de speakers te ver uit elkaar en krijg je het nooit goed.
Meestal is een processor ook een bottleneck voor stereo.
Heb nu de luxe om het in een aparte ruimte te doen.

Rob

blue-eyes

#8189
Hoi Rob,

Ik heb een gecombineerde Arcam / Linn set, via passthrough aangesloten.
Als ik stereo luister is dat via de Linn, dan zit de Arcam niet in de keten ;)

Ik denk niet dat de speakers te ver of fors uit elkaar staan (75" TV), maar zoals je indirect al stelt is de akoestiek denk ik wel de grootste boosdoener. Er is zeker wel laag, maar in vergelijk met de Vivid duidelijk minder.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

pvanderlinden

Hallo allemaal, hier de vriend van Eisse. Long time reader van het forum maar ik post slechts zelden iets.

Eisse had me, na een eerdere luistersessie bij mij thuis, al gewaarschuwd dat het bij hem "anders" zou zijn. Dus met grote zin afgelopen week naar Lelystad getogen. En na een lunch in de lokale kas heb ik me onder laten dompelen in de Blue-Eyes atmos setup. Ik heb nauwelijks ervaring met surround maar volgens mij wordt het in een gewone huiskamer niet veel beter dan dit. Wat een geweldige beleving is dit zeg. Je zit midden in een geluidsbubbel die je samen met het grote scherm de film in trekt. Maar toen.....

Ik had wat nummers in m'n hoofd die ik goed ken en die thuis geweldig klinken. Alleen miste ik hier diepte, sounstage, laag. Ik miste echte beleving. En dat vind ik wel bijzonder. Ja mijn set is kostbaarder maar zeker niet ideaal opgesteld (luidsprekers staan 4m+ uitelkaar). En er zullen voldoende forumleden zijn die zo de stereo setup van Eisse over willen nemen. Dus volgens mij kan het een stuk beter. Misschien met intergratie van de sub in stereo (als dat kan). Of eens wat spelen met de space optimalisation op de Linn?
Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

denoontje

Blue eyes jij had toch geen katalyst in je akurate?
Daar is ook flink winst in te behalen mbt soundstage vind ik.

SO 1 of SO2  kan ook helpen.
Bij mij heeft Garmt het echter uitgezet. We vonden het zonder beter klinken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Thx vriend van Eisse :D
Nog wat beter omschreven, maar in lijn.
Sub achter de Linn.... high level dan denk ik? Nah, doe ik niet.

@ denoontje: nope, geen Katalyst.

Ik denk dat dit echt de akoestiek is. Test, stereo / muziek met de Arcam met en zonder sub is wel een leuke, kan je dat uitsluiten, of niet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Alles binnen is gips rachel toch? Dan zal het met akoestiek wel meevallen.
Het kan ook gewoon smaak zijn, of opstelling. Of idd sub intergratiw, hoe speelt het zonder sub? Strakker / homogener?
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Blue-Eyes on August  2, 2020, 19:16:00
Hoi Rob,

Ik heb een gecombineerde Arcam / Linn set, via passthrough aangesloten.
Als ik stereo luister is dat via de Linn, dan zit de Arcam niet in de keten ;)

Ik denk niet dat de speakers te ver of fors uit elkaar staan (75" TV), maar zoals je indirect al stelt is de akoestiek denk ik wel de grootste boosdoener. Er is zeker wel laag, maar in vergelijk met de Vivid duidelijk minder.

Een surround opstelling gaat wat beter om met een mindere akoestiek aangezien er meer speakers actief zijn die op hun beurt de akoestiek overstemmen.
Het directe geluid is nu eenmaal luider.
Galmbak even daargelaten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#8195
Heb je een hybride set , dus stereo én HT, zou ik altijd eerst stereo optimaliseren aangezien HT veel meer flexibiliteit middels processing biedt.

edit: er vanuit gaande dat beide evenveel prioriteit hebben.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Een 75" reflectieplaat tussen de ls doet het stereobeeld ook geen goed.

Quote from: Blue-Eyes on August  2, 2020, 19:16:00
Hoi Rob,

Ik heb een gecombineerde Arcam / Linn set, via passthrough aangesloten.
Als ik stereo luister is dat via de Linn, dan zit de Arcam niet in de keten ;)

Ik denk niet dat de speakers te ver of fors uit elkaar staan (75" TV), maar zoals je indirect al stelt is de akoestiek denk ik wel de grootste boosdoener. Er is zeker wel laag, maar in vergelijk met de Vivid duidelijk minder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Zeker is dat van invloed!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#8198
KPN had weer eens een aanbieding, ook geldig voor bestaande abonnees.
Pakket een beetje aangepast (2 kastjes ipv 3, 4k, Spotify premium omgewisseld voor Spotify family, vaste telefoon eruit en plus pakket eruit).

6 Maanden 20 euro korting en na 6 maanden 10 euro minder per maand. Ik doe dit soort acties zo vaak als mogelijk, kan en mag ook van KPN. Je zit alleen na de omzetting weer een jaar aan KPN vast. Tja, als ik niet wissel is dat ook zo :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

diceman

Quote from: Blue-Eyes on August  7, 2020, 18:47:31
KPN had weer eens een aanbieding, ook geldig voor bestaande abonnees.
Pakket een beetje aangepast (2 kastjes ipv 3, 4k, Spotify premium omgewisseld voor Spotify premium, vaste telefoon eruit en plus pakket eruit).

6 Maanden 20 euro korting en na 6 maanden 10 euro minder per maand. Ik doe dit soort acties zo vaak als mogelijk, kan en mag ook van KPN. Je zit alleen na de omzetting weer een jaar aan KPN vast. Tja, als ik niet wissel is dat ook zo :D


Van Spotify premium naar Spotify premium, typo  ;)
Gelijk heb je ik doe het ook elke keer, iedere euro is er één.
Laatst ook gelijk de V12 modem gehad met Wifi 6, stuk sneller, krachtiger en stabieler.

Iets minder goed "onderhandeld" BE, ik had 6 mnd 40 losgepeuterd (wellicht dat er voor jou dan de schamele 20 euro overbleef  ;D ;)  )