Yippie

Author Topic: De set van Blue-Eyes  (Read 725411 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Dynky

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+38)
  • Total likes: 102
Re: De set van Blue-Eyes
« Reply #8000 on: June 2, 2019, 13:33:52 »
ziet er heel netjes uit :thumbs-up:, alleen had ik overal de tekst boven de respectievelijke aansluitingen gezet.
Ze moeten dan wel wat omlaag geschoven worden op bvb de onderste rij, maar qua "real estate" maakt het insé geen verschil...en 't komt de leesbaarheid ten goede als straks alles vol zit  ;)

plaatje bij Schaeffer AG besteld?
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3840 albums (and counting) & some toys to enjoy them
the toys : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110775.msg1916137#msg1916137

Offline Blue-Eyes

« Reply #8001 on: June 2, 2019, 13:36:23 »
Thx, had idd ook gekund.

Bestelt bij: Linkje

Tenminste, ik probeer te bestellen, PayPal gaf een error. Ik kreeg een 2e bestelling.... voordat ik dubbel ga betalen alles maar even stopgezet en een mail gestuurd ;)
« Last Edit: June 2, 2019, 13:39:07 by Blue-Eyes »
Speakers: front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, sub: Velodyne DD15, Atmos: Revel W783 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/1 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO

Offline Blue-Eyes

« Reply #8002 on: June 2, 2019, 16:45:52 »
Open vraag, ik ga er vanuit dat het mee valt, maar eigenlijk TE weinig bij stil gestaan.

De patchkast komt in de natte ruimte, nat in die zin dat de droger en de wasmachine daar ook staan. Maar ook de warmte pomp staat daar.
De huidige eigenaar geeft aan dat de ruimte enorm droog is en voelt, hij heeft geen issues ondervonden (geen reden voor twijfel, is een vriend, ik neem dat / gevoel voor waar aan). Zij hebben een warmtepomp droger en hebben ook de kleding daar te drogen. Deur open, of raam, en WTW tandje hoger: in zijn woorden, kurkdroog.

Nu is de patchkast afgesloten, genereert het best wat warmte (NAS, switch, NVR, stand-by stereo apparatuur (of aan meer warmte), KPN, etc. Er zit afzuiging in, dit dmv ventilatoren.
Wij krijgen met de verhuizing ook een nieuwe droger, van het type warmtepompdroger. Wij hebben nu een condensdroger.
In ons huidige huis voelt de ruimte totaal niet nat aan. Maar nooit gemeten.

Wat is jullie idee? Iemand ervaringen?
Mijn stereo in de schuur doet het al jaren zonder issues..... Maar goed, nog nooit open geschroefd :D :D
« Last Edit: June 2, 2019, 16:54:24 by Blue-Eyes »
Speakers: front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, sub: Velodyne DD15, Atmos: Revel W783 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/1 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 610
  • I also love the HTforum
« Reply #8003 on: June 2, 2019, 17:02:56 »
Kan je weinig over zeggen. Als over een jaar je NAS het begeeft weet je meer, kan er niet meer van maken.

Hoe groot is de ruimte? Bij ons op zolder zorgt de warmtepompdroger toch wel voor een temperatuurtje van 35 graden, als het een kleine ruimte is zal het nog warmer worden.
Als het niet te lang duurt (dag of meer) zal het wel meevallen denk ik. Wat vocht betreft, vocht in de lucht is zuiver water en dat geleid geen stroom. Als het condenseert op koudere onderdelen is het lastiger.

Offline Blue-Eyes

« Reply #8004 on: June 2, 2019, 17:15:02 »
Ik denk ook best dat het los loopt.
Lucht ontnuchter is snel neergezet, dat is ook niet spannends aan.
Iets minder dan 7 m2.

Apparatuur staat altijd aan, dat zal dan toch niet "koud" zijn?

Ik begreep net dat er 1 ontluchter is, 14 liter / m. continue lucht uit de ruimte halen, minimale stand uit mijn hoofd. Deur open met drogen?
« Last Edit: June 2, 2019, 17:18:29 by Blue-Eyes »

Offline Raphie

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+23)
  • Total likes: 335
  • Been there, Done that...
« Reply #8005 on: June 2, 2019, 17:28:49 »
Waar kleding droogt is het altijd vochtig, kleding elders drogen en goed ventileren anders is het metaal snel “roestiek bruin”  ;D
JBL PRX Power!

Offline Blue-Eyes

« Reply #8006 on: June 2, 2019, 17:48:19 »
Kleding hangen doen wij met voorkeur buiten, als het niet anders kan binnen, maar sowieso niet in deze ruimte.

Dat roestiek zal dan ook wel loslopen :P

Offline Blue-Eyes

« Reply #8007 on: June 7, 2019, 12:03:54 »
Updates. Zonnepanelen zijn besteld, afspraak voor de schouw en sleutel overdracht is gemaakt.

Nu in overleg met de aannemer over de inhoud van de bouw, met name gerelateerd aan dit forum, ATMOS speakers en technische ruimte, bekabeling.
Verder druk met zaken bestellen voor deze aanpassingen en omzetten van ICT zaken.

Nog 5 weken!

Offline Blue-Eyes

« Reply #8008 on: June 9, 2019, 12:27:51 »
Nieuw video bewaking systeem van Dahua aangeschaft. Klein randje met de HT: door de verzekering is wegens de waarde van de hele set een alarm systeem, met meldkamer connectie verplicht gesteld.
Dit is terug gedraaid wegens een eigen video bewaking systeem, wel met eis dat ik 24*7, 3 weken kan opslaan (vakantie periode overbrugging). Mijn argument was dat een MK melding ook niet helpt, immers komen deze mannen na ongeveer 5 minuten. Deze gerichte diefstallen zijn snel en efficiënt, zeker binnen 5 minuten weer weg. Daar was men mee eens.
De premie is nu met 6 euro gestegen, stereo tot 50k verzekerd..... (economisch, speakers worden in 15 jaar afgeschreven, versterkers 10 jaar, etc.)

Het oud systeem staat nu te koop voor de leden (m.u.v. admins)
« Last Edit: June 9, 2019, 12:49:36 by Blue-Eyes »

Offline Blue-Eyes

« Reply #8009 on: June 11, 2019, 18:11:23 »
Frontplate voor de server/patch kast is gearriveerd. Onder de indruk, exact zoals gevraagd, netjes, kwalitatief erg goed!

Alvast 2 speakerbindings en een XLR connector voor de foto gemonteerd. En ja, ik ga nog zwarte boutjes halen :D :P

« Last Edit: June 11, 2019, 18:22:20 by Blue-Eyes »

Offline VlisChris

« Reply #8010 on: July 19, 2019, 02:09:17 »
Updates. Zonnepanelen zijn besteld, afspraak voor de schouw en sleutel overdracht is gemaakt.

Nu in overleg met de aannemer over de inhoud van de bouw, met name gerelateerd aan dit forum, ATMOS speakers en technische ruimte, bekabeling.
Verder druk met zaken bestellen voor deze aanpassingen en omzetten van ICT zaken.

Nog 5 weken!

Hoe is het met het nieuwe huis? De 5 weken zijn voorbij? Of nog in de oude woning? :)

Offline AudioEnZo

• Luister nou eens een keer!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 46
  • Alles is onmogelijk, als je maar wil...
    • Audio En Zo
« Reply #8011 on: July 19, 2019, 09:56:38 »
Frontplate voor de server/patch kast is gearriveerd. Onder de indruk, exact zoals gevraagd, netjes, kwalitatief erg goed!

Alvast 2 speakerbindings en een XLR connector voor de foto gemonteerd. En ja, ik ga nog zwarte boutjes halen :D :P
Nice :)

Boutjes
Gr. René
Audio En Zo

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 213
  • Het is maar geluid...
« Reply #8012 on: July 19, 2019, 10:27:16 »
Hoe is het met het nieuwe huis? De 5 weken zijn voorbij? Of nog in de oude woning? :)
Druk aan het verhuizen natuurlijk. Wel lekker weer daarvoor.  :hehe:
Woonkamer: Mac Mini • Cambridge Audio CXC • Naim Uniti Atom • Naim NAP200 • Naim NAC A5 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Zolder: Kenwood L-1000 • Yamaha WXA-50 • Akai GX-75 • B&W 685s2 • Pronto TSU-9400 • Surround: in de auto’s :)

Offline VlisChris

« Reply #8013 on: July 19, 2019, 11:40:12 »
:D

Online El Nino

• senior member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 3
  • "Creating New Things"
« Reply #8014 on: Today at 13:18:26 »
Liep ongeveer 25 pagina’s achter in je blog....enne er is veel veranderd!  :blink:

Las het stuk over je plannen om in je nieuwe huis Philips Hue verlichting te laten inbouwen en ik kan dat ten zeerste aanbevelen. Heb in ons huis in Spanje dit voorjaar alle inbouwverlichting vervangen door Hue technologie en dat is echt geweldig:

1) Lichtmanagement is eenvoudig middels de app
2) Licht kleur en sfeer kun je heel mooi instellen (voorgeprogrameerde instelling zijn echt heel goed: bijvoorbeeld concentrated / artic morning light / moon light / spring blossom / savanna sun down etc. De licht effecten zijn echt indrukwekkend
3) Timing functie kan per lamp of serie van lampen (die je zelf definieerd) worden ingesteld. Dit kan je per dag en op elk moment van de dag instellen, zodat je altijd een bewoond huis kan simuleren
4) Inschakelen van de verlichting kan via de app, bewegingssensoren en/of timer functies
5) Bereik van het systeem is erg groot doordat iedere lamp met elkaar communiceert, vooral in grotere woningen is dit handig en/of bij gebruik van buitenverlichting
6) Je kunt de verlichting remote in- en uitschakelen waar ook ter wereld

Heb dit systeem nu 6 maanden en het werkt feilloos. Voor de beveiliging van je huis kan ik je Ajax security systems adviseren. Draadloos, eenvoudig te installeren en programmeren en heeft een hoog beveiligings niveau.

Success en veel plezier met je nieuwe huis!
TAG McLaren AV32R BP-192 7.1 pre/pro | TAG 100*5R EV; TAG DVD32 FLR | TAG T32R tuner | B&W Nautilus 803S (fronts)| B&W HTM3S (centre) | |Nirvana S-L LS kabel & interlinks |  Kuro PDP-508XD|