De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kjelt

Als je gordijnen hebt voor die ramen heb je toch al asymmetrie?

blue-eyes

Voor die ramen zit niets, alleen rolluiken aan de buitenkant. Er is alleen een stuk gordijn naast de set, voor de openslaande tuindeuren. Na de verdikking, voor de 3 ramen niets.

(p.s. Daarom wel de koof gemaakt en stroompunt eracht :D :D , je weet maar nooit ;) )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

#7777
ik zou rechts iig geen absorptie gaan hangen (wegens idd die ramen links), dat krijg je met Dirac imo nooit meer bijgetrokkenzonder in te boeten aan SQ.
zou zonde zijn dat je 't akoestisch eerst slechter gaat maken dan het nu is, om later weer te trachten corrigeren dmv Dirac, toch?  ;D

Ik zou eerst eens ff luisteren (eventueel ook meten) wat het straks al doet met dat spanplafond, mogelijk ben je daarmee qua akoestiek nl. al erg tevreden en hoeft er ook verder niets meer te gebeuren.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

#7778
Fotopanelen komen sowieso pas nadat het plafond in orde is gemaakt en de achterwand is behangen.

En wat ik al aangaf, meten is weten. In dit topic lees ik, ouwehoer mee. Onthoudt de dingen, de reacties en zoek dan weer iets uit. Achterste van mijn tong zie je hier niet. Meningen waardeer ik, neem ik mee, maar aan de achterkant worden deze voorgelegd aan een paar mensen die ik hoog heb zitten op deze materie.


Dus zeker leuk en dankbaar voor de reacties! :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Dan weet ik iig, gezien de foto's, waar je mij hebt zitten, Eisse. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Nu kan ik wel weer dubbelzinnig gaan antwoorden :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eddy135

Quote from: Blue-Eyes on January 25, 2019, 17:00:23
Nu kan ik wel weer dubbelzinnig gaan antwoorden :D
Doe maar niet, er lezen ook andere mensen mee... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

scrutinizer

#7782
Quote from: Blue-Eyes on January 25, 2019, 17:00:23
Nu kan ik wel weer dubbelzinnig gaan antwoorden :D

Leef jezelf uit....
Als het maar achterban en materie gerelateerd blijft. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 25, 2019, 16:46:37
Fotopanelen komen sowieso pas nadat het plafond in orde is gemaakt en de achterwand is behangen.

En wat ik al aangaf, meten is weten. In dit topic lees ik, ouwehoer mee. Onthoudt de dingen, de reacties en zoek dan weer iets uit. Achterste van mijn tong zie je hier niet. Meningen waardeer ik, neem ik mee, maar aan de achterkant worden deze voorgelegd aan een paar mensen die ik hoog heb zitten op deze materie.


Dus zeker leuk en dankbaar voor de reacties! :)

:-[ :-X
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Doen we dat niet allemaal Ruud? Op deze manier? Van elkaar leren, dit meenemen, plannen maken, toepassen? Toetsen bij de leverancier / de professional? En ja, sommigen onder ons hebben minimaal diezelfde kennis. Sommigen onder ons heb ik ook veel PM contact, sommigen reageren hier niet, maar in PM.
Het staat er misschien wat krom, maar is zeker niet negatief bedoeld. Zeer zeker niet.
Ik filter echt wel uit wat goed bedoeld is, en wat echt goed prof. advies is. BEIDE zaken worden zoals gezegd gewaardeerd en voor mij leerzaam.
Je hebt gebruikers en je hebt prof. En absoluut wil ik daarmee de gebruikers niet diskwalificeren. Ik ben daar zelf ook een van, bij mij is het heel erg het gevoel, niet de juiste onderbouwing. Dat is oa een verschil.


Ik heb aan de achterkant een leverancier, het eindoordeel laat ik veelal daar vandaan komen. En weet je, ik ga daarin niet altijd in mee. En dat dan ook weer mede gevormd door de meningen en hulp hier. ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Terugkomend op de vraag....

(zie boven, gevoel van mij :D ).

Een de ene kant wordt gesteld dat je dit aan beide kanten moet doen, omdat je daarmee een verschil gaat creëren.
Anderzijds kan ik stellen dat dit verschil er per definitie is. Immers is de kamer niet exact gespiegeld ingericht. Bank rechts, links niet. Links gordijnen, rechts niet.
Als ik dat zwart wit neerzet kloppen die zaken dan toch ook niet?
Is dat dan niet hetzelfde?
En maakt het toevoegen van de akoestische panelen dan de kamer dan niet weer een beetje beter?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Het plafond wordt toch ook al akoestisch? Dat is een dermate groot vlak dat ik eerst even zou kijken wat dat doet. Sowieso werkt een plafond altijd geweldig, ook om gewoon te leven / werken. En dat doet idd gelijkmatig werken over het hele luistergebied. Ik zou zeker niet aan 1 zijde (L of R) alleen absorptie hangen als de andere zijde dan hard blijft. Als die andere zijde open is bijvoorbeeld kan dat weer wel.

blue-eyes

Dat zijn juist mijn bedenkingen. Maar een tegenwerping is dat de kamer al zo is, immers 1 kant hard, 1 kant zacht. Dus is er al verschil. En ja, de zachtere kant ga je nog meer aanpakken (indien akoestische panelen). Dus vergroten.
Ik ken geen huiskamers die akoestische symmetrisch zijn. Wel dedicated ruimtes.


Voordeel is wel dat deze panelen demontabel zijn, niet alleen het voordeel dat het doek vervangen kan worden, maar ook de akoestische platen erachter verwijderd, toegevoegd kunnen worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

#7789
Even buiten de asymmetrie, die je inderdaad negatief gaat versterken met panelen rechts, komen ze ook nog eens te hoog te hangen.

Dat werkt wel voor random flutterecho, maar is voor luisteren lang zo effectief niet.
Denk maar aan het spiegelen vanaf de luisterpositie naar de luidspreker.
Je krijgt deze met panelen op die wand nooit te zien. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 26, 2019, 09:28:36
Doen we dat niet allemaal Ruud? Op deze manier? Van elkaar leren, dit meenemen, plannen maken, toepassen? Toetsen bij de leverancier / de professional? En ja, sommigen onder ons hebben minimaal diezelfde kennis. Sommigen onder ons heb ik ook veel PM contact, sommigen reageren hier niet, maar in PM.
Het staat er misschien wat krom, maar is zeker niet negatief bedoeld. Zeer zeker niet.
Ik filter echt wel uit wat goed bedoeld is, en wat echt goed prof. advies is. BEIDE zaken worden zoals gezegd gewaardeerd en voor mij leerzaam.
Je hebt gebruikers en je hebt prof. En absoluut wil ik daarmee de gebruikers niet diskwalificeren. Ik ben daar zelf ook een van, bij mij is het heel erg het gevoel, niet de juiste onderbouwing. Dat is oa een verschil.


Ik heb aan de achterkant een leverancier, het eindoordeel laat ik veelal daar vandaan komen. En weet je, ik ga daarin niet altijd in mee. En dat dan ook weer mede gevormd door de meningen en hulp hier. ;)
:bigsmile:  als A je leverancier aan de achterzijde is komt het zeker goed!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Teejoo

#7791
Quote from: Blue-Eyes on January 26, 2019, 10:40:51
Dat zijn juist mijn bedenkingen. Maar een tegenwerping is dat de kamer al zo is, immers 1 kant hard, 1 kant zacht. Dus is er al verschil. En ja, de zachtere kant ga je nog meer aanpakken (indien akoestische panelen). Dus vergroten.
Ik ken geen huiskamers die akoestische symmetrisch zijn. Wel dedicated ruimtes.


Voordeel is wel dat deze panelen demontabel zijn, niet alleen het voordeel dat het doek vervangen kan worden, maar ook de akoestische platen erachter verwijderd, toegevoegd kunnen worden.
Ik zou even stoppen met denken en eerst je plafond laten installeren en dan luisteren. Ik heb de nodige kantoorpanden ingericht, en echt, je plafond is probleemoplosser nr 1. Zodra dat niet gaat wordt het knutselen.
Uiteraard voegt het daarna altijd waarde toe om te kijken naar de wanden, zeker als ze dicht op speakers staan. De truc is om net genoeg demping aan te brengen zodat alles wel nog levendig blijft.

blue-eyes

#7792
Ik mag graag zaken tevoren overwegen, def. denken komt idd na de plafond aanpassing.



Overdemping is idd ook een ding :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

evilniek

Quote from: Teejoo on January 26, 2019, 11:48:17
Ik zou even stoppen met denken en eerst je plafond laten installeren en dan luisteren. Ik heb de nodige kantoorpanden ingericht, en echt, je plafond is probleemoplosser nr 1. Zodra dat niet gaat wordt het knutselen.
Uiteraard voegt het daarna altijd waarde toe om te kijken naar de wanden, zeker als ze dicht op speakers staan. De truc is om net genoeg demping aan te brengen zodat alles wel nog levendig blijft.

Daar heb je ook richtlijnen voor toch? Maar demping tegen de de voorwand is mij toen aangeraden, tezijner tijd misschien een idee?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

blue-eyes

Quote from: ruud2 on January 26, 2019, 11:28:43
:bigsmile:  als A je leverancier aan de achterzijde is komt het zeker goed!

Het alfabet begint wel een A. :P

Na de A komt de B... ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Complimenten voor linkje Hiifi Suply (sponsor). Ik had een Furutech stekker besteld, koperen versie, maar liep tegen lever termijnen aan. Er is een gouden versie opgestuurd, het hogere model.

Furutech FI-11[Cu] 10A IEC Connector -> FURUTECH FI-11[G] 10A IEC CONNECTOR

Thx Peter!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7796
Puntjes van de lijst, steady voortgang :)
Sauzen nu ook klaar, alle kamer kozijnen zijn antraciet geverfd. Alleen de openslaande tuindeuren moeten nog, maar dat komt van de zomer wel een keer. Idem voor de open raam in de woonkamer, en de keukenkozijn. Je moet wat bewaren om je vrije dagen op te maken :)

De glazen tussendeur is nu ook geplaatst, de kozijn hiervan moet nog worden geschuurd, in de grondverf gezet worden en wit geverfd worden. Idem voor het kleine kozijn schuin boven de deur.
De grijze muur achter de stereo is nu ook bijgewerkt, het witte deel is nu ook keurig grijs gemaakt (het witte strookje naast de plint met de LS kabels.

Tevens de kabels achter de set wat geordend en her en der met klittenband bij elkaar gebracht. De laatste niet Linn cinch kabel vervangen door een Linn black.

HUE LED strip verplaatst achter TV meubel, naast de radiotor.
Oude thermostaat vervangen door draadloze NEST, daarmee is de hele muur nu schoon en gereed voor foto's, schilderijen.
De behanger komt morgenvroeg rond 7:30 uur.

Nu bijna klaar voor de spanplafond boer :)

To do:
- 2 resterende speakers testen (ophangen lukt niet in je eentje....)
- Daarop het demonteren van alle Atmos speakers
- De backbox zwart spuiten
- 2 * 1 meter HUE LED verlenging kopen
- 8 * HUE Milliskin spotlights kopen
- Monteren 230v aansluiting in koof
- Behangen muur (uitbesteed, mid feb)
- Sauzen witte muren
- Spanplafond (uitbesteed, 28 feb)
- Terugplaatsen speakers, set, etc.
- Afstellen set (uitbesteed, BB&G)
- Goede ATMOS track halen (tips?)
- Grijze muur afmaken
- HUE LED achter radiator
- Muur opschonen, obstakels verwijderen en witten
- Nieuwe thermostaat plaatsen
- Kabels netjes gemaakt achter de stereo
- Linn bekabeling toegevoegd
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 26, 2019, 22:06:23
Het alfabet begint wel een A. :P

Na de A komt de B... ;)

ik duidde op Anton...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Quote from: ruud2 on January 31, 2019, 22:24:27
ik duidde op Anton...

Dat is er idd een van :)

Maar ook de B van BB&G, of Bjorn van BB&G :)



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7799
De lange muur is af, oude behang verwijderd, vlak gemaakt, wit gesausd (om doorschijnen te voorkomen) en nieuw behang. En als laatste de zwarte Tehalit plint systeem omgebouwd naar een witte versie. Dus ook de CAT6 en WCD's.
NU alleen nog even de oude WCD van merk onbekend, opbouw, vervangen door een witte versie van Jung (AS500).


p.s. Als je goed kijkt zie je tape op de vloer. Dat is de exacte plaats van de rear speaker :)







To do:
- 2 resterende speakers testen (ophangen lukt niet in je eentje....)
- Daarop het demonteren van alle Atmos speakers
- De backbox zwart spuiten
- 2 * 1 meter HUE LED verlenging kopen
- 8 * HUE Milliskin spotlights kopen
- Monteren 230v aansluiting in koof
- Behangen muur
- Sauzen witte muren
- Spanplafond (uitbesteed, 28 feb)
- Terugplaatsen speakers, set, etc.
- Afstellen set (uitbesteed, BB&G)
- Goede ATMOS track halen (tips?)
- Grijze muur afmaken
- HUE LED achter radiator
- Muur opschonen, obstakels verwijderen en witten
- Nieuwe thermostaat plaatsen
- Kabels netjes gemaakt achter de stereo
- Linn bekabeling toegevoegd
- Zwarte Tehalit plinten vervangen door witte
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey