De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

als je nog nooit met een zaagtafel hebt gewerkt maak even een zaag hulpje voor smalle strookjes....
anders is het vijf , vier, drie pils voor de houtzagerij...of te wel vingers kwijt.

zal straks ff een foto plaatsen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

mijkie

goede tip, ik gebruik daar mijn duimstok voor  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

blue-eyes

Het zogenaamde duwhoutje ;)


p.s. Wel mee gewerkt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 20, 2019, 11:30:53
Het zogenaamde duwhoutje ;)


p.s. Wel mee gewerkt ;)

voor wie het niet weet ( ben niet voor niets naar m'n werkplaats gelopen om een foto te maken..)

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Kjelt

Ja en altijd duwen nooit trekken (want bij trekken sta je aan de verkeerde kant van de circelzaag en kan de zaag je handen alsnog naar het blad toe trekken).

blue-eyes

Precies. Thx Ruud, dat zijn ze. Ik voelde toch een soort van verplichting voor een reactie nu je helemaal naar de werkplaats bent gelopen om een foto te maken :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 21, 2019, 12:54:45
Precies. Thx Ruud, dat zijn ze. Ik voelde toch een soort van verplichting voor een reactie nu je helemaal naar de werkplaats bent gelopen om een foto te maken :D

;D ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

VlisChris

Als amateur: is er nog een reden dat die zo'n vorm heeft en dat je niet gewoon een rechthoekig blokje hout pakt?
Wellicht dat die te makkelijk weg kunnen springen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

#7758
Als je duwt wil je naar beneden en voren duwen, die duwstokken hebben een hoek van (dit is een gok 45 graden) waardoor je dat "automatisch" doet en de kracht precies naar voren en beneden verdeeld wordt. De voorkant heeft een inkeping die het voorwerp goed "pakt".
En wat bedoel je met een rechthoekig blokje hout ? Je wilt je handen zo ver mogelijk van het zaagblad vandaan houden vandaar de afstand die er in het duwhout zit.

blue-eyes

De spouwmes is ook zo iets, niet op alle zaagtafels is dit aanwezig. Dit is veilgheidswege ook geen verplichting.
Dit "mes" helpt wel met de begeleiding, dat het te zagen hout niet "scheef weg loopt", afknijpen en daardoor minder zagen, meer kracht zetten, etc.

Het zijn van die kleine dingen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on January 21, 2019, 17:54:29
Het zijn van die kleine dingen!

^^

en nooit handschoenen aan bij een zaag! Als je gegrepen wordt, is met handschoenen het leed niet meer te overzien.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

#7761
Puntjes van de lijst, steady voortgang :)

To do:
- 2 resterende speakers testen (ophangen lukt niet in je eentje....)
- Daarop het demonteren van alle Atmos speakers
- De backbox zwart spuiten
- 2 * 1 meter HUE LED verlenging kopen
- 8 * HUE Milliskin spotlights kopen
- Monteren 230v aansluiting in koof
- Behangen muur (uitbesteed, mid feb)
- Sauzen witte muren (Kamer voor 75% gereed)
- Spanplafond (uitbesteed, 28 feb)
- Terugplaatsen speakers, set, etc.
- Afstellen set (uitbesteed, BB&G)
- Goede ATMOS track halen (tips?)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7762
Quote from: ruud2 on January 20, 2019, 11:17:51
als je nog nooit met een zaagtafel hebt gewerkt maak even een zaag hulpje voor smalle strookjes....
anders is het vijf , vier, drie pils voor de houtzagerij...of te wel vingers kwijt.

zal straks ff een foto plaatsen.

Of....


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 23, 2019, 18:58:10
Of....



deze kende ik nog niet.
het is natuurlijk ook een stukje bewustwording dat zo'n zaagtafel echt gevaarlijk kan zijn. ( handcirkelzagen zijn nog gevaarlijker)
dit voorbeeld is een verder ontwikkeld produkt , echter er zal ook een prijskaartje aan hangen , en juist veel mensen denken dan ach laat maar ik kijk toch wel goed uit...
zou ik dit zelf gebruiken?  niet echt ..misschien voor kleinere latjes en plankjes.
maar ik heb een grote zaagtafel met zijgeleiding.
het liefst blijf ik weg van het zaagblad , en met deze bescherming heb ik toch een minder gevoel.
waarom? het gaat niet samen met de afdekkap die boven het zaagblad zit . en dat is het verleggen naar een mogelijk ander probleem, nl. rondvliegende splinters.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Kjelt

Kan best zijn dat dit een deugdelijke gadget is maar in het algemeen zijn dat van die hulpmiddelen die weer net niet doen waar je hem voor nodig hebt of kost het die paar minuten instellen extra waardoor die in de praktijk in de la blijft liggen.
Voor kleine latjes klem ik het houtje vast op de tafel en zet de zaagtafel in de trekzaag stand. Geen handen in de buurt.

eddy135

Ik zie me dat ook niet gebruiken, nee...
Duwhoutje werkt doorgaans prima  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

Quote from: ruud2 on January 23, 2019, 20:39:49
deze kende ik nog niet.
het is natuurlijk ook een stukje bewustwording dat zo'n zaagtafel echt gevaarlijk kan zijn. ( handcirkelzagen zijn nog gevaarlijker)
dit voorbeeld is een verder ontwikkeld produkt , echter er zal ook een prijskaartje aan hangen , en juist veel mensen denken dan ach laat maar ik kijk toch wel goed uit...
zou ik dit zelf gebruiken?  niet echt ..misschien voor kleinere latjes en plankjes.
maar ik heb een grote zaagtafel met zijgeleiding.
het liefst blijf ik weg van het zaagblad , en met deze bescherming heb ik toch een minder gevoel.
waarom? het gaat niet samen met de afdekkap die boven het zaagblad zit . en dat is het verleggen naar een mogelijk ander probleem, nl. rondvliegende splinters.


Ik heb daar ook niet het goede gevoel bij, maar deze kwam ik bij toeval tegen in de zoektocht naar een Dewalt zaagtafel.
Kost op MP 50 euro.

Goed weten wat je doet, continue controleren, etc. Nergens vanuit gaan, nogmaals controleren. Het is geen speelgoed.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

En als je veel repetitief werk moet maken , eerst even een jig bedenken en bouwen, scheelt veel tijd.

blue-eyes

Kent iemand dit?

3D tegels met akoestiek toepassingen? Niet perse deze verkoper, maar het idee trekt ons wel, zie ook eerdere posting hierover. Zelf snijdbaar, makkelijke maten en "dom" kitten op de muur.
Het enige wat mij tegenhoudt is de prijs, maar ook de eventuele schuimlook. Het moet er niet als schuim uitzien.

3D tegel voorbeeld
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Quote from: Blue-Eyes on January 25, 2019, 08:45:33
Kent iemand dit?

3D tegels met akoestiek toepassingen? Niet perse deze verkoper, maar het idee trekt ons wel, zie ook eerdere posting hierover. Zelf snijdbaar, makkelijke maten en "dom" kitten op de muur.
Het enige wat mij tegenhoudt is de prijs, maar ook de eventuele schuimlook. Het moet er niet als schuim uitzien.

3D tegel voorbeeld

welk akoustisch probleem heb je? ( heb je een akoustisch probleem?)
daarbij kan je een toepassing zoeken.

de door jouw genoemde 3D tegel zijn van een melamineschuim met een opencel struktuur, hardheid staat niet opgegeven ( indrukking  vingerprint ? en kleur echtheid staat niet opgegeven)
doordat het een opencellige schuim is zou het absorberen, echter geen grafiek  , alleen een 100Hz mannensten etc.  redelijk vaag.
maar wel decoratief en gevoelsmatig op de eerste reftectie punten.
alleen waar  liggen de reflectiepunten bij speakers in het plafond....   ;D juist daar dus.

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

#7770
Het is een beetje het kip ei verhaal.
Akoestische aanpassingen aan de muren worden in basis niet toegestaan. Ook niet aan plafond, dan wel dat voor het plafond een max. in euro's was gesteld. Daarbinnen heb ik demping kunnen aanbrengen, maar niet meettechnisch gedaan, sec de standaard oplossing van dat bedrijf. Woonkamer blijft voorop staan.
Feitelijk is wel dat de achtermuur onderhoud nodig heeft, stucen en verven.

Uiteraard ben ik wel aan het kijken naar opties, en werd ook aangegeven dat de achtermuur een item was waar ik wat mee mocht gaan doen. Als voorwaarde looks van een woonkamer, geen zichtbare eierdoppen, verdikking voor basstraps, etc.
Voorzetwand mag dus bijvoorbeeld. Dat had ik ook al eerder gepost. Dat is ook een soort van standaard oplossing, bijv. bij Rivasono, ongeveer 1100 voor 4 panelen van 60*270, 4 cm dik. Heb er 8 nodig.
Fotodoek is goedkoper en mooier. Ook dat mag. Met de achtermuur kan ik dus wel wat mee. Immers achter het doek zijn natuurlijk leuke dingen mbt akoestiek te doen!
Maar ook de tegels zijn op het eerste gezicht erg mooi, sec naar de looks gekeken, niet naar toepassing.

Door diverse site gebladerd en dan kom je deze 3D tegel toepassingen tegen. De directrice blijkt dit erg mooi te vinden. Heel erg mooi zelf, zie de vorige posting, 60*60*5 voor 139 euro per stuk, helaas.....
Derhalve, akoestisch slecht of goed is voor haar geen argument. Zij vindt dit mooi....

Voor mij telt wel het gegeven. Meten is weten. Maar daar moeten we uit gaan komen. Ik vermoed dat het dit niet gaat worden, je betaald ook veel voor het design, terecht (is immers een keuze wel of niet kopen) maar wij hebben het daar niet voor over.




De rechterzijkant van de woonkamer heb ik helemaal clean gemaakt, volledige muur is nu wit gesausd en netjes. Daar wil de directrice een 2 of 3 luik, dan wel 2 of 3 foto's aan de muur. En dat mogen dan ook weer akoestische panelen zijn. Grote foto's, wellicht 60 bij 150cm, 3 stuks.
Mijn insteek is dan de positie bepaling, reflectiepunten, dikte materiaal, soort materiaal.
Haar insteek, ik zoek een bedrijf met deze toepassing. Welk materiaal ze dan hebben is voor jou (mij dus) een gegeven.
De exacte positie? Daar waar de schilderijen het beste uitkomen..... Dus niet akoestisch gemeten....


Tja :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Quote from: Blue-Eyes on January 25, 2019, 08:45:33
Kent iemand dit?

3D tegels met akoestiek toepassingen? Niet perse deze verkoper, maar het idee trekt ons wel, zie ook eerdere posting hierover. Zelf snijdbaar, makkelijke maten en "dom" kitten op de muur.
Het enige wat mij tegenhoudt is de prijs, maar ook de eventuele schuimlook. Het moet er niet als schuim uitzien.

3D tegel voorbeeld
Alle foam wordt na verloop van tijd lelijk.
Of door stof en vuil of omdat het verpulvert.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

#7772
Quote from: Staaled on January 25, 2019, 10:36:33
Alle foam wordt na verloop van tijd lelijk.
Of door stof en vuil of omdat het verpulvert.

Exact waarom ik daar ook zo huiverig voor ben.....

Onderstaand nog even een snelle foto, let niet op de troep, etc. nog 1 maandje wachten dan is het netjes ;)


De grijze muur moet worden aangepakt, de rechtermuur is bedoeld voor 3 grote foto's. De linkermuur ga ik nu sauzen :P


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

kijk wel uit met akoestische panelen aan die rechter muur, je wil nl. wel het zaakje symmetrisch aanpakken, wat je rechts wil gaan hangen qua absorptie moet maw ook links komen...en da's zover ik zie tgv de ramen geen realistische optie ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Dat had ik mijn eigen ook al bedacht.


Maar de vraag die bij mij blijft en nog wil uitzoeken.....

Schilderijen, foto's komen sowieso aan de rechterkant te hangen. Als de akoestische aanpassing links niet kan, zeg jij dan dat je het rechts ook niet moet doen, of is het "tel je zegeningen aan de rechterkant :D ". Ik heb nog Dirac, die kan wellicht daar ook nog iets rechttrekken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey