De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

#7675
Spotjes sowieso, maar dat doet de "plafond spanner man" :)


De enige bedenking voor mijzelf is..... wat nu als de LS kabel kapot gaat.... Ok, hoe dan kapot gaan. Maar als.... Die kans is zo klein. Dan geen andere optie dan het doek eruit, LS kabel maken, het doek er weer in, dan wel deels eruit, dan wel vervangen.....
So be it :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

dat is een voordeel van een spanplafond, je kan het ( gedeeltelijk)losmaken.....en herplaatsen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on January  5, 2019, 16:54:34
Spotjes sowieso, maar dat doet de "plafond spanner man" :)
Wat en hoe doet die dit dan? De meesten trekken een kabeltje en lussen de rest door.

blue-eyes

#7678
Quote from: Kjelt on January  5, 2019, 18:02:06
Wat en hoe doet die dit dan? De meesten trekken een kabeltje en lussen de rest door.

Met een PVC buis, en juist wel doorlussen. Dat is ook prima. 10 Losse buizen voor de 10 spotlights? Neuh. 8 Spotjes op een kabel, Lekker doorlussen!
Ik heb 2 plafond stroompunten (de 2 huidige plafond lampen). Ik doe de eerste 8spotjes op 1 stroompunt, de andere 2 spotjes op de andere stroompunt. Bij een eventuele verlenging van het plafond kunnen daar dan nog 6 spotjes bij op worden gezet. En laat dat nu net kloppen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: ruud2 on January  5, 2019, 17:59:34
dat is een voordeel van een spanplafond, je kan het ( gedeeltelijk)losmaken.....en herplaatsen.

Ja. Maar wel de polyester variant neem ik aan? Toch niet bij de "PVC versie" die je moet verwarmen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

zelf weten. worden ze geaard?

blue-eyes

Idd zelf weten :D

Bij de aansluiting zit een aarde draad, dus mogelijk.


Ik heb nog geen afspraak gemaakt, deze details nog niet doorgenomen. Net als ik was ook hij de afgelopen week met vakantie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De PVC buizen en de LS bekabeling is gemonteerd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

mooie industriele look  :headbanging: :headbanging: :D

diceman

Zo ziet er netjes uit BE O0.

Wellicht over heen gelezen waar komen de Ls kabels / buizen naar beneden?
Werk je deze ook weg doormiddel van een koof ?

Wellicht handig om extra (trek) kabels te plaatsen in de buizen, mocht je ooit andere ls kabels willen, of erger kabel defect, gaat het razend snel op deze manier.

Maar geen projector las ik. Weloverwogen maak ik uit al je antwoorden op. Maar dan wel de Atmos stap, i.c.m televisie.
Niet het idee dat je toch iets ( gaat) mis(sen)t qua beleving? Geluid is top, beeld iets "minder"( lees kleiner indien je projecteert ).
Je heb nu de kans om eventueel een koof te realiseren, voor een plafondscherm, voortbordurend op voor de toekomst, daarbij nu kan je er nog redelijk makkelijk bij.

Verder moet ik zeggen dat je tempo goed hoog ligt ;D

blue-eyes

Thx :)

Beamer is een 1000% no go. Ten zij ik vrijgezel ga worden. Zo ja, dan gaat het doek er toch uit en gaan we akoestisch zaken aanpassen :D :D
Atmos is niet gebonden aan een beamer :)


De buizen komen in de hoek, bij de set, naar beneden. Daar hangt een gordijn. Achter het gordijn, dus weggewerkt (nu mee bezig :) ).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7686
Even snel een foto voor je gemaakt, met de telefoon.

Ik had nog wat plinten over, deze in verstek gezaagd en op de muur gemonteerd.
Alleen nu kan ik niet verder, het is op. De plint heeft nog ruimte voor 2 andere LS kabels, dus eventueel de rear LS bekabeling. Die ga ik wel voorbereiden.

Echter.... De kamermuur, nu zwart, wordt licht. Dus de zwarte plinten moeten vervangen worden door witte. Komt dat even goed uit :D


De gordijnen komen voor de plint te hangen, stukje wit moet nog antraciet worden gesausd (bestaand restpunt :D ).
Er komt nog een soort van koof, 11,5 breed. Hoogte is de hoogte van het spanplafond, denk 11 cm. Hierachter zit dan de LS bekabeling verstopt, evenals de rails van de gordijnen.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Wat is de reden van No go projector?
Kan ook evt in kast achter tegen de muur[emoji48].

Spanplafond was ook no go[emoji6][emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

#7688
Quote from: denoontje on January  6, 2019, 18:47:39
Wat is de reden van No go projector?
Kan ook evt in kast achter tegen de muur[emoji48].

Spanplafond was ook no go[emoji6][emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Spanplafond wel idd. Maar de plafondverlaging mocht sowieso, ze ging alleen om wegens de 7 dagen rotzooi igv een verlaging middels gipsplaten gerealiseerd.


Projector is iets fysieks, groots aan het plafond. Dat wil ze niet trucjes met laten zakken en weer verbergen is niet ideaal, de ideale afstelling zal niet altijd meer kloppen.
Scherm uit het plafond laten zakken? Zelfde verhaal.
Dus van haar uit niet, en van mij uit alleen als het vast aan het plafond hangt.

Ik heb al een beamer gehad in het verleden, dat was de laatste is mij verzekerd.

Wees gerust, ik probeer het elk jaar weer, tot nu :D


Kast in de muur, dat is wel 7 - 8 meter! Is dat nog wel "goed" voor een 4k signaal, 3 meter breed?
Kast is alleen slechts 30 cm diep, dat wordt met een spiegel werken lol



Toch even vragen he :P




p.s. Het feit dat ik niet eens voorbereidingen heb getroffen voor een eventuele latere installatie van de beamer zegt genoeg denk ik.... Ik probeer het niet weer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Och, als ik nu een 90inch Oled zou kunnen kopen zou ik ook geen projector meer kopen.

blue-eyes

Precies, daar gaan we naar toe!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje


VlisChris

Stuk onopvallender dat een scherm uit het plafond :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

papaleo

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2019, 19:40:50

Spanplafond wel idd. Maar de plafondverlaging mocht sowieso, ze ging alleen om wegens de 7 dagen rotzooi igv een verlaging middels gipsplaten gerealiseerd.


Projector is iets fysieks, groots aan het plafond. Dat wil ze niet trucjes met laten zakken en weer verbergen is niet ideaal, de ideale afstelling zal niet altijd meer kloppen.
Scherm uit het plafond laten zakken? Zelfde verhaal.
Dus van haar uit niet, en van mij uit alleen als het vast aan het plafond hangt.


Ik heb al een beamer gehad in het verleden, dat was de laatste is mij verzekerd.

Wees gerust, ik probeer het elk jaar weer, tot nu :D


Kast in de muur, dat is wel 7 - 8 meter! Is dat nog wel "goed" voor een 4k signaal, 3 meter breed?
Kast is alleen slechts 30 cm diep, dat wordt met een spiegel werken lol



Toch even vragen he :P




p.s. Het feit dat ik niet eens voorbereidingen heb getroffen voor een eventuele latere installatie van de beamer zegt genoeg denk ik.... Ik probeer het niet weer ;)

Ik heb nu al zo'n 8 jaar èn een electr. projector lift met èn een electr. scherm hier in bedrijf en heb deze nog nooit een keer hoeven bijstellen/afregelen deze komen keer op keer op de ideale stand terecht zoals ze de eerste keer zijn vastgesteld....
En dan is de pj lift zelfs een (door Gé) zelf gemaakte bak met schacht welke door een lier met staalkabel naar beneden/omhoog bediend word.
Maw dit excuus gaat de prullenbak in  :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Realistisch: Ik heb nu een 75" tv . Ik heb zelf nu al veel minder behoefte aan een beamer dan vroeger. 75" is best groot ;)

En wat Teejoo zegt, de volgende TV gaat nog groter zijn, dus geen noodzaak meer.



Technisch kan er veel. Ik vind het prima zo ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

diceman

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2019, 16:09:23
Even snel een foto voor je gemaakt, met de telefoon.

Ik had nog wat plinten over, deze in verstek gezaagd en op de muur gemonteerd.
Alleen nu kan ik niet verder, het is op. De plint heeft nog ruimte voor 2 andere LS kabels, dus eventueel de rear LS bekabeling. Die ga ik wel voorbereiden.

Echter.... De kamermuur, nu zwart, wordt licht. Dus de zwarte plinten moeten vervangen worden door witte. Komt dat even goed uit :D


De gordijnen komen voor de plint te hangen, stukje wit moet nog antraciet worden gesausd (bestaand restpunt :D ).
Er komt nog een soort van koof, 11,5 breed. Hoogte is de hoogte van het spanplafond, denk 11 cm. Hierachter zit dan de LS bekabeling verstopt, evenals de rails van de gordijnen.





Kijk helemaal duidelijk.

Zie ook bij veel spanplafondboeren ;D ( scrabbelwoord), dat zij met lichtslangen werken in de koven , bijvoorbeeld bij het raam etc. Had je hier ook naar gekeken. Of doet jou leverancier hier niet mee werken.
Zijn veel voorbeelden te vinden op het net,  wat ik hiermee bedoel. De bekendste aanbieder zie je deze voorbeelden. Ziet er zeer mooi uit, maar ook rustiger dan alleen maar ( veel) spots.
Daar ik las dat jij ook een lichtslang in de koof boven de tv wilde monteren, is dit misschien iets om op te nemen in het kostenplaatje.
Bijkomend voordeel egaler licht.

blue-eyes

Geen lichtslang, maar de HUE LED strip.


Het kan nog steeds, maar ik weet het niet. LED strip rondom is leuk, maar het is een woonkamer. Voor een bios top, maar woonkamer?

En, middels HUE, dat is dan wel mijn standaard, wordt het een duur grapje met 22 euro de meter :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes

#7697
Beamer wordt ook nooit zo mooi als een TV scherm qua zwartwaardes (om over het constante gezoem boven je hoofd nog maar te zwijgen). Nieuwe Samsung the wall moet perfecte zwart waardes hebben.. en het is modulair. Dus een scherm van 2x3 zonder beamer begint steeds dichterbij te geraken. Hier wacht ik in ieder geval op, om dezelfde redenen als Blue aandraagt.

Ps @blue, is het niet net zo makkelijk een koof in je muur te slijpen en vervolgens dicht te smeren als je toch nog moet verven? Ik betwijfel of je dit mooi krijgt zo.

Zoiets;




blue-eyes

#7698
Quote from: BBE hannes on January  8, 2019, 21:26:44
Ps @blue, is het niet net zo makkelijk een koof in je muur te slijpen en vervolgens dicht te smeren als je toch nog moet verven? Ik betwijfel of je dit mooi krijgt zo.


Ik zit daar zwaar aan te denken idd. Tenminste als je het hebt over de 2 extra LS kabels voor de rears die nu onder de vloer lopen en ik over het plafond wil laten lopen. Die moeten van het plafond weer terug naar de vloer.....

Visueel zou ik maar 10-20cm moeten overbruggen. Waar de kabels onder het plafond vandaan komen staat een kast van 260cm hoog, 40cm diep...... Je zou het niet eens zien als je het niet weet. Een houten plint van 18 mm tegen de muur (hoogte plank identiek aan plafondverlaging = 11cm), spanplafond aan plint bevestigen. 2 Sleuven in de plint voor de PVC buis en het loopt keurig naar beneden, echter iets, iets in het zicht.
Maar ja, als de kast weggaat.... :D


Als je de plintgoot bedoeld van de foto.... Die ga ik niet weg frezen. Deze hangt 100% achter het gordijn, die ga je niet zien. Afgezien dat dat stuk massief beton is, geen zin in. Kneiterhard!
Moet alleen nog even bedenken of dat stofvrij te doen is. Heb weinig zin om kamer leeg te halen of de kamer vol met stof te stuiven ;)

Wellicht langzaam boren,  dozen/gatenboor en uitkappen. Als de kamer leeg zo zijn.... Sleufenfrees. Maar dat zou ik moeten huren, etc. Kan altijd nog :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes

Ging idd om je rears. Je bent zo perfectionistisch bezig, dan kan ik mij voorstellen dat de wetenschap alleen al voldoende is je er aan te ergeren (ik denk hierbij even aan hoe ik ben voor het gemak :)). Sleuvenfrees = enorme stofbende, zelfs met (bouw)stofzuiger er aan vast. Maar ik zou het zo weer doen want het werkt het snelst en strakst.