De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Het heeft zeer zeker geholpen! En zoals gezegd denk ik ook dat wij beiden al slapend hadden bedacht het ultieme in deze omstandigheden is. Echter levert dit heel veel op? Daar kan je over discuseren.
Het plafond is best een massief geheel als alles aan elkaar zit met balken, kit, rachel en gips.
Het is iig erg veel werk om het op die manier te doen. Terwijl het al een al een compromis is. Dilemma? Nee. Rationeel denken en niet doen.


Dank, wordt erg gewaardeerd!!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Laatste status.
Dag vrij gehad, ik kon mijn eigen inhouden, slechts 20 mailtjes van het werk beantwoord via Whatsapp reply :P


Vanavond ga ik eerst de instellingen van de TV overnemen, vanmiddag is de TV door Frank gekalibreerd. Leuk om jullie weer eens te zien en te spreken. Zo spreek je elkaar dagelijks, zo eens per aanschaf van een TV :)


De grootste uitdaging is de betonnen dwarsligger.... Letterlijk en figuurlijk!
Ik probeer de speaker zo dicht mogelijk tegen de balk te krijgen om de gelijkbenige driehoek zo goed als mogelijk te maken.
Vanaf mijn oren tot het verlaagd plafond is 140cm, echter krijg ik het midden van de speaker niet verder dan 125 cm... Dus geen 45 graden. Achter de bank is dit wel mogelijk, maar heb ik ook op 125cm gezet. Maar dat kan zonder issues verschoven worden indien BB&G dit beter vind. Ik zou de bank verder naar achteren kunnen schuiven, maar de afstand is al redelijk fors. Dat is derhalve niet aan te raden.
Het is allemaal binnen de verwerkbare marges, correcties met Dirac / Arcam zijn mogelijk.

Ik heb de balken nu verwijderd, behalve de balken rondom. We gaan i.p.v. de balken dikke rachels nemen, maar dan elke keer met een dwarslat op het plafond bevestigen, vlak monteren met een laser. Het plafond is nu verre van vlak. De gipsplaten worden om de 40 cm gemonteerd, de 60 platen kunnen doorhangen, 125 mm dik. Dit gaat dan niet doorzakken. Is wel een gewicht, maar moet goed kunnen.

Het lijkt mij nu wel uitgewerkt genoeg. Alleen de backbox definitief maken, m.a.w., wachten op de speakers en de definitieve positie van de backboxen bepalen aan het plafond.
BB&G denkt goed mee en alles gaat goed komen!




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De calibratie is uitgevoerd door Frank. Annewiek was ook mee gekomen, leuk!



Tevoren had ik aangegeven dat ik dacht dat het rood te aanwezig was, o.a. goed te zien aan de huidskleur.

In de grafieken en met de uitleg begrijp ik nu dat dit is veroorzaakt door de kleur blauw.



Wat me nu opvalt is een betere kleurstelling, met name met de huidskleur valt me dit op.
Verder denk ik, maar wie weet is dat iets tussen de oren, dat het geheel iets harder overkomt, scherpere afbakening van kleuren.


Frank en Annewiek, gezellig, te lang geleden en dank!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7528
Update.

Gisteren een huishoudtrapje opgeklommen. Wat ik vermoedde klopt, de betonnen balk over de breedte is niet massief, maar is een afgewerkt "iets", afgewerkt met houten omkleding.
Dit zal vermoedelijk een dik ijzeren H - profiel zijn.

De tekeningen, etc. daarop aangepast.
De gipsplaten raakten sowieso het beton niet, maar ik laat nu ook speling tussen de verlaging en de "betonnen" balk. Dat geeft resonaties, dat voel je al als je er op klopt.
Verwijderen is misschien ook een optie.

Verder de laatste stappen gemaakt met de buurman. We trekken er een week voor uit. 2 Dagen fysieke bouw, daarna 3 dagen gipsplafond afwerken. We verwachten dat we de naden zeker 3, 4 maal moeten vullen en schuren.
Ik ga vooralsnog niet stucen, dus moet alles goed afgewerkt worden (vlak en strak).
Voor de bafflebox / backbox zijn er nog 2 keuzes te maken:

- In de lengte of breedte monteren (hangt af hoe we de gipsplaten monteren). Niet spannend, beide opties passen
- Verlaging van 10 of 11 cm. Igv 11 cm maak ik een backbox met 12mm. Hierbij is dan de backbox onder het gips verwerkt. De andere optie is de backbox deksel gelijk te maken met het gips plafond. Dit is lastiger vlak te maken en geeft meer naden.

Wordt vervolgt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7529
Even creatief denken, en nog wat zaken. Maar met name beter meten..... De ideale gelijkbenige driehoek voor de Atmos speakers kan WEL worden gerealiseerd!
De bank kon en mocht nog wel een eindje naar voren, en kon ook nog iets opzij.
Hiermee ook de (te) grote afstand van de bank naar de frontspeakers teruggebracht.

Blijft nog steeds de keuze voor het gips gelijk met de speakers, of over de speakers heen.

Verder grappig nieuws, spanplafond is NIET volledig van de radar. Geen idee hoe, ik heb de vuilnis niet buiten gezet maar ook geen bloemen meegenomen :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Quote from: Blue-Eyes on December 15, 2018, 16:42:51
Even creatief denken, en nog wat zaken. Maar met name beter meten..... De ideale gelijkbenige driehoek voor de Atmos speakers kan WEL worden gerealiseerd!
De bank kon en mocht nog wel een eindje naar voren, en kon ook nog iets opzij.
Hiermee ook de (te) grote afstand van de bank naar de frontspeakers teruggebracht.

Blijft nog steeds de keuze voor het gips gelijk met de speakers, of over de speakers heen.

Verder grappig nieuws, spanplafond is NIET volledig van de radar. Geen idee hoe, ik heb de vuilnis niet buiten gezet maar ook geen bloemen meegenomen :D



:headbanging: :clapping:  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

Maar dat snap ik wel, ze will ook geen 3 pallets met hout en gisp tegen het plafond aan  :D
Dan voelt een spanplafond toch lichter / minder ingrijpend.
JBL PRX Power!

donaldk

Weet wel in de praktijk kun je niets meer aan je spanplafond hangen. Dat probleem loop ik al jaren tegenaan met verlichting.

BJF

Jouw mooie plaatjes hebben er in elk geval toe geleid dat ik voorzichtig begonnen ben de tutorials van Sketchup te bekijken en te proberen. Kost moeite, maar heb de tijd wel. Inspirerend dus  :clapping:
NAD M10 V2
Elac FS247

Davey

Quote from: BJF on December 16, 2018, 07:18:28
Jouw mooie plaatjes hebben er in elk geval toe geleid dat ik voorzichtig begonnen ben de tutorials van Sketchup te bekijken en te proberen. Kost moeite, maar heb de tijd wel. Inspirerend dus  :clapping:

Ik ben erg benieuwd hoe het proberen gaat want de plaatjes zijn echt mooi, duidelijk en verleidelijk om het te gaan proberen.

Het zal waarschijnlijk wel geen 5 minuten tutorial zijn dus ............. :D

blue-eyes

Thx!

Grunneger kouk derbie en goan!


Het is geen spannende leercurve! Ik ben van het houtje touwtje. Het programma kan zoveel.... Als ik die kennis had was ik veel sneller geweest en had er veel beter uitgezien. Ik doel dan met name op rondingen, etc. Rechtuit is niet moeilijk.
Goed meten.
Ik denk dat de tekening, zeker het huis zelf op de cm klopt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Quote from: Blue-Eyes on December 16, 2018, 08:37:56
Thx!

Grunneger kouk derbie en goan!


Het is geen spannende leercurve! Ik ben van het houtje touwtje. Het programma kan zoveel.... Als ik die kennis had was ik veel sneller geweest en had er veel beter uitgezien. Ik doel dan met name op rondingen, etc. Rechtuit is niet moeilijk.
Goed meten.
Ik denk dat de tekening, zeker het huis zelf op de cm klopt.

Lekkere stroopwafel en een bak koffie denk ik  :D

Het ziet er allemaal fantastisch uit die plaatjes en zeker met die nauwkeurigheid kan het heel makkelijk zijn juist voordat je iets gaat verbouwen. Mooi hoor  :worship:

blue-eyes

#7537
Quote from: donaldk on December 16, 2018, 01:19:16
Weet wel in de praktijk kun je niets meer aan je spanplafond hangen. Dat probleem loop ik al jaren tegenaan met verlichting.

Je moet er idd goed over nadenken......

Overigens acht ik de kans niet groot, maar we gaan iig iets doen. Prima (wel jammer) als het een NO GO is, maar dan wel op feiten, op het gezien hebben i.p.v. gevoel :)



Quote from: Raphie on December 15, 2018, 21:38:40
Maar dat snap ik wel, ze will ook geen 3 pallets met hout en gisp tegen het plafond aan  :D
Dan voelt een spanplafond toch lichter / minder ingrijpend.

:D :D

Het is bij haar een gevoel, milieu, plastic, etc.....
Plafond verlaging is ok, gips, maakt niet uit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Davey on December 16, 2018, 08:44:19
Lekkere stroopwafel en een bak koffie denk ik  :D

Het ziet er allemaal fantastisch uit die plaatjes en zeker met die nauwkeurigheid kan het heel makkelijk zijn juist voordat je iets gaat verbouwen. Mooi hoor  :worship:

Thx :)

Gewoon proberen , gaat best snel!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes

#7539
Hoi Blue,

Leuk dat het gaat gebeuren! Ik heb wat foto’s van ons plafond projectje toegevoegd. Leidingen zitten strak in PVC buis (dus geen tril mogelijkheden), speaker kabel in de muur naar boven en ook strak door een buis (tevens geen tril mogelijkheid). Speakers zelf zitten ingebouwd tussen het hout met akoestisch schuim. We hebben ongeveer 11 CM verlaagd (idd ook in verband met HUE spotjes). Akoestisch stucwerk heb ik nog nooit van gehoord en is volgens mij een verkoop praatje. Als je wilt ben je welkom het resultaat te aanschouwen en te beluisteren.. Ik woon in Amersfoort.

Aan materiaal was ik rond 700 euro kwijt. Stucwerk 700 en spuiten (mooier dan rollen) 300. Uiteraard zonder Hue En speaker kosten.

Succes in ieder geval!

blue-eyes

#7540
Leuk dat je hier post, leuk zo te zien!

Vraagje. Bewust de grote kieren tussen de platen? Ik wil AK gips platen gebruiken. Maar strak tegen elkaar aan.

En zoals je zegt, LS kabels in PVC buis!


Ik ben nu aan het kijken naar LS terminals en demping materiaal. Long hair, angel hair of Sonofil. Maar ook nog loodbitumen? Dan helemaal volplakken? Achter de woofer Pritex?
Er kan heel veel :)
Geen idee of dat nodig is. Ik ben geen LS bouwer, maar ik wil me ook weer niet extreem inlezen, beter safe than sorry... Natijds kan er minder, maar wel iets (de LS paneel kan worden verwijderd).



Bijv. Ik overweeg zelf een plaatje te maken en losse speakerbindings te gebruiken. Speaker en Co heeft alles wat ik zoek.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes

#7541
Yep, expres 1 centimeter ruimte zodat het stucwerk er goed omheen krult en zich kan verankeren. Kan iets minder maar niet veel (0.7). AK kan maar voegt weinig toe ten opzichte van afgerond. Sowieso nooit koud tegen elkaar aan ivm werking.

Overigens hoef je niet extreem te letten op de Atmos speaker kast (is mijn ervaring) vwb trillingen. Het Atmos kanaal geeft super weinig geluid door en al helemaal geen mid/laag. Dus tenzij je er muziek van af wil spelen hoef je niet bang te zijn dat het resoneert of hol klinkt. Uiteraard kan je lfe wel voor trillingen zorgen dus vandaar de kabels niet zomaar los op de gipsplaten laten rusten.

ruud2

nooit de gipsplaten strak tegen elkaar zetten , ivm uitzetten en krimp krijg je scheurtjes,
paar millimeter van elkaar en een gaasje aanbrengen op de naad .

grtn, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Strak is idd een verkeerd woord, maar ik vond de kieren nu wel erg ruim genomen.

Gaas was ik idd van plan, meerdere malen aanstrijken en schuren. Ik wil proberen dit zonder te stucen vlak te krijgen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes

#7544
Wat is het idee van glad krijgen zonder stuc? Kosten drukken door niet te laten stucen maar direct te verven? Want daar zou ik erg mee uitkijken.

Ps; of de Stucadoor nu 3MM OF 1CM naad moet wegwerken zal hem een zorg zijn. Die van mij raadde
1CM specifiek aan om eerder genoemde reden.

ruud2

glad zonder stucken ?  hoe wil je dat dan doen? :ohmy:
gipsplaten zijn er nu juist voor ondergrond om te stucken ook zijn dan meteen alle schoefkoppen weg.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

BuSpu

#7546
Sturen gaat veeeeeel sneller dan afsmeren en schuren en wordt 10 keer mooier  :headbanging:

blue-eyes

Wel vaker gezien, het kan wel degelijk. Wel intensief, meerdere malen een dun laagje, schuren en weer een laagje, 3, 4 maal.
Ik ga het zelf doen, werkt dat niet ga ik laten stucen, of spuiten. Dat zie ik dan wel.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes


blue-eyes

Het is wel een uitdaging, dat snap ik ook wel ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey