De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Kamidioblitz on April 16, 2017, 10:30:43
Prachtig geheel zo! Kan Classe zo in het assortiment opnemen dat meubel. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Classé heeft een sort of rack voor de delta lijn in hun assortiment (of gehad).

http://www.tmraudio.com/product/clase-delta-stand

Raphie

#6826
Quote from: WickedGame on April 18, 2017, 12:41:25
Classé heeft een sort of rack voor de delta lijn in hun assortiment (of gehad).

http://www.tmraudio.com/product/clase-delta-stand
niet helemaal, goed lezen

QuoteThe paperwork indicates that it is made specifically for Classe components

Dat kan net zo goed een begeleidend schrijven zijn van de verkoper van de set, waar het rack bij meekwam. Ze verkopen hier 1 exemplaar van een 2e hands rack. Géén productierack van Classé

Vind die van BE veel mooier, dit is maar een wimpy ding
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on April 18, 2017, 12:53:12
niet helemaal, goed lezen

Dat kan net zo goed een begeleidend schrijven zijn van de verkoper van de set, waar het rack bij meekwam. Ze verkopen hier 1 exemplaar van een 2e hands rack. Géén productierack van Classé

Vind die van BE veel mooier, dit is maar een wimpy ding

Ik zeg ook dat er een productierack is geweest, of het nog bestaat weet ik niet. Dat het rack een Classé product is weet ik wel 100% zeker aangezien mijn vader dit rack via Classé heeft laten komen voor zijn Delta set.

Op de site van Classé kom je er alleen niet veel over te weten.

Of het een mooi rack is of niet laat ik in het midden.

blue-eyes

Het rack uit de link was / is (?) een formeel product van Classé Audio. Welke mooier is laat ik in het midden :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: WickedGame on April 18, 2017, 13:01:54
Ik zeg ook dat er een productierack is geweest, of het nog bestaat weet ik niet. Dat het rack een Classé product is weet ik wel 100% zeker aangezien mijn vader dit rack via Classé heeft laten komen voor zijn Delta set.

Op de site van Classé kom je er alleen niet veel over te weten.

Of het een mooi rack is of niet laat ik in het midden.
ah ok, je vader had hetzelfde rack, dat wist ik niet.
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on April 18, 2017, 13:47:04
ah ok, je vader had hetzelfde rack, dat wist ik niet.

Geeft ook niet :D

En over iets mooi is of niet valt altijd te twisten. Als de apparatuur erin staat ziet het er netjes uit. Al vind ik ook persoonlijk de pootjes tussen de plates bij Blue-Eyes mooier  ;D

MLCinema

Quote from: WickedGame on April 18, 2017, 13:51:12
Geeft ook niet :D

En over iets mooi is of niet valt altijd te twisten. Als de apparatuur erin staat ziet het er netjes uit. Al vind ik ook persoonlijk de pootjes tussen de plates bij Blue-Eyes mooier  ;D

Mij kan je alles wijsmaken hierbij. Set zit in een prijscategorie die ik mij niet kan veroorloven. Wel altijd wild geweest van het design. Man wat vind ik dit mooi spul!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

blue-eyes

Quote from: Kjelt on April 18, 2017, 09:25:46
Mooi hoor allemaal. Persoonlijk vind ik alleen die oranje ethernet kabels niet echt mooi (schijnen ook door het rack heen).
Je kunt tegenwoordig custom sleeved kabels kopen voor een prikkie, niet dat ze beter zijn maar ze zijn prachtig afgewerkt, past mooi bij je set.
bv hier:
https://cablemod.com/product/cablemod-modflex-cat-6-ethernet-cable-1m-black/
https://cablemod.com/product-category/ethernet-cables/page/1/

IK zie het niet of nauwelijks en gevolg van keuze voor kleuren uit het verleden.

Alle toevoer / hoofdbekabeling is blauw, de bekabeling voor de camera's in en rond het huis zwart en voor audio / video is dit oranje :) En de TV heeft paars.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Kamidioblitz on April 18, 2017, 22:33:26
Mij kan je alles wijsmaken hierbij. Set zit in een prijscategorie die ik mij niet kan veroorloven. Wel altijd wild geweest van het design. Man wat vind ik dit mooi spul!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ben zelf ook nog altijd super blij met mijn Classé stereo set :)

Looks vallen ook bij de vrouw des huizes goed in de smaak.

blue-eyes

Quote from: Kamidioblitz on April 18, 2017, 22:33:26
Mij kan je alles wijsmaken hierbij. Set zit in een prijscategorie die ik mij niet kan veroorloven. Wel altijd wild geweest van het design. Man wat vind ik dit mooi spul!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nieuw is het idd behoorlijk duur, een grote uitgave voor iets, laten we eerlijk zijn, een niet noodzakelijk item, pure luxe.


Je zal je verbazen hoe "goedkoop" Classe Delta's worden aangeboden op de 2ehandse markt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on April 19, 2017, 08:42:36
Nieuw is het idd behoorlijk duur, een grote uitgave voor iets, laten we eerlijk zijn, een niet noodzakelijk item, pure luxe.


Je zal je verbazen hoe "goedkoop" Classe Delta's worden aangeboden op de 2ehandse markt!

CP-500 + CA-2200 is een leuke start op stereo vlak. En volgens mij kan je onder de 4000,- wel uitkomen dan.

Martijnst1990

Prachtig zeg! 8) Jaloers ook op hoe je de kabels zo netjes weggewerkt hebt met die radiator ombouw..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#6838
Quote from: Blue-Eyes on April 19, 2017, 08:42:36
Nieuw is het idd behoorlijk duur, een grote uitgave voor iets, laten we eerlijk zijn, een niet noodzakelijk item, pure luxe.


Je zal je verbazen hoe "goedkoop" Classe Delta's worden aangeboden op de 2ehandse markt!
Op zich valt me dat nog mee voor de SSP, zeker als hij de HDMI board upgrade heeft gehad. Die blijven prijzig. Van de andere kant, waarmee vergeleken.. er wordt toch geen high end surround meer gemaakt omdat het te duur is voor de kleine fabrikanten.

Bolle

Ziet er allemaal weer rete strak uit BE. Zoals we van je gewend zijn!

Moet er wel aan wennen dat je geen JBL's meer hebt, dat was toch een beetje 'jouw' speaker! Hoe lang heb je die nu gehad?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

blue-eyes

Wist je het wachtwoord nog wel :P


10 - 12 jaar? Ik denk wel 8 paartjes Ti-K10, diverse Ti-K2's en Ti-K1's. En 3 Tik subs. Best veel eigenlijk. En de handel nog lol :)

En thx!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bolle

Quote from: Blue-Eyes on June  8, 2017, 18:21:45
Wist je het wachtwoord nog wel :P

Dank aan de Chrome auto-invul...
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

blue-eyes

#6842
Op MP 2 Sonos Play 1's gevonden voor een mooie prijs. Dochter krijgt de Tiny Audio DAB radio (Spotify, etc. etc. helemaal blij :D ), de Sonos voor in de huiskamer.


Wie had dat gedacht, ik aan de Sonos :P :D
Eerlijk is eerlijk. Niet slecht. Uiteraard niet het nivo van de stereo, maar dat is ook niet de bedoeling. Gebruiksgemak, door iedereen in huis en gemakkelijk uit te breiden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bama

Quote from: Blue-Eyes on July  7, 2017, 11:52:34
Op MP 2 Sonos Play 1's gevonden voor een mooie prijs. Dochter krijgt de Tiny Audio DAB radio (Spotify, etc. etc. helemaal blij :D ), de Sonos voor in de huiskamer.


Wie had dat gedacht, ik aan de Sonos :P :D
Eerlijk is eerlijk. Niet slecht. Uiteraard niet het nivo van de stereo, maar dat is ook niet de bedoeling. Gebruiksgemak, door iedereen in huis en gemakkelijk uit te breiden.

Sonos werkt gewoon erg makkelijk, heb er hier ook 7 in huis waarvan 3 in de tuin. Linn sneaky had ook gekund voor je.

blue-eyes

Voor de prijs van een Linn Sneaky kan ik enorme hoeveelheid aan Sonos Play 1 kopen ;)


Maar, gewoon handig. Prima waarvoor het is, geen klacht! NAS, radio en Spotify, meer gebruik ik niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

Quote from: Teejoo on May 26, 2017, 16:02:01
Op zich valt me dat nog mee voor de SSP, zeker als hij de HDMI board upgrade heeft gehad. Die blijven prijzig. Van de andere kant, waarmee vergeleken.. er wordt toch geen high end surround meer gemaakt omdat het te duur is voor de kleine fabrikanten.

Trinnov, Datasat, Storm Audio, is toch behoorlijk High-end, de prijs in ieder geval wel. Trinnov werkt nu aan 48 kanaals versie.

bmateijsen

Quote from: donaldk on July  8, 2017, 16:14:05
Trinnov, Datasat, Storm Audio, is toch behoorlijk High-end, de prijs in ieder geval wel. Trinnov werkt nu aan 48 kanaals versie.

Trinnov komt ook met een Altitude-16, dus niet meer modulair opgebouwd en zal prijstechnisch ook goedkoper zijn dan de 16 kanaals versie modulair ;).

blue-eyes

De Tiny audio radio staat inmiddels bij de dochter op de kamer, in de woonkamer zijn beide Sonos 1 in gebruik genomen.

Duidelijk is dat de sound van de Tiny veel fijner is, plezieriger en natuurlijker. Uiteraard kan je zaken iets bijstellen en dat hebben we dan ook gedaan.
Al met al erg gemakkelijk in gebruik en prima mee te werken en luisteren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Afgelopen donderdag een goede vriend van me langs geweest. Hij interesseert zich niet voor audio, in die mate dat hij dat gaaf voor mij vindt, maar persoonlijk er niets mee heeft en niets van geloofd.
Geld zat, maar dat gaat in zijn auto's ;)
Hij houdt wel van muziek.

Afgelopen donderdag hij toch maar even (uit beleefdheid had ie mij dat maar gevraagd :P ).
Stevie Ray Vaughan opgezet, zijn lievelingsmuziek.

Tja. Hij kijkt me toch verbaasd aan.... Nog nooit zo mooi gehoord, hij hoorde nu dingen die hij nog nooit had gehoord.... Tikjes, gitaar aanslagen etc. etc.

Gaaf momentje. Hij zei dan ook eerlijk dat hij in een keer overtuigd was van verschillen in audio sets.
Maar gaat hij over naar zelfs iets leuks? Neuh, geld kan je beter in auto's steken :P

Wel leuk :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skyfox

Leuke ervaring zo. En misschien gaat het later bij hem alsnog kriebelen. Voor je het weet zit ie iedere week bij jou op de bank te luisteren :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9