De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

#1350
Quote from: WickedGame on February 11, 2008, 20:50:06
Gefeliciteerd zal ik dan maar zeggen... damn snelle aankopen/afspraken gemaakt zeg.

1 tip begin maar te sparen voor balanced kabels  ;D

Merci! Ik had twee relatieve lage aanbiedingen gedaan (om in gesprek te geraken), maar beide biedingen zijn geaccepteerd. Op één had ik wel gerekend, maar niet beiden. Tja ;D

Gebalanceerd is geen issue. De SSP300 heeft geen gebalanceerde in/uitgangen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: WickedGame on February 11, 2008, 21:00:06
Weet waar je aan begint....

Dat gaat voor hem niet op... als iemand impulsief iets doet lijkt hij het wel te zijn ;) Al weet ik nu al dat het een prachtig plaatje oplevert en een mooie sound.

Nu ben ik behoorlijk impulsief, maar ben nu wel waar ik vooraf over had nagedacht, alleen wat sneller. Vergis je niet, ik heb bijna 3 jaar over mijn TAG McLaren / JBL Ti-K / Mark Levinson set gedaan ;)

Je moet domweg snel reageren als je eenmaal de beslissing hebt genomen, niet treuren, niet achterom kijken. Doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 21:00:58
Merci! Ik had twee relatieve aanbiedingen gedaan, beiden geaccepteerd. Op één had ik wel gerekend, maar niet beiden. Tja ;D

Gebalanceerd is geen issue. De SSP300 heeft geen gebalanceerde in/uitgangen.

Huh, niet? Dat verbaasd me dan toch wel weer. m.a.w de interlinks worden niet verkocht ;) of ga je die toch de verkoop in doen.

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 21:02:35
Nu ben ik behoorlijk impulsief, maar ben nu wel waar ik vooraf over had nagedacht, alleen wat sneller. Vergis je niet, ik heb bijna 3 jaar over mijn TAG McLaren / JBL Ti-K / Mark Levinson set gedaan ;)

Je moet domweg snel reageren als je eenmaal de beslissing hebt genomen, niet treuren, niet achterom kijken. Doen!

Ik weet maar al te goed dat je snel moet zijn. Mijn 805Sjes was het idem. Kon plots een nieuwe set in doos voor 1800,- euro krijgen inclusief de stands van B&W. Tja niet denken dan gewoon doen...

;D

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 21:02:35
Nu ben ik behoorlijk impulsief, maar ben nu wel waar ik vooraf over had nagedacht, alleen wat sneller. Vergis je niet, ik heb bijna 3 jaar over mijn TAG McLaren / JBL Ti-K / Mark Levinson set gedaan ;)

Je moet domweg snel reageren als je eenmaal de beslissing hebt genomen, niet treuren, niet achterom kijken. Doen!

Speltip XX weet wanneer je moet stoppen. :P ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: WickedGame on February 11, 2008, 21:02:55
Huh, niet? Dat verbaasd me dan toch wel weer. m.a.w de interlinks worden niet verkocht ;) of ga je die toch de verkoop in doen.

De MIT's blijven te koop staan, de tweede aanschaf is wel te betalen, maar het was zeker niet de bedoeling. Dus is het niet erg als ze verkocht worden.
Ik zal tzt weer overgaan tot een kabel aanschaf, hardware is vrijwel in orde nu, dan de bekabeling weer opbouwen. Heb wel als tussenoplossing een aanschaf gedaan van W&M (gok), meer dan goede kabels, en erg goedkoop.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 21:07:21
Speltip XX weet wanneer je moet stoppen. :P ;)

Ik heb nog geen euro hoeven te lenen (NO GO overigens), zoals het er nu naar uitziet draai ik exact kiet, dus precies op tijd gestopt. Ben alleen wel de MIT bekabeling kwijt, dat is de prijs die ik ervoor heb betaald.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 21:07:21
Speltip XX weet wanneer je moet stoppen. :P ;)

;D

Hij doet het wel goed, dus staat er volgende maand een heel mooie set te spelen.... krijgen we nog een luistersessie?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

simsatit

Had iemand al gezegd onwijs gefeliciteerd (vast wel ;D)  wat een set weer :o :D!!!
FOTO'S? O0
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#1359
Quote from: ajbalmere on February 11, 2008, 21:49:49
;D

Hij doet het wel goed, dus staat er volgende maand een heel mooie set te spelen.... krijgen we nog een luistersessie?

Geen probleem!


Quote from: simsatit on February 11, 2008, 21:54:01
Had iemand al gezegd onwijs gefeliciteerd (vast wel ;D)  wat een set weer :o :D!!!
FOTO'S? O0

Ja, Raphie, maar die moet wel, is praktisch mijn buurman ;D . Maar bedankt!

Donderdag wellicht de DVD, zaterdag of zondag naar Hamburg.
Dus zondagavond foto's ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FFF

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 22:00:15
Dus zondagavond foto's ;)

Ik wilde het net gaan vragen  >:D

Super dat je nu al zo ver bent, alleen nog twee 2100's dus?

gefeliciteerd.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: FFF on February 11, 2008, 22:01:38
Ik wilde het net gaan vragen  >:D

Super dat je nu al zo ver bent, alleen nog twee 2100's dus?

gefeliciteerd.

Yep...

Toch eens met moeders overleggen, 900km heen en terug, op zich niet zo erg, maar voor een paar tientjes heb je het ook in huis. En de dag nog vrij voor andere zaken.

Bedankt Audiofiel ;D

@Rens, kunnen (even vooruitlopend) eens de 100 naast de 300 aanhouden? Ik ben erg benieuwd.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 22:00:15
Donderdag wellicht de DVD, zaterdag of zondag naar Hamburg.
Dus zondagavond foto's ;)

TOP, ben ook zeer benieuwd naar je luister ervaringen, hoeveel je er toch weer op vooruit bent gegaan, als je naar je bekende cd's luistert hoor je dat natuurlijk altijd het best, dat word dan weer je hele collectie opnieuw luisteren, yes! 8) gaaf hoor
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 22:04:46
Bedankt Audiofiel ;D

Just 'reflecting'... ;)

Quote@Rens, kunnen (even vooruitlopend) eens de 100 naast de 300 aanhouden? Ik ben erg benieuwd.....

Alleen als Audiofiel er ook bij kan zijn. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 22:07:37
Just 'reflecting'... ;)

Alleen als Audiofiel er ook bij kan zijn. ;D

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 22:07:37
Just 'reflecting'... ;)

Snap ik ;D

Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 22:07:37
Alleen als Audiofiel er ook bij kan zijn. ;D

Snap ik ;D
Had niet anders verwacht :P

Quote from: simsatit on February 11, 2008, 22:07:01
TOP, ben ook zeer benieuwd naar je luister ervaringen, hoeveel je er toch weer op vooruit bent gegaan, als je naar je bekende cd's luistert hoor je dat natuurlijk altijd het best, dat word dan weer je hele collectie opnieuw luisteren, yes! 8) gaaf hoor
1. Ik ook!
2. Ik weet niet of ik erop vooruit ben gegaan, zie ook de menigen van andere in dit topic. Ik weet wel dat het anders is, ik heb alleen de versterker geluisterd, de rest is eigenlijk blind vertrouwen, erg gebaseerd op uitspraken van forumgenoten etc.
3. Dat zeker, gelukkig (of jammer genoeg) heb ik nog niet zoveel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Ik ben ook zeer benieuwd naar je ervaringen met Classe tov je verleden ML.
Ondanks dat ML altijd de hemel ingeprezen word heb ik het idee dat de advies prijzen van vergelijkbare componenten van ML aardig wat hoger zijn, maar volgenst mij koop je dan dus ook gewoon een stuk 'emotie' ;D, wat dat betreft is de prijs kwaliteit verhouding van een Classe misschien nog helemaal niet zo gek, het blijft natuurlijk voor de meeste zielen gewoon redelijk onbetaalbaar maar goed ;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Peerless Monster

#1368
Quoteauthor=Blue-Eyes link=topic=33182.msg1136709#msg1136709 date=1202763886

@Rens, kunnen (even vooruitlopend) eens de 100 naast de 300 aanhouden? Ik ben erg benieuwd.....

Ga je voor de 300 dan? ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#1369
Quote from: Peerless Monster on February 11, 2008, 22:42:32
Ga je voor de 300 dan? ;)
Ja, met de verkoop van BR speler en het geld wat ik over zou hebben voor een CDP100 kwam de CDP300 wel ineens heel erg dichtbij...... Een bod daar dichtbij gedaan, et voila. De beste man ging ermee akkoord.


Normaliter staat de CDP300 donderdagavond hier in huis, of er moeten wel erg rare dingen gebeuren, als bijv. een afschuwelijke klank, etc. Of Eén en kras, maar dat zal wel loslopen. De eigenaar is er zuinig opgeweest, 100% in orde heb ik begrepen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on February 11, 2008, 22:48:52
Ja, met de verkoop van BR speler en het geld wat ik over zou hebben voor een CDP100 kwam de CDP wel heel erg dichtbij...... Een bod gedaan, et voila. De beste man ging ermee akkoord.


Normaliter staat de CDP300 donderdagavond hier in huis, of er moeten wel erg rare dingen gebeuren, als bijv. een afschuwelijke klank, etc. Of Eén en kras, maar dat zal wel loslopen. De eigenaar is er zuinig opgeweest, 100% in orde heb ik begrepen.



Misschien een betere speler dan de 100...
Ik weet het niet.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#1371
Geen idee, maar dat is ook niet de issue. Wel dat deze wel een erg goede speler schijnt te zijn op zowel CD als DVD gebied. Ik heb altijd erg veel plezier gehad met de TAG CD/DVD combi, scheelt me toch weer een apparaat.

Maar het lijkt me leuk om eens de verschillen te ontdekken, als ze er al zijn. Volgens mij gebruiken ze iig andere DAC's, dit volgens een forumgenoot.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

#1372
Quote from: Peerless Monster on February 11, 2008, 23:15:48
Misschien een betere speler dan de 100...
Ik weet het niet.

Op CD-audio-gebied?... Ik vraag het mij af, volgens mij is de CDP-100 dan 'heer en meester'... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PietDV

Hey Blue-Eyes,

Intussen al paar paginas verder...ik snap je redenering wel hoor ivm Classé, je hoeft je natuurlijk niet te verantwoorden alleen heb ik soms de indruk dat mensen high-end kopen voor het uitzicht en niet voor de klankkwaliteit (daarmee bedoelde ik dat niet persoonlijk) en dat is zonde...maar Classé zal zeker goed klinken en zeker als je het kan kopen voor een goeie prijs......

blue-eyes

#1374
Zo..... Weer wat ontwikkelingen.

Ik heb zojuist ook de CDP300 gekocht bij grosse Freund aus Deutschland. Een erg scherpe aanbieding, beide apparaten, 2 maand oud voor 7500 euro. Ben erg, erg content hiermee.

Dit biedt over 1-3 jaar erg veel perspectief zodra Classé met een BR speler komt en de SSP800 al wat langer op de markt is. Beduidend hogere inruil dan met mijn TAG set. En gefinancierd met de verkopen, heb alleen nu een sub minder, 2.1 ipv 5.1 en mindere bekabeling. Tja, een faire deal dus!







Ik heb net ook met de nederlandse verkoper van een CDP300 gesproken en de deal tussen ons afgemeld. Hij begreep de reden van afmelden.
Ik heb wel beloofd de speler hier nog onder de aandacht te brengen.

Een CDP300, 2 jaar oud, vraagprijs 3999,-- Wel, de belofte is hiermee ingelost. Linkje etc. bij mij op te vragen of uiteraard heel gemakkelijk te vinden. Ik mocht deze speler voor 3500 euro meenemen. Lijkt me een uitermate scherpe prijs!


Dealer foto's

Classé SSP300




Classé CDP300




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey