The Office (met Ricky Gervais)

Started by Easy_V, August 15, 2005, 09:39:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Easy_V

Nog maar heel onlangs een echte prachtserie ontdekt, nl. The Office. Let wel, de serie gemaakt in GB en niet de spin off van de US of A.
Humor zoals alleen Britten het kunnen, niks is taboe, met alles wordt gelachen zonder dat het kwetst.

Ricky Gervais is momenteel ook te zien op de BBC op donderdagavond met zijn nieuwe serie Extras. Een serie waar hij een soort figurant is en steeds op zoek is naar meer zinnetjes, naar DE doorbraak. Hij is zelf regisseur van de serie (zoals ook het geval was voor The Office).

Van The Office zijn er 2 seizoenen gemaakt (beiden gezien) en ook een X-mas special maar die ik spijtig genoeg nog niet gezien heb, ik wacht op een prijsdaling want de special kost meer als 1 volledig seizoen.

Greetz

Paul Landsmeer

Je bent vrij laat met je "ontdekking", de rest van de wereld was je al jaren voor  ;D Desondanks, een mooie serie, zelden zoveel plaatsvervangende schaamte gevoeld.

Overigens wordt de X-Mas speciaal algemeen beschouwd als een zwakke afsluiting van de reeks, dus misschien maar even wachten tot die in de aanbieding is (of de reeks wordt herhaald, dat gebeurt regelmatig).

take5


Inderdaad beetje aan de late kant  ;D

Ook erg leuk, zijn theatershow "Animals". De tweede, "Politics" heb ik niet gezien maar schijnt wat minder te zijn...

Allure

Zelden zo moeten lachen als toen Gareth zijn nietmachine terugvond in een drillpudding!  ;D ;D ;D
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Easy_V

Ik echt gelachen in de aflevering met Comic relief day.
Hilarisch, was comedy op zijn best.
Maar er zitten eigenlijk gewoon veel te veel prachtige momenten in op deze hier allen te beschrijven.

Xstream

Geweldige serie inderdaad!

En heb laatst ook de 1e 3 seizoenen van de USA remake gekeken en hoewel het begin nog een soort kopie is waarbij je jezelf afvraagt waarom die amerikanen het in hemelsnaam weer moeten remaken, maar waar de UK versie stopte, gaat de USA verder en hoe! Steve Carrell, in het begin nog wat zoekende en in de rol van de irritante baas, begint steeds meer z'n draai te vinden en doet dat echt op een geweldig manier. Ook de overige cast is bijzonder goed en gaat hoe verder de serie komt ook steeds homogener aanvoelen, vol karakter details en comische situaties.

Ik moet concluderen dat vanaf halverwege Seizoen 2 de USA versie veel vermakelijker en beter nog is als de UK versie. Ok, het wordt wat luchtiger en misschien niet het realisme van de UK versie, die natuurlijk sowieso de originaliteits prijs wint, maar geloof me, de USA is ook erg goed neergezet en ik heb er meer bij moeten lachen dan bij de UK versie.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

Na the Office heeft hij nog zo'n prachtige serie gemaakt, nl. "Extras". Dit speelt zich af in het wereldje van filmfiguranten en elke aflevering is er een cameo van een bekende filmster (Patrick Stewart, Vinnie Jones, Samuel L Jackson, Ben Stiller, Kate Winslet, Daniel Radcliffe, Orlando Bloom, Sir Ian McKellen, David Bowie, Robert De Niro) waaraan de hele cast aan figuranten zich opdringt en zichzelf belachelijk maken.

Het ademt dezelfde sfeer uit als the Office, inclusief veel plaatsvervangende schaamte en prachtig acteerwerk.

http://www.hbo.com/extras/
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Paul Landsmeer

Quote from: svmnb on October  7, 2007, 19:34:41
... elke aflevering is er een cameo van een bekende filmster (Patrick Stewart, Vinnie Jones, Samuel L Jackson, Ben Stiller, Kate Winslet, Daniel Radcliffe, Orlando Bloom, Sir Ian McKellen, David Bowie, Robert De Niro)

En niet te vergeten: Barry uit Eastenders!