Speakers maken.

Started by jacobsmith1973@hotmail.co, June 24, 2011, 15:44:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jacobsmith1973@hotmail.co

Hallo,

ik wil graag zelf een speaker maken, en dan moet je vooral denken aan een kleine speaker met een 3.5 mm aansluiting en met een klein ingebouwd versterkertje. Dit omdat ik de muziek van mijn ipod wil luisteren over speakers (met mooi weer ook evt. buiten), maar ik de meeste ipod speaker docks van matige kwaliteit vind. Wat adviseren jullie en hoe adviseren jullie dit aan te pakken? en dan bedoel ik vooral welke speakers want het rms vermogen hoeft maar 20-30 te zijn en het liefst een zo hoog mogelijke gevoeligheid 94+ db. Welke speakers leveren dit, welk merk?

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen,

Vriendelijke Groeten Jacob

Martijn M

Hallo Jacob,

Iets dergelijks moet je eigenlijk niet willen maken. Een fabrieksluidspreker is in dit geval veruit de beste optie, want veel goedkoper dan zelfbouw. Wat denk je van zoiets?

http://www.behringer.com/DE/Products/MS16.aspx
Dutch & Dutch

jacobsmith1973@hotmail.co

oke, ja was idd gaan inzien dat het wel wat zou gaan kosten maarja als het een aantal jaren mee gaat en mooi is kan het wel uit.
ja heb je link even bekeken, opzich hele mooie speakertjes maar wil juist iets wat ik ook zo even mee naar buiten in de tuin mee kan nemen.
Zit zelf als het fabrieksluidsprekers worden erg tedenken aan de Logitech S715, toevallig ervaring mee? of andere dock speakers? zo leek de yamaha pdx-31 mij ook erg mooi. wat zou jou oordeel hier over zijn aangezien ik niks over specs kan vinden. nog net een RMS wattage maar daar houd het mee op.

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jacobsmith1973@hotmail.co

Erg bedankt. FeaR1986 jou link is erg handig!
Bedankt

Tinuz97

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2011, 16:12:53
Een Krat- /kistradio bouwen?

Ja komt omdat fear een tweakertje is LOL.
Ik ook overigens (fragcompany op got) dat is inderdaad een handig topic voor je.

FeaR1986

Quote from: Tinuz97 on July  6, 2011, 00:35:47
Ja komt omdat fear een tweakertje is LOL.
Ik ook overigens (fragcompany op got) dat is inderdaad een handig topic voor je.

Nee, FeaR is een modje  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Sjaudio

Nee, FeaR is langzaam van modje naar audiofiel "met upgrade virus" aan het degraderen. ;D

Tinuz97


Clifdon

Noh!! FeaR ook hier :D!

Goed, ontopic..

Als je denk dat het wel iets mag gaan kosten. vermeld dan ook even je budget. Wat wil je er voor uit geven?

Als je een kratradio maakt dan zijn daar leuke lichte d class versterkertjes voor te vinden. Accu er in, een paar car speaker en gaan!
Het topic op GoT verteld je overigens heel veel over alle mogelijke combinaties met een kratradio.