Mijn nieuw HT... (In the making)

Started by SiR-ROUND, August 23, 2002, 23:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND


markvl

Is dat het HT voor je mini-set? ;D

Ik merkte net zelf ook dat met het nieuwe BB de images tamelijk klein uitvallen... :-\
Zelf heb ik er maar meteen links van gemaakt (url=... img=.../img /url)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

SiR-ROUND

Ik zag het...

Anders krijg je hetzelfde effect als in de peerless sub thread...

Velly small pics!

;D

Maar goed, dat plaatje doet het zo geen eer aan he?


The Foundation

ik heb goed gezoomd op de foto , en het ziet er leuk uit!

ziet er een dak HT uit!

SiR-ROUND


J.A.F._Doorhof

Plaatjes grote zijn aangepast, was in de war met USERPICS en USERATTS.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Dacht ik al...  Ik las wat over avatars nl.

;D

MdB

Laten we eens brainstormen ;D over deze kamer. Op dit forum zijn al genoeg threads geweest die vertellen hoe je iets zou kunnen doen waarbij er zeer goede tips bijzitten maar soms niet uitvoerbaar.

Om chaos te voorkomen, laten we dit punt voor punt behandelen. Welke tips hebben jullie voor deze kamer qua 7.1 opstelling?
Beter duur dan niet te koop.

Egwin

Hoi,

Ik vraag me af wat die loze ruimte, achter dat bruine geval, doet met het geluid. Lijkt me vrij groot.

Mvrgr. egwin
Sonus Faber Minima Amator II # Primaluna evo 300i #  Audia Flight FL CD THREE S # Auralic Aries Mini incl. Sbooster # Transparent MW Ultra biwire # Transparent BML Reference # Gigawatt PF-1 MK2 & LC-2 Evo Powercords

SiR-ROUND

Dat bruine is een kast/difussor...

Daarachter heb ik mooi plek voor een bureau etc.

Moet alleen nog wat verzinnen om daar dann te komen(kast staat in de weg)

;D

Egwin

Hoi Sir,

Dat wordt dan kruipen jongen!! ;D

Mvrgr. egwin
Sonus Faber Minima Amator II # Primaluna evo 300i #  Audia Flight FL CD THREE S # Auralic Aries Mini incl. Sbooster # Transparent MW Ultra biwire # Transparent BML Reference # Gigawatt PF-1 MK2 & LC-2 Evo Powercords

markvl

Over een 7.1 opstelling: het lijkt me dat er genoeg ruimte is om alle speakers in een cirkel opstelling te zetten, dus op de zelfde afstand van de luisterplek.
Dat maakt het inregelen al een stuk makkelijker.

Een nadeel is dat het door het schuine dak wat lastiger is om hoogte-speakers op te hangen. Hoezo, luxe-probleem? ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

MrPink

#12
Ziet er goed uit, SiR! Wat is dat witte bolletje in de lucht? Een lamp of een artefact in het plaatje? Misschien kun je (een gedeelte van) de kast draaibaar maken, als een soort deur? Een uitdagend DIY projectje? ;)

Groetjes,
Oscar

MdB

QuoteOver een 7.1 opstelling: het lijkt me dat er genoeg ruimte is om alle speakers in een cirkel opstelling te zetten, dus op de zelfde afstand van de luisterplek.
Dat maakt het inregelen al een stuk makkelijker.

Is er genoeg ruimte? Kom je dan wel aan de 2/3 en 1/3 ruimte verdeling?

[attachment deleted by admin]
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Ik ben bang dat de zitplek wat ongelukkig is, maar gezien de acoustiek van de ruimte weet ik het natuurlijk niet zeker, het is nogal afwijkend.
Persoonlijk zou ik toch proberen wat verder weg te gaan zitten op ongeveer 2/3 van de HT ruimte.
Maar met dit soort ruimtes hoeft dat niet de juiste weg te zijn, zoals bij normale ruimtes.

Ik zou voor ik alles neerzet eerst een sub neer zetten met pinknoise en dan even meten op welke plek de basresponse het mooist is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Bij het simuleren heb ik problemen ondervonden met de front-luidsprekers. Vermoedelijk alleen op te lossen door verder vanaf het scherm te gaan zitten.

Juist daarom is het goed om de 7.1 opstelling zoals hier toegepast met ideeen van anderen te veranderen.

[attachment deleted by admin]
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Op zich is een simulatie natuurlijk heel leuk en informatief, maar real life is toch wat anders, staar je aub niet blind en ga er ook niet blind vanuit dat de simulatie klopt. Ook al zou je de kamer EXACT zo bouwen dan nog hoeft het niet te kloppen.

Het is wel leuk om een idee te krijgen wat geluid doet, maar een ander materiaal aan de muren, bv iets meer of minder structuur, iets harder of iets zachter, vulmateriaal achter de beschieting, noem maar op alles veranderd het klank gedrag van de kamer.

Er is maar één ECHTE oplossing.
De gehele kamer aankleden en alles neerzetten en DAN pas gaan meten.

Maar de simulatie blijft cool natuurlijk, en geeft je wel een goed verwachtingspatroon.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

Quote from: SiR-ROUND on August 24, 2002, 08:59:46
een dak HT?

op de tekening , ziet het er uit als een zolderverdieping
Vandaar mijn redenering naar dak... en HT = een dak HT

SiR-ROUND

Ah, Vlaming...  ;D

Frank, de theorie is wel handig om een beetje te schiften qua mogelijkheden, ik neem aan dat je dat zelf ook wel doet als custom installer...

Hoewel, als ik de luidsprekerthread zo lees...

;D ;D ;D

Just kiddin'

Egwin&Kippetje:

Dat kruipen zag ik niet zo zitten, dus heb ik ook al een draaiendschuivend kastgedeelte gedacht...

De ruimte achter de kast wordt mijn "kantoortje"...

Ach als alles niet blijkt te werken kan ik altijd nog een leuk hokkie bouwen in onze loods van 200m2...



Anyway, ik ben heel blij met het werk van MdB en ik denk dat de opstelling zo best naar wens is...

Achteraf valt het natuurlijk te fine-tunen...

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als custom installer gebruik ik alleen dit soort programma's als de klant erom vraagt, ik ben echt meer een meten in de ruimte kind of guy.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ah, SETI dus...

;D

Ik ga als eerste een klaptestje doen denk ik, als ik er woon...

Das tenminste al iets...


cinepaulis

Een tip:
Bouw geen muurtje halverwege de ruimte ;)

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

MrPink