Ontmoeting met Fransvis,s HT

Started by reza, August 13, 2005, 20:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Nou hier even een samenvatting van de meet&greet met Fransvis ;D
Om half 10 gaat de wekker tijd om op te staan want ik heb een lange tocht voor de boeg. Effe snel douchen een stroopwafel achter me kiezen en daarna achter het stuur naar de benzine pomp om te tanken en nog even een liter,tje olie, want je weet maar nooit. Dan eindelijk begint het avontuur ik verheugde me er al een week op en nu is het dan eindelijk zo ver. Op weg naar fransvis de radio staat aan en de uitgeprinte route beschrijving ligt naast me op de stoel, ik rij de goeie kant op en blijf rijden rijden rijden het is volgens mijn route beschrijving 181km!!!!!! na zo,n 130 km begint de radio raar te doen en kan ik niet meer gewoon naar 107 fm luisteren en denk bij mezelf Frans waar breng je me naar toe? Na zo,n 170 km zie ik dan eindelijk de bordjes waar ik zo lang op heb zitten wachten en ga van de snelweg af opzoek naar Frans, na een paar pitoreske dorpjes te hebben doorgereden denk ik er te zijn, maar ik ben verdwaald. Ik vragen daar in de buurt maar niemand weet eigenlijk waar ik heen moet,en de kaart klopt niet meer, vreemd! maar goed uiteindelijk toch de straat gevonden die ik moet hebben kan ik het nummer weer niet vinden (shit shit shit) denk ik bijmezelf. Dan zie ik een vriendelijk gezicht die naar me staat te wijzen en ik draai me raam open en ik zeg FRANS...............en hij zegt ja (PFF) Hij verteld me precies waar ik me auto kan parkeren zo gezegd zo gedaan.
We maken een kort praatje en lopen vervolgens naar binnen, waar je op een soort van een hoffje terrecht komt, het lijkt wel als of ik in Frankrijk ben de zon schijnt het ruikt lekker en ik praat met iemand die ik niet zo goed kan verstaan (geintje frans :P) Dan gaan we daadwerkelijk naar binnen, ik ben de eerste terwijl ik toch nog verdwaalt was is het me gelukt als eerste te eindigen. Frans vertelt dat we even moeten wachten op de anderen en biedt me een drankje aan. Nou de anderen zijn geariveerd, we maken nog een kort praatje met Frans en hij vertelt wat over zijn huis en spullen enz enz. Ik had een videocamera bij me en vraag of dat ik die uit de auto mag halen en dat is gelukkig goed. Nou het moment is aangebroken dat we gaan beginnen :P
We lopen een trap op en gaan een gangetje door en komen bij een houten deur,althans zo ziet hij eruit.
De deur gaat open en WHAUUUUUUUUUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat ziet er waanzinnig uit.
Wat een ruimte Wat een speakers Wat een subwoofer Wat een stoelen gaat er door mijn hoofd en mijn hart begint sneller te kloppen wat een geluk dat ik hier mag zijn :o Ik begin gelijk met filmen maar ik ben zo overweldigd door de ruimte en de SET-UP dat ik daar weer heel snel mee stop, ik wil het horen en zien.
Frans zet op zijn gemak de Projector vast aan, en begint te vertellen wat alles is en verteld ook daar bij alle prijzen, ze zijn toch een stuk makkelijker in Limbug met prijzen te noemen dan bij mij in de buurt!!!!!!!!!!!!
Nou die andere mensen die er bij waren konden hun ogen al helemaal niet geloven want die hadden niet het geluk gehad om alvast de foto,s te zien ( ik was dus weer de eerste ;D) Nou na een aantal vragen te hebben gesteld begint het feest Frans draait de verlichting uit en Cast away vult de ruimte. Er word een stukje opgezocht (Wat ik helemaal was vergeten) van de vliegtuig crash. Een lekker lang stuk zeg!!!!! Frans zegt nog, niet schrikken........................ Nou ik schrok wel, wat een klappen geeft die SVS weg zeg, ik had ook nog nooit een svs gehoord helaas! Op een gegeven ogenblik dacht ik dat ik in de ring van de WWF zat en dat ik me stoel uitgeslingerd zou worden. Overweldigend, en dan hebben we het nog niet over het beeld gehad....GOD GOD GOD zeg. Als jullie nou denken wat heeft God er nou mee te maken dan zal ik jullie dat vertellen God heefd mensen gemaakt die gelukkig zulke dingen op de wereld kan brengen. Wat een beeld is dat :o
Normaal heb ik het niet zo op DLP want ik ben 1 van de weinige geloof ik die het regenboog effect altijd ziet, maar nu niet ik vind dat vreemd?? Het is de eerste DLP projector waarbij ik het niet zie (gelukkig) Er word van alles uit de kast gehaald zo ook THE FIFTH ELEMENT suberbit, toevallig heb ik van de week deze film bij Uber-Huub zitten kijken in HD op de PC maar bij Frans is hij net zo scherp voor mijn gevoel en doet hij zeker niet onder voor de HD versie en dan te bedenken dat dat op een PC scherm was van 20 inch, en ik nu kijk naar geloof ik
100 inch wat een projector zeg! Op een gegeven ogenblik kom ik met de opmerking Frans bij mij thuis klinkt het veel directer dan bij jouw ik vind het een beetje hol klinken hoe komt dat, Frans heeft daar niet echt een antwoord op. Ook kom ik met de vraag heb je geen muziek dvd, ik wil even het vermogen en het geluid van de speakers horen, na lang zoeken komt hij met......Heart dat kunnen jullie wel zegt hij nou ik kijk naar mijn buren, maar we kunnen dat helemaal niet frans, zeggen we met zijn drieen tegelijk.
Na het bekenste nummer (wat wij zouden moeten kennen) komt Lord of the ring speciaal voor mijn buurman.
Die heeft al drie kwartier zijn mond  niet open gedaan, ja om te ademen. Die snapt er helemaal niks meer van hoe is zo,n mooie ruimte mogenlijk, ik deel zijn mening! Maar Frans had al gezegd dat deze film donker is en dat was hij inderdaad nu vond ik hem qua beeld wat tegenvallen.Ik persoonlijk hou wel van een beetje licht.
en als afsluiter Toy Story 2. Nog een keer een WHOW :o Waanzinnig echt helemaal compleet ik kan niet anders zeggen, net zoals deze dag helemaal WHOW. Nou na nog wat te hebben gepraat lopen we weer naar beneden, en maken nog even een praatje met zijn vrouw in de kaarsen kamer. En dan komt er aan dit bezoek een eind.
We zeggen elkaar gedag en de reis begint weer. Tijdens mijn reis van ongeveer 2 uur ben ik alles aan het relativeren en bedenk ik me dat ik deze dag nooit meer zal vergeten.
Frans&Famillie harstikke bedankt voor het fijne welkom en deze onvergetelijke dag.
Jullie zijn natuurlijk ook altijd welkom bij mij thuis he! ;D
Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

Dat was niet "even", tjonge wat een lang verhaal!

Volgens mij was en ben je wel onder de indruk. Of vergis ik me? Leuk zo'n spontaan verhaal. Binnenkort nog meer van je te verwachten?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

Quote from: Blue-Eyes on August 13, 2005, 21:01:35
Dat was niet "even", tjonge wat een lang verhaal!

Volgens mij was en ben je wel onder de indruk. Of vergis ik me? Leuk zo'n spontaan verhaal. Binnenkort nog meer van je te verwachten?
Binnen kort naar Brimbrammer om mijn db meter te halen, en dan probeer ik gelijk verder te komen(hihi) misschien dan!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Ik heb trouwens nog veel meer ervaren bij Frans thuis in zijn HT dan bedoel ik, maar misschien vergeten op te schrijven dus als jullie vragen hebben hoor ik het wel :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

Quote from: reza on August 13, 2005, 21:04:57
Ik heb trouwens nog veel meer ervaren bij Frans thuis in zijn HT dan bedoel ik, maar misschien vergeten op te schrijven dus als jullie vragen hebben hoor ik het wel :P

Onthou dat dit een HT forum is........... :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fransvis

Wow...da's een leuk verhaaltje, reza. Ben je wel even zoet mee geweest, zeg.

Het was zeker een leuke ervaring. Ik heb Sander gevraagd om ook lid te worden van HTForum, daar kan hij een hoop informatie vinden voor zijn toekomstige HT plannen. Ben ook benieuwd naar je meet&greet bij Brimbrammer.

Quote from: reza on August 13, 2005, 20:49:21
Op een gegeven ogenblik kom ik met de opmerking Frans bij mij thuis klinkt het veel directer dan bij jouw ik vind het een beetje hol klinken hoe komt dat, Frans heeft daar niet echt een antwoord op.
Niet echt nee, maar ik denk misschien dat je naar een redelijk uitgebalanceerd setup hebt geluisterd (hol is niet het goede woord  ;)). Nogmaals, als je zelf met je DBMeter aan de slag gaat, zul je ervaren dat het geluid bij jou in je HT ook heel anders klinkt. Mark my words.  ;)

reza

#6
bedankt Frans, en nee het viel eigenlijk wel mee, ik heb in de auto al mijn halve verhaal bij elkaar gedacht ;D
Tijd zat! nog even terug te komen op dat geluid, ik heb zitten denken wat dat kan zijn en ik ben tot de volgende conclusie gekomen.... Jij hebt natuurlijk waanzinnige fronts staan van 5 a 600 watts dus jij hoeft je versterker niet zo ver open te gooien (denk ik) om er geluid uit te krijgen tot tegenstelling van mij. en daar komt dat ruimtelijke geluid vandaan, die speakers kunnen nog veel meer op hun donder krijgen voordat je bij dat directe geluid zit, ik zit namelijk al snel aan mijn top qua geluid.

Maar ik ben zeker benieuwd naar mijn db-meter en resultaat :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sander999

Op aanraden van Frans en Reza een account aangemaakt op het HT Forum. Stiekem loop ik hier al maanden te lurken, maar zelf een post maken was tot op heden niet nodig. Totdat ik uitgenodigd werd door Frans om een keer in zijn HT te komen kijken, een ervaring die ik graag met jullie deel.

Sinds mijn vriendin en ik bedacht hebben dan we willen verhuizen begon het idee om een eigen HT te hebben bij mij te dagen. Toen ik dit voorzichtig aan m`n vriendin voorstelde reageerde ze hier, gelukkig, positief op. Zodoende spraken we af dat ik de zolder in ons (nog te vinden) nieuwe huis tot mijn beschikking mocht hebben. Ik begon me wat meer te verdiepen in het HT gebeuren en werd overspoelt met informatie dit ik op het internet vond. Ik kwam al zoekend uit op het HT forum waar ik een stortvloed aan informatie vond. Ook zag ik daar het topic van Frans over zijn nog te bouwen HT. Het uiteindelijke resultaat van Frans is zoals ik m`n eigen HT in m`n hoofd had (logisch natuurlijk, want wie wil er niet zo`n HT als Frans heeft ;))

Toen mijn vriendin en ik daadwerkelijk een huis hadden gevonden (mèt een zolder die groot genoeg was voor een HT) mailde ik Frans met een paar vragen over zijn HT. Hij reageerde hier bijna meteen op en stelde voor of ik niet een keer langs wilde komen. Dit hoefde hij uiteraard niet nog een keer voor te stellen en ik heb meteen een afspraak gemaakt om een keer te komen kijken. Dat hij helemaal in Zuid Limburg woonde, op 2 uur afstand rijden, was iets dat ik graag op de koop toenam :D Ik wilde m`n vriendin graag meenemen, want het lijkt mij handig dat zij op de hoogte is van wat het eigenlijk allemaal inhoudt, zo`n eigen HT (en om 'gezeur' later te voorkomen :P)

Zaterdagochtend om een uur of 11:00 vertrokken, want volgens de routebeschrijving was het ongeveer 2 uur rijden. Dat klopte precies, want een krappe 2 uur later stonden we, zonder veel problemen, bij Frans voor zijn huis, alleen de voordeur was wat moeilijk te vinden ;)

Binnen zat Reza al te wachten (die bleek uit bij ons uit de buurt te komen) en na een kopje koffie te hebben gedronken en een praatje te hebben gemaakt vertrokken we naar boven. Schoenen uit (een voorwaarde om de HT te mogen betreden. En een goede voorwaarde trouwens, eentje die ik ook zal invoeren als mijn HT af is :)) en naar binnen maar. Mijn mond viel open van verbazing. Ik had de foto`s wel gezien, maar als je er eenmaal staat is het toch nog mooier dan je al dacht. De kleurencombinatie was perfect, de hele zaal straalt een warme sfeer uit. De front speakers en sub waren veel groter dan ik had gedacht, wat een beesten! Maar ook het doek, de projecter en stoelen zagen er prachtig uit.

Nu kan het er natuurlijk wel mooi uit zien, maar hoe is de ervaring als je daadwerkelijk een film kijkt? Snel ging ik op de sweet spot zitten (zo ben ik ook wel weer :P) en Frans deed Cast Away in de DVD speler. Ongelooflijk wat een beeld. Frans zei ons goed op de gezichten te letten en het was werkelijk magnifiek hoe strak de oneffenheden in de gezichten werden weergegeven. Toen kwam de scene met de crash van het vliegtuig. In 1 woord: waanzinnig. Nu kwam de sub goed tot zijn recht en ik had het gevoel zèlf in het vliegtuig te zitten en neer te storten. Ik val in herhaling maar ongelooflijk wat een belevenis dit was, ik werd er stil van (nu zeg ik sowieso geen woord als ik een film kijk, maar dat terzijde ;))

Daarna zette Frans een superbit DVD van 'The Fifth Element' op. Wederom fantastisch. Ik moet zeggen dat ik nog nauwelijks projectoren heb bekeken, maar na deze van Frans gezien te hebben weet ik het eigenlijk zeker; dat wordt ook een H78 voor mij, wat een beeld! En het geluid, super. Ik heb geen verstand van de technische zaken, maar ik weet wanneer ik mooi vind en dit vond ik meer dan mooi. Mooier dan ik van te voren had gedacht. Het was alsof je werd ondergedompeld in de film, minstens zo mooi als ik een 'echte' bioscoop (maar dan zonder irritant publiek dat continu door de film heen praat).

Reza vroeg of Frans een muziek DVD had. Deze had Frans maar voor een voor ons (jonkies) onbekende band (Heart). Zelfs het, volgens Frans, bekendste nummer zei ons niets. Maakte niet uit, de kwaliteit van de muziek was er niet minder om.

Vervolgens vroeg ik aan Frans of hij misschien Lord of the Rings op DVD had liggen, films waarvan ik echt helemaal gek ben en die ik al minstens 10 keer heb gezien. Toen hij deze erin deed was ik overtuigd; dit wil ik ook! De film is in het begin gezellig en kleurig, maar naarmate de film vordert wordt deze steeds grauwer. Iets wat ik prachtig vind en dat de projecter ook subliem weergaf. Donkere tinten, zwart, grijs en bruin, overtuigend op het scherm getoverd.

Daarna stopte Frans nog even Toy Story 2 in de speler en wederom zat ik met m`n mond open naar het scherm te staren, dit was misschien nog wel de beste demonstratie van waartoe de projector in staat was, wat een strak beeld!

Toen ik op m`n klokje keek zag ik dat er alweer bijna 2 en half uur verstreken waren, time flies when your having fun ;) Nog even gekeken in de kaarsenwinkel van de vrouw van Frans en een grote kaneel kaars gekocht (die overgens heerlijk ruikt hier in huis, bedankt!)

Frans en zijn vrouw hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en weer richting huis gereden. Op de terugweg met mijn vriendin over de gehele ervaring gepraat en, gelukkig, ze was erg enthousiast. Zoiets wilde ze toch ook wel thuis :)

Frans, nogmaals hartstikke bedankt voor je gastvrijheid, we hebben echt enorm genoten! Het was echt een topmiddag :)

reza

Leuk stuk Sander en welkom op het Forum ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fransvis

#9
Dame en heren,

Ik vond het ook reuze gezellig en het was aangenaam kennis maken met de forum leden. Het is vooral leuk als je met een groep bent die gezamenlijke interesse's heeft.

Overigens....de nummers van Heart waren 'Baracuda' en 'Magic Man'. Volgens mij toch wel de klassiekers van het Top 100 aller tijden.... ;)...ofwel....ik begin me echt oud te voelen.

Ik ga ook steeds meer van die combinatie projector-dvdspeler-scherm houden naarmate ik meer films draai. Gisterenavond gekeken naar 'Collateral' met Tom Cruise in DTS. En het was werkelijk genieten.

Sander, we zijn ook benieuwd naar je plannen en je ht, hopelijk ga je hier gauw een eigen topic over starten.

Cheers,

Frans

PS : het is ook met dank aan Cinedream voor alle hulp om deze setup te maken wat het nu is.  ;)

reza



Overigens....de nummers van Heart waren 'Baracuda' en 'Magic Man'. Volgens mij toch wel de klassiekers van het Top 100 aller tijden.... ;)...ofwel....ik begin me echt oud te voelen. Maar je bent toch al oud Frans! hihi

Ik ga ook steeds meer van die combinatie projector-dvdspeler-scherm houden naarmate ik meer films draai. Gisterenavond gekeken naar 'Collateral' met Tom Cruise in DTS. En het was werkelijk genieten. Ja dat kan ik begrijpen.

Sander, we zijn ook benieuwd naar je plannen en je ht, hopelijk ga je hier gauw een eigen topic over starten.
Ja helemaal mee eens.



Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

oud_account_1

Quote from: Fransvis on August 14, 2005, 12:18:39
Overigens....de nummers van Heart waren 'Baracuda' en 'Magic Man'. Volgens mij toch wel de klassiekers van het Top 100 aller tijden.... ;)...ofwel....ik begin me echt oud te voelen.
Ik dacht dat "Alone" en "All I Want to Do is Make Love to You" de bekendste nummers van Heart waren/zijn :)
Misschien dat die tracks die jij noemde nog ouder zijn :D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Fransvis

Quote from: squadra on August 14, 2005, 12:30:13
Ik dacht dat "Alone" en "All I Want to Do is Make Love to You" de bekendste nummers van Heart waren/zijn :)
Misschien dat die tracks die jij noemde nog ouder zijn :D

;D ;D ;D Dat is inderdaad zo...

sander999

QuoteSander, we zijn ook benieuwd naar je plannen en je ht, hopelijk ga je hier gauw een eigen topic over starten.
Dat zal ik zeker doen. Ik ben (nog) echt een leek op dit gebied, en zal zeker gebruik willen maken van jullie kennis :)

reza

All i wanna do is make love to you..............die ken ik wel ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fransvis

Quote from: sander999 on August 14, 2005, 12:58:10
Dat zal ik zeker doen. Ik ben (nog) echt een leek op dit gebied, en zal zeker gebruik willen maken van jullie kennis :)

En dat prima als je een topic maakt met je plannen en de vorderingen. Daar kun je makkelijk je vragen stellen en zul je van de leden hier heel veel adviezen en tips krijgen.

Starred

Frans, al een keer HD gekeken op je H78?

Fransvis

Quote from: Starred on August 14, 2005, 14:21:54
Frans, al een keer HD gekeken op je H78?

Jazeker, bij Cinedream op locatie. Maar een H78 met een DV9500 via DVI scheelt bar weinig met HD. Het is echt minimaal.

jowi

Quote from: Fransvis on August 14, 2005, 15:18:15
een H78 met een DV9500 via DVI scheelt bar weinig met HD. Het is echt minimaal.
Sorry hoor, maar daar geloof ik helemaal niks van. HD materiaal is gewoon zóveel beter dan DVD, op een goede projector moet je dat zien. Dus óf je bent slechtziend ;D (<-- let op de smiley!) óf de H78 is niet goed genoeg voor HD...

laserlord

Jowi => Uiteraard is HD mooier dan DVD op de H78, dat betwist niemand, en weet ik ook uit ervaring...

Doch doet de Marantz DV9500 zo'n mooie upscaling naar HD, vanaf een standaard DVD, dat dit echt HEEL dicht in de buurt komt van High Definition materiaal... seeing is believing !   ;)

Ik heb echt al verschillende mensen gehad, ook kenners die al langer naar HD kijken en in de projectorenwereld zitten, en de vraag "is dit High Definition" is al dikwijls gevallen terwijl er een gewone DVD op de H78/DV9500 speelt  ;D

Just my two cents...

Groeten,

Nicolas


Starred

Hoi Frans, HD is in het algemeen echt nog een stukje mooier dan DVD, ook op de H78.
Maar dan moet je wel een goede HD film hebben. Ook daar zit namelijk veel spul in van mindere kwaliteit.
Maar echt HD ziet er op de H78 super uit

robbiedobbie

leuk verhaal en een enthousiaste post!   :D
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

reza

Quote from: robbiedobbie on August 14, 2005, 23:24:41
leuk verhaal en een enthousiaste post!   :D
Ik bedank je daar voor dat mag toch wel!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

robbiedobbie

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Fransvis

Quote from: jowi on August 15, 2005, 09:33:02
Maar ik kan me voorstellen dat je in Frans' HT met alle pracht en praal, en het supergeluid en de ambiance, daar iets minder mee bezig bent. De totaalbeleving is minstens zo belangrijk.

Dat is inderdaad het gevaar van een demo waarbij randfactoren zoals omgeving, zetels en geluid een rol gaan spelen en je ongewild beinvloeden in je oordeel over beeld. Dus hoe harder het volume en hoe dieper de sub....des te indrukwekkender beleef je de film...en dus ook het beeld. Ik probeer regelmatig ook de demo's zonder geluid te doen. Filter een hoop franje weg...maar dan wordt er op beeld gefocust.

Maar desondanks....zonder geluid blijft het een mooie beleving... ;) ;D