Waar luister jij stereo muziek in

Started by J.A.F._Doorhof, July 20, 2005, 18:16:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar luister je stereo muziek in

Stereo
98 (95.1%)
DPLII music/movie
0 (0%)
Trifield
1 (1%)
Logic 7
1 (1%)
Een andere DSP
3 (2.9%)

Total Members Voted: 100

Muziekfreak

In neo:6 oid..

A omdat ik maar heel weinig receiver ken die echt een "high-end" sound hebben.
B Mijn receiver zit niet in die klasse  ;)
C Vind het zonde om mijn b&w 801s80 dadelijk niet telaten werken [rear]  ;D

En eigenlijke hoofdreden, ik geniet ook van mijn componenten zoals die zijn,maar meer van de muziek die het voortbrengt.

Hopper

Stereo, heb ook niets anders nodig. Heb multikanaal wel thuis gehad, maar het kon me niet bekoren, op het scherm iets zien vallen en dan achter je horen neerkomen?Orkesten die uitelkaar gerukt worden? Goed opgenomen stereo muziek is ruimtelijk genoeg. Mijn TV is ook aangesloten op mijn stereo, en af en toe sta ik versteld van de ruimtelijke afbeelding van het geluid, helicopter geronk dat van boven lijkt te komen, sirenes die uit de straat te lijken komen, laatst stond er (op TV) iemand linksonder aan een trap iets te roepen naar iemand die rechtsboven stond en klonk het geluid ook echt linksONDER en rechtsBOVEN, ongelooflijk maar waar. Een subwoofer heb ik ook niet aangezien er genoeg laag de kamer in zoeft. Dit moois uiteraard via satelliet weergave, bij kabel is de geluidservaring stukken minder. Bij satelliet hoor je de wind in de bomen ruisen (bij buitenopnames, duh), bij kabel niet.(uitgezonderd die orkaan bij Mexico momenteel >:D)
Versterker Classé geïntegreerd, luidsprekers B&W Matrix 802-3.

Raymond187

Stereo+subje altijd al gedaan.

Muziek op een concert komt ook van voren en niet uit elke hoek een btje geluid  ::)

Bart S.

De receiver staat op direct stereo. De overige programma's op mijn receiver zijn leuk als effect, maar het wordt allemaal wat dun en gekunsteld.

henkt1

analoog van A11 naar Krell
Kein geloel, gewoon stereo :)
Alhoewel PL2 bij Kees goed te doen is hoor :D
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Raphie

CD's in stereo ;D
SACD in 5.1 multichannel via analog in
radio in TM5 surround of Party Mode
JBL PRX Power!

Richi

CD's altijd in stereo. Dat deed ik ook altijd al toen ik mijn MC setup nog had. En DVD's beluisterden we ook vrijwel altijd in stereo. Op de één of andere manier vinden we dat wat minder vermoeiend.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marc R

Luister zelf ook altijd gewoon in stereo naar muziek. Vind ik zelf het lekkerst klinken. Heb zelf het gevoel dat er dan het meeste van de dynamiek en de details behouden blijft.

NielsLu

Ik had eerder een Sony receiver. Hierop gebruikte ik altijd Prologic II. Dit gaf naar mijn mening een redelijk "live" gevoel. Nu ik een wat oudere voor- en eindversterker heb (van veel hogere kwaliteit) met alleen maar Dolby Prologic luister ik altijd in stereo. Via 5.1 analog input geeft mijn dvd speler Dolby Digital, DTS en SACD signalen naar m'n voorversterker (Dit dus over 6 interlinks).

Groet,
Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

MarcoV

Stereo (vaak in Direct Mode) zonder sub. Bevalt nog altijd het best...


Marco

Draiz

#35
De 5/7 channel stereo weergave van mijn Denon A1se/sr. Aangezien ik 5 dezelfde speakers heb geeft dit een een ruimtelijk geluid, veel beter dan diezelfde weergave in stereo voor mij.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

oud_account_1

Stereo; momenteel heb ik de ruimte niet om naar meerkanaals over te gaan.
Volgend jaar misschien wel, maar dan nog verwacht ik muziek gewoon 2 kanaals te blijven spelen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

ThomasBelgium

Stereo hoort in stereo te worden weergegeven volgens het boekje, al wil ik niemand tegenhouden om dat boekje zo nu en dan aan de kant te gooien >:D

Deze discussie zou 'juister' zijn als alle deelnemer over dezelfde DSP mogelijkheden zouden beschikken. Ik bedoel maar, de meesten hebben DPL II en/of DTS Neo:6, maar Logic 7 en Trifield zijn helaas zeer zeldzaam. En laat die twee formaten nu net misschien wel de allerbeste DSP technologieën zijn...

Voor de aankoop van mijn volgende AV-processor (ter vervanging van de TAG McLaren AV192R) zal de aan/afwezigheid van Trifield en Logic 7 een zwaar doorwegende parameter worden...


Spacebass

Quote from: ThomasBelgium on August  2, 2005, 22:18:05
En laat die twee formaten nu net misschien wel de allerbeste DSP technologieën zijn...
Daar heb je misschien wel gelijk in, maar het valt mij op dat de meeste mensen die dit toepassen in stereo sowieso een soort van  "probleem" hebben met een normale, maar goede stereoweergave. En natuurlijk vallen de Logic 7 / Trifield bezitters over mij heen, maar ik blijf halsstarrig bij deze mening  ;D  ;D

Raphie

Quote from: Spacebass on August  2, 2005, 22:47:30
Daar heb je misschien wel gelijk in, maar het valt mij op dat de meeste mensen die dit toepassen in stereo sowieso een soort van  "probleem" hebben met een normale, maar goede stereoweergave. En natuurlijk vallen de Logic 7 / Trifield bezitters over mij heen, maar ik blijf halsstarrig bij deze mening  ;D  ;D

Oftewel draai je in een DSP mode uit luxe, of uit armoe?
JBL PRX Power!

Draiz

Ik ken trifield trouwens helemaal niet. Zit dat ook op een Denon avc-a1se met upgrade? Heb het beestje nog niet zolang namelijk.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

blue-eyes

Meridian heeft Trifield, Lexicon heeft Logic7, HK ook maar een mindere versie als ik het goed begrepen heb.

Er zijn wel meer merken die een eigen iets hebben, TAG heeft dit ook. Maar die gebruik ik bewust niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

graafke

Lekker in stereo luisteren klinkt heerlijk.

Rob_Dingen

Hoi

Gewoon stereo veruit de beste oplossing.

Rob

Audiofiel

Stereo luister ik natuurlijk op de stereo set, dus gewoon in stereo. Als ik een CD draai in de surroundset (als achtergrond bijvoorbeeld), staat die ook in stereo. Simpelweg omdat de plaatsing dan beter is. Bij iedere 'vertaling' ervaar ik dat er informatie verloren gaat.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

hi,

ik draai ook alleen in stereo omdat ik geen andere keuze meer heb ;D.
Voorheen (in mijn ht opstelling) ook altijd in stereo gedraait want dit gaf voor mijn beleving het meeste kippevel.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Bart S.

Quote from: Garmt on July 21, 2005, 08:58:50
Ik heb al een tijd geen beschikking meer over mijn surround-set, dus ik luister nu in stereo... ;D  Ik luisterde met de Lexicon in stereo als ik echt zeer audiofiel wilde freaken en Logic-7 in alle andere gevallen. Geeft een grotere sweetspot en meer het idee 'erbij' te zijn. Wel met minder definitie dan in stereo. Blijft een trade-off. Als ik TriField had, zou ik hem daar ook altijd op laten staan. Zeer subtiele en stabiele verbetering.

Het is toch maar tijdelijk, hoop ik????!!! Ik vond het nogal een indrukwekkende set.

Whippet

Het Griekse woord stereos betekent vast of stevig. Ons woord stereo gebruiken we voor "ruimtelijk"; we zien stereo met twee ogen, niet met 5.1 of 7.1 ogen  ;D

Goede muziek op CD is met zorg gemixt naar twee kanalen. Je hebt ook goede multichannel mixen, van bijvoorbeeld Peter Gabriel, maar die zijn met heel veel zorg gemaakt. Een technisch foefje kan naar mijn smaak die artistieke en weloverwogen mixkwaliteit niet benaderen. Het is te willekeurig en heeft weinig met muzikaliteit te maken.

Natuurlijk is dat maar een mening, en zeker niet de belangrijkste...
Als je toch door rood loopt, druk dan niet op het knopje.