Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

molle

Quote from: Ruben on February 19, 2006, 22:48:07
Die cd 23 van rody lijkt me een mooie speler voor je. Iets van de prijs af en je het een topprijs voor een topspeler. Het zal optisch wat minder goed matchen, maar klanktechnisch... O0

Mm ja maar die komt momenteel op een slecht moment :P
Het zal niet voor de eerste 2 maanden zijn, maar heb ik ondertussen al een gedacht naar wat ik moet gaan luisteren.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Bestaat er een mogelijkheid of ik men Vincent kan gebruiken als voorversterker?
Is het mogelijk om een aparte eindversterker aan te sluiten via de gebalanceerde ingangen of zo?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Blijkbaar heb je 2 modellen van de SV-233. Deze heeft nog een pre-out.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Als het er niet op zit, wordt het toch moeilijk. Misschien is het wel te modificeren, maar dan ben je beter uit met een losse pre denk ik. Wat voor eindbak had je op het oog?

molle

De gebalanceerde uitgangen is dus niet  genoeg om een eindversterker aan te koppelen.

Welke versterker? Momenteel nog geen, maar ben vrij toekomst gericht ;)
Heb altijd graag een doel voor ogen ;D

Parasound of Bryston zie ik wel zitten om men Thiels naar behoren aan te sturen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Er zitten gebalanceerde ingangen op. Zo op de foto te zien geen output.

molle

Quote from: Ruben on March 15, 2006, 17:21:54
Er zitten gebalanceerde ingangen op. Zo op de foto te zien geen output.

Nope en dat is spijtig. Kan ik beter naar een andere voorversterker uitzien.
Of anders  terug een geintrigeerde. Misschien de Lyngdorf ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Deleted member

Quote from: molle on March 15, 2006, 17:25:35
Of anders  terug een geintrigeerde. Misschien de Lyngdorf ;)

Die is zeker intrigerend!  ;)

R


molle

#134
geïntegreerde :-[  ::) ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Binnenkort gaan we Patrick_vdb zijn Parasound HCA 3500 eens aan men Thiels hangen. Ben benieuwd wat dit gaat geven :D
Daarnaast ben ik nog aan het rondkijken naar een voorversterker. Misschien wel een Spinkx Project MK II of een Project 8.
Of misschien een buizenvoorversterker.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

garmtz

Quote from: molle on March 17, 2006, 20:40:57
Binnenkort gaan we Patrick_vdb zijn Parasound HCA 3500 eens aan men Thiels hangen. Ben benieuwd wat dit gaat geven :D
Daarnaast ben ik nog aan het rondkijken naar een voorversterker. Misschien wel een Spinkx Project MK II of een Project 8.
Of misschien een buizenvoorversterker.

Ik heb laatst een set gehoord met Bryston eindversterker (3BSST), Copland voorversterker en Audiomeca Mephisto CD speler. Klonk best puik... Maargoed, je weet nooit of zoiets gewoon iemands smaak is of dat het NOG beter kan...  ;D

molle

Lijkt me ook wel een mooie combinatie Garmt 8)
Zitten Bryston en Parasound niet zo een beetje in hetzelfde schuitje?

Van voorversterking weet ik echt de ballen af :-[ Weet zelfs allemaal niet wat er op de markt van is en wat goed of slecht klinkt :-[
Heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Heb altijd een geïntegreerde versterker gehad :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Blaaaaaas, blaaaaas. Word tijd dat hier het stof eens word afgedaan >:D

Zaterdag krijg ik hierboven een demo gepresenteerd van Garmt 8)
Beetje Lyndorf, Nordost en Tjoeb :D

Foto's en verslagen volgen dus weldra ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Wat neemt ie mee van nordost? tjoeb en lyngdorf? de 2175?

molle

#140
Quote from: Ruben on May 18, 2006, 16:28:18
Wat neemt ie mee van nordost? tjoeb en lyngdorf? de 2175?

Lyngdorf: SDAI 2175 en 2200+
Tjoeb cd speler weet ik niet welk type :-[
Nordost: Blue Heaven(denk ik) en Super Flatline speakerkabels
En een paar interlinks ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R


Deleted member

O jee dat gaat geld kosten!  ;) Veel plezier en ik lees graag je bevindingen hier!!  :)

Wel grappig trouwens, de TDA2200, Tjoeb en Nordost is op mijn speakers na het hart van mijn set! :D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

#144
Quote from: Antoine on May 18, 2006, 16:38:37
O jee dat gaat geld kosten!  ;) Veel plezier en ik lees graag je bevindingen hier!!  :)

Wel grappig trouwens, de TDA2200, Tjoeb en Nordost is op mijn speakers na het hart van mijn set! :D

;D

Weet het. Heb er bang van, maar ik moet vooruit >:D
Heb je bevindingen in alle stilte meegevolgd Antoine ;) Daarom word het tijd dat ik hier ook eens naar wat anders ga luisteren.
Roomperfect wil ik hier gewon niet horen momenteel. Waarschijnlijk gaat daarna alles slecht klinken ;D
Men Thiels vragen meer dan Vincent, Denon en Ixos :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Deleted member

Nou ik ben echt benieuwd! En gewoon eerlijk zijn natuurlijk, mocht het niet jouw geluid zijn dan is dat uiteraard prima!  :)

molle

#146
Quote from: Antoine on May 18, 2006, 17:10:53
Nou ik ben echt benieuwd! En gewoon eerlijk zijn natuurlijk, mocht het niet jouw geluid zijn dan is dat uiteraard prima!  :)

Eerlijk? Tuurlijk. Ik koop geen kat in de zak meer ;)
Ben ook benieuwd hoor. Maar ik ben vrij zeker dat de Lyngdorf super zal klinken.
Heb hen in Antwerpen ook beide gehoord, maar dat was natuurlijk niet in men living he :-\
Roomperfect zou hier de perfecte uitdaging zijn in deze living, maar wil het niet horen momenteel. Dit is er echt teveel aan.
Ik hoop dat de 2175 mij al genoeg kan bieden. Al is het maar om de prijs te drukken. Liefst zou ik voor de 2200+ gaan om dat ik deze achteraf kan uitbreiden met roomperfect.
Maar we zien wel ;) Zit geen haast bij. Moet gewoon altijd een doel hebben om voor te sparen >:D
Anders koop ik altijd maar losse prullen tussendoor die ik na een maand weer te koop zet. En dit moet maar eens ophouden ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

myself

Quote from: molle on May 18, 2006, 16:32:50
Lyngdorf: SDAI 2175 en 2200+
Tjoeb cd speler weet ik niet welk type :-[
Nordost: Blue Heaven(denk ik) en Super Flatline speakerkabels
En een paar interlinks ;D
is natuurlijk wel een beetje uit balans als je bijv voor een 2200 + de super flatline zou kiezen. Dan staat de speakerkabel niet meer in verhouding tot het versterkergeweld dat je dan hebt.  :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Quote from: myself on May 18, 2006, 18:29:25
is natuurlijk wel een beetje uit balans als je bijv voor een 2200 + de super flatline zou kiezen. Dan staat de speakerkabel niet meer in verhouding tot het versterkergeweld dat je dan hebt.  :-\

Daarom wil ik dan ook alle verschillen eens horen.
Dit is een totaal andere set dan diegene die ik nu heb.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

#149
Wel Garmt is net de deur uit. Was weer een leuke en leerzame dag ;D

De Lexicon is tot in de puntjes afgesteld en het verschil is weer duidelijk hoorbaar.
Terug veel holografischer en een mooiere surround bubble. Waren nu éénmaal instellingen die ik gewoon niet had ingesteld of de ballen van wist ::) ;D Dus volledig gecalibreerd en voor mij is men HT dus af 8) Super geluid vind ik en zeer aangenaam. Dit blijft dus het komende jaar(liefst jaren ;D) zoals het is 8)

Dan naar boven. Men plasma heeft ie ook ISF gecalibreerd. Het verschil is zeer mooi geworden.
Veel rustiger beeld en de kleuren zijn zoals het moet. Dus dat is ook weer opgelost ;D

En dan naar de stereo set. Na 5 minuten naar men huidige set geluisterd te hebben wist Garmt genoeg ;D
Het word tijd voor iets anders en beter >:D

Hij had de Lyngdorf 2175 en 2200+ bij. De laatste is dus niet uit de doos geweest :'( Misschien maar goed ook.
Hij stelde voor om met de 2175 te beginnen. Ik vond deze onmiddelijk zo mooi klinken dat het niet normaal was. Men Thiels zingen als nooit tevoren :o Wat een mooi geluid zeg.
Het geluidsbeeld was enorm. Het laag was superstrak en diep. Alles kwam gewoon tot leven.
En die 2175 bleef gewoon geven. Hoe hard we het ook probeerden. Dingen gehoord die er nooit waren. Vooral op de achtergrond. Zelfs de moeilijke ruimte liet alles toe.
Garmt zei tegen me van de 2200+ niet te proberen als je later de Roomperfect er niet bijneemt.
De 2200+ zou niet veel meer toevoegen dan de 2175. Een paar kleine details maar die het verschil van bijna 2000 euro niet zouden uitmaken. Of weeral, je moet overgaan naar Roomperfect.
Vind ik te duur en vind ik dus ook niet nodig. Daarom wil ik er ook niet naar luisteren ;D
Zelfs men Denon 1550 cd speler klonk er leuk mee.

Dan hebben we er de Tjoeb Reference aangehangen. Viel in begin wat tegen vonden we alletwee.
Maar even later was deze volledig opgewarmd. Met alle gevolgen vandien. De Denon moet er tussen uit ;D
Het geheel werd zo levensecht dat we kippevel kregen. De Denon klonk eigenlijk te digitaal en te scherp.
De Tjoeb gaf de muziek een rustigere, drogere en warmere tint. Mooiere plaatsing van de instrumenten ook.

De Nordost speakerkabels hebben we er niet kunnen op aansluiten. De Thiels lieten niet toe om er langs onderen banana plugs op te gebruiken :-\
Vind ik het enige nadeel van Thiel dat de aansluitingen langs onderen zitten. Misschien is dat bij nieuwere modellen niet het geval meer. Dat weet ik niet.
Maar voor de rest hebben de Thiels zichzelf nog maar eens bewezen. Wat een geluid komt er uit deze speakers :o Crimineel gewoon, maar ze hebben een zeer goede versterking en bron nodig om tot hun recht te komen. En de 2175 + de Tjoeb waren een perfect kopel daarvoor :-*
De Kimber Hero deed zijn ding ook zeer goed op deze set. Deze interlink gaat ook nog niet zo snel weg.
Garmt had er nog een Nordost interlink aangehangen. Welke weet ik niet meer maar koste rond de 1500 euro. Dit verschil vond ik het absoluut niet waard. Het geheel werd misschien nog iets rustiger maar dat ben je volgens mij binnen de week al terug gewoon.

Dus dat was het zo een beetje. Garmt vond ook dat dit heel mooi klonk en dat dit eigenlijk genoeg was. Ik ben nu ook wel niet zo een stereo man, maar nog altijd meer een HT man ;D
Daarom vond ik dit ook meer dan genoeg. Genoeg?  Het geluid hier vond ik voor mij op het perfecte af.(maar wie ben ik dan weer op stereo vlak ::) ;D)
Oké, je kan nog hoger gaan en duurder en betere spullen aanschaffen maar dat vind ik echt niet nodig. D

Dus bij deze gaat men Denon hoogstwaarschijnlijk de deur uit en komt er om te beginnen een Tjoeb in de plaats.
De Vincent gaat er ook uit. En na de zomer komt er een 2175 voor in de plaats. Vind het een pracht versterker met een pak vermogen die het geheel hier laat zingen. En daar ben ik al ontzettend blij mee. Volgens mij zijn er weinig of geen versterkers voor die prijs die beter kunnen.
En dan nog een speakerkabel. Voor Thiel speakers moet je dus niet afkomen met een zilveren kabel. Lukt echt niet. Een dikke zuivere koperen kabel moet hier het werk doen.
Dus daar ga ik nog achter op zoek.

Voia dit was het zo een beetje ;D
Men dag is weer goed en men hudige stereo set stond net weer te spelen :P
Heb het van miserie maar terug af gezet. Pff, wat een k*tgeluid zeg.
Nog een dag of 2 wachten om terug te gaan luisteren. Die 2175 staat in men geheugen gekerfd >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4