Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Gisteren op bezoek gegaan bij Bjorn voor een demo voor mijn toekomstige hi-fi set.
Even naar Almere over en weer (dikke 400 kilometer ;D) maar het was verdomme de moeite waard :o

De Prima Luna Prologue 3 voorversterker samen met de Prima Luna Prologue 5 eindversterker hebben men hart gestolen.
De Sonus Faber Grand Piano vond ik super lekker klinken.
De cd speler Ah! Tjoeb Reference speelt werkelijk fantastich.

Kortom alles bijeen in 1 woord GEWELDIG O0

Mooie open klank, snel en direct, dynamiek en zeer mooi geluidsbeeld. Elke cd die er in ging  werd omgetoverd tot een prachtig eindresultaat.
Zelfs de moeilijke cd's( Graig Armstrong, Massive Attack,...) met glans geslaagd.
Live cd van Moloko werd er stil van en de haren kropen in men nek omhoog.

Bon, mijn besluit voor de toekomst staat zo goed als vast. Ik vertik het voor naar andere dingen gaan te beluisteren want dit vind ik voor mij momenteel de top en nog betaalbaar . Zal wel nog even duren maar er is geen haast bij.
En het ziet er allemaal nog knap uit ook 8)
Tegen als het zover is ben ik heel curieus naar de demo bij mij thuis. Hoop echt dat het hier ook allemaal zo knap gaat klinken.

Bjorn, bedankt voor de demo, de gastvrijheid en de koffie ;D Die kon ik echt wel gebruiken na zon' rit ;)
En we zien elkaar zeker nog terug ;)
Hoop alleen dat er van de week geen overschrijving van de Politie in men bus steekt :-\
Heb men wagen eens flink de sporen gegeven hier en daar >:D Nu dat ik de tijd er eens voor had ;D
Een leuke dag gehad :)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Ah dus jij was een van de slachtoffers van de grand piano's.. erg mooie keuze. Gefeliciteerd. Maar ben je nou bij me langs gereden zonder te stoppen ;)..

Kan jij of bjorn iets zeggen over de verschillen tussen de concerto's en de grand piano's?

molle

Quote from: Ruben on September 26, 2005, 22:30:02
Ah dus jij was een van de slachtoffers van de grand piano's.. erg mooie keuze. Gefeliciteerd. Maar ben je nou bij me langs gereden zonder te stoppen ;)..

Kan jij of bjorn iets zeggen over de verschillen tussen de concerto's en de grand piano's?

Oei, had ik dat geweten dat ik in jouw buurt was dan hadden we de test kunnen doen. Spijtig :'(
De Concerto's heb ik niet gehoord, maar de Grand Piano's waren 8)
Moest trouwens om 14.00 uur naar een babyborrel :P
Vrij hectische dag gehad gisteren maar toch een hele leuke ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Ach maakt niet uit. Je bent er wel enigzins langsgekomen. Ik denk al dat je genoeg gehoord hebt om eens rustig te verwerken. Ik was trouwens toch niet eens thuis ( en dronken :P) >:D

myself

leuk muzikaal ritje gehad dus  ;)

wel gedurfde uitspraak hoor om niet meer naar iets anders te gaan luisteren. Dit was een dedicated stereo set, dus in vergelijking met je HT set is dit 3 stappen omhoog oid en dan klinkt iedere set  8) Mogelijk dat een wat ander karakter je nog meer aanspreekt. Maar thuis luisteren zal je bij die keuze wel helpen  :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

Quote from: Ruben on September 26, 2005, 22:30:02
Kan jij of bjorn iets zeggen over de verschillen tussen de concerto's en de grand piano's?

De Grand Piano's doen nog een schepje bovenop de performance van de Concerto. Mooie resolutie in het laag en vooral het midden en mid-laaggebied heeft nog iets meer contrast.

Movievault

Vergis je niet de ruimte bij molle is ongeloofelijk groot, De ruimte is keihard, galmt als een gek.
Dat muurtje is een zegen als je gaat zitten. Als je rechtstaat dan heb je meteen de echo te pakken.
Je hebt hier echt een gebalanceerde set nodig om echt alles goed tot zijn recht te laten komen.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Ik vind de Grand Piano's verrassend goed! Verschrikkelijk open vooral, met een heel sprekend middengebied en duidelijk meer autoriteit als de Concerto. Moet magisch zijn met de PL3+5 (alleen nog gehoord op de Cremona Auditor). Kan me voorstellen dat je helemaal gaat voor de genoemde set...

R

Hoe toont zich die autoriteit? Ik vind de concerto al zo erg goed!!

bmateijsen

Quote from: FrankG on September 27, 2005, 08:21:00
Vergis je niet de ruimte bij molle is ongeloofelijk groot, De ruimte is keihard, galmt als een gek.
Dat muurtje is een zegen als je gaat zitten. Als je rechtstaat dan heb je meteen de echo te pakken.
Je hebt hier echt een gebalanceerde set nodig om echt alles goed tot zijn recht te laten komen.

We gaan straks alles bij Molle thuis neerzetten en vanuit die positie verder kijken.. ;)

bmateijsen

Quote from: Ruben on September 27, 2005, 08:44:28
Hoe toont zich die autoriteit? Ik vind de concerto al zo erg goed!!

Beter fundament... maar daar heb je ook meer ruimte voor nodig ;)

Movievault

Ik denk dat dat een zeer goed idee is om eventuele teleurstellingen te voorkomen.
Niet dat het materiaal niet goed zou zijn, verre van, maar dat de ruimte eigenwijs met geluid omspringt.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

Quote from: bmateijsen on September 27, 2005, 08:44:49
We gaan straks alles bij Molle thuis neerzetten en vanuit die positie verder kijken.. ;)

Lijkt me een goed plan voor molle.

Quote from: bmateijsen on September 27, 2005, 08:45:14
Beter fundament... maar daar heb je ook meer ruimte voor nodig ;)

Oh dan laat maar ;). Perfect voor molle dus. Ruimte zat.

bmateijsen

Quote from: FrankG on September 27, 2005, 08:46:24
Ik denk dat dat een zeer goed idee is om eventuele teleurstellingen te voorkomen.
Niet dat het materiaal niet goed zou zijn, verre van, maar dat de ruimte eigenwijs met geluid omspringt.

Tuurlijk Frank.. maar ik zou niets anders willen... ;) Dat is exact de filosofie van Beter Beeld & Geluid. 8)

Groet Bjorn

Movievault

Ben niets anders gewend van jullie ;D
In de ruimte van Molle gaat ontzetten veel laag verloren waardoor de sound dun klinkt.
Als je probeert alles op niveau te brengen begint het onnatuurlijk te lijken en krijg je snel boosts van bepaalde gebieden, dat was zeer goed te volgen op de RTA meting.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

bmateijsen

Quote from: FrankG on September 27, 2005, 08:52:23
Ben niets anders gewend van jullie ;D
In de ruimte van Molle gaat ontzetten veel laag verloren waardoor de sound dun klinkt.
Als je probeert alles op niveau te brengen begint het onnatuurlijk te lijken en krijg je snel boosts van bepaalde gebieden, dat was zeer goed te volgen op de RTA meting.

Als ik naar de ruimte kijk, dan geloof ik dat meteen! Ik denk echter dat er wel mogelijkheden zijn en die gaan straks allemaal onderzoeken. Dat noemen we een uitdaging 8)

molle

In de  toekomst zal dit allemaal wel bewezen worden. We kunnen pas verder gaan als we het in dit moeilijk huis getest hebben :P
Maar heb er een goed oog in want bij Bjorn zijn we eigenlijk nog niet aan de volume knop aangeweest.
2x38 watts ??? Wist ik veel dat je dat bij een buizenversterker maal 4 moest doen ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: myself on September 27, 2005, 01:27:22
leuk muzikaal ritje gehad dus  ;)

wel gedurfde uitspraak hoor om niet meer naar iets anders te gaan luisteren. Dit was een dedicated stereo set, dus in vergelijking met je HT set is dit 3 stappen omhoog oid en dan klinkt iedere set  8) Mogelijk dat een wat ander karakter je nog meer aanspreekt. Maar thuis luisteren zal je bij die keuze wel helpen  :)

Ja ik weet dat dit een zeer gewaagde uitspraak was, maar het kwam verdomme toch allemaal heel dicht bij wat ik wil en verlang in een stereo set ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

kippekop

Ik persoonlijk weet vrij snel wanneer me iets qua sound wel of niet bevalt... je zult het dus ook zelf waarschijnlijk nu wel redelijk goed weten, het staat je aan of niet. Staat er je iets nu al niet aan...of vindt je dat wat minder, ga dan echt kijk waar het aan ligt voordat je zoiets hebt van "ach, zo vervelend is het nou ook weer niet..." Veel luisterplezier nog in ieder geval, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

molle

Ja dat heb ik ook wel. Hoe meer ik naar verschillende dingen ga luisteren hoe moeilijker ik het krijg om een set samen te stellen.
Ofwel klinkt het ofwel botst het. >:D
Maar dit was echt wel een perfect gezin samen ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Bon van de middag naar een etentje geweest bij de familie en nog een paar neven gezien dat al heel lang geleden was.
Was er toch wel eentje bij die ook de hifi griep had zeker ::) ;D
Natuurlijk aan tafel een hele hoop discussie >:D en dat vond ik zeer leuk.
Maar ik was een HT'er en de andere een Hifi'er :P mooie combinatie. En veel luide woorden ;D
Maar vermits dat ik toch op zoek was naar een mooie stereo set kwam die weer goed van pas :-X
Dus neef X had een set staan(direct gaan luisteren natuurlijk en veel ergernis in de familie ::))
en bestond uit een Accuphase E 212 versterker en Spendor S6( ???) speakers. De cd speler was een Primare mar vraag me niet welk type :-[

Moet toegeven dat het eigenlijk heel mooi klonk(vooral de Accuphase 8)) maar de Spendors vond ik wel een beetje minder. Het was wel een kleine ruimte dus dat maakte weer veel goed.
Ben er zeker van moest je de SF Grand Piano aan de Accuphase hangen het een bangelijk verschil zal maken. De Accuphase vind ik zeker een geslaagde warme versterker. Mooi gescheiden, en snelle versterker en dat was wel te horen.

Dus nu het slot. Ben nog altijd een voorstaander van de combinatie Prima Luna 3 en 5 samen met de SF Grand Pianos + de Ah!Tjoeb Reference cd speler ;D Die combinatie is momenteel nog niet overtroffen. En ben er nu vrij zeker van dat een set van 10.000 euro zwaar uit de hoek zal moeten komen om deze set te moeten overtreffen.
En dit was een set vandaag van rond de 10.000 euro :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefke42

ha die Sven, hoe gaat het ermee? I :) k zag dat je in de kelder al goede vooruitgang boekte. Dat ziet er in elk geval goed uit en het zal nog beter zijn als het af is natuurlijk.
Ik las net je stereo evrvaring met de Accuphase en de Spendors. Ik denk gewoon dat die spendors een maatje te klein zijn voor de Accuphase. Op de beurzen hoor je dikwijls een Accuphase op een electrostaat speaker en dat klinkt dan wel weer heel mooi. In Brussel was er de Accuphase met een Shanling SACD speler en vrij grote Electrostaten maar ik weet niet meer welk merk. Die klank was ook heel mooi en open.
Krell EVO 202 / McIntosh MX122 / McIntosh MC601 / McIntosh MC303 / Pansonic DMP-UB900 / Mark Levinson No 519 / B&W 800 D2 / Tannoy D750 / B&W 805 D4 rears / Sony VPL 520ES / Alphaluxx elect. scherm / Logitech Harmony remote / Zappiti Pro 4K HDR / Samsung 75 inch QLed / Velodyne DD18

molle

Quote from: stefke42 on November 25, 2005, 10:04:38
ha die Sven, hoe gaat het ermee? I :) k zag dat je in de kelder al goede vooruitgang boekte. Dat ziet er in elk geval goed uit en het zal nog beter zijn als het af is natuurlijk.
Ik las net je stereo evrvaring met de Accuphase en de Spendors. Ik denk gewoon dat die spendors een maatje te klein zijn voor de Accuphase. Op de beurzen hoor je dikwijls een Accuphase op een electrostaat speaker en dat klinkt dan wel weer heel mooi. In Brussel was er de Accuphase met een Shanling SACD speler en vrij grote Electrostaten maar ik weet niet meer welk merk. Die klank was ook heel mooi en open.

Hoi Stephan,

Lang geleden? Kom binnekort nog maar eens af he. Maar zal eerst is tot bij jou komen want heb nog een coaxkabel en een dvd van je liggen.
Momenteel heb ik wel vrij weinig tijd maar dat koomt wel ;)

Ja die Spendors zullen te licht zijn voor men living, maar binnekort gaan we hier het 1 en ander uitproberen met de jongens van BB&G 8)
Zal voor begin volgend jaar zijn.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefke42

En welke dingen ga je zoals proberen behalve die prima luna versterker?
Krell EVO 202 / McIntosh MX122 / McIntosh MC601 / McIntosh MC303 / Pansonic DMP-UB900 / Mark Levinson No 519 / B&W 800 D2 / Tannoy D750 / B&W 805 D4 rears / Sony VPL 520ES / Alphaluxx elect. scherm / Logitech Harmony remote / Zappiti Pro 4K HDR / Samsung 75 inch QLed / Velodyne DD18

molle

De Prima Lunas gaan denk ik zeker blijven. Allee we gaan zien wat het hier gaat geven he ;D
Maar de speakers zijn we nog niet uit. We gaan de Concerto's en de Grand Pianos proberen. En als die niet lukken gaan we kijken welke mogelijkheden er nog open staan. Moet toch voorlopig een beetje knijpen in men speakers. Hangen hier nog een paar verbouwingen boven ons hoofd waar ik niet op gerekend had :P
Ik wou anders de Musical Fidelity A5 anders ook weleens proberen met een B&W speaker. Hangt rond de zelfde prijsklasse als de PL.
Maar denk toch dat de PL's beter zijn.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4