Daaaaaaaaaaaag HD cinema, hello DSLR cinema :D

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 4, 2005, 20:56:00

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

2048 x 1365 pixels, voor de uiteindelijke film. Niet superveel boven de 192-0*1080, maar wel gaaf dat het met een DSLR is gedaan! En wel even 24 Canon Eos1dMkII in gebruik!  :o

Ben benieuwd naar de film!

Groet,
Mark

Rick-DTS

Je vergeet het belangrijkste Mark ;)
Er wordt gebruikt gemaakt van een Apple G5 met FCP O0 ;D


Hans v O


Daaaaaaaaaaaag DSLR cinema, hello UHDV  O0

Citaat
De New York Times heeft een interessant artikel geschreven over de opvolger van HDTV: Ultra High Definition Video, oftewel UHDV. Deze werkt met een resolutie van 32 megapixels (7.680 x 4.320) in de standaard breedbeeld verhouding van 16 : 9. Van deze frames komen er zestig per seconde voorbij. Ook qua geluid wordt het vrij extreem aangepakt: de standaard roept om 22.2-kanaals audio. Tien speakers op oorniveau, negen erboven, drie eronder en twee subwooferkanalen. In een test van het Japanse zender NHK was maar liefst 3,5 terabyte nodig om een UHDV-filmpje van 18 minuten op te slaan, wat neerkomt op 3,3GB/s. Het uiteindelijke resultaat zou zo realistisch zijn dat er serieus onderzoek wordt gedaan naar de psychologische en fysieke effecten van UHDV op de mens. Door de grote kijkhoek en het enorme detail vreest men onder andere voor misselijkheid bij de kijkers.

:P  ;)
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

Job

#4
CitaatAls je dacht dat 1920x1080 al mooi was.
Zoveel groter is 2K niet dan 1920x1080...

CitaatEr wordt gebruikt gemaakt van een Apple G5 met FCP
Voor offline ja, in NTSC resolutie.

TheSpeedSkater

Citaat van: KillerHVO op augustus  5, 2005, 20:54:09
Daaaaaaaaaaaag DSLR cinema, hello UHDV  O0

:P  ;)


WOW  :o :o Dat zou ik wel eens willen horen en zien !
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Robbo

Citaat van: KillerHVO op augustus  5, 2005, 20:54:09
Daaaaaaaaaaaag DSLR cinema, hello UHDV  O0

:P  ;)

Leuk, maar dat is nog steeds in lab-fase terwijl DSLR al commercieel gebruikt kan worden.


Back to reality, oh there comes gravity  ;D


NeonKnight

Die film komt absoluut op mijn lijstje nog te zien  :o
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Danakin

Maar welke beeldweergever kan dit weergeven?

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

SiR-ROUND


Savart

... in de niet-CRT wedstrijd.  :P

CRT-projectoren zoals
de 1209s (2500X2000) of een 909 die meer
dan 6k heeft, gaan nog wat meer kunnen
weergeven.

VlisChris

Citaat van: Mark Lemmens op augustus  4, 2005, 21:19:31
En wel even 24 Canon Eos1dMkII in gebruik!  :o

MOet allemaal ook niets kosten ook zeker :p ;D 8) 8) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SiR-ROUND

CRT's staan niet in de Cinema... Daar vul je geen 20 meter scherm mee...

Savart

Dat was ook niet gevraagd/vereist.  :P

Kijk eens naar de hoofdbanner
van deze pagina: htforum.nl
en nu mag jij mij vertellen waar de h voor staat...  :)

P.S.: alternatief antwoord om voort te doen:
LCD-projectoren kan je niet gebruiken zonder elektriciteit...

SiR-ROUND

Goh, toch raar dat het topic HD cinema heet... Er wordt niks gevraagd of vereist...

D8 je dat ik dit forum niet kende ofzo? Radiohead's eerste hit staat je goed...

Savart

Impliceert cinema een scherm van minimum 20m?
Voor mij niet... en zo'n resolutie is bij je thuis toch
even goed mogelijk/welkom op een scherm van 5m breed?

En aangezien Danakin vroeg naar beeldweergevers
die die hoge resolutie kunnen weergeven,
dacht ik dat ik CRT-projectoren toch ook wel mochten
vermeld worden. Ook 35mm-projectoren kunnen dat
natuurlijk als je je filmpje met weet ik welke resolutie
gewoon op film lasert.  :)

garmtz

Barco Digital Cinema kan het bijna weergeven. Voor HD wordt het uiteindelijk toch gedownconvert denk ik. Of slimmer: ge'matted' voor 1920x1080.

R

Citaat van: Garmt op augustus  7, 2005, 16:20:15
Barco Digital Cinema kan het bijna weergeven. Voor HD wordt het uiteindelijk toch gedownconvert denk ik. Of slimmer: ge'matted' voor 1920x1080.

Wat houdt dat in garmt? matted?

SiR-ROUND

De meeste DLP's van Barco draaien momenteel op 1280x720... Barco DLP is 2K.

Danakin

Citaat van: Hypoliet op augustus  7, 2005, 14:29:02

En aangezien Danakin vroeg naar beeldweergevers
die die hoge resolutie kunnen weergeven,
dacht ik dat ik CRT-projectoren toch ook wel mochten
vermeld worden. Ook 35mm-projectoren kunnen dat
natuurlijk als je je filmpje met weet ik welke resolutie
gewoon op film lasert.  :)

Met welke beeldgevers, bedoelde ik alle beeldweergevers ongeacht afmeting, soort, prijs etc ;D

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

gepebril

Citaat van: Mark Lemmens op augustus  4, 2005, 21:19:31
2048 x 1365 pixels, voor de uiteindelijke film. Niet superveel boven de 192-0*1080, maar wel gaaf dat het met een DSLR is gedaan! En wel even 24 Canon Eos1dMkII in gebruik!  :o


Nog heel even hadden we de illusie dat 1920x1080 of een veelvoud hiervan een standaard zou worden. Echter Apple en Dell maken hun cinema screens 1920x1200. Film resolutie wordt 2048x1365. Een goede scaler blijft belangrijk, of krijgen we projectoren met een flexibele resolutie..... ;)

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Job

#21
Citaat van: gepebril op augustus  8, 2005, 09:59:32Nog heel even hadden we de illusie dat 1920x1080
Serieus? 2K was toch al veel langer in aantocht (en al diep doorgedrongen in de postproductie van films)...

CitaatFilm resolutie wordt 2048x1365.
Zo simpel staat het er niet, toch? 4K kan immers ook.

CitaatEen goede scaler blijft belangrijk, of krijgen we projectoren met een flexibele resolutie
Hoezo? Verwacht je dat films in 2K retail verkrijgbaar zullen zijn dan? Ik denk veel eerder aan releases in HD (1080p) voor consumenten. En dan gebeurt de scaling gewoon netjes aan de voorkant, bij het masteren van de videorelease.
Dan nog zul je waarschijnlijk lange tijd gebruik willen maken van een scaler om (oud) SD- en 720p-materiaal te upscalen.

gepebril

Hoi Job,

Bedankt voor je antwoorden. Wat ik alleen niet begrijp als er steeds meer films HD geschoten worden (1080p24fps) dat de postproductie dan op 2K gebeurd. Of wordt er willicht intern op 4K geedit, om de verliezen minimaal te houden ?

gr,
Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Job

#23
Het aantal films dat echt in HD wordt geschoten valt nogal tegen. 35mm celluloid @24fps is nog steeds DE standaard voor acquisitie. Alles daarna (de gehele afwerking) vindt meer en meer plaats in het digitale domein, veelal in 2K, soms in 3K of 4K (die laatste twee meestal enkel in geval van ingewikkelde vfx shots), soms ook in HD1080. Overigens is HD geschoten materiaal natuurlijk redelijk eenvoudig om te zetten naar 2K en andersom. Ik weet dat enkele grote Amerikaanse studio's al vele jaren bezig zijn om hun backcatalog digitaal te archiveren in 2-4K. Vanuit die digitale archieven kunnen ze elk gewenst formaat uitdraaien (dus ook 1080HD voor consumenten-Hi-Def-schijven).

Het aantal films dat in 1080p wordt geschoten zal best nog wel toenemen, maar er komen ook producten die digitale acquisitie in 2K of 4K mogelijk maken. Wat 'de' standaard voor acquisitie zal worden, dat weet niemand, maar de kans dat het HDCAM wordt (wat nu de norm is voor de meeste HD-films) is naar mmijn inschatting uiterst klein (ook vanwege de technische beperkingen van dat formaat; compressie, kleurdiepte enz). Maakt ook niet zo heel veel uit, als maar duidelijk is wat het uiteindelijk na afwerking moet worden, en dat is het dus nu (nl: 2K of 4K).

Overigens gebeurt de montage meestal op SD video, en na vele weken/maanden van gepiel en geprobeer wordt de film van die SD versie nagemaakt vanuit de originelen (ofwel het 35mm negatief, ofwel grotere digitale bestanden).