welke woofer voor MUZIEK

Started by yorkie13, August 2, 2005, 11:18:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

asterduc

Quote from: deepspace on August  8, 2005, 22:40:49
HCM
Op het eind ging ie voor 150 euro weg, maar eerst kost het ding geloof ik zo'n 250 euro.

Ja inderdaad, die koste oorsprongkelijk 499, dan vorig jaar naar 299, ... 250 en nu de laatste stuks aan 150, in één week allemaal uitverkocht. Is ook geen geld voor deze driver!
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



yorkie13

project tussendoor is een clone van een Rel Storm II/III, kon aan een orginele volt b250.9 woofer komen die in deze subwoofer wordt gebruikt
stevige kast van 25 mm mdf gebouwd van 40 ltr, detonation dt150 subamp erin en spelen maar, boven verwachting
speelt mee met mijn ultimos onder de 40 hz, bas is echt dieper en strakker, sub staat wel redelijk los in de ruimte dus de roomgain zal op dit moment niet zoveel invloed hebbben, zowel de volt woofer als de scanspeak 18 cm woofers hebben een papieren conus dus dat heeft toch wel invloed denk ik, woofer komt nieuw uit doos dus moet nog inspelen en kan alleen maar beter worden
ben nog aan het experimenteren met de lengte van de 10 cm doorsnee baspijp
deze sub woordt toegevoegd voor stereo , terwijl het laag voor film/LFE/.1 door een peerless xls10 wordt gedaan ;D

TommoT


Hallo asterduc,

Mocht je toch 1 van die  mivoc's HCM 12 T kwijt willen,ben ik heel erg geinteresseerd  :) .
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een 30cm unit geschikt om diep te gaan in een relatief kleine gesloten behuizing met een hoge Xmax.Mijn Hypex hs200 ligt hier al maanden werkeloos in de kast  :-\ . Ik wilde heel graag de adire dpl-12,maar die is al een hele tijd nergens meer te vinden...

Ik hoor het wel als ik enige kans maak op zo'n mooie speaker.

Groeten,Tom


asterduc

Quote from: TommoT on September 15, 2005, 11:23:22
Hallo asterduc,

Mocht je toch 1 van die  mivoc's HCM 12 T kwijt willen,ben ik heel erg geinteresseerd  :) .
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een 30cm unit geschikt om diep te gaan in een relatief kleine gesloten behuizing met een hoge Xmax.Mijn Hypex hs200 ligt hier al maanden werkeloos in de kast  :-\ . Ik wilde heel graag de adire dpl-12,maar die is al een hele tijd nergens meer te vinden...

Ik hoor het wel als ik enige kans maak op zo'n mooie speaker.

Groeten,Tom

Je hebt PM
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Joep

Hoi Yorkie13,

Hoe staan de zaken op subgebied nu? Nog steeds aan het zelfbouwen? Ik zag dat je een REL aan het klonen was, klinkt dat een beetje?

Ik heb laatst iets heel positiefs gelezen over Vandersteen subs. Erg interessant, misschien wel beter dan de Velodyne. Maar, het is geen zelfbouw.

yorkie13

de rel clone bevalt prima, zit nu in een 40 ltr kast en met de subamp van thomessen haal je met gemak de 25 hz met een beetje bassboost
kast is gebouwd van 25 mm mdf en dus lekker zwaar, sub op spikes en op grote belgische hardstenen ondergrond
de volt unit die ik gebruik is een speciale versie voor de rel storm/stadium gemaakt, er schijnt iets met het verzwaren vd conus gedaan te zijn
om dieper af te kunnen stemmen, nu dat is zeker gelukt

Duck Twacy

#56
Ik gebruik een paar Lambda Acoustics SB12, geoptimaliseerd voor gesloten box (f3 = 27 hz in 120 liter Qtc rond 0,8). Deze units zijn beroemd in de States (beste engines).



Helaas Nick (eigenaar van lambda) is er mee gestopt. Ik geloof dat de units nu door Stryke worden verkocht
http://www.aespeakers.com/drivers.php