Epson TW10H of 32" LCD TFT TV scherm

Gestart door mr._Anderson, augustus 2, 2005, 09:40:13

Vorige topic - Volgende topic

mr._Anderson

Ik ben al een paar weken aan het dubben. Ik heb gespaard en wil mijn home theater met het laatste echt nodige onderdeel uitbreiden, een nieuwe tv of projector. Op dit moment heb ik en inieminie klein tv-tje en dit zorgt er zelfs voor dat ik in mijn nieuwe kamer de ondertiteling niet eens meer lekker kan lezen :)

Hoewel ik flink gespaard heb kan ik het niet aan om een TV en een projector te kopen, een keuze moet er dan ook komen.
De prijs van beiden maakt elkaar niet veel uit, bij een project moet nog een scherm, en bij een LCD TV hoeft dit niet. Het gaat er mij dus echt om WAT ik WIL en niet wat ik KAN.

Ik heb enorm veel door gelezen, foto's bekeken en nagedacht maar kom er nog niet goed uit.

Mijn keuze's gaan tussen de
-Epson TW10H projector (854*480)
(zo'n gaaf overweldigendend beeld qua afmeting)
-Mycom 32" lcd tv (1280*768)
(staat mooier op de kamer, makkerlijker om te zappen, makkerlijker te installeren, hogere resolutie, meer aansluitmogelijkheden, hdtv..)

Ik kijk op mijn kamer vooral films en goede serie's. Hierbij gebruik ik momenteel een jvc dvd speler (welke geen progressive mode heeft) en een notebook voor mijn overige beeldmateriaal. De notebook kan op dit moment geen resolutie aan welke overeenkomt met de 854*480.

Uiteraard kijk ik ook wel eens 'normaal' tv, maar meestal kijk ik overige programma's in de huiskamer.

Mijn vraag is of er mensen zijn die hun mening zouden willen geven over de te maken keuze voor mij, een projector geeft qua afmeting overweldigend beeld natuurlijk maar de tv heeft weer een hogere resolutie. Ik heb geen progressive scan DVD speler dus weet niet hoeveel effect dit zal hebben op de epson projector (hoor ik wisselende dingen over, vaak wordt het wel aanbevolen.)
Daarnaast vraag ik me hoeveel resolutie er over blijft van de projector wanneer ik mijn notebook zal aansluiten (svhs of vga), welke alleen resoluties aan kan zoals 640*480/800*600.

Walter_PPK

Als je vooral intereseert voor 's avonds dvd te kijken op groot scherm dan zou ik de pj pakken. Wil je nou ook nog tv kijken, internetten en veel spellen spelen dan kun je beter de lcd nemen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Moony

Maar of je dan de Mycom LCD moet nemen......?
Volgens mij zijn er wel betere verkrijgbaar voor ong. dezelfde prijs.

monsterbass

Citaat van: Moony op augustus  2, 2005, 17:55:55

volgens mij komen die mycom lcd's uit een LG fabriek.is zo slecht nog niet hoor?! ::)
maar wil je film kijken en spelletjes spelen op grootbeeld dan zou ik echt voor de tw10h gaan.

eigenlijk moet je ze alletwee kopen! met oprol scherm zodat je gewoon tv kan kijken op de lcd en film of xbox op de tw10h.
en met een videorecorder kun je ook op de tw10h tv kijken!
ik zou ze alletwee nemen  O0 :P

groetjes MB

greetzz MonsterBass.

mr._Anderson

Citaat van: Walter_PPK op augustus  2, 2005, 13:53:25
Als je vooral intereseert voor 's avonds dvd te kijken op groot scherm dan zou ik de pj pakken. Wil je nou ook nog tv kijken, internetten en veel spellen spelen dan kun je beter de lcd nemen.

Ik kijk vooral in de avond ja (anders heb ik rolluik dus verduisterd is het zeer makkelijk :) ) TV kijken, niet veel, misschien een keer sporadisch voor de grap een spel (heb toch geen console) Internetten doet ik wel op de pc :)

Citaat van: Moony op augustus  2, 2005, 17:55:55

De prijs van de MyCom LCD tv's is zeer concurrerend. Ze zijn uitgerust met LG.Philips panelen en voor hun prijs/prestatie verhouding is uitstekend. Mocht ik nu een LCD TV kopen dan werd het een mycom.

Citaat van: monsterbass op augustus  2, 2005, 19:06:08

volgens mij komen die mycom lcd's uit een LG fabriek.is zo slecht nog niet hoor?! ::)
maar wil je film kijken en spelletjes spelen op grootbeeld dan zou ik echt voor de tw10h gaan.

eigenlijk moet je ze alletwee kopen! met oprol scherm zodat je gewoon tv kan kijken op de lcd en film of xbox op de tw10h.
en met een videorecorder kun je ook op de tw10h tv kijken!
ik zou ze alletwee nemen  O0 :P

groetjes MB

HAHA, bedankt, dat zou ik inderdaad het liefste doen. Maar mijn portemonee laat het helaas nog niet toe :'(

monsterbass

ik zou beginnen met een LCD tv als je ze niet alletwee tegelijk kunt kopen!

en dan gewoon doorsparen voor een beamer.... ;D

groetjes MB
greetzz MonsterBass.

mr._Anderson

Citaat van: monsterbass op augustus  2, 2005, 21:02:16
ik zou beginnen met een LCD tv als je ze niet alletwee tegelijk kunt kopen!

en dan gewoon doorsparen voor een beamer.... ;D

groetjes MB

Tjah, dat is dus het probleem, ik ga het allebei ooit echt nog wel binnenhalen :) alleen welke eerst.
Een lcd tv is gewoon wat praktischer, maar ik kijk eigenlijk niet anders dan dvd's (niet altijd breedbeeld, bijv. series zoals mr.Bean) of films via de computer.
Deze dingen wil ik gewoon zoveel mogelijk goed beleven.

Dat gaat met een projector natuurlijk het meeste, maar ik vraag me af of de tw10h in de toekomst ook nog mee zal kunnen, wat gebeurd er wanneer je er hdtv op gaat knallen?
En met alle aansluitmogelijkheden...

Voor de projector is een hoop nodig (kabels en zooi, instellingen op de computer) maar uiteindelijk heb je een giga beeld.

Een LCD tv sluit je makkelijker aan, maar hoewel een 32" groter is dan mijn huidige ik gok 30cm... het is natuurlijk niet zo heel groot als je het vergelijkt bij een projector.

Ik blijf hier maar tussen twijfelen.

squeek

hey,

tis beetje kwestie van wat je verkiest, kwaliteit (scherpte) of grootte he. ikzelf had een breedbeeld tv van loewe, maar die heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik enkel dvd's kijk en nooit tv. ik koos voor de filmervaring en heb toen ook die epson gekocht. soms mis ik de scherpte en diepte van de loewe tv, maar de impact van de film is veel groter en de belevenis intenser, naar mijn mening dan. later upgrade ik gewoon naar een betere projector.
ik zweer het je, als je voor de eerste keer star wars of independence day zie op groot scherm via je projector, en een star destroyer komt voorbij, dan heb je echt het gevoel dat ie over je hangt. zalig gevoel geeft het vind ik.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

monsterbass

Citaat van: squeek op augustus  2, 2005, 21:29:18
hey,

tis beetje kwestie van wat je verkiest, kwaliteit (scherpte) of grootte he. ikzelf had een breedbeeld tv van loewe, maar die heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik enkel dvd's kijk en nooit tv. ik koos voor de filmervaring en heb toen ook die epson gekocht. soms mis ik de scherpte en diepte van de loewe tv, maar de impact van de film is veel groter en de belevenis intenser, naar mijn mening dan. later upgrade ik gewoon naar een betere projector.
ik zweer het je, als je voor de eerste keer star wars of independence day zie op groot scherm via je projector, en een star destroyer komt voorbij, dan heb je echt het gevoel dat ie over je hangt. zalig gevoel geeft het vind ik.

greetz

HELEMAAL MEE EENS!!! ;D
greetzz MonsterBass.

mr._Anderson

Citaat van: monsterbass op augustus  3, 2005, 09:25:24

HELEMAAL MEE EENS!!! ;D

Eerst zei je nog dat je met een LCD TV zou beginnen  >:D

Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen hoe de TW10-H met resoluties omgaat?
Stel je voor dat ik in de toekomst HD-DVD's krijg, en een HD-DVD speler, zou de tw10h dan zonder problemen terugschalen?

Ik heb trouwens ook geen progressive dvd speler. Ik was van plan om mijn scart uitgang (jvs xv-s300 uit m'n hoofd met rgb scart) om te zetten naar composite aansluitingen (RGB) en deze aan te sluiten.
Zou dit voldoende goed beeld geven?

spotmatic

Ik spreek hier even als TW10 bezitter (niet de H versie). Kort en goed: sinds ik de projector heb aangeschaft is mijn (behoorlijk dure) Philips TV gereduceerd tot niet meer dan behang dat beweegt en geluid maakt. Hoogstens kijk ik er nog het journaal op en wat losse documentaires, maar dat is dan ook alles. 's Avonds begint het dan toch weer te kriebelen en zet ik een film op. De belevenis die je van een LCD TV krijgt kan absoluut niet tippen aan dat van een scherm van 1,80 meter.

Mijn advies: koop de TW10H en hou je kleine TV'tje voor het normale TV werk. TV is om TV op te kijken, projectoren zijn er om films mee te beleven. De LCD zou ik zelf nooit kopen als ik daar mijn films op zou moeten vertonen. Daarvoor is het verschil in beleving veel te groot.

Wat het downscalen van HD materiaal betreft: ik weet niet zeker of de TW10 daar goed mee omgaat (volgens mij kan hij wel een 720p signaal aan), maar als het goed is hebben HD spelers straks voldoende mogelijkheden om het beeld zelf te downscalen (voor de backwards compatibility).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

monsterbass

Citaat van: mr._Anderson op augustus  3, 2005, 12:56:20
Eerst zei je nog dat je met een LCD TV zou beginnen  >:D

als je nou gewoon nog ff blijft dubben kun je ze wel alletwee kopen! :P

Ik heb trouwens ook geen progressive dvd speler. Ik was van plan om mijn scart uitgang (jvs xv-s300 uit m'n hoofd met rgb scart) om te zetten naar composite aansluitingen (RGB) en deze aan te sluiten.
Zou dit voldoende goed beeld geven?

met rgb en de scart naar rgb kabel die bij de tw10h zit krijg je best goed beeld.
met component is het gewoon nog wat beter en met component progressive is het top!

tja, het leven gaat over prioriteiten stellen..... O0
greetzz MonsterBass.

mr._Anderson

Citaat van: spotmatic op augustus  3, 2005, 13:31:29
Ik spreek hier even als TW10 bezitter (niet de H versie). Kort en goed: sinds ik de projector heb aangeschaft is mijn (behoorlijk dure) Philips TV gereduceerd tot niet meer dan behang dat beweegt en geluid maakt. Hoogstens kijk ik er nog het journaal op en wat losse documentaires, maar dat is dan ook alles. 's Avonds begint het dan toch weer te kriebelen en zet ik een film op. De belevenis die je van een LCD TV krijgt kan absoluut niet tippen aan dat van een scherm van 1,80 meter.

Mijn advies: koop de TW10H en hou je kleine TV'tje voor het normale TV werk. TV is om TV op te kijken, projectoren zijn er om films mee te beleven. De LCD zou ik zelf nooit kopen als ik daar mijn films op zou moeten vertonen. Daarvoor is het verschil in beleving veel te groot.

Wat het downscalen van HD materiaal betreft: ik weet niet zeker of de TW10 daar goed mee omgaat (volgens mij kan hij wel een 720p signaal aan), maar als het goed is hebben HD spelers straks voldoende mogelijkheden om het beeld zelf te downscalen (voor de backwards compatibility).

thx voor je antwoord :) ik neig toch steeds met meer zekerheid naar de projector toe :)

Citaat van: monsterbass op augustus  3, 2005, 14:30:41

met rgb en de scart naar rgb kabel die bij de tw10h zit krijg je best goed beeld.
met component is het gewoon nog wat beter en met component progressive is het top!

tja, het leven gaat over prioriteiten stellen..... O0

progressive heb ik zoiezo niet, vnvnd thuis eens even kijken of ik composite / component heb. In ieder geval wel S-VHS maar daar wordt je volgens mij niet zo heel vrolijk van :)

monsterbass

je hebt sowieso toch een rgb scart uitgang? dan gebruik je gewoon een scart kabel en die steek je dan in de scart rgb> component kabel die bij de epson tw10h zit.
dan heb je een véél beter beeld dan composite....en ook dan s-vhs!

groetjes MB
greetzz MonsterBass.

mr._Anderson

Citaat van: monsterbass op augustus  3, 2005, 14:49:05
je hebt sowieso toch een rgb scart uitgang? dan gebruik je gewoon een scart kabel en die steek je dan in de scart rgb> component kabel die bij de epson tw10h zit.
dan heb je een véél beter beeld dan composite....en ook dan s-vhs!

groetjes MB

ik begin ff te twijfelen tussen component en composite :)

Heb ik het zo goed, van goed naar minder, van boven naar beneden?
component zijn 3 losse tulip stekkers voor RGB
S-VHS .. ( RGB wel gescheiden dacht ik?)
composite, alles over 1 tulip kabel?

monsterbass

je vergeet dat er ook nog een RGB SCART signaal is!

volgorde:   component
                  scart rgb
                  s-vhs
                  composite

heb je nu je jvc met scart op de tv aangesloten?
moet je eens proberen om de jvc in het menu op rgb te zetten (als dit niet automatisch gebeurt).natuurlijk moet de scart kabel wel in een scart ingang van de tv die rgb ondersteunt. meestal is dit maar 1 scart ingang als je meerde scarts hebt op de tv. met rgb stuur je het signaal namelijk via de kortste weg en is daarom het beeld het mooist (minste storing).

schnappi?? ;)

greetz MB
greetzz MonsterBass.