Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Laatst weer twee leuke films herbekeken: Looper (bluray) en Starship Troopers (uhd).

Looper: leuk verhaal waarin het onderwerp tijdreizen centraal staat. Als je doordenkt dan is misschien niet alles even logisch, maar als je dat kan loslaten dan is het een fijne achtbaan die lekkere actie afwisselt met voldoende rustmomenten. Het einde van de film voelde voor mij enerzijds erg satisfying, maar anderzijds vragend naar meer.

Beeld op de bluray was prima, heel af en toe slechte focus en daardoor soft. Daar ben ik in deze ultieme scherpte tijden een beetje allergisch voor geworden. Mag je Emily Blunt ook noemen bij het onderwerp beeld? Prachtige vrouw.
Geluid vond ik boven gemiddeld, zeker voor een bluray. Een mooie DTS HD track met veel punch en goed surround effect. Qua ambiance kan het misschien nog beter, met of zonder hoogtekanalen, maar desondanks zat ik goed in de film.

Starship Troopers: deze uhd heb ik wat langer naar gezocht, maar uiteindelijk tegen een wat hogere prijs gekocht dan wat ik ervoor kwijt wilde. Puur jeugdsentiment, toen Verhoeven nog gave, controversiële films maakte. Naakt was toen nog best gek in Hollywood, Verhoeven heeft mijns inziens mede geholpen het te normaliseren.
Enfin, de film kan je zien als een platte actiefilm. Of als een politieke oorlogsfilm waarin een wereld geschetst wordt waar bepaalde idealen en politieke ideeën aan de tand worden gevoeld en wellicht ook bekritiseerd. Een parodie op politicologie misschien zelfs? Die meerlaagse structuur spreekt me aan.

Beeld is ondanks flinke grain toch flink opgepoetst, waarbij structuren van kleding en omgeving veel duidelijker worden weergegeven. Fraai! Cgi scenes zijn overigens opmerkelijk grain arm.
Geluid is lekker opgepoetst met een heel fraaie atmos track. Veel ambiance en geluid is overal. Zonder af te leiden van waar het om draait, heel immersive.

Lekkere films voor een ontspannen avond.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ppeter

Quote from: Raymond187 on July 17, 2021, 21:50:51
Ik ken nog geen gratis add on die 4K native streams doorgeeft.

Wij hebben een abo van real debri, dan werkt alles ook 100x sneller  :thumbs-up:

Had Gangster weer een stuk gekeken van Denzel. Zag hem staan op Nflix. Goeie film
Heb ook RD hoor en werkt prima (bijna gratis) 😑👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

Gisteren Lorrelei gezien. Mooie film.
7.0 van mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

#32753
Vanavond, spiral the book of saw.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

VTEC_genieter

Is dat een nieuwe Saw film??

Van de bekende bottengekraak en geschreeuw martel films?

[emoji33][emoji33]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

maximus79

Fearstreet trilogy, leuke films! Top geluid, maar matig beeld!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

angelo41

Quote from: VTEC_genieter on July 21, 2021, 04:23:24
Is dat een nieuwe Saw film??

Van de bekende bottengekraak en geschreeuw martel films?

[emoji33][emoji33]
Van dezelfde makers dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


Shadowfox

Beetje sceptisch over de fear street trilogie maar leuk gedaan  :thumbs-up:

ppeter

#32758
Spiral (2021)
Stream 4K HDR Dolby TrueHD Atmos 5.1.2

Gisteren hadden we zin in een stevige thriller, en hadden we uitgekeken naar Spiral. Helaas was het een teleurstelling.

Het verhaal was niet goed uitgewerkt en daarom nooit echt spannend, de personages passeerden in een sneltempo en de acteerprestaties waren zeer ondermaats. De expliciete scènes waren niet ons ding, want wij houden persoonlijk niet van horror en was dus voor ons niet nodig, en voor de liefhebber zal het eerder een teleurstelling zijn. En een gemiste kans voor Chris Rock om een serieuze rol neer te zetten, ondanks zijn inspanningen toch net niet overtuigend genoeg.
Beeld en vooral het geluid was wel zeer goed!

Eentje voor de liefhebber van het genre...
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Shadowfox

Ben begonnen met fast 9.

Na 1.40uur d8 ik hoelang nog...merkte dat het een vermoeiende film is. Verder is het ook niet echt boeiend moet ik zeggen.

angelo41

Quote from: Shadowfox on July 30, 2021, 11:07:01
Ben begonnen met fast 9.

Na 1.40uur d8 ik hoelang nog...merkte dat het een vermoeiende film is. Verder is het ook niet echt boeiend moet ik zeggen.
[emoji848][emoji848]die staat hier ook klaar voor vanavond.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


ppeter

Als fan heb ik ze allemaal in de cinema gekeken, maar de 1ste is toch wel de betere en heeft toen het meeste indruk gemaakt.
Het verhaal was mooi uitgewerkt, en de personages kregen de tijd om hun rol mooi neer te zetten.

Ik heb onlangs de BR box gekocht met de 8+H&S, en heb de drie eerste edities gekeken. Ook nu weer de bevestiging en na 20 jaar, dat de 1ste de betere was. Zoals ik mij kan herinneren, was voor mij persoonlijk versie 1-5-6 de beste van de reeks.
Ik kijk weer natuurlijk uit om de nr 9 te zien als liefhebber, maar heb toch duidelijk de indruk dat ze de actie scènes steeds willen overtreffen, met 7-8 was het al bedenkelijk, en met versie 9 is het er blijkbaar los over en over the top.

Het gaat al lang niet meer over de essentie van Fast and Furious, maar zolang er mooie wagens en heerlijke dames de revue passeren, proberen we er gewoon een leuke filmavond van te maken en lekker te genieten. And action....😑🎥🍿
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Gisteravond weer een Wild target gekeken op blu-ray. Erg leuke film met een van mijn favorieten Bill Nighy! Beeld was eigenlijk prima, en de 5.1 DTS-master klonk gewoon enorm goed! Ik vond de natuurlijkheid weer heel mooi en doorlopend een mooie surroundbubble met soms heel echt klinkende effecten zoals stemmen die uit surroundkanalen komen, kurken die uit beeld door een raam knallen en elastieken die wegschieten  8).


skyfox

Gisteravond met de missus gekeken naar The Good Liar. Een heerlijke film met Helen Mirren en Ian McKellen in de hoofdrollen. In het begin vind ik het altijd lastig om Ian niet als Gandalf of Magneto te zien, maar binnen 10 minuten zat ik in zijn nieuwe rol.

Over de film vertel ik niets, om niets te verklappen. Het tempo ligt laag, karakters worden goed opgebouwd en de finale is genieten.

De film hebben we gekeken via Netflix. Beeld was over het algemeen goed, met alleen in een aantal donkere scènes wel teveel banding helaas. Geluid was sfeervol en duidelijk.

Prima film voor een avondje kat- en muisspel.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

#32764
Dead Pool 2 gekeken op UHD. Viel toch wel tegen na het geweldige deel 1. Minder humor en vooral teveel van die andere super hero persoontjes. Ben d'r wel een beetje klaar mee.

Qua geluid ook duidelijk minder dan deel 1.

Shadowfox

Jojo rabbit

Prachtige film met alles erop en eraan

skank1

Quote from: Shadowfox on August  1, 2021, 11:58:49
Jojo rabbit

Prachtige film met alles erop en eraan

Bedankt voor de tip, es zien
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Jungle Cruise gekeken met het gezin. Erg genoten en ook wel gelachen om het feest der herkenning  ;D

H B

Quote from: Zymotic on August  1, 2021, 19:31:31
Jungle Cruise gekeken met het gezin. Erg genoten en ook wel gelachen om het feest der herkenning  ;D
En een feest der herkenning was het, wat een mengelmoes. Goed te pruimen dat dan weer wel.

Idske

#32770
Boss level

Leuker dan verwacht! Van begin tot eind lekkere actie met goede dosis humor!
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

haythijs

Over de Cuba crisis in de jaren '60.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

modde239

Op Netflix The Good Liar (2019) gezien leuk en verassende film. :popcorn:

reza

Net echt zitten genieten van:
Black Widow :thumbs-up:
Film een 6.9
Beeld: 9.1
Geluid 8.8 ( wel iets harder gezet als normaal )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Quote from: reza on August  2, 2021, 17:18:08
Net echt zitten genieten van:
Black Widow :thumbs-up:
Film een 6.9
Beeld: 9.1
Geluid 8.8 ( wel iets harder gezet als normaal )

Ik rond mijn eigen scorings meestal af op een 0,5 precisie ... maar jij doet het wel heel grondig  ;)  Wat maakt dan dat een film een 6.9 scoort en geen 7.2 ... idem dito voor beeld en geluid?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050