Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

#32600



Was de vorige keer erg leuk! Kom er nu alleen nog niet door, hopelijk lukt het om nog tickets te krijgen
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Tinus_

Rebuilding my HT

J0ell

Quote from: JoWa on April 26, 2021, 22:00:50
Gister en vandaag alledrie de delen van The Hobbit gekeken. 
Van mij had het wel een deel minder gekund.
Deze serie films vind ik een toch stuk minder dan de LOTR triologie qua uitgewerkt verhaal.
Gelukkig was deel drie een stuk beter dan het tweede deel, dus toch aardig positief geëindigd met kijken.



De dames willen morgen middag starten met de LOTR triologie in de extended uitvoering.
Deel 1 is bijna 230 minuten [emoji33].
Dat wordt na het zitvlees kweken op de fiets, zitvlees kweken op de bank [emoji2957].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Vond de Hobbit toch wel erg vermakelijk, maar smaken verschillen uiteraard.

Met kerst hebben we de Hobbit én de Lord of the Rings gekeken waarvan LOTR extended.
We vonden beide dat de extended versie het niet waard was.
Er zijn wat kleine grappige toevoegingen maar om daarvoor nou 4 uur per film te zitten..
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Raymond187

Die nieuwe serie  op Nflix.

Storm and bone

Best leuke serie

H B

#32604
Quote from: Raymond187 on April 28, 2021, 11:31:37
Die nieuwe serie  op Nflix.

Storm and bone

Best leuke serie
Je zal Shadow and Bone bedoelen neem ik aan?

skyfox

De afgelopen week genoten van een aantal X-Men films: First Class, Days of Future Past, Apocalyps en The Wolverine.

Stuk voor stuk heerlijke films om te kijken. Mijn persoonlijke favoriet is DoFP, puur omdat ik het leuk vind om de oude en jonge cast in één film te zien. The Wolverine vond ik ook sterk, grotendeels vanwege de setting in Japan.

Binnenkort staan Logan en Dark Phoenix op het programma en ook de twee Deadpool films en New Mutants. Vooral bij Logan ben ik benieuwd hoe goed die aansluit op The Wolverine.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vanmorgen een ochtenden vrij en dus de LC aangeslingerd. Film van de ochtend was District 9. Ooit bij de release gezien en toen was ik al onder de indruk. Nu voor het eerst herkeken, op uhd. Ik was erg onder de indruk van het beeld! Heel scherp en mooie kleuren. Alsof ik zo het beeld in kon stappen. Fraai!

Het verhaal is erg mooi en laat goed zien wat racisme met een bevolking doet. Een mooi thema voor een film vol actie en suspense. Ik kijk al uit naar deel 2: District 10!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Net klaar met Deadpool op blu-ray. Dat was weer lachen, gieren, brullen onder het genot van lekkere actie en onzin. En de scherpte van de blu-ray viel in positieve zin op, alsmede die heerlijke geluidstrack. Het viel me mee dat niemand wakker is geworden hier in huis. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

GH

Gisteren vol verwachting "Without Remorse" gekeken..... helaas, net zo slecht als de reviews als hadden beschreven :-(.

Kerre

Gisteren Nomadland gekeken. 3 Oscars heeft die gekregen. Vond er zelf bar weinig aan. Niet echt mijn ding. Echt meer een docu film. Het leven is het leven, draaft gewoon door. Net als deze film.  :nopompom:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

HereIsTom

Quote from: Kerre on May  1, 2021, 12:17:15
Gisteren Nomadland gekeken. 3 Oscars heeft die gekregen. Vond er zelf bar weinig aan. Niet echt mijn ding. Echt meer een docu film. Het leven is het leven, draaft gewoon door. Net als deze film.  :nopompom:

Nou ik vind het ook niet de beste film, maar toch wel schokkend om te zien hoeveel mensen zo in armoede leven!
Als ik zo verder moest leven maakte ik er een einde aan.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

reza

Ik vond het een hele mooie film.
Als ik zo kon leven zou ik pas echt gezegend zijn!
:thumbs-up:

Geen slaaf van de maatschappij, werken als je geld nodig hebt, genieten van de natuur, werkelijk vrij zijn!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jahtari

Quote from: Kerre on May  1, 2021, 12:17:15
Gisteren Nomadland gekeken. 3 Oscars heeft die gekregen. Vond er zelf bar weinig aan. Niet echt mijn ding. Echt meer een docu film. Het leven is het leven, draaft gewoon door. Net als deze film.  :nopompom:
Helaas zijn de oscars helemaal woke geworden en vol met identiteitspolitiek.

Het is belangrijker of je een vrouw bent, een kleurtje hebt, transgender bent dan de inhoud van de film of acteerprestaties.

Helaas zitten we daardoor de komende jaren meer en meer opgezadeld met politieke correcte films, waar je zeker niet vrolijker van wordt.

Jammer.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

buckler

Quote from: reza on May  1, 2021, 14:07:02
Ik vond het een hele mooie film.
Als ik zo kon leven zou ik pas echt gezegend zijn!
:thumbs-up:

Geen slaaf van de maatschappij, werken als je geld nodig hebt, genieten van de natuur, werkelijk vrij zijn!!

Sjezus, nou begin je echt oud te klinken   :hehe:

Ps, ik heb hem nog niet gezien hoor maar zo te horen pas ik maar...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#32614
Daar gaat de film over. Mensen die bewust voor dit leven kiezen. Waar een groot gedeelte van de maatschappij het "niet begrijpt" dat mensen zo willen leven en zeer onterecht denken dat deze nomaden "arm" zijn. Maar het tegendeel is waar.
In mijn beleving zijn ze juist HEEL RIJK.
Het is omdat ik een kleine meid heb van 6 die gewoon naar school moet en behoefte heeft aan vastigheid, anders was het misschien ons leven wel geweest.

Maar goed, we wijken af :D

Mooie film en terecht wat Oscars gepakt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HereIsTom

#32615
Dan heb je het niet goed begrepen de meeste mensen moeten zo leven omdat ze zo arm zijn dat ze geen huis kunnen betalen en geen vast werk kunnen vinden!

"Wanneer een oudere vrouw door de Grote Recessie haar baan en bezittingen verliest, besluit ze om als een hedendaagse nomade met een minibus door de Westelijke Verenigde Staten te reizen."
"Nomadland is een ode aan de onafhankelijke Amerikaanse spirit, maar óók een aanklacht tegen de verborgen armoede in het land."
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Shadowfox

Quote from: GH on May  1, 2021, 10:33:34
Gisteren vol verwachting "Without Remorse" gekeken..... helaas, net zo slecht als de reviews als hadden beschreven :-(.

Same here. Konden ze nou echt geen beter verhaal verzinnen??? En het acteerwerk.....nouja  :-X
Beeld was wel weer super en geluid ook wel

Kerre

Quote from: HereIsTom on May  1, 2021, 17:44:06
Dan heb je het niet goed begrepen de meeste mensen moeten zo leven omdat ze zo arm zijn dat ze geen huis kunnen betalen en geen vast werk kunnen vinden!

"Wanneer een oudere vrouw door de Grote Recessie haar baan en bezittingen verliest, besluit ze om als een hedendaagse nomade met een minibus door de Westelijke Verenigde Staten te reizen."
"Nomadland is een ode aan de onafhankelijke Amerikaanse spirit, maar óók een aanklacht tegen de verborgen armoede in het land."

Dat klopt helemaal. En ze zijn inderdaad rijk kwa ervaringen, contacten enzo. Maar in dit geval is het verplicht omdat ze alles kwijt zijn geraakt. Het is een gedwongen levensstijl. Geen zelfgekozen. Ze krijgen hulp aangeboden van verscheidene kanten. Maar kiezen daar wel of niet bewust voor. Dus zelfstandigheid ten top. Wat dat betreft klopt de naam Nomadland wel.

Maar het deed me gewoon weinig. Terwijl ik dat met andere Oscar winnaar films vaker wel heb.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

reza

#32618
Quote from: HereIsTom on May  1, 2021, 17:44:06
Dan heb je het niet goed begrepen de meeste mensen moeten zo leven omdat ze zo arm zijn dat ze geen huis kunnen betalen en geen vast werk kunnen vinden!

"Wanneer een oudere vrouw door de Grote Recessie haar baan en bezittingen verliest, besluit ze om als een hedendaagse nomade met een minibus door de Westelijke Verenigde Staten te reizen."
"Nomadland is een ode aan de onafhankelijke Amerikaanse spirit, maar óók een aanklacht tegen de verborgen armoede in het land."

Volgens mij staat het er vrij duidelijk:
Nadat ze haar baan verliest KIEST ZE ERVOOR om geen "slaaf" meer te zijn en is de film een ode aan deze mensen die vrij zijn van spirit.
Uiteraard kiest niet iedereen hiervoor maar de hoofd persoon in deze film wel! Ze kan weer wonen in een vast huis en kan ze een vaste baan krijgen, maar het vrije leven bevalt haar zo, dat ze zelfs geen verbintenis wil aangaan met haar nieuwe liefde.

Maar goed, straks hoeft niemand de film meer te kijken :D
Wij vonden in ieder geval erg sterk en mooi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HereIsTom

Quote from: reza on May  1, 2021, 18:21:37
Volgens mij staat het er vrij duidelijk:
Nadat ze haar baan verliest KIEST ZE ERVOOR om geen "slaaf" meer te zijn en is de film een ode aan deze mensen die vrij zijn van spirit.
Uiteraard kiest niet iedereen hiervoor maar de hoofd persoon in deze film wel! Ze kan weer wonen in een vast huis en kan ze een vaste baan krijgen, maar het vrije leven bevalt haar zo, dat ze zelfs geen verbintenis wil aangaan met haar nieuwe liefde.

Maar goed, straks hoeft niemand de film meer te kijken :D
Wij vonden in ieder geval erg sterk en mooi.

Je kan niet kiezen als je je bezittingen en baan verliest, dan leef je dus in armoede.
Ik heb nergens gezien dat ze een vaste baan en een huis kan krijgen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Raymen

Quote from: Shadowfox on May  1, 2021, 18:02:17
Same here. Konden ze nou echt geen beter verhaal verzinnen??? En het acteerwerk.....nouja  :-X
Beeld was wel weer super en geluid ook wel

Mag ik eens vragen wat er zo slecht aan was dan

Want zit nu uurtje te kijken en wij vinden hem zeker niet slecht
Beetje standaard maar toch wel zeer spannend
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

modde239

#32621
Quote from: HereIsTom on May  1, 2021, 19:12:41
Je kan niet kiezen als je je bezittingen en baan verliest, dan leef je dus in armoede.
Ik heb nergens gezien dat ze een vaste baan en een huis kan krijgen.

Nou haar zus stelde voor bij haar te komen wonen....en haar 'vriend' Dave bood haar aan om samen met hem bij zijn zoon te wonen...zij hadden een gastenverblijf waar zij kon wonen. Zij koos voor haar vrijheid.

GH

Quote from: Raymen on May  1, 2021, 19:28:42
Want zit nu uurtje te kijken en wij vinden hem zeker niet slecht
Beetje standaard maar toch wel zeer spannend

Spannend genoeg om tijdens de film hier te posten?  ;)

Maar voor mij is het feit dat het helemaal niets meer met het Clancy verhaal te maken heeft (ze hebben alleen de namen geleend, verder helemaal niets) al een afknapper. En wat er helaas is gemaakt is een nogal domme actiefilm met een paar middelmatige actie scenes met verder een slechte cast, onzinnige dialogen en een zeer zwak verhaal. Originaliteit is ook nul, we hebben het allemaal al zo vaak gezien.

En ik ben best een fan van een zinloze actiefilm op zijn tijd. Maar persoonlijk vond ik dit helemaal niets.

Raymen

#32623
Het was koffie pauze
En ja een clancy was het zeker niet waardig
Maar wij vonden hem zeker niet zo slecht als de reviews van imdb laten denken
Maar dat hij heel slecht is en slecht werd geacteerd kon ik er niet aan afzien hoor
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Shadowfox

Quote from: Raymen on May  2, 2021, 10:11:34
Het was koffie pauze
En ja een clancy was het zeker niet waardig
Maar wij vonden hem zeker niet zo slecht als de reviews van imdb laten denken
Maar dat hij heel slecht is en slecht werd geacteerd kon ik er niet aan afzien hoor

Ik heb het boek gelezen waar de film titel vandaan komt en ga je met einge verwachting in de film. Het acteerwerk is natuurlijk een persoonlijke mening.
Het verhaal is voor mij te standaard om er echt van te genieten. Vooral het einde is van REALLY Thats it??