Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

The father met o.a Anthony Hopkins en Olivia Colman
Aangrijpende film over dementie. Erg mooi gedaan  :thumbs-up:
Persoonlijk liet ik mee een beetje afleiden door allerlei bekende acteurs waardoor het emotie gedeelte niet echt doorkwam.

https://youtu.be/60wDuQMJl2Q


papaleo

#32551
Gisteren Batman vs Superman: Dawn of Justice (Remastered - 4K Ultra HD) gezien. 8) 8)

Waar sommige shots/scenes in IMAX met 'pillar black bars' (1.43:1) waren ,het handelsmerk van regisseur Zack Snyder waar ik niet zo'n voorstander van ben,maat dat terzijde...was deze uitgave werkelijk om van te smullen het beeld was zo mooi clean en de enhanced kleuren waren rijk en diep...wauw!
De Atmos track was ook geweldig...als je een goeie sub heb dan word deze rijkelijk gevoed met lfe...

Film: 8,5
Beeld: 10 (ondanks de Aspect ratio van en 2.39:1 en 1.43:1)
Geluid: 9,5
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Idske

Vind hem ook geweldig en de aspect ratio erg goed gebruikt. Van mij mag er best meer gebruik van gemaakt worden mits goed gedaan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Jean Sibelius

Quote from: papaleo on April 10, 2021, 08:40:33
Gisteren Batman vs Superman: Dawn of Justice (Remastered - 4K Ultra HD) gezien. 8) 8)

Waar sommige shots/scenes in IMAX met 'pillar black bars' (1.43:1) waren ,het handelsmerk van regisseur Zack Snyder waar ik niet zo'n voorstander van ben,maat dat terzijde...was deze uitgave werkelijk om van te smullen het beeld was zo mooi clean en de enhanced kleuren waren rijk en diep...wauw!
De Atmos track was ook geweldig...als je een goeie sub heb dan word deze rijkelijk gevoed met lfe...

Film: 8,5
Beeld: 10 (ondanks de Aspect ratio van en 2.39:1 en 1.43:1)
Geluid: 9,5

Bedankt voor de tip Leo. Ik heb hem nog niet (gezien), dus hij staat in bestelling :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JoWa

#32554
Gisteravond Edge of Tomorrow gekeken.
Ik kende deze al, maar nu op de 75" toch een hele andere beleving.
Samen met het geluid van de Focal Dimension werd ik behoorlijk de film ingezogen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Raymond187


reza

Die is best spannend/goed kan ik je vertellen.
Veel plezier ermee!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

#32557
 Begonnen met Bladerunner 2049, vind verhaal wat dun maar atmos track is super vet!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HereIsTom

The Glass Castle

Drama gebaseerd op het autobiografische boek van Jeanette Walls. De film begint eind jaren '80 wanneer de volwassen Jeanette [Brie Larson] verloofd is met de aardige, maar kleurloze accountant David [Max Greenfield]. Ze is geschokt wanneer ze in New York bij toeval haar vader [Woody Harrelson] en moeder [Naomi Watts] ziet struinen tussen het afval en intuïtief negeert ze haar ouders. Maar éénmaal thuis zit het voorval haar niet lekker en komen er allerlei herinneringen naar boven over haar ongebruikelijke jeugd als de tweede van in totaal 4 kinderen die opgroeien in een gezin dat het veilige kapitalistenbestaan heeft verruild voor een leven in vrijheid en armoede.

"The Glass Castle" valt verhaaltechnisch uitéén in twee delen waarvan de periode in het 'heden', met de volwassene Jeanette, minder interessant is. Net als Jeanettes leven is de film hierin namelijk weinig verrassend, maar daardoor is het ook dramatisch niet geheel overtuigend. "The Glass Castle" scoort wel hoge ogen in de flashbacks, vooral in enkele aangrijpende scènes waarin Woody Harrelson op zijn best is maar op alle fronten wordt geëvenaard door de 12-jarige Ella Anderson als de jonge Jeanette. Hoewel het scenario zich vooral richt op de vader-dochter-relatie weet de immer betrouwbare Naomi Watts toch haar stempel op deze film te drukken als de vrijgevochten kunstenares-moeder. Het camerawerk van Brett Pawlak in de scène waarin Harrelson en Watts een flinke ruzie hebben, is bovendien een cinematografisch huzarenstukje.

Te zien bij o.a. Prime Video; https://www.primevideo.com/detail/B082J5GZPC



 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Raymond187

Quote from: reza on April 10, 2021, 18:15:35
Die is best spannend/goed kan ik je vertellen.
Veel plezier ermee!
ja las het. Ik ken deze nog niet dus lekker het doek afrollen en geluid aan  :popcorn: :popcorn:.

MLCinema

Apocalypse Now final cut op 4K UHD gekeken. Mooi opgepoetste beelden en een toffe Atmos track. Maar waar heb ik in godsnaam 3 uur lang naar zitten kijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Hahahaha  :D :D :D

Quote from: Kamdioblitz on April 10, 2021, 20:53:40
Apocalypse Now final cut op 4K UHD gekeken. Mooi opgepoetste beelden en een toffe Atmos track. Maar waar heb ik in godsnaam 3 uur lang naar zitten kijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Hobbit deel 2
Tja het is geen lord of the rings...
We zitten  niet van wauw op de bank mbt het verhaal.

Was destijds in de bios ook al zo. Nu zeker de extended version gewoon veel te lang.

Beeld en geluid wel goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Quote from: Kamdioblitz on April 10, 2021, 20:53:40
Apocalypse Now final cut op 4K UHD gekeken. Mooi opgepoetste beelden en een toffe Atmos track. Maar waar heb ik in godsnaam 3 uur lang naar zitten kijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... binnenkort eens een avondje aan wagen! Misschien kan ik dan je vraag beantwoorden [emoji56][emoji6]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Gisteren Seaspiracy gekeken op Netflix. Niet bijzonder qua geluid of beelden maar qua verhaal wel erg ontnuchterend. Niet dat alles wat gezegd wordt direct waar zal zijn maar het zet de overbevissing, plastic soep en andere problemen wel in een beter (en ontnuchterend) perspectief.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

buckler

Tja, ik heb mijn zaterdagavond gespendeerd met een wat mindere film...  'concrete cowboy'
Vond er weinig aan dus.

Word hoog tijd dat alle high budget top films die al een jaar op de plank liggen gereleased worden...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Teejoo

Quote from: mr.crash on April 11, 2021, 15:43:48
Good morning vietnam.
https://www.imdb.com/title/tt0093105/

Leuk om weer te zien.
Ik ben aan het wachten tot hier de 4K van uitkomt.

skyfox

Gisteravond genoten van de UHD van WW84. Oftewel Wonder Woman 2. Na de slechte recensies waren mijn verwachtingen nogal gedempt, maar aan de andere kant... het is Wonder Woman!

Eigenlijk werd ik niet teleurgesteld. Het acteerwerk van Pedro Pascal en Kristin Wiig vond ik erg overtuigend en gewoon leuk om naar te kijken. Gal Gadot doet het ook prima, maar ik vind dat vooral Pedro de show wel een beetje pakt.
Ik vond de film af en toe wat traag, en het is zeker niet de dikke actiefilm die deel 1 was. Er is juist meer ruimte voor dialoog en voor karakter ontwikkeling. Best positief!

Persoonlijk had ik wellicht iets meer van de gritty Zack Snyder stijl willen zien, voor het kleurrijke hebben we Marvel al. Maar aan de andere kant, het past bij de film en bij Wonder Woman zelf.

Wat mij betreft (en de missus ook) is het floppen van of in ieder geval de zware kritiek op de film niet helemaal gerechtvaardigd. Wij hebben genoten en kunnen de film warm aanbevelen. Verwacht dus alleen niet een dikke actiefilm van start tot finish, maar ook veel dialoog en langzame stukken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

maximus79

Quote from: Kamdioblitz on April 10, 2021, 20:53:40
Apocalypse Now final cut op 4K UHD gekeken. Mooi opgepoetste beelden en een toffe Atmos track. Maar waar heb ik in godsnaam 3 uur lang naar zitten kijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In mij ogen naar een meesterwerk!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raymond187


Zymotic

Hacksaw Ridge  7.5 mooie (Hollywood) verfilmging van een waargebeurd verhaal

HereIsTom

#32572
Your Honor

Geweldige miniserie!

Te zien op o.a. Net5 en Canvas

Bryan Cranston schittert als een rechter die zijn diepste overtuigingen confronteert wanneer zijn zoon betrokken is bij een aanslag die een georganiseerde misdaadfamilie verwart. Hij staat voor een reeks onmogelijke keuzes en ontdekt hoe ver een vader zal gaan om het leven van zijn zoon te redden.

Ik was wat laat met het starten van deze serie, maar toen ik Cranston aan de leiding zag, wist ik dat het goed moest zijn! Dit stelt niet teleur! Deze show heeft eigenlijk schakeringen van Breaking Bad in die zin dat Brian opnieuw in een positie verkeert om ter plekke verhalen te verzinnen, de leugens te verzinnen en zichzelf en degenen van wie hij houdt in diepere en diepere nachtmerriescènes te krijgen. De spanning is voelbaar en hartverscheurend en intens, vanaf het begin ... Deze show haakt in en laat niet los. Krachtige uitvoeringen hier van iemands ergste nachtmerrie ... Gewone mensen proberen zo goed mogelijk met een ondoorgrondelijke situatie om te gaan, maar creëren een steeds erger wordende waterval van domino-achtige gebeurtenissen, waarvan de ene de andere veroorzaakt, enzovoort. De zoon doet fantastisch werk en de keuze van de maffiabaas is perfectie om Cranstons vertolking van een liefdevolle en eerbare vader uit te spelen die plotseling tot het uiterste wordt gedreven en terwijl hij probeert zijn zoon te beschermen, wordt hij het polar-tegenovergestelde van alles wat hij eerder dierbaar was. Stellaire en absoluut meeslepende verhalen vertellen ...


 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

haythijs

Zojuist deze bekeken. Mooi tijdsbeeld en dito aangekleed naar dat tijdsbeeld.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

MLCinema

Days of Thunder op 4K UHD. Film uit 1990, nog nooit eerder gezien. Heerlijk filmisch plaatje en prima popcorn vermaak. Ondanks dat er slechts een 5.1 audio track op zit klonk deze zeer intensief tijdens de races. Karakters worden tijdens de film niet enorm uitgediept maar wel prima mee vermaakt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |