Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#32125
Door Williams op dit spoor gezet... :popcorn:

Zojuist "The Aeronauts" gekeken een mooie 'Zondagavond' film met een geweldige 1080p transfer 8) als je niet beter weet denk je dat deze film een 4k resolutie heeft.

Deze film word in wel 2 formaten getoond....
Wanneer de film op de grond afspeelt is de aspect ratio in 2.35:1 formaat wanneer de scenes in de ballon geschoten worden veranderd dit formaat subtiel in een 16:9 formaat...had voor mij niet gehoeven maar aangezien ik mijn doek snel in een van deze formaten kan laten mee schakelen was het een 'interessante' kijk ervaring.

Film:8,5
Beeld:9,5
Geluid:7 (DD+)...,maar door de Dolby Upmixer gehaald werd het toch een 8,5.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

VTEC_genieter

Nu op Veronica: Oblivion

Mijn TV lijkt opeens veel scherper beeld te geven!
En het geluid klinkt denderend!

Gewoon op TV:

beeld 10
geluid 10

Waarom zien andere films op TV niet zo scherp uit en deze film wel??

Wie heeft de verklaring?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Teejoo

Quote from: papaleo on November  8, 2020, 20:20:19
Door Williams op dit spoor gezet... :popcorn:

Zojuist "The Aeronauts" gekeken een mooie 'Zondagavond' film met een geweldige 1080p transfer 8) als je niet beter weet denk je dat deze film een 4k resolutie heeft.

Deze film word in wel 2 formaten getoond....
Wanneer de film op de grond afspeelt is de aspect ratio in 2.35:1 formaat wanneer de scenes in de ballon geschoten worden veranderd dit formaat subtiel in een 16:9 formaat...had voor mij niet gehoeven maar aangezien ik mijn doek snel in een van deze formaten kan laten mee schakelen was het een 'interessante' kijk ervaring.

Film:8,5
Beeld:9,5
Geluid:7 (DD+)...,maar door de Dolby Upmixer gehaald werd het toch een 8,5.
Jammer dat deze helemaal niet op disc is te krijgen.

pameijer

M'n vriendin  :inlove: kwam spontaan langs vanavond laat.
Film: 9,5
Uitzicht: 10
Geluid: 8,5
:colgate:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

VTEC_genieter

Naar welke film keken jullie dan? [emoji1787][emoji23]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

pameijer

Quote from: VTEC_genieter on November  9, 2020, 06:32:09
Naar welke film keken jullie dan? [emoji1787][emoji23]
Een hele realistische 3D holografische versie van uh, uh... Damn, ben de titel ff kwijt  8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

jahtari

Quote from: pameijer on November  9, 2020, 09:45:17
Een hele realistische 3D holografische versie van uh, uh... Damn, ben de titel ff kwijt  8)
Was het:
2001: A Face Sitting Odyssey
Of
American History XXX
Of
Boning john malkovich

:D :D :D

http://www.funnytitles.com/
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

ppeter

Dit weekend was het movie weekend met drie films:

Independence Day (1996) 5.1 1080p DTS-HD

Heb deze film toen in de cinema gezien, en was toen best wel leuk en indrukwekkend.
Nu toch weer genoten voor een leuke filmavond.

Source: Blu-Ray Disc 1080p DTS-HD
Film: 7/10
Beeld: 7/10
Geluid: 7/10

Black Hawk Down (2001) Extended 5.1 1080p Dolby-HD

Was een tijdje geleden dat ik deze had gezien, en was nu toch weer spannend genieten.
De realistische weergave, waarin je echt in de film zit met de angst en de onmacht dat onder je vel kruipt. Meeslepend waargebeurd verhaal, dat je heel de film op het puntje van je stoel houd.
Bij bepaalde scènes zat best veel ruis op het beeld, maar het geluid was top, de kogels vlogen je rond de oren en de ontploffingen waren intens.

Source: Stream 1080p 5.1.2 Dolby-HD
Film: 9/10
Beeld: 7/10
Geluid: 9/10

Spectre (2015) 4K SDR 7.1 DTS-HD

Voor mij persoonlijk de betere Bond film en heb er echt van genoten.
De openingsscène met de massa in Mexico was geweldig, en de bijhorende muziek met het laag was zelfs indrukwekkend! De subwoofer heeft al zelden zo laag moeten gaan, en gaf telkens een volle flinke dreun in de woonkamer. Ook de soundtrack met Sam Smith gaf kippenvel, wat een prachtig nummer..

En dan het beeld, wat een geweldige 4K transfer met een mooi en loepzuiver beeld! Was nu een stream van 60GB, maar deze film op UHD moet om van te smullen zijn op gebied van de beeldkwaliteit. Heb de film nu in SDR gekeken, maar in UHD HDR moet deze volgens mij een referentie zijn?

Hierbij ook een pluim voor de Epson TW9300, met deze transfer bewijst deze nog maar eens de kwaliteit voor het geld. Zowel met de betere 1080p als met deze film in 4K SDR, zet de Epson een mooi plaatje neer met een geweldig contrast en mooi zwartdetail. De afwisseling van heldere en donkere scènes verteerd hij goed en is het beeld overtuigend. De jongens met de betere Sony en JVC N-series moeten deze UHD zeker gezien hebben.

Stream: 4K SDR 7.1 DTS-HD
Film: 8/10
Beeld: 10/10
Geluid: 10/10

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

modde239

Net gekeken naar Greenland op Prime Video....echt een aanrader. :popcorn:

https://www.moviemeter.nl/film/1129035

buckler

Quote from: modde239 on November 14, 2020, 18:56:28
Net gekeken naar Greenland op Prime Video....echt een aanrader. :popcorn:

https://www.moviemeter.nl/film/1129035

Tja, ik wou wachten tot december voor de uhd maar kan mezelf niet inhouden... ik ga hem vanavond kijken  ^^
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Net met het gezin : the one and only Ivan.
Super mooie film. Dikke 7 :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Shadowfox

#32136
Greenland

Een rampenfilm....tis meer een ramp van een film  :yawnee:
let op spoilers





Echt een draak van een film met hele andere verwachtingen. Van een end of the world film verwacht je veeeeel meer actie dan wat explosies wat je al tig x hebt gezien.
Acteerwerk dan? Nope ook niet veel soeps.
Verhaal? Gezin bijna uit elkaar. Gezin bij elkaar. Gezin uit elkaar. gezin bij elkaar voor happy einding. The end
Anyway een 9 voor de trailer en verwachting en een 4 voor het eind resultaat

Hmm...zo terug te lezen zitten er helemaal geen spoilers in vermeld want zo zijn ze altijd!!!!

VTEC_genieter

Net gezien op TV: Flight

Eigenlijk voor de tweede keer. Begrijp de film dit keer beter.
Het acteerwerk, de emoties die ze ook tonen.

Denzel Washington dit keer niet als een harde crimineel, maar in een ander soort karakter, vind ik ook heel goed uitgevoerd!

Ik drink helemaal geen alcohol.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

pvd_66

Zojuist The Legend of Tarzan 2016

UHD beeld 8
Geluid Atmos 9
de jungle geluiden, naast en boven je.
Verhaal 7.5 lekker vermakelijk zonder bij na te denken
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

denoontje

Magnificent steven op uhd HDR schijf.
Tja duurt lang voordat ik in het verhaal kwam, te weinig spanningsboog.
Kende de schijf niet, maar naarmate je kijkt wordt deze Western wel voorspelbaar. Lijken meer man dood te gaan dankdag de tegenpartij had aangevoerd[emoji848]
Geluid ok via atmos. Aantal goede klappen in de sub.
Af en toe mooie opnamen van de omgeving.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

buckler

Quote from: denoontje on November 15, 2020, 07:27:51
Magnificent steven op uhd HDR schijf.
Tja duurt lang voordat ik in het verhaal kwam, te weinig spanningsboog.
Kende de schijf niet, maar naarmate je kijkt wordt deze Western wel voorspelbaar. Lijken meer man dood te gaan dankdag de tegenpartij had aangevoerd[emoji848]
Geluid ok via atmos. Aantal goede klappen in de sub.
Af en toe mooie opnamen van de omgeving.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Magnificent Steven of Magnificent Seven? Hahaha lol... sorry kon het niet laten ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ik heb gisteren zelf naar 'Greenland' gekeken en heb me best aardig vermaakt.
Geen hoogstaande film maar heb me zeker geamuseerd.
Krijg van mij een 6.5

Heb daarna nog naar Guardians of the Galaxy Vol.1 op uhd gekeken en dat was smullen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jack_D

Attraction II :Invasion gisteravond gekeken, Russische scifi film uit 2020. :popcorn:

Had een paar maanden geleden de eerste film al gezien, gemaakt in 2017.
De eerste film vond ik verrassend goed, deze tweede film beetje minder.
De reden ga ik niet vertellen want dat is spoiler alert, en het is ook maar mijn mening.... :D
Maar kan niet ontkennen dat die Russen behoorlijk aan de weg timmeren qua films, ze zijn lekker bezig.

Al en al toch een film waar de meeste scfi liefhebbers weer een avondje mee onder de pannen zijn.
Je kan qua geluid kiezen uit origineel Russisch of nagesynchroniseerd Engels.
Ondertitels helaas geen Nederlands wel Engels en een paar andere talen.
De eerste film had ik wel met NL subs.


buckler

En the show goes on...
Vanmiddag 'Unbroken' weer eens bekeken (want het regende toch).
Referentie voor 1080P beeld materiaal en audio.
Mooie film maar bloed wat dood na een uur want het eerste uur vind ik zeer goed.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Marco66

#32144
Gisteravond in onze bios Coco in 3D gekeken, erg vermakelijke film met mooi scherp beeld en kleuren.
Diepte vd 3D effecten waren ook erg goed.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

VTEC_genieter

Serieuze vraag:

Kijken jullie als volwassen home cinema fanaten naar kinderfilms?
Of is het omdat jullie ook kinderen hebben?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

reza

Quote from: VTEC_genieter on November 15, 2020, 21:08:24
Serieuze vraag:

Beiden! De meeste animatie films van grote productie maatschappijen zijn gewoon altijd leuk/goed.

Kijken jullie als volwassen home cinema fanaten naar kinderfilms?
Of is het omdat jullie ook kinderen hebben?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raMniv

Geen kinderen, maar vind er werkelijk pareltjes tussen zitten!
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Raymond187

Quote from: VTEC_genieter on November 15, 2020, 21:08:24
Serieuze vraag:

Kijken jullie als volwassen home cinema fanaten naar kinderfilms?
Of is het omdat jullie ook kinderen hebben?
Beide, maar kijk ze tegenwoordig wel alleen samen met de kids, omdat zij het ook zo leuk vinden.
Wij (vrouw en ik) genieten er van oms met ze 4tjes lekker op de bank, zondag kloffie aan. Lekker hapjes op tafel. PJ aan, geluid aan check, check :)

Verder is er de laatste maanden voor mij geen fuk nieuws uitgebracht, vanwege covid :(

Wel af en toe een goede serie

The undoing bv  :worship:

skyfox

Ik kijk ook met veel plezier zowel zelf als met de kids naar tekenfilms. Er zit vaak zoveel humor in voor volwassenen! Dat is echt genieten. En de kids smullen er ook van. En de NL stemmen... daar ben ik inmiddels ook aan gewend.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9