Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

Zymotic and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

I lost my Body, gekeken op Netflix.




Het koste even moeite om in de film te komen maar het is echt een andere dan alle andere films. Drama, horror, liefdesverhaal, kan dat allemaal? Tekenstijl wisselt soms een beetje maar dat ondersteund het verhaal, net als het geluid.

Dikke aanrader als je niet voor mainstream wilt gaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sjaak_Banaan

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

pameijer

The Dark Tower. Vermakelijke film, goed geacteerd! En eindelijk weer 's een film die 1h35m duurt ipv >2,5 uur.

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Stef

Gisteren 'Midway' gezien.  Best een leuke, spectaculaire film met een mooie Atmos track.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

ppeter

#32029
We hebben dit duo nog eens gekeken; 300 en 300 Rise of an Empire.
Vond vooral de 'grain' in het beeld wel speciaal.

Bron: stream 1080p DTS-HD-X Upmix
Film: 7/10
Beeld: 8/10
Geluid: 8/10
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MLCinema

Vanavond Dr Strange en Thor Ragnarok gekeken, beide op uhd samen met mijn vader. Eigenlijk het leukste hieraan is dit samen te kunnen beleven.

Geluid moest bij beiden wat harder zoals bekend met de uhd releases. Desalniettemin echt een goede soundtrack qua Atmos. Veel dynamiek en gebruik van hoogte kanalen. Gewoon via Atmos beluisterd.

Beeld van beide ook erg goed, hoewel beiden niet native 4K zijn toch erg scherp. Grootste pluspunt is het weidere kleurgebruik, diepe zwart en pop in het beeld. Dr Strange nog net iets mooier dan Thor. Dr Strange is ook als film beter vind ik.

Dr Strange
Film: 8
Geluid: 9
Beeld: 8,5

Thor 3
Film: 7
Geluid: 8,5
Beeld: 8

In ieder geval echt genoten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Vanavond Independence Day 2 gekeken op uhd. Verhaal ruk, beeld niet fantastisch maar gemiddeld. Maar dan de Atmos soundtrack!! Zitten een paar scènes in dat er gebonkt wordt op de bovenkant van een schip, ik dacht dat ik in dat schip zat. Niet normaal. Verhaal is uiteraard flinterdun.

Film: 4,5
Beeld: 7
Geluid: 9


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

J0ell

Mulan 2020 maar eens een poging gegeven. Wel op de alternatieve manier want 22 euro voor een VIP pakket ging me wat te ver.
En man... wat ben ik blij dat ik voor die weg gekozen heb.
Het is een ware aanfluiting die film. Verhaal komt slecht overeen met het origineel, het acteerwerk is slecht, de CGI is matig...
Al met al niet voor herhaling vatbaar.

Film: 4
Geluid: 7.5
Beeld: 8 op het grafische deel
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.


skyfox

Vandaag heb ik voor het eerst sinds eind augustus weer eens een filmpje gekeken: Le Mans '66. Ik ben geen autosportfan en kende de achtergrond verder niet, maar ik hou van auto's en geschiedenis, dus dat was een prima bodem om de film op te starten.

Het verhaal kijkt lekker weg, verveelt nergens. De vriendschap tussen Shelby en Miles komt erg mooi naar voren, alsmede de strijd met de zakenlui om de wagen gebouwd en raceklaar te krijgen. De film is vrij lang, maar nergens had ik het gevoel dat er wat meer tempo in mocht zitten.
Beeld en geluid waren sterk. Het beeld was gewoon dik in orde, het geluid vond ik zowat nog beter. De Atmos track zorgde ervoor dat ik me werkelijk bij de race aanwezig waande. Dikke motoren klonken heerlijk zwaar en krachtig. Omgevingsgeluid werd goed gemixt. Wat mij betreft is dit referentiemateriaal.

Heb je zin in een (soort van) docufilm, met mooi verhaal en dikke racewagens... kijken!

Medium: UHD
Beeld: 8
Geluid: 10
Verhaal: 9
Vermaak: 9

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Gisteren Broken City gekeken op Blu-ray. Die had ik al lang liggen.

Ik vond hem erg goed!

Ook echt een mooie 5.1 DTS-Master audiotrack zoals ik ze graag zie: constant passend omgevingsgeluid om je heen, mooie details, erg ruimtelijk, duidelijke dialogen en een mooie gelaagdheid. Beeld was ook heel ok!




J0ell

Quote from: skyfox on September 22, 2020, 16:23:14
Vandaag heb ik voor het eerst sinds eind augustus weer eens een filmpje gekeken: Le Mans '66. Ik ben geen autosportfan en kende de achtergrond verder niet, maar ik hou van auto's en geschiedenis, dus dat was een prima bodem om de film op te starten.

Het verhaal kijkt lekker weg, verveelt nergens. De vriendschap tussen Shelby en Miles komt erg mooi naar voren, alsmede de strijd met de zakenlui om de wagen gebouwd en raceklaar te krijgen. De film is vrij lang, maar nergens had ik het gevoel dat er wat meer tempo in mocht zitten.
Beeld en geluid waren sterk. Het beeld was gewoon dik in orde, het geluid vond ik zowat nog beter. De Atmos track zorgde ervoor dat ik me werkelijk bij de race aanwezig waande. Dikke motoren klonken heerlijk zwaar en krachtig. Omgevingsgeluid werd goed gemixt. Wat mij betreft is dit referentiemateriaal.

Heb je zin in een (soort van) docufilm, met mooi verhaal en dikke racewagens... kijken!

Medium: UHD
Beeld: 8
Geluid: 10
Verhaal: 9
Vermaak: 9

Helemaal mee eens, film al meer dan eens bekeken zelfs.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

paulkokkie

Quote from: skyfox on September 22, 2020, 16:23:14
Vandaag heb ik voor het eerst sinds eind augustus weer eens een filmpje gekeken: Le Mans '66. Ik ben geen autosportfan en kende de achtergrond verder niet, maar ik hou van auto's en geschiedenis, dus dat was een prima bodem om de film op te starten.

Het verhaal kijkt lekker weg, verveelt nergens. De vriendschap tussen Shelby en Miles komt erg mooi naar voren, alsmede de strijd met de zakenlui om de wagen gebouwd en raceklaar te krijgen. De film is vrij lang, maar nergens had ik het gevoel dat er wat meer tempo in mocht zitten.
Beeld en geluid waren sterk. Het beeld was gewoon dik in orde, het geluid vond ik zowat nog beter. De Atmos track zorgde ervoor dat ik me werkelijk bij de race aanwezig waande. Dikke motoren klonken heerlijk zwaar en krachtig. Omgevingsgeluid werd goed gemixt. Wat mij betreft is dit referentiemateriaal.

Heb je zin in een (soort van) docufilm, met mooi verhaal en dikke racewagens... kijken!

Medium: UHD
Beeld: 8
Geluid: 10
Verhaal: 9
Vermaak: 9


Ford vs Ferrari (2019) toch? Of is dat weer een andere film?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

skyfox

Quote from: paulkokkie on September 23, 2020, 11:48:19
Ford vs Ferrari (2019) toch? Of is dat weer een andere film?

Klopt, das dezelfde. Beetje gegoochel met wat nu de "officiële" titel is. Ach ja.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on September 22, 2020, 16:23:14
Vandaag heb ik voor het eerst sinds eind augustus weer eens een filmpje gekeken: Le Mans '66. Ik ben geen autosportfan en kende de achtergrond verder niet, maar ik hou van auto's en geschiedenis, dus dat was een prima bodem om de film op te starten.

Het verhaal kijkt lekker weg, verveelt nergens. De vriendschap tussen Shelby en Miles komt erg mooi naar voren, alsmede de strijd met de zakenlui om de wagen gebouwd en raceklaar te krijgen. De film is vrij lang, maar nergens had ik het gevoel dat er wat meer tempo in mocht zitten.
Beeld en geluid waren sterk. Het beeld was gewoon dik in orde, het geluid vond ik zowat nog beter. De Atmos track zorgde ervoor dat ik me werkelijk bij de race aanwezig waande. Dikke motoren klonken heerlijk zwaar en krachtig. Omgevingsgeluid werd goed gemixt. Wat mij betreft is dit referentiemateriaal.

Heb je zin in een (soort van) docufilm, met mooi verhaal en dikke racewagens... kijken!

Medium: UHD
Beeld: 8
Geluid: 10
Verhaal: 9
Vermaak: 9


Gaaf, die wil ik ook graag zien! Alleen wacht ik erop tot die wat goedkoper wordt, want vind zowel de UHD als de normale BD best aan de prijs :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: Martijn90 on September 23, 2020, 15:39:04
Gaaf, die wil ik ook graag zien! Alleen wacht ik erop tot die wat goedkoper wordt, want vind zowel de UHD als de normale BD best aan de prijs :P

Klopt inderdaad, ik had het geluk em in een Zavvi actie mee te kunnen pakken. Komt vanzelf weer langs in de aanbieding. Als je wilt mag je em ook wel lenen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Gisteravond genoten van Wonder Woman! Een van de betere DC films, wat mij betreft. Leuk origin verhaal, leuke verrassingen en prima acteerwerk, samengebonden in een saus van actie, ontdekking en een heel klein vleugje romantiek.

Qua beeld en geluid is het intens genieten. Beeld niets op aan te merken, mooi schoon en toch filmisch. Mooi gebruik van kleur om sfeer te zetten. De Atmos surroundtrack maakt goed gebruik van alle kanalen en zorgt voor een intense beleving van het oorlogsgeweld, terwijl het op het eiland bijvoorbeeld heel sereen en ruimtelijk klinkt.

Medium: UHD
Beeld: 8,5
Geluid: 9
Verhaal: 7
Vermaak: 9,5

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on September 23, 2020, 15:41:47
Klopt inderdaad, ik had het geluk em in een Zavvi actie mee te kunnen pakken. Komt vanzelf weer langs in de aanbieding. Als je wilt mag je em ook wel lenen.
Ah dat is aardig! Maar ik wacht wel netjes tot ik hem ergens goedkoper tegen kom :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: Martijn90 on September 25, 2020, 14:13:52
Ah dat is aardig! Maar ik wacht wel netjes tot ik hem ergens goedkoper tegen kom :)
Goedkoper dan een keertje lenen wordt de ie niet. Tenzij iemand je geld toe geeft [emoji2957]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on September 25, 2020, 15:15:17
Goedkoper dan een keertje lenen wordt de ie niet. Tenzij iemand je geld toe geeft [emoji2957]
Haha, zeker waar! Maar vind het niet zo netjes om iets te lenen omdat ik zelf het geld niet wil uitgeven ;D Was misschien niet zo handig verwoord van me  :tounge:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J0ell

Vanavond The Town bekeken.
Leuke weg kijk film.

Verhaal: 7,5
Geluid: 8
Beeld: 7,5

Niet in ht maar in de huiskamer bekeken.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Teejoo

Gisteren Money Monster gekeken op blu-ray: Goede film met erg goed beeld en geluid!

Vanavond de 20 jarige remaster van The fifth element gekeken (2017 remaster). Ik blijf dat een geweldige film vinden, maar zo goed heb ik hem nog nooit gezien qua beeld. Ik had deze week ook bewust deze versie op blu-ray besteld aangezien de UHD niet zo geweldig lijkt te zijn. Geluid was ook heel ok met een nieuwe Atmos mix.



maximus79

Quote from: Teejoo on September 26, 2020, 23:58:00

Vanavond de 20 jarige remaster van The fifth element gekeken (2017 remaster). Ik blijf dat een geweldige film vinden, maar zo goed heb ik hem nog nooit gezien qua beeld. Ik had deze week ook bewust deze versie op blu-ray besteld aangezien de UHD niet zo geweldig lijkt te zijn. Geluid was ook heel ok met een nieuwe Atmos mix.


De UHD is wel degelijk geweldig hoor, zeker de laatst uitgebrachte Uk versie welke nog iets beter is dan de US versie.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skyfox

De afgelopen dagen was de missus ziek, dus genoeg mogelijkheden om films te kijken.

1. Sausage party.
Tsja, wat zal ik daar eens over zeggen. Verfrissend om eens een tekenfilm te zien die ik absoluut niet met mijn kinderen zou willen zien. Nou ja, totdat ze op z'n minst 12 zijn ofzo. De galgenhumor, seksuele referenties, afgekaderd in de zoektocht naar liefde, geluk en overleven. Een lekker tussendoortje, en volgens mij moet je het ook niet als meer dan dat.

Medium: UHD
Beeld: 7,5
Geluid: 7,5
Verhaal: 6
Vermaak: 6

2. Venom
De naam en een uitvoering kende ik al van Spiderman. In deze reboot, semi binnen het MCU nu, neemt het verhaal een iets andere wending en krijgen we een iets andere Eddy Brock en een iets andere Venom te zien. De combinatie is prettig gestoord, een beetje van het niveau Ant Man. Het verhaal is niet heel origineel, maar wel erg vermakelijk. Je merkt duidelijk dat de mensen binnen de film een middel zijn om Venom zijn toneel te geven. Het stoort me niet, ik genoot er eigenlijk wel van.

Beeld en geluid zijn prima in orde. Zeker in een degelijke home cinema is het genieten van de lage stem van Venom. Er wordt netjes gebruik gemaakt van de atmos laag, waarbij er redelijke plaatsing is en ambient geluid de sfeer zet. Niks bijzonders, maar ik merkte ook niet dat er steekjes gemist werden.

Medium: UHD
Beeld: 8,5
Geluid: 8
Verhaal: 7
Vermaak: 8

3. The Mummy (reboot)
Deze film wordt helemaal met de grond gelijk gemaakt in sommige recensies. Toegeven: het is allemaal weinig bijzonders. Een beetje been there, done that. Als monsterfilm is het eigenlijk niet spannend/eng genoeg, als avonturenfilm kijkt het leuk weg. Acteerprestaties zijn ok, met een enorme uitschieter in mijn mening van Sofia Boutella. Als de nieuwe mummy speelt zij enorm geloofwaardig een egyptische prinses turned evil. Als mummy eist haar houding respect, zonder dat ze inboet op schoonheid. Tom Cruise z'n inzet verbleekt een beetje hierbij, waarbij de scheidingslijn tussen Ethan Hunt en dit karakter soms flinterdun voelt. Russel Crowe, Jake Johnson en Annabelle Wallis krikken de prestaties en daarmee de film weer wat op, maar weten er niet van te maken wat ik ervan hoopte.

Beeld is wederom gewoon goed, de geluidsmix durf ik zelfs zeer goed te noemen. Goede plaatsing, goed gebruik van de surround en atmos kanalen, waardoor het allemaal heel transparant klinkt. Ook hier puntjes gemist doordat de soundtrack de monsterfilm niet angstaanjagend kan maken, maar een beetje op avonturenfilm blijft hangen.

Medium: UHD
Beeld: 8
Geluid: 9
Verhaal: 5
Vermaak: 6

Eens kijken welke film ik vanavond in de speler ga schuiven...

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Het is Jurassic Park 1 geworden! De klassieker. Het verhaal kennen we denk ik inmiddels allemaal wel, dus daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Gewoon een mooi verhaal met lekker wat naïviteit en wat verraad.

Dit keer geen UHD, maar op "ouderwetse" blu-ray. En ik moet zeggen, deze ultimate edition is qua beeld en geluid echt prachtig! Heel mooi schoon beeld, scherp ook. De kleuren zien er mooi uit. Dit alles terwijl ik me realiseer dat deze film alweer uit 1993 komt.  Gaaf! De soundtrack is een DTS track welke ge-upmixt wordt naar Neural X. De dino's stampen door de kamer, de storm is intens en ik voel me bijna nat worden in de regenbuien. Intens.

Een klassieker, en met recht.

Medium: Blu-ray
Beeld: 8,5
Geluid: 9
Verhaal: 7
Vermaak: 9

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9