Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

#31950
Palm Springs. Een grounhog day achtige comedy. 7/10

Teejoo

#31951
Vanavond Jumanji the next level op uhd gekeken.

- Best leuke film
- Beeld is erg mooi
- van de DTS-X audiotrack had ik meer verwacht. Ik vond hem eigenlijk niet zo bijzonder.


denoontje

Hier stond gladiator op in dts-x en 4k.
Extended versie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zymotic


Shadowfox

Bad boys 3 geprobeerd. Ik had er een hard hoofd zit of ik dit leuk ga vind......en.....nope niks voor mij

Teejoo

Gisteravond Kingsman op UHD gekeken. In alle opzichten eigenlijk top!: Leuke film en erg goed beeld en geluid. Zo mogen ze altijd uitzien en kinken!

MLCinema

1917 op UHD UK uitgave. Beeld top, echt referentie materiaal. Zowel scherpte als kleuren. Geluid ook erg goed. Beluisterd als Atmos track. Erg mooie plaatsing en indrukwekkend laag.

Wat mij tegenstaat aan de film is dat het geheel leeg aanvoelt. De schaal van het conflict komt totaal niet over. Kan zijn omdat je vast hangt aan de hoofdpersoon in de film. Maar toch, dat haalt mij uit het verhaal. Het single shot filmen is wel tof en een andere ervaring.

Gigantische Immersie op grote scherm, dat wel.

Beeld: 9,5
Geluid: 9
Film: 6
Totaal: 7


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: Teejoo on August  1, 2020, 12:25:22
Gisteravond Kingsman op UHD gekeken. In alle opzichten eigenlijk top!: Leuke film en erg goed beeld en geluid. Zo mogen ze altijd uitzien en kinken!
Deze film is op uhd echt prachtig. Super beeld en geluid en die humor is onweerstaanbaar. Gewoon heerlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Harry HT

https://youtu.be/EYf-af13NLA
Van de week Grand Hotel (1932) gekeken, DTS 1.0

Leuke film, prima beeld en geluid.

Gegroet,

Harry



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

MLCinema

Gisteren Top Gun gekeken op 4K UHD. Goede transfer! Heel filmisch beeld, close ups mooi scherm maar uiteraard zit er wat filmgrain in. Dit soort films vragen ook om een dergelijke transfer, een meer cleane look zou afbreuk doen aan het filmische beeld.

De Atmos track vond ik erg goed met mooie plaatsing. Zitten ook een paar mooie laag momenten in wanneer vliegtuigen ontploffen of F14's opstijgen. De dogfights vinden echt om je heen plaats. Erg goed gedaan! De muziek klinkt ook super.

Voor mij was het de eerste keer dat ik de film in zijn geheel heb gezien. Als je een liefhebber bent van deze film is de 4K versie zeker een aanrader!

Beeld: 8
Geluid: 9
Film: 7
Totaal: 7,5


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Kjelt

#31960
Quote from: Kamidioblitz on August  3, 2020, 07:00:57
Gisteren Top Gun gekeken op 4K UHD. Goede transfer! Heel filmisch beeld, close ups mooi scherm maar uiteraard zit er wat filmgrain in. Dit soort films vragen ook om een dergelijke transfer, een meer cleane look zou afbreuk doen aan het filmische beeld.
Absoluut mee oneens. Als het nou een epische titel was van een van de grootste regisseurs en cameramensen die de grain inzetten voor bepaalde effecten had je gelijk.
In dit geval hadden de makers er vandaag de dag gewoon een 4k red video gebruikt en hem als 4k/60 uitgebracht.
Mooi oppoetsen is alleen nog veel te duur dus hou je een 4k titel over die niet veel beter oogt dan de bluray.
Het geluid hebben ze wel goed opgepoetsts en geremixed.  :thumbs-up:

reza

Ook ik vind de topgun transfer erg mooi!
Bijna schoon. Uiteraard wat grain maar niks schokkend. De orginele BD heb ik niet gezien maar ik kan me niet voorstellen dat die net zo mooi is als deze transfer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#31962
Quote from: Kjelt on August  3, 2020, 08:00:39
Absoluut mee oneens. Als het nou een epische titel was van een van de grootste regisseurs en cameramensen die de grain inzetten voor bepaalde effecten had je gelijk.
In dit geval hadden de makers er vandaag de dag gewoon een 4k red video gebruikt en hem als 4k/60 uitgebracht.
Mooi oppoetsen is alleen nog veel te duur dus hou je een 4k titel over die niet veel beter oogt dan de bluray.
Het geluid hebben ze wel goed opgepoetsts en geremixed.  :thumbs-up:
Idd, ik vind dat bewust filmgrain toevoegen echt een zwaktebod. En Tom Cruise weet hoe een mooi plaatje uit kan zien als je de helikopterscene ziet van de laatste MI. Dat is pas echt referentie.
Maar ik ga ervan uit dat de grain hier van het origineel komt. Hij staat in elk geval op m'n wishlist!

Kjelt

Het probleem met filmgrain is dat het analoog vrij rustig kan zijn maar na de digitalisatie pixel knipper/ruis op kan leveren. Filmgrain is misschien 16k en dan naar 4k terug digitaliseren, ik vind het vaak onrustig ogen.

MLCinema

Quote from: Kjelt on August  4, 2020, 08:06:16
Het probleem met filmgrain is dat het analoog vrij rustig kan zijn maar na de digitalisatie pixel knipper/ruis op kan leveren. Filmgrain is misschien 16k en dan naar 4k terug digitaliseren, ik vind het vaak onrustig ogen.
Mijn opmerking over de filmgrain sloeg moet op het eventueel toevoegen ervan aan de transfer. Meer op de aanwezigheid ervan, het viel mij op. Ik heb de Blu Ray niet bekeken, maar ik verwacht dat het in het origineel zit en niet is toegevoegd.

Filmgrain toevoegen als stijl element word ik meestal niet blij van, heel korrelig beeld. Beeld van Top Gun is niet perse korrelig maar je ziet wel film grain.

Neem als voorbeeld Jurassic Park 1 op uhd, die is helemaal gladgestreken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

#31965
Gisteravond 'Quardians of the Galaxy vol.2' (de 4k/UHD DolbyAtmos uitgave) gezien, dit is wbt video/audio een van de betere transfers...video is mooi 'clean' met veel detail en mooie diepe zwart waardes en idem kleuren.
De Atmos audio track is hier ook weer verbluffend goed.
Ik hou persoonlijk wel van sf films maar deze film is mwhahh...niet echt mijn ding maar al met al heb ik zitten genieten van het beeld en geluid 8) en dit maakte veel goed.

Film:7
Beeld:9,5
Geluid:9,5
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Zymotic


Zymotic



Eindelijk eens tijd gemaakt voor Once  upon a time in Hollywood. Vind dit toch wel één van de mindere film van Q.T. 6.5/10

Raymond187

Quote from: Zymotic on August  5, 2020, 19:06:40


Eindelijk eens tijd gemaakt voor Once  upon a time in Hollywood. Vind dit toch wel één van de mindere film van Q.T. 6.5/10
Die laatste scene ging ik helemaal stuk  :clapping: :clapping:

Zymotic

Quote from: Raymond187 on August  5, 2020, 23:14:24
Die laatste scene ging ik helemaal stuk  :clapping: :clapping:

Dat maakte de film ook voor mij ook een ruime voldoende en zorgde er weer voor dat ik op het puntje van mijn stoel ging zitten.

paulkokkie

Als ik het niet te warm ga krijgen, deze BR kijken.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Teejoo

Op blu-ray weer eens Wonder gekeken. Prachtige film! Beeld is erg goed met een eveneens erg mooie Dolby True HD 7.1 audiotrack die uiteraard niet spectaculair is, maar wel heel natuurlijk met mooie details.

Kjelt

Das Boot , 3 en een half uur versie.
Atmos upmixer laat het water om je heen druppelen!

ppeter

Deze is prima voor een zwoel avondje film ☢️

The Darkest Hour

https://youtu.be/IgXzLMQuQ6Y
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

papaleo

Quote from: Kjelt on August  9, 2020, 11:05:53
Atmos upmixer laat het water om je heen druppelen!

Zal met deze temp wel heerlijk verkoelend zijn  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels