Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

#31825
Quote from: Teejoo on June 30, 2020, 13:53:08
Ik vind Jason Statham altijd cool!
Zonder Statham had de film ook nog een stuk slechter geweest denk ik. Ik vind Statham ook altijd tof namelijk, alleen zijn het niet altijd de beste films qua verhaal ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: Teejoo on June 30, 2020, 13:53:08
Ik vind Jason Statham altijd cool!

+1! Toffe kerel, krikt het kijkplezier voor mij altijd een graadje omhoog. Gewoon een lekkere coole swagger vibe, haha.

On topic: gister niet 1 maar 2 films gekeken! Tipje van de sluier: ben weer heerlijk vermaakt.

Als eerste heb ik, o nostalgie, oprecht en intens genoten van The Rock. Jerry Bruckenheimer en Michael Bay wisten toen wel hoe je een knaller van een actiefilm moest maken. Het verhaal is gewoon leuk, doch voorspelbaar. Maar Sean Connery steelt de show, dus who cares, haha. Sorry, m'n jeugdsentiment neemt het hier over, haha.

Het beeld was prima. Sommige effecten waren net even niet realistisch meer, maar de film komt ook uit 1996, dus dit is te vergeven. Bovendien gebruiken ze genoeg live action stunts om het niet als storend te ervaren. Er zit een korreltje in het beeld, maar sommige closeups kunnen énorm scherp zijn. Al met al gewoon een mooie voldoende, zonder ooit pretenties te hebben om referentiemateriaal te zijn.
Het geluid was érg goed! Op een punt na: de LFE track. Deze is té hard en aggressief gemixt. Dat je een dikke explosie hoort en voelt: YES! Dat je mensen die uit water opgedoken bijna net zo hard ervaart: NO! Dat klopt niet en dat haalt me wél uit de film. Wat was er dan wel goed? De rest van de mix was heel ruimtelijk met een juiste focus. Die zorgde wel voor een heerlijke immersie in de film.

Medium: Blu-Ray
Beeld: 7
Geluid: 6
Verhaal: 7
Vermaak: 9,5 (incl nostalgie, excl dan een 8,5  O0 )




De tweede film van de avond was Battleship. Beeld en geluid gewoon top! Het beeld durf ik bijna referentiemateriaal te noemen. HDR heeft in deze film een positieve invloed op de ervaring van het beeld. Op het eiland kijk je op een gegeven moment de dieptie in en dan volgt de camera ook naar beneden. Ik kreeg spontaan een split second even hoogtevrees en een kriebel in m'n buik. Uncanny en tof! De surround track (DTS:X) was netjes met een goede plaatsing en goede verstaanbaarheid. Zo hoort het gewoon.

Dan het verhaal en het acteerwerk... Tsja. Popcorn. Punt.  :pompom:

Medium: UHD
Beeld: 9,5
Geluid: 7,5
Verhaal: 5
Vermaak: 8

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

battleship is wel erg cool qua beeld en geluid...
duimpjes omhoog  duzz

reza

The Rhythem Section. Oké film 6.4
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

#31829
Gisteravond weer genoten van de Little Cinema met de film Terminator: Dark Fate. Wát een knallende film!!! Actie, actie, actie en qua Terminators een mooie "remake" van T2. Ik kreeg er wel een beetje de StarWars 7 vibe van. Ja, het is supercool, en ik ga de film zeker weten vaker kijken... Maar verzin eens iets nieuws!

Beeld en geluid: zálig. Het beeld is scherp, mooi schoon en contrastrijk. Het geluid is gecodeerd in een Atmos track, de ik voor de gelegenheid liet crossconverten naar Auro3D. De surroundbubbel was érg goed. Ik las volgens mij bij Teejoo al dat de subwoofer een beetje too much is gemixt, en dat onderschrijf ik wel. Het was niet zo intensief als bij The Rock, maar nog steeds heftig. Gelukkig sliepen de kids al, maar ik heb m'n "normale" luistervolume toch ietsje naar beneden gedraaid. Desondanks was het genieten geblazen!

Overigens jammer dat de film geflopt is in de bioscoop, ik had graag gezien hoe ze er een trilogie van zouden maken.

Medium: UHD
Beeld: 9,5
Geluid: 8,5
Verhaal: 5,5
Vermaak: 8


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Ik heb zojuist bij iTunes "Independence Day Resurgence (2016) UHD/2160p Dolby Atmos aangeschaft deze film heb ik ook nog op mijn NAS staan maar dan de 1080p re-encode 10bit DTS-HD MA versie...
Ik heb hier zojuist een 1:1 vergelijk tussen de 1080p en de 2160p mee gedaan maar wat blijkt de 1080p DTS-HDMA versie ziet er niet alleen veel beter uit Kwa beeld maar het geluid is schokkend beter dan de UHD Dolby Atmos versie het beeld Is schoner en de kleuren zijn veel meer gestoken/pop maar vooral het geluid is veel dynamischer,ruimtelijker maar ook de stemmen/vocaal komen meer uit de center.
Ik weet niet of dit gevalletje exemplarisch is of dat alles wat ik heb aanschaft op iTunes gewoon minder is...
Ik weet ook niet of dat Apple ook de bandbreedte heeft teruggeschroefd ivm de Corona crisis maar als dit de standaard is en of blijft wbt streamen geef ik voortaan mijn portie wel aan fikkie.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Niet alle films zijn beter op UHD, dit is er waarschijnlijk 1 van.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Is het wel echte full bandwith atmos  via Itunes (als op een uhd disk) of een soort dd+ atmos?

Teejoo

Quote from: denoontje on July  1, 2020, 14:22:14
Is het wel echte full bandwith atmos  via Itunes (als op een uhd disk) of een soort dd+ atmos?
Daar zit het probleem. Het is geen lossless. Ik heb het al vaker gezegd, maar de stap naar losless is voor mij een van de beste verbeteringen op HT gebied. Veel meer dan native atmos of DTS-X. Dat doet een upmixer prima, en soms zelfs beter.

denoontje

Saving private Ryan van disk.

Zo stom eerste 15 minuten stond de speler op sdr (was iets met switching niet goedgegaan). Snel goed gezet.kanote get beeld aardig van op!

Hen scherpere beelden gezien.
Beeld soms ook wat grainy, mogelijk ook omdat de film alweer uit 1998 is en mogelijk omdat de regisseur dat wil?
Jonge broekies allemaal..ook met Vin Diesel en Matt Demon.

Geluid ok..subs deden aardig hun best.
Surround ook prima (atmos)

Heb uit de arcam de dirac harman -4 curve gehaald en ben teruggegaan naar aangepaste std dirac curve.
Die is veel dynamischer voor mij.
En fronts iets meer db gegeven vs surrounds.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Saving Ryan is zo grainy gefilmd. Ongetwijfeld met het idee dat het sfeerverhogend werkt. Wel een gave film, beetje hetzelfde idee als 1917, vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Quote from: denoontje on July  1, 2020, 23:54:42
Saving private Ryan van disk.
Eigenlijk een van de eerste ww2 oorlogsfilms waarbij het leed van de oorlog pas goed in beeld is gebracht. Daarvoor waren het een soort cowboyfilms zwarte en witte hoeden, goed en slecht en de helden waren de Lee Marvin, John Wayne types.
De Vietnam oorlogsfilms waren eerder met hun hardere realiteit en hebben de weg geplaveid want ww2 is imo in hollywood te lange tijd onrealistisch verbeeld.

denoontje

Quote from: Kjelt on July  3, 2020, 00:28:32
Eigenlijk een van de eerste ww2 oorlogsfilms waarbij het leed van de oorlog pas goed in beeld is gebracht. Daarvoor waren het een soort cowboyfilms zwarte en witte hoeden, goed en slecht en de helden waren de Lee Marvin, John Wayne types.
De Vietnam oorlogsfilms waren eerder met hun hardere realiteit en hebben de weg geplaveid want ww2 is imo in hollywood te lange tijd onrealistisch verbeeld.


idd.

Recent ook die film met die russische sluiptschutter gekeken: enemy at the gates.
Geeft ook af en toe rillingen.

Met name de scene op het strand in spr:
Zo'n landingsboot die recht voor een bunker met mitrailleur zijn klep open doet...je bent dan echt sitting duck..niet normaal.
Of als ze dan bij de bunker zijn ..ff blowtorchen...ook dan kun je geen kant meer op.
En het laat ook zien wat voor beesten mensen worden: iemand geeft zich duidelijk over..maar door de haat toch nog ff neerschieten.

Paar jaar geleden nog in Normandie geweest en alles bekeken daar...samen met zon'n film als dit...dit zou toch niemand meer moeten willen..
Maarja dit is geen politiek topic ;-)

papaleo

Vanmiddag ' Tears of the Sun' gezien...ik was deze film eigenlijk al helemaal uit 't oog verloren maar kreeg de tip van Raymen...Hier schittert Bruce Willis in deze keiharde oorlog/actie film uit 2003.

Film:9
Beeld:(1080p)8.5
Geluid:(Dolby Digital 5.1)met de Dolby Upmixer:8.8

En vanavond 'Gods of Egypt' opgezet deze film is niet normaal...,wat een spektakel kwam er uit mijn speakers en sub Wauw!
Wederom had ik tig keer de WÓW en ZÓ momenten,en de film ach....Prima film die doet wat het moet doen, je vermaken,het geluid maakte alles goed  ;)

Film:6,5
Beeld(1080p):8
Geluid(DTS-x)9
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#31839
Vanavond weer eens begonnen met de MIB serie op UHD. Deel 1. Film is uit 1997.

Beeld ging wel, was best goed opgeknapt. Geluid was echter matig. Ondanks dat ze er een Atmos track van gemaakt hebben. Dat kan veel beter. Veel dingen waren gewoon uit balans qua mix.

Dat hoor je niet vaak meer bij een film.

ppeter

Gisteren echte nostalgie met Saturday Night Fever uit 1977. 😑
Remaster 1080p DolbyTrueHD 5.1

Verhaal en acteerprestaties waren wat minder, maar de geweldige muziek en de Disco vibes hebben het helemaal goed gemaakt!

Film: 5/10
Muziek: 10/10
Beeld: 7/10
Geluid: 8/10
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

denoontje

Morgenmiddag gaat het weer los met MAX en de rest van de F1 coureurs!

skyfox

Quote from: papaleo on July  3, 2020, 22:09:11
Vanmiddag ' Tears of the Sun' gezien...ik was deze film eigenlijk al helemaal uit 't oog verloren maar kreeg de tip van Raymen...Hier schittert Bruce Willis in deze keiharde oorlog/actie film uit 2003.

Film:9
Beeld:(1080p)8.5
Geluid:(Dolby Digital 5.1)met de Dolby Upmixer:8.8

En vanavond 'Gods of Egypt' opgezet deze film is niet normaal...,wat een spektakel kwam er uit mijn speakers en sub Wauw!
Wederom had ik tig keer de WÓW en ZÓ momenten,en de film ach....Prima film die doet wat het moet doen, je vermaken,het geluid maakte alles goed  ;)

Film:6,5
Beeld(1080p):8
Geluid(DTS-x)9
Tears of the Sun, das een gouwe ouwe! Die had ik op VHS. Snel eens ergens uit de budgetbak vissen, tijd om em weer eens te kijken [emoji3]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on July  4, 2020, 13:07:39
Tears of the Sun, das een gouwe ouwe! Die had ik op VHS. Snel eens ergens uit de budgetbak vissen, tijd om em weer eens te kijken [emoji3]
Ik had hem ook al uitgetrokken in het rek om te gaan kijken!

papaleo

Quote from: skyfox on July  4, 2020, 13:07:39
Tears of the Sun, das een gouwe ouwe! Die had ik op VHS. Snel eens ergens uit de budgetbak vissen, tijd om em weer eens te kijken [emoji3]


Quote from: Teejoo on July  4, 2020, 14:13:39
Ik had hem ook al uitgetrokken in het rek om te gaan kijken!

Daar krijgen jullie geen spijt van.
Veel plezier...met deze gouwe ouwe.  8)

Als je uitgave heb met de PCM 5.1 ongecomprimeerde soundtrack dan kan je gaan genieten van referentie audiokwaliteit.  :music:
Er is geen moment in de film dat geluid saai is of word....de soundstage is overal actief en de Dolby Upmixer voegt zelfs nog een bredere surround bubbel aan het geheel toe.


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#31845
Adele: live at the Albert Hall. Wow wat klinken mijn klipschjes toch fijn :wub:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Toeval...??
Misschien wel...,maar wij hebben vanavond (4 Juli 2020) Independence Day: Resurgence gekeken film/verhaal was dun maar ook het beeld en geluid waren geen hoogvliegers.

Film:6,5
Beeld:7 (1080p)
Geluid:7 (DTS-HD Master)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on July  4, 2020, 22:22:05
Toeval...??
Misschien wel...,maar wij hebben vanavond (4 Juli 2020) Independence Day: Resurgence gekeken film/verhaal was dun maar ook het beeld en geluid waren geen hoogvliegers.

Film:6,5
Beeld:7 (1080p)
Geluid:7 (DTS-HD Master)
Die stond me toch best ok bij van geluid. Toch nog maar eens gaan kijken.

Teejoo

Vanavond op blu-ray Sleepless met Jamie Foxx. Coole film, beeld ok, geluid een grote surroundbubble!


reza

The peanut butter Falcon  :thumbs-up:
Mooi! Samen met vrouw lief gekeken.

Krijgt van mij een 7.0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"