Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D


Heb ze beiden recent ook gezien....
Leuk contrast zo tussen deze films, Russisch en Amerikaans.
Vooral die Russische film vond ik verrassend oke..... :thumbs-up:



Quote from: papaleo on May 30, 2020, 22:29:09
T-34 (2019) 1080P Bluray DTS-HD MA 5.1

Wij hebben ons vanavond wederom geamuseerd met deze geslaagde (Russisch/Duitse) surrealistische oorlogsfilm!

De film kent enkele ongemeen spannende momenten vooral wanneer de tanks tegenover elkaar staan.
Een leuk detail,als je er van houdt tenminste...er worden slow motion's toegepast telkens wanneer een obus/granaat wordt afgeschoten en daarna is de inpakt welke van binnen uit in de tank gefilmd is zeer realistisch...En wat ook een verademing is dat de russen nu ook eindelijk Russisch spreken en de Duitsers Duits.

Mocht je 'Fury' goed vinden dan zal je met deze T-34 'Tank film' je ook beslist gaan vermaken... :popcorn:

Beeld:

Teejoo

Vanavond de blu-ray van Their Finest aan het kijken. Alweer genieten in de Teejooscoop. Mooie film, top beeld en een zeer mooie 5.1 DTS-Master track die de Trinnov weer woord over de 7.2.4 setup upmixed.



Teejoo

#31752
Gisteravond een Indiase film Maska gekeken op Netflix. Best leuk qua film, geen topper qua acteren of zo. Gewoon ontspannen. Wel mooi beeld en erg realistische Atmos audiotrack. Veel beter dan menig veel duurdere film.

skyfox

Net intens genoten van The Dark Tower op uhd. Ik weet dat de film geflopt is, maar ik snap niet helemaal waarom. Ja, het verhaal was redelijk maar niet geweldig, maar beeld en vooral geluid waren uitstekend. Verstand op 0 en gewoon lekker popcornvermaak. De korte speelduur van 94 minuten maakt dat er ook nog eens lekker tempo in zit. Wat mij betreft een keeper en sequel waardig.

Beeld: 8
Geluid: 9,5
Verhaal: 6



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: ppeter on May 30, 2020, 21:18:14
Ik heb heel de reeks van Star Wars op BD, en moet ze allemaal een stuk harder zetten!
Is dat die papieren box die ook op bol staat voor 119 euro?
Goed dat ik dat nu nog lees.
Ik denk erover die te kopen.

Teejoo

Gisteravond Geostorm gekeken. Spektakel to the max in de Teejooscoop! Een hele dikke en absoluut geen subtiele audiotrack waarbij ik het LFE kanaal zelfs iets heb teruggezet.. Mooi dat je dat bij de Trinnov kan doen ipv het subwoofer level.


papaleo

Vanavond niet veel tijd om een lang durende film te gaan kijken dus kreeg de 96min durende film:Survivor (2015) 1080p DD5.1 een kans...

Mmwha...,het verhaal; 13 in een dozijn.
Aan actie scenes kom je met deze film niets te kort en de Audiotrack DD5.1 laten upmixen door de DTS Neural:X Upmixer was ook geen straf.

Film:6
Beeld:8,5
Geluid:8.5 (DTS Neural:X Upmixer)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

in underworld on the attic was het 1917.
Ik vond hem wel goed, mooi, spannend etc.
Door de camera voering is het alsof je erbij bent, al miste ik wel af en toe en soort overzichtshot.
Geluid ip prima in orde.

ppeter

Quote from: morca on June  6, 2020, 16:30:15
Is dat die papieren box die ook op bol staat voor 119 euro?
Goed dat ik dat nu nog lees.
Ik denk erover die te kopen.
Ik heb deze box en al de opvolgers los op BD.
Alleen de laatste The Rise of Skywalker moet ik nog kopen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

skyfox

Net in de Little Cinema genieten van 2Fast 2Furious, oftewel deel 2 uit de serie. Lang geleden al vaker gezien, maar ben bezig met een rewatch van m'n hele collectie :)

Het blijft een heerlijke film, wederom gewoon lekker popcornvermaak. Matig beeld, goede DTS track en top vermaak.

Medium: Blu-Ray
Beeld: 5,5
Geluid: 8
Verhaal: 6
Vermaak: 9

Ik heb mn lijstje met scores ietsjes uitgebreid :)



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Het was dan weliswaar geen 'Vanavond kijk ik....' maar wij hebben ons wederom best vermaakt op deze regenachtige Zondagmiddag...mèt "Contraband" deze film hadden we jaren geleden gezien maar was in ons geheugen dusdanig vertroebeld dat we deze vandaag wederom zijn gaan kijken.

Een heerlijke actiefilm met een uitstekend acterende Wahlberg.
De film is snel en spectaculair en wist ons weer van begin tot eind te boeien.
Met een goede DTS-HDMA audiospoor...als minpuntje wbt het beeld vond ik dat de film een aantal erg donker gefilmde scenes had.

Film:8,5
Beeld:7,5/8
Audio:8
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ppeter

#31761
Gattaca uit 1997,

Vorig weekend een zijstapje genomen met een mysterieuze Sci-Fi thriller uit de jaren 90'.
Overwegend sombere donkere scènes, maar toch meeslepend spannend.

Medium: stream 1080p DTS-HD Master
Film: 7/10
Beeld: 6/10
Geluid: 7/10

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Ook nog eens terug American Sniper 2014 van Clint Eastwood gekeken!
Wat een geweldige film, en nog meer en intenser van genoten dan de vorige keer.

Medium: stream 1080p DTS-X
Film: 9/10
Beeld: 9/10
Geluid: 9/10
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kjelt

Zaterdag voor de vijfde keer al weer, Interstellar gezien, nu op 4K UHD, ik blijf dit toch een geweldige film vinden.
Gisteren weer eens In Time gezien, stelt mooi de ongelijke verdeling van welvaart aan de kaak. De romantiek had minder gekund maar blijft leuk vlot vermaak.

paulkokkie

Sniper Assassin's End (2020)

Bespaar je de moeite.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Zymotic

The Gentlemen, ik moest even wennen aan het vertellen van het verhaal maar kan hem zeker waarderen 7,5/10

J0ell

Quote from: Zymotic on June  8, 2020, 13:42:11
The Gentlemen, ik moest even wennen aan het vertellen van het verhaal maar kan hem zeker waarderen 7,5/10

Kan de hele stijl van de film wel waarderen, heb er erg van genoten!
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

skyfox

#31767
Quote from: Kjelt on June  8, 2020, 08:12:14
Zaterdag voor de vijfde keer al weer, Interstellar gezien, nu op 4K UHD, ik blijf dit toch een geweldige film vinden.
Gisteren weer eens In Time gezien, stelt mooi de ongelijke verdeling van welvaart aan de kaak. De romantiek had minder gekund maar blijft leuk vlot vermaak.
Beide erg leuke films! Interstellar kan ik ook intens van genieten. De soundtrack is ook buitenaards goed.

Zelf vanavond Tokyo Drift gekeken. Was een eerste keer voor mij. Wederom lekker popcornvermaak. Het beeld is al iets beter dan 2Fast 2Furious, de soundtrack vond ik net ietsjes minder strak gemixt. Desondanks een uitstekende workout voor mn subs en surroundset. Ondanks dat ik niet een upmixer gebruik voor 3d audio vind ik de track heel erg ruimtelijk klinken.

Medium: Blu-Ray
Beeld: 6,5
Geluid: 8
Verhaal: 6
Vermaak: 9



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on June  9, 2020, 00:38:32
Beide erg leuke films! Interstellar kan ik ook intens van genieten. De soundtrack is ook buitenaards goed.

Zelf vanavond Tokyo Drift gekeken. Was een eerste keer voor mij. Wederom lekker popcornvermaak. Het beeld is al iets beter dan 2Fast 2Furious, de soundtrack vond ik net ietsjes minder strak gemixt. Desondanks een uitstekende workout voor mn subs en surroundset. Ondanks dat ik niet een upmixer gebruik voor 3d audio vind ik de track heel erg ruimtelijk klinken.

Medium: Blu-Ray
Beeld: 6,5
Geluid: 8
Verhaal: 6
Vermaak: 9



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Hoezo gebruik je die niet? Vind ik het meest waardevolle van alle surround processors.

Ik heb hem al lang niet meer gezien, maar in mijn herinnering zag hij er juist heel goed uit. Toch nog maar eens kijken dan.

skyfox

Eigenlijk omdat ik nieuwsgierig was hoe de surroundtrack klonk zonder de upmixer. En ik verbaasde mij over de ruimtelijkheid van plaatsing van het geluidsspoor. Daarom tijdens de film niet meer terug geswitcht naar Auromatic.

Het beeld was "gewoon prima", in mijn beleving. Je ziet wel dat de CGI uit 2006 komt, daar is in 15 jaar enorm veel in verbeterd. Dat haalde voor mij de beleving van het beeld een stukje naar beneden. Het normaal gefilmde materiaal zag er prima uit, redelijk schoon en scherp, met hier en daar wat ruimte voor verbetering, vooral op scherpte/scherpstelling.

Binnenkort naar de helft van de serie toe met Fast 4. De laatste die ik in het verleden heb gezien, en ook maar slechts 1x. Zin in!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

#31770
War of the World 4k Atmos.
Heerlijke film, zeker nu hij er beter uitziet en beter klinkt :thumbs-up:

Beeld 8
Geluid 8.7
Beleving 8.8
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Vandaag Fast 4 gekeken. Grappig dat ik dacht deze gezien te hebben, maar ik kon me maar 1 of 2 dingen herinneren. Een daarvan is de rit door de tunnels, waarbij ik ook nog eens een flashback naar Sicario kreeg. Soms denk ik dat ik teveel films kijk... ach ja, mens moet een hobby hebben.

Enfin, het beeld van Fast 4 was wederom een stuk beter. Om Mia en Letty weer te zien helpt natuurlijk ook mee in een plezierige beleving :) Wel namen ze het hier en daar niet zo nauw met scherpstellen.
De kwaliteit van de surroundmix en af en toe ook stemgeluid vond ik juist minder. De actiescènes waren qua geluid netjes on par met de eerdere delen, tussendoor vond ik het af en toe wat tegenvallen.
Het verhaal? Tsja, 13 dozijn zeer smakelijke popcorn.  Prima.

Medium: Blu-Ray
Beeld: 7
Geluid: 7,5
Verhaal: 6
Vermaak: 8



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

haythijs

Vanavond deze maar eens weer herzien. Destijds nog als brugsmurf gezien ( toch een van de kaskrakers dat jaar) en in de beginjaren van de dvd nog eens gekeken.
Stukje jeugdsentiment. Benieuwd hoe vooral de geluidstrack nu in de woon kamer zal zijn. Destijds al indrukwekkend en ik las dat ook het oppoetsen zeer netjes was gebeurd.
Aangezien het hier buiten vanavond toch moet gaan deurdonderen als ik de weersvoorspelling mag geloven, bulderen we de F-14s maar eens door de woonkamer.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

skyfox

Ik ben benieuwd of de uhd de verwachtingen waarmaakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Quote from: skyfox on June 13, 2020, 17:28:36
Ik ben benieuwd of de uhd de verwachtingen waarmaakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk



Het is in ieder geval een mooie transfer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"