Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

gisteren met grote verwachtingen John wick 3 gezien  :nopompom:
wat een bagger film , tussen het schieten door blijft er ongeveer 15 minuten
interessant materiaal over  :unhappy: 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

ppeter

Quote from: Raymen on March 21, 2020, 11:31:52
Ja daar verschillen de smaak nogal
Na 10 min afgezet wat een bullshit was dit zeg
Dacht ik de eerste minuten ook Raymen, maar hij werd steeds beter en had mij na afloop toch geamuseerd.
Maar smaken verschillen nu eenmaal.

Bij 1917 wou ik deze ook na 5min afzetten, en na 30min had ik nog steeds mijn bedenkingen. Ondanks ik hem niet goed vond, was het er toch weer eentje dat je mag gezien hebben.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Gisteren Star Wars: The Rise of Skywalker gekeken 1080p (upscale 4K) DTS-HD Master 7.1

Alle vorige films in de cinema gekeken, maar nu en dankzij de Coronavirus was het er niet van gekomen.
Daarom keek ik er weer erg naar uit, maar helaas zoals de twee vorige ben ik wat op mijn honger blijven zitten.
Als fan van SW is het nog altijd wel een beetje genieten, maar echt spannend is het allemaal niet meer. Dan vond ik zelfs Rogue One en Solo het betere werk!

Film 6/10
Beeld 8/10
Geluid 7/10

(De DTS 7.1 track was evenwaardig als die van de BD, ook was de DD+/Atmos beschikbaar)
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

Zometeen:  Sing kijken met het gezin :popcorn:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

#31529
Quote from: ppeter on March 22, 2020, 10:57:55
Gisteren Star Wars: The Rise of Skywalker gekeken 1080p (upscale 4K) DTS-HD Master 7.1

Alle vorige films in de cinema gekeken, maar nu en dankzij de Coronavirus was het er niet van gekomen.
Daarom keek ik er weer erg naar uit, maar helaas zoals de twee vorige ben ik wat op mijn honger blijven zitten.
Als fan van SW is het nog altijd wel een beetje genieten, maar echt spannend is het allemaal niet meer. Dan vond ik zelfs Rogue One en Solo het betere werk!

Film 6/10
Beeld 8/10
Geluid 7/10

(De DTS 7.1 track was evenwaardig als die van de BD, ook was de DD+/Atmos beschikbaar)


Ook gezien en ben het helemaal met je eens, goed samengevat. Alleen vond ik het beeld best goed en zeker beter dan de eerdere Star Wars films.
Ik heb me vorige week wel meer vermaakt met de film 1917 want die vond ik dan weer wel geweldig...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: reza on March 22, 2020, 11:08:08
Zometeen:  Sing kijken met het gezin :popcorn:

Gezellig... :thumbs-up:

En uhhh,ik neem aan deze variant:

Sing (2016) BluRay 2160p UHD HDR TrueHD AC3 NL-RetailSub REMUX + NL Gesproken

;D  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#31531
Quote from: papaleo on March 22, 2020, 11:25:43
Gezellig... :thumbs-up:

En uhhh,ik neem aan deze variant:

Sing (2016) BluRay 2160p UHD HDR TrueHD AC3 NL-RetailSub REMUX + NL Gesproken

;D  ;)

Uiteraard!!!
:popcorn: :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

straks bad boys for life kijken. [emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937][emoji2937]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Raymen

Gezien in de bios

Ik vond het genieten
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

reza

The Way Back gezien. De nieuwe van Ben Effleck.
Ik vond hem erg sterk. 7.2
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wolfkampf

Van de week birds of prey gekeken.  Best knap dat ze binnen 2 min. de rol die Margot Robbie speelt van Harley Quinn weten te vergallen. Waar ze in suicide squad sexy en badass was was ze dat in deze film absoluut niet.
De film had een hoog charly's angels (2003) gehalte met dezelfde slechte vecht scènes.
Gemiste kans...
Ik zie liever een suicide squad part 2 🙌🙌
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

neptune

zet hier iets neer

Teejoo


mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Teejoo

Vanavond de UHD van The Lion King in de Teejooscoop  8)


Marco66

Quote from: Teejoo on April  2, 2020, 20:06:09
Vanavond de UHD van The Lion King in de Teejooscoop  8)



Ook besteld gisteren, erg benieuwd!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

#31541
Quote from: Marco66 on April  2, 2020, 20:19:59
Ook besteld gisteren, erg benieuwd!
Daar ga je van genieten! Beeld echt een 10 met frame adapt op medium op de JVC.

Geluid eigenlijk ook best goed. Totaal volume is erg laag, maar als je hem gewoon harder zet mis je eigenlijk alleen maar het iets steviger midlaag. Je zou meer slam verwachten bij sommige scenes, terwijl er wel degelijk sublaag in zit. Maar het had dus meer body mogen hebben. Maar qua surround heel ok!

Jack_D

Ze bestaan dus echt... films met DTS-X :D


Battleship, de opgepoetste versie in 4K en HDR, en blijkbaar ook met een opgepoetste geluidstrack in DTS-X. Leuk testje want ik heb ook de gewone HD versie met standaard DTS geluid op de plank liggen.


Ik heb maar 5.1 maar moet zeggen dat ook dan DTS-X leuk klinkt. Verschil met de gewone DTS versie is dat DTS-X er meer een deken van geluid van maakt welke over je heen gedrapeerd word. Het is lastiger om met je ogen dicht de exacte plek van je luidsprekers aan te wijzen. Het geluid is meer 1 geheel.


Het is maar mijn eerste kennismaking met DTS-X dus zegt nog niet zo veel, maar het smaakt in iedergeval naar meer :D .


De film op zich blijf ik een leuke vinden, en nu met extra beeldpuntjes, wat meer "kleurtjes" erbij en met opgepoetst geluid in DTS-X formaat is het nog net iets meer genieten.
:popcorn:

Teejoo

Eigenlijk gek dat met blu-ray DTS heer en meester is, terwijl met UHD bijna alles Atmos is.

mancaver

Quote from: Jack_D on April  3, 2020, 00:18:17
Ze bestaan dus echt... films met DTS-X :D


Battleship, de opgepoetste versie in 4K en HDR, en blijkbaar ook met een opgepoetste geluidstrack in DTS-X. Leuk testje want ik heb ook de gewone HD versie met standaard DTS geluid op de plank liggen.


Ik heb maar 5.1 maar moet zeggen dat ook dan DTS-X leuk klinkt. Verschil met de gewone DTS versie is dat DTS-X er meer een deken van geluid van maakt welke over je heen gedrapeerd word. Het is lastiger om met je ogen dicht de exacte plek van je luidsprekers aan te wijzen. Het geluid is meer 1 geheel.


Het is maar mijn eerste kennismaking met DTS-X dus zegt nog niet zo veel, maar het smaakt in iedergeval naar meer :D .


De film op zich blijf ik een leuke vinden, en nu met extra beeldpuntjes, wat meer "kleurtjes" erbij en met opgepoetst geluid in DTS-X formaat is het nog net iets meer genieten.
:popcorn:
Dan zal je deze lijst wel leuk vinden. Alle UHD/BD releases met DTS:X, en dat zijn er aardig wat:

https://www.nextgenhometheater.com/dtsx-blu-ray-movies/

;)

Teejoo

#31545
Quote from: Jack_D on April  3, 2020, 00:18:17
Het is maar mijn eerste kennismaking met DTS-X dus zegt nog niet zo veel, maar het smaakt in iedergeval naar meer :D .

Bedenk wel dat de verbetering primair te maken heeft met de nieuwe mix, en niet met de gebruikte codec. Als ze hem in Dolby Atmos gecodeerd hadden klonk het waarschijnlijk even goed.

Jack_D

En weg is mijn illusie over het nieuwe geweldige DTS-X audio formaat....., haha...... :D

Je zou best wel eens een punt kunnen hebben, maar is er een film welke allebei de audio formaten heeft, das leuk vergelijken.


Quote from: Teejoo on April  3, 2020, 09:42:08
Bedenk wel dat de verbetering primair te maken heeft met de nieuwe mix, en niet met de gebruikte codec. Als ze hem in Dolby Atmos gecodeerd hadden klonk het waarschijnlijk even goed.



Thanks voor de link :thumbs-up:

Quote from: mancaver on April  3, 2020, 08:36:34
Dan zal je deze lijst wel leuk vinden. Alle UHD/BD releases met DTS:X, en dat zijn er aardig wat:

https://www.nextgenhometheater.com/dtsx-blu-ray-movies/

;)

Teejoo

Quote from: Jack_D on April  3, 2020, 12:58:40
En weg is mijn illusie over het nieuwe geweldige DTS-X audio formaat....., haha...... :D

Je zou best wel eens een punt kunnen hebben, maar is er een film welke allebei de audio formaten heeft, das leuk vergelijken.
De Dolby en DTS upmixers verschillen daarentegen wel qua sound, waarbij DTS wat meer aanwezig is. Persoonlijk vind ik Dolby surround als upmixer echt de betere voor alle formaten.

reza

Gisteren underwater gezien.
Wel oke :thumbs-up: 6.7
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Vandaag is La Casa de Papel S04 uitgekomen op Netflix. Dus ik weet wat vanavond te gaan doen!

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!