Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

reza and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: paulkokkie on November 27, 2019, 18:34:54
Klopt, maar dat heb ik niet. Maar een 7.1 spoor klinkt bij mij beter dan een 5.1, ook al heb ik maar 5.1 staan.
Hoe werkt dat dan?

Teejoo

Quote from: papaleo on December  7, 2019, 18:46:16
Nu aan het kijken met de kleinkids...:'The House With the Clock in the Wall'

En natuurlijk in 4K/HDR met DolbyAtmos,als ze bij Oma en Opaleo komen kijken dan natuurlijk met alle toeters en bellen die vorhanden zijn   :popcorn:   :D
Hoe is de film? Ik had hem bijna besteld vorige week maar toen was hij opeens weer duurder.

papaleo

#31377
Quote from: Teejoo on December  7, 2019, 20:25:56
Hoe is de film? Ik had hem bijna besteld vorige week maar toen was hij opeens weer duurder.

Het is een spannende en originele familiefilm waar humor en avontuur de scepter speelt en hiermee het hele gezin kan vermaken. En als je wat dieper het verhaal afpelt dan zit er ook nog een leuke boodschap in verstopt....'ook al ben je wat vreemd dan is dit helemaal niet erg'
Maw wij hebben ons zeer vermaakt met deze film. :popcorn:

Het beeld ziet er clean en rag-scherp uit met een zeer rijk kleurenpallet...het beeld 'popt' vaak van het scherm af ,ook de schaduw en highlights zijn ook zeer contrast vol.
Ook met de DolbyAtmos track zit het wel 'snor' met diepe bassen en er is genoeg audio uit/in de hoogte kanalen te horen...

Film:8
Beeld:9,5
Geluid:8,5
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RalphH

Vond m underrated op imdb, heb me zeker vermaakt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ppeter

Gisterenavond Rambo Last Blood gekeken.
Het verhaal was flinterdun en na 1.23min reeds afgelopen. Ondanks de kwaliteit van de film, zie ik Stallone gewoon graag spelen en was het een mooie afsluiter. Heb de eerste First Blood nog in de cinema gekeken, de flashbacks op het einde waren dan ook wel confronterend (we worden oud, alsook Stallone) 🙄
Na afronding van Rocky en Rambo, vrees ik dat we stilaan afscheid moeten nemen van Stallone op het witte doek.

Film 3/10
Beeld 7/10
Geluid 7/10
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

maximus79

Ad Astra 4K Atmos (full uhd rip)

Film: 7.5 (apocalypse now in space?)
Beeld: 8.5
Geluid: 9.5 (killer bass)

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jack_D

#31381
Ik merk dat ook wel eens op dat een 7.1 geluidsspoor selecteren en dan laten down mixen naar 5.1 door je decoder(player of versterker)prettiger klinkt, Denk dat het er mee te maken heeft dat dan de rear kanalen gemixed worden met de zijkanalen. Je krijgt dan soms een wat "ruimtelijke, iets harder misschien ook wel" geluid door de 2 surround kanalen dan wanneer je puur het echte 5.1 kanaal audiospoor van de film selecteert. Dit kun je natuurlijk alleen constateren als er zowel een 7.1 als een 5.1 audiospoor aanwezig is. Maar soms klinkt het ook slechter. Betekend dus eigenlijk dat ze in de studio anders zijn omgegaan met de zij en achterkanalen dan als een decoder thuis gaat down-mixen.

Voor mensen met een 7.1 of meer systeem natuurlijk niet nuttig...... :D
Ik heb niet meer dan 5.1, snik snik



Quote from: Teejoo on December  7, 2019, 20:25:11
Hoe werkt dat dan?

Shadowfox


paulkokkie

Quote from: Teejoo on December  7, 2019, 20:25:11
Hoe werkt dat dan?
Door het 7.1 spoor te kiezen en niet het 5.1 spoor. Hoe dat werkt weet ik ook niet, maar feit is dat het wel werkt, misschien dat de Nvidia Shield het comprimeert tot een 5.1 spoor.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

RalphH

Als de shield bitstream uitstuurt, wat ik verwacht, doet je receiver dit toch "gewoon". Processed t naar het aantal speakers dat je hebt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

paulkokkie

Quote from: RalphH on December  9, 2019, 12:43:57
Als de shield bitstream uitstuurt, wat ik verwacht, doet je receiver dit toch "gewoon". Processed t naar het aantal speakers dat je hebt.
Dat kan, maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe het werkt.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

chulin

Carnival row (Amazon Prime video)
Verrassend, 3 afleveringen gezien, heel apart verhaal en imo zeer goede beeldkwaliteit

https://www.imdb.com/title/tt0489974/
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Teejoo

De UHD disc van Men in black International zijn we nu aan het kijken in de Teejooscoop. Dat is toch ook wel een feest voor het oog en oor hoor. Aleen jammer van die aspect ratio 2:1. Vreemd voor zo'n film.

Kerre

Zojuist Aeronauts gekeken. Mooie film, aanrader. Over de pioneer periode met ballonvaart rond 1850. Kreeg het af en toe Spaans benauwd van de hoogtes. Soort Gravity in de lucht. Alleen krijgt die laatst genoemde veel meer credits in de media. Moet hem nog een keer kijken maar dan op het scherm met de beamer ipv de tv. Doet de film veel meer eer aan.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ppeter

Quote from: Jack_D on December  8, 2019, 12:45:43
Ik merk dat ook wel eens op dat een 7.1 geluidsspoor selecteren en dan laten down mixen naar 5.1 door je decoder(player of versterker)prettiger klinkt, Denk dat het er mee te maken heeft dat dan de rear kanalen gemixed worden met de zijkanalen. Je krijgt dan soms een wat "ruimtelijke, iets harder misschien ook wel" geluid door de 2 surround kanalen dan wanneer je puur het echte 5.1 kanaal audiospoor van de film selecteert. Dit kun je natuurlijk alleen constateren als er zowel een 7.1 als een 5.1 audiospoor aanwezig is. Maar soms klinkt het ook slechter. Betekend dus eigenlijk dat ze in de studio anders zijn omgegaan met de zij en achterkanalen dan als een decoder thuis gaat down-mixen.

Voor mensen met een 7.1 of meer systeem natuurlijk niet nuttig...... :D
Ik heb niet meer dan 5.1, snik snik
Heb dit ook al een tijdje gemerkt, dat de films met 7.1 een stuk minder dynamisch zijn en de volume flink omhoog moet. Terwijl een DD/DD+/DTS 5.1, veel luider en dynamischer doorkomen met de Dolby en DTS upmix 5.1.2.

Gisteren nogmaals Mad Max Fury Road gekeken in DD met upmix 5.1.2, en het geluid was geweldig!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

buckler

Quote from: Teejoo on December 27, 2019, 22:11:12
De UHD disc van Men in black International zijn we nu aan het kijken in de Teejooscoop. Dat is toch ook wel een feest voor het oog en oor hoor. Aleen jammer van die aspect ratio 2:1. Vreemd voor zo'n film.

Ja dat was inderdaad topbeeld... ik heb gisteren '6 Underground' met Ryan Reynolds gezien en dat was ook al zo enorm goed qua beeld.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

En heb ook eindelijk van de week 'Joker' eens kunnen bekijken en ondanks dat dat soort films mij niet echt liggen (en nog steeds niet overgens...) is het natuurlijk wel een A film.
Het beeld was meer dan prima maar het geluid was echt referentie klasse vond ik... zo strak en kraak helder en mooi los van de speakers, top.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

VTEC_genieter

Acteerwerk top!
Die acteur gaat de Oscar voor de beste mannelijke acteur winnen, als het aan mij ligt.

[emoji122][emoji122][emoji122]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

papaleo

Gisteravond eindelijk de 'Joker' gekeken...wat een heerlijke film was dit zeg alles was goed,...film,beeld maar ook het geluid was top!

Maar toch een kanttekening, het eerste wat mij na een paar minuten opviel was de aspecratio deze klopte niet helemaal met mijn vooraf ingestelde 16:9 stand van mijn masking filmscherm ik had bij deze film toch nog smalle 'blackbars' onder en boven vergelijkbaar met het beeld wat ik ook vaak zie met Netflix... :crazy:
Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn instellingen...?!
Dus ben ik zojuist ff gaan Googelen op deze film en zag ik Sparechange voorbij komen die toevallig dit onderwerp ook ook behandelen....en precies wat ik zag op mijn scherm wbt de blackbars is dit bij de Joker zo bedoeld  :crazy: deze film is geen 16:9 maar iets van 18:9??!!

In mijn situatie is het geen probleem want ik kan mijn masking-scherm op elk gewenste maat/ratio instellen....,maar het is niet te hopen dat dit gemeengoed gaat worden voor diegene die een vast 21:9 scherm hebben want dan heb niet alleen aan de zijkanten blackbars maar ook boven en onder.  :nopompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Quote from: papaleo on January  2, 2020, 12:15:59
Gisteravond eindelijk de 'Joker' gekeken...wat een heerlijke film was dit zeg alles was goed,...film,beeld maar ook het geluid was top!

Maar toch een kanttekening, het eerste wat mij na een paar minuten opviel was de aspecratio deze klopte niet helemaal met mijn vooraf ingestelde 16:9 stand van mijn masking filmscherm ik had bij deze film toch nog smalle 'blackbars' onder en boven vergelijkbaar met het beeld wat ik ook vaak zie met Netflix... :crazy:
Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn instellingen...?!
Dus ben ik zojuist ff gaan Googelen op deze film en zag ik Sparechange voorbij komen die toevallig dit onderwerp ook ook behandelen....en precies wat ik zag op mijn scherm wbt de blackbars is dit bij de Joker zo bedoeld  :crazy: deze film is geen 16:9 maar iets van 18:9??!!

In mijn situatie is het geen probleem want ik kan mijn masking-scherm op elk gewenste maat/ratio instellen....,maar het is niet te hopen dat dit gemeengoed gaat worden voor diegene die een vast 21:9 scherm hebben want dan heb niet alleen aan de zijkanten blackbars maar ook boven en onder.  :nopompom:
Ja irritant, maar ook al heb je een 21:9 scherm kan je nog zoomen zodat je geen balken aan boven en onderkant hebt. Ik heb ook een geheugen in de projector voor deze stand.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: papaleo on January  2, 2020, 12:15:59
Gisteravond eindelijk de 'Joker' gekeken...wat een heerlijke film was dit zeg alles was goed,...film,beeld maar ook het geluid was top!

Maar toch een kanttekening, het eerste wat mij na een paar minuten opviel was de aspecratio deze klopte niet helemaal met mijn vooraf ingestelde 16:9 stand van mijn masking filmscherm ik had bij deze film toch nog smalle 'blackbars' onder en boven vergelijkbaar met het beeld wat ik ook vaak zie met Netflix... :crazy:
Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn instellingen...?!
Dus ben ik zojuist ff gaan Googelen op deze film en zag ik Sparechange voorbij komen die toevallig dit onderwerp ook ook behandelen....en precies wat ik zag op mijn scherm wbt de blackbars is dit bij de Joker zo bedoeld  :crazy: deze film is geen 16:9 maar iets van 18:9??!!

In mijn situatie is het geen probleem want ik kan mijn masking-scherm op elk gewenste maat/ratio instellen....,maar het is niet te hopen dat dit gemeengoed gaat worden voor diegene die een vast 21:9 scherm hebben want dan heb niet alleen aan de zijkanten blackbars maar ook boven en onder.  :nopompom:
Idd irritant dat formaat, net als bij MIB.

reza

Quote from: maximus79 on January  2, 2020, 12:52:01
Ja irritant, maar ook al heb je een 21:9 scherm kan je nog zoomen zodat je geen balken aan boven en onderkant hebt. Ik heb ook een geheugen in de projector voor deze stand.

Idem hier.
Beter zelfs dan 16.9, dat is zoo 2019
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on January  2, 2020, 13:35:43
Idem hier.
Beter zelfs dan 16.9, dat is zoo 2019
Inderdaad, heb het nog liever dan 16:9.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: reza on January  2, 2020, 13:35:43
Idem hier.
Beter zelfs dan 16.9, dat is zoo 2019

Volgend jaar 2021 zal een vast 21:9 scherm zóó 2020 zijn... ::)
Reden; het nieuwe aspect/formaat 18:9 heeft in 2019 zijn intrede gemaakt... :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Gelukkig zit ik dan goed met mijn scherm :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"