Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

fct1983 and 3 Guests are viewing this topic.

Zymotic

Ik heb juist erg genoten van die film. Had er niets van verwacht, misschien helpt dat ook mee  ;)

Juggernaut

Ik heb Nobody recentelijk ook gezien en vond het juist een ijzersterke film waar ik erg van genoten heb.
Zoals de hoofdpersoon ergens in de film zegt is hij de figuur waarvan je nooit wilt dat hij bij je aanbelt omdat als hij komt hij er is om rekeningen te vereffenen.
Het geweld in de film paste perfect bij wat ik me van dit soort vereffenaars voorstel en ik heb me er dan ook helemaal niet aan gestoord.
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.  ;D

Rainer

skyfox

Wat Juggernaut zegt. Ik heb me ook erg goed vermaakt met de film. Beetje John Wick achtig.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Wat ik wel had is dat hij wel erg gemakkelijk klappen kreeg in de bus voor iemand die geoefend zou moeten zijn. Beetje hetzelfde euvel als John Wick, we moeten de hoofdpersoon beschadigen omdat het anders niet spannend wordt :nopompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

buckler

#33254
Quote from: Tabcam on June  4, 2022, 09:37:07
Wat ik wel had is dat hij wel erg gemakkelijk klappen kreeg in de bus voor iemand die geoefend zou moeten zijn. Beetje hetzelfde euvel als John Wick, we moeten de hoofdpersoon beschadigen omdat het anders niet spannend wordt :nopompom:

Nog een beetje roestig denk ik... ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Shadowfox

Blijkbaar triggert de film genoeg om tot 6 reacties te komen  ;)

skyfox

Quote from: buckler on June  4, 2022, 12:59:15
Nog een beetje roestig denk ik... ;)
Dat ja! Dst zegt ie zelf ook. :)

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Shadowfox

Ambulance

Wat een vermoeiende zit was dat zeg. Verhaal meh, het acteren ging en een half uur te lang.
Beeld was top maar het geluid viel een beetje tegen. De muziek ging nog dieper door maar het was niet eens mooi.
Camera montage was helemaal over de top goeiendag zeg.
Trouwens er was een scene waar ze onder een brug stonden met een heli ergens boven. Of ik was beetje weg gedoezeld of er was iets geknipt want ineens reden ze weer voluit op de snelweg.
Iemand ook dat gemerkt?

Kortom ik heb me er niet mee vermaakt  ;)

LittleNinja

Ik ben gisteren sinds lange tijd weer eens gaan zitten voor een film.. Begonnen met The Matrix, vervolgens The Accountant om af te sluiten met Warrior. Ik kende ze uiteraard alle drie al, maar verdorrie wat mis ik dit soort lekkere films!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Shadowfox

Gister edge of tomorrow gekeken. Het is de uhd met atmos uitgave en ik was wel benieuwd wat ze met de intro kwa bass hebben gedaan. Nou....de schaar is er lekker in gegaan zullen we maar zeggen.
Ik doe er 2 fotos bij met de originele versie en met de atmos track met en zonder beq. Het betreft de intro en de beach landing bij 18min.
Ik heb ze alle 2 beluisterd en ik neig naar het origineel kwa favoriet. Het is cleaner wat er uitkomt.
Heb je beq nodig als je atmos bekijkt? ABSOLUUT!

reza

De Atmos versie klinkt indd nergens naar  :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Sorry maar dat is echt onzin, ja het laag is gefilterd, maar deze nieuwe track klinkt beter dan de oude track als je atmos hebt....pure referentie kwaliteit wat betreft surround/atmos....tja BEQ maakt het af als je daar de mogelijkheid voor hebt, maar heb hem gekeken voor de BEQ gemaakt was en damn wat een geluid track.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Shadowfox

Net prey gezien. Prima mee vermaakt met uitstekend atmos geluid  :thumbs-up:
De bas moest wel een beetje opgekrikt worden met beq.
Leuke verwijzingen naar predator 1 en 2

jahtari

#33263
Gisteravond Elvis gezien.  :headbanging:

Top film. Mooi in beeld gebracht, aangrijpend levensverhaal. Lekker geluid, jahtari's HT heeft weer een lekkere workout gehad.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

erwinh

Ja, prachtige film inderdaad. Erg genoten, muziek top! Verhaal iets te braaf misschien, maar de directe familieleden zullen dit wel hebben afgedwongen. En Tom Hanks, is tja.....Tom Hanks  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Quote from: Shadowfox on August  6, 2022, 15:26:45
Net prey gezien. Prima mee vermaakt met uitstekend atmos geluid  :thumbs-up:
De bas moest wel een beetje opgekrikt worden met beq.
Leuke verwijzingen naar predator 1 en 2
Hoe bedoel je met BEQ? Dit wordt gewoon veroorzaakt omdat het een Disney film is, en die zijn de laatste jaren allemaal te zacht. Er is niks weggehaald, zo is het orgineel. De subs moeten gewoon harder, en vaak de rest ook.

Los daarvan is het hele BEQ verhaal een beetje teveel hype en focus op frequentiemetingen. Zo belangrijk is dat gebied onder de 20Hz niet.. Het gebied daarboven is veel belangrijker voor het laag. Wat Disney doet is veel kwalijker! En dan te bedenken dat Disney vroeger referentie was..

buckler

Quote from: Teejoo on August 10, 2022, 10:33:19
Hoe bedoel je met BEQ? Dit wordt gewoon veroorzaakt omdat het een Disney film is, en die zijn de laatste jaren allemaal te zacht. Er is niks weggehaald, zo is het orgineel. De subs moeten gewoon harder, en vaak de rest ook.

Los daarvan is het hele BEQ verhaal een beetje teveel hype en focus op frequentiemetingen. Zo belangrijk is dat gebied onder de 20Hz niet.. Het gebied daarboven is veel belangrijker voor het laag. Wat Disney doet is veel kwalijker! En dan te bedenken dat Disney vroeger referentie was..

Mee eens Theo, al moet ik wel zeggen dat disney zijn beeld dik op orde heeft. Man wat was dat weer goed...
En het laag los ik dan altijd op door de voicings van Lyngdorf te gebruiken. Ff +3db bv of alleen een boost onder de 50hz.
Werkt perfect bij zulke films.
Toch genoten van deze film, had ik totaal niet verwacht
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Vande

Vanavond deze eens gaan kijken.
Benieuwd naar de Atmos mix
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

maximus79

Top gun: Maverick 4k Atmos Web-dl

Film: 8
Beeld: 9.5
Geluid: 9.8

De disc zal de puntjes op de i zetten maar een hele goede stream in ieder geval.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

GH

Quote from: maximus79 on August 23, 2022, 22:41:20
Top gun: Maverick 4k Atmos Web-dl

Film: 8
Beeld: 9.5
Geluid: 9.8

Nagenoeg perfect inderdaad.... film voor mij zelfs nog wat hoger.

haythijs

#33270
Gisteravond Jurassic World dominion gekeken, extended. Dik 2h40min.
Eigenlijk vond ik het iets teveel en te lang. Absoluut fan van het allereerste deel en een aantal acteurs uit dat deel spelen nu ook weer mee.
Maar verder, mag het nu wel klaar zijn wat mij betreft. Beeld/geluid prima ( DTS HD track had mijn versie)  maar ook dat heb ik beter gezien/gehoord. Niet dat de HT set in slaap sukkelt, er gebeurt genoeg.
Wel blijkt deel 1 van bijna 30 jaar terug(!) nog altijd zeer goed mee te kunnen audiovisueel gezien. Of less is more?
Verveeld, dat ook weer niet. Maar typisch gevalletje van been there done that.

Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Shadowfox

#33271
Straks Nope in de thuis bios

Net ermee klaar.
Tja....wat vond ik ervan. Het is totaal iets anders dan zn andere films. Ik had er bepaalde verwachting van en die zijn niet uitgekomen.
Ik heb er ook totaal geen plezier aan beleeft. Mijn wederhelft vond em geweldig. Zij een 8 en ik een 5je

Shadowfox

samaritan

verhaal 6
geluid 8
beeld 8

haythijs

Gisteravond deze film bekeken, zeer mee vermaakt. Fijn om weekend mee af te sluiten.
Regisseur Villeneuve (o.a Prisoners en Blade Runner 2049) weet het ook audiovisueel mooi neer te zetten.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Mediator

#33274
Quote from: haythijs on August 25, 2022, 13:22:46
Gisteravond Jurassic World dominion gekeken, extended. Dik 2h40min.
Eigenlijk vond ik het iets teveel en te lang. Absoluut fan van het allereerste deel en een aantal acteurs uit dat deel spelen nu ook weer mee.
Maar verder, mag het nu wel klaar zijn wat mij betreft. Beeld/geluid prima ( DTS HD track had mijn versie)  maar ook dat heb ik beter gezien/gehoord. Niet dat de HT set in slaap sukkelt, er gebeurt genoeg.
Wel blijkt deel 1 van bijna 30 jaar terug(!) nog altijd zeer goed mee te kunnen audiovisueel gezien. Of less is more?
Verveeld, dat ook weer niet. Maar typisch gevalletje van been there done that.

Deze in de bios gekeken (Antwerpen, Kinepolis). Ik vind het gewoonweg een slechte film. Zeker als ik het afzet tegen de allereerste Jurassic Park. Maar goed ik ging ook voor mijn dochter van 14.

Top gun Maverick een tijdje terug ook gezien en hoewel soms voorspelbaar was het een leuke film. Sowieso tilt Tom Cruise een film vaak naar een niveau hoger.