Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Van het weekend Ex_Machina gekeken, niet eerder gezien, wel een toffe film!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Voor het eerst in m'n leven Apocalypse Now gekeken. De UHD versie, oftewel de Final Cut. Ik sluit me aan bij Kamidioblitz: waar heb ik in godsnaam 3 uur lang naar zitten kijken?

De eerste twee uur gingen nog prima, maar dat laatste uur is van god los. Bizarre film. Die de bizarheid van de Vietnam oorlog denk ik wel enigszins weergeeft. Het gebeurd niet vaak, maar deze film moet ik nog een tijdje laten bezinken, denk ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Genoten van John Wick 3. Manmanman, wat kijkt die filmserie lekker weg. Schot in de roos van Keanu & co. Was voorheen nooit zo'n fan van de acteur, behalve in Matrix 1, maar het lijkt of hij gemaakt is voor de Wick serie.

Deze keer keek ik de film op UHD ipv reguliere bluray. Qua kleuren en zwartdetail zag ik wel verschil t.o.v. de vorige films, maar dat kan deels ook gewoon de opname c.q. master zijn die in algemene zin beter is. Het verhaal zitten leuke momenten in waarop terug gegrepen wordt naar de vorige delen. De support cast doet z'n werk met inzet en overtuiging. De martial arts zien er awesome uit en de Atmos track klinkt levendig met veel actie vanuit de heights.

Topper in het genre!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

buckler

Gisteren twee films gezien.

Eerst de film 'Nobody'.
Was niet de beste kwaliteit maar na een tijdje kon ik daar wel doorheen prikken want ik vond het best een leuke film.
Niet iets wat ik wekelijks moet zien maar zo af en toe een film waar flink in geramt en geschoten word zonder na te hoeven denken is ook wel eens leuk. Vond hem best aardig.

Daarna de film ,die al meerder keren heb gezien, 'Valerian and the City of a Thousend Planets' op uhd.
Dat was genieten, audio was meer dan prima maar het beeld was werkelijk referentie materiaal.
Vooral het eerste stuk op een planeet die weggevaagd word, daar had ik een diepte in mijn beeld wat ik nog niet eerder zo extreem gezien heb. Leek wel 3D.
Kijk de film an zich is geen top film al vind ik hem best de moeite waard hoor maar het geweldige video gedeelte was smullen...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

MLCinema

Zelfde ervaring met valerian! Echt een top beeld. Enorme diepte. Geluid is gewoon prima maar niet iets wat mij is bijgebleven. Beeld daarentegen wel[emoji4].

Hier Wonder Woman 84 gekeken. Is mij helemaal niet tegengevallen. Vind het heerlijk zoals het verhaal werd opgebouwd en behoudens de vlieg scènes vond ik hem leuk. Gekeken op 4K uhd, lekker filmisch beeld en degelijk geluid. Atmos track is qua hoogte kanalen wel wat tam.

Film: 7
Beeld: 9
Geluid 8,5

Maleficent 1 ook gekeken op 4K uhd. Had hem al een keer gezien in 3D op de Benq destijds. Mooie beelden en ondanks dat het een 2K upscale is is de scherpte goed in orde. De Atmos track is ook gaaf, zeker tijdens de vlieg scènes en het einde van de film in het kasteel.

Film: 7,5
Beeld: 8,5
Geluid: 9


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

haythijs

Herzien, mooi tijdsbeeld uit die late70/early80.
En met Ruud van Nistelrooy vermomd als Affleck 😁
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

pvd_66

Quote from: Kamdioblitz on April 18, 2021, 12:12:31

Hier Wonder Woman 84 gekeken. Is mij helemaal niet tegengevallen. Vind het heerlijk zoals het verhaal werd opgebouwd en behoudens de vlieg scènes vond ik hem leuk. Gekeken op 4K uhd, lekker filmisch beeld en degelijk geluid. Atmos track is qua hoogte kanalen wel wat tam.

Film: 7
Beeld: 9
Geluid 8,5

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ook gekeken en vond de film ook niet tegenvallen. Had expres de BR 2e hands gekocht omdat ik de UHD een beetje te duur vond voor als hij erg tegen zou vallen  ;)
Atmos liep zeker achter.
Al met al vermakelijk avondje gehad.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

ppeter

Dit weekend de volgende films gekeken:

Chaos Walking 2021
4K DD+ 5.1.2

Beetje bizarre film met bekende acteurs, matig verhaal maar een leuk tussendoortje.

Ford vs Ferrari 2019
UHD HDR 7.1.2 Dolby Atmos

Voor de tweede maal gezien en weer waanzinnig van genoten!
Mooi verhaal, geweldige acteerprestaties, super beeld en het geluid een referentie!

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MLCinema

Lawrence of Arabia gekeken in 4K uhd. Tsja. Visueel bij vlagen adembenemend. De close up shots zijn werkelijk prachtig.

De openingsscène is alsof je het beeld in kan lopen zo mooi. Hele transfer enorm filmisch, de wide shots in de woestijn zijn wel behoorlijk grainy.

De audio track in Dolby Atmos is bij actie scènes smullen en qua ambience geluiden altijd gevuld. Spraak blijft wel enorm achter en doet een klein beetje afbreuk aan de film, kan ook get tijdsbeeld zijn en het is sowieso de opname.

Hoogtepunten voor mij qua audio:

De aanval op het kamp in het begin van disc 1. De diepte van het laag gekoppeld aan het gebruik van de hoogte laag en is daar subliem.

De aanval op de trein aan het begin van disc 2. Diepe harde klap gevolgd door vernietigd staal geschuif en gerommel. Zelden zo'n impact gehad. Zal deels ook de laatste sub afstelling zijn maar wat was dat moment een feestje.

Film: 8,5
Beeld: 9,5
Audio: 9

Het is weliswaar een oude film maar dat zie je er niet aan af! Absolute aanrader voor de liefhebber van deze film en liefhebber van goede ouderwetse cinema.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

J0ell

Gisteren Godzilla vs Kong 2021 gekeken.

Zit matig in elkaar en geeft het idee alsof je naar een cartoon zit te kijken naar mijn mening.
Veel te veel kleuren en contrasten.

Voor een avondje met een biertje en weinig aandacht is het een prima wegkijker.

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

buckler

Ik heb weer eens ,na een jaar of vijftien, naar Apocalypto gekeken (van Mel Gibson) en wat blijft dat toch een goeie film zeg.
Ik geef hem een 8,5
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: ppeter on April 18, 2021, 21:55:50
Dit weekend de volgende films gekeken:

Chaos Walking 2021
4K DD+ 5.1.2

Beetje bizarre film met bekende acteurs, matig verhaal maar een leuk tussendoortje.

Ford vs Ferrari 2019
UHD HDR 7.1.2 Dolby Atmos

Voor de tweede maal gezien en weer waanzinnig van genoten!
Mooi verhaal, geweldige acteerprestaties, super beeld en het geluid een referentie!
Misschien een onnozele vraag, maar hoe kom je aan 5.1.2 en 7.1.2 Dolby Atmos qua audiospoor op dezelfde set? Ik vermoed dat je de upmixer bedoelt, maar dan is het toch altijd 7.1.2?

reza

Chaos Walking UHD gezien.
Man man man, wat een beeld kwaliteit!!
Dit is misschien wel het beste/mooiste wat ik heb gezien WAUW.
Film krijgt een 6.3 van me.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

#32588
Quote from: Teejoo on April 21, 2021, 19:14:46
Misschien een onnozele vraag, maar hoe kom je aan 5.1.2 en 7.1.2 Dolby Atmos qua audiospoor op dezelfde set? Ik vermoed dat je de upmixer bedoelt, maar dan is het toch altijd 7.1.2?
Dit is puur ter info welke audio de film/stream heeft.
Onze setup is 5.1.2
Met een Remux stream kan ik ook kiezen voor een 5.1, maar dan is de Dolby Atmos of de dts:x via de upmixing.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J0ell

Quote from: buckler on April 21, 2021, 18:51:26
Ik heb weer eens ,na een jaar of vijftien, naar Apocalypto gekeken (van Mel Gibson) en wat blijft dat toch een goeie film zeg.
Ik geef hem een 8,5

^^
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Raymond187

Quote from: J0ell on April 19, 2021, 12:06:21
Gisteren Godzilla vs Kong 2021 gekeken.

Voor een avondje met een biertje en weinig aandacht is het een prima wegkijker.


Daar is deze film ook voor bedoelt  :popcorn: en ik vind  zo af en toe een dergelijke film kijken erg leuk.

MLCinema

Vanavond Mulan gekeken op 4K UHD. Qua film grote afwijking van de originele tekenfilm. Qua wereld een beetje leeg. Je mist een beetje schaal. Wist ik ook al, dit was de tweede keer dat ik hem keek. Eerste keer was op een 13" MacBook. Wilde graag weten wat het grote doek en geluid voor deze film zou doen.

Visueel in mijn top 5 van best uitziende uhd!! Kleuren, scherpte, WCG, HDR. Waanzinnig! Plaatje met enorm veel pop en het lijkt op punten regelmatig 3D qua beeld. Wauw!!

De Atmos track is typisch Disney, te zacht en lief maar weet wel te overtuigen. Al met al, deze rewatch zeker genoten.

Film: 5,5 als je fan bent van de tekenfilm, 7 op zichzelf
Beeld: 10
Geluid: 8,5


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Ik vond Mulan prima te doen.
Visueel en op audio gebied goed, zeker voor een Disney. Gewoon een paar tandjes erbij op de versterker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ppeter

#32593
Terug begonnen aan de laatste serie van Star Wars:

The Force Awakens 2015
BD 1080p >> 4K DTS-HD 7.1

Rogue One 2016
BD 1080p >> 4K DTS-HD 7.1

Als fan, is en blijft het gewoon genieten van deze films. Na ze eerst allemaal in de cinema te hebben gezien, liggen ze hier allemaal op BD om ze regelmatig terug te kijken.
Beeld is ok, en met een paar tandjes hoger is het geluid overtuigend maar net iets te ingetogen.
De UB900 doet zijn werk uitstekend met de upscaling naar 4K.


JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MLCinema

Roque One is een aanrader op 4K schijf. Native 4K Transfer[emoji2]. Erg mooi beeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JoWa

#32595
Gister en vandaag alledrie de delen van The Hobbit gekeken. 
Van mij had het wel een deel minder gekund.
Deze serie films vind ik een toch stuk minder dan de LOTR triologie qua uitgewerkt verhaal.
Gelukkig was deel drie een stuk beter dan het tweede deel, dus toch aardig positief geëindigd met kijken.



De dames willen morgen middag starten met de LOTR triologie in de extended uitvoering.
Deel 1 is bijna 230 minuten [emoji33].
Dat wordt na het zitvlees kweken op de fiets, zitvlees kweken op de bank [emoji2957].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

HereIsTom

Kennen we Anthony Hopkins nog? De acteur die ons ooit de stuipen op het lijf jaagde met zijn rol als Hannibal Lecter in The Silence of the Lambs? Destijds kreeg hij er een oscar (beste mannelijke hoofdrol) voor. Nu heeft hij er weer eentje te pakken, en deze is speciaal.
Dit weekend viel Hopkins weer eens in de prijzen. De Oscar die hij dit keer in ontvangst mocht nemen had de tekst 'beste acteur' in de voet gegraveerd staan. De 83-jarige filmster kreeg zijn prijs voor zijn rol in The Father, een drama over dementie. Het feit dat hij de trofee op die leeftijd binnen wist te slepen is noemenswaardig, want daarmee heeft hij meteen een mooie extra te pakken: het record voor de oudste acteur die een Oscar in die categorie weet binnen te slepen.


 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Valkyrie

Gisteravond hebben we Thor gekeken. Ik vond het beeld en geluid (blu-ray) wel aardig.
Het verhaal vond ik leuk in elkaar zitten.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Zymotic

Met de kids Jurassic Park gekeken. Nog steeds erg vermakelijk !

haythijs

Blijft klassiek vind ik, met name qua audio nog steeds genieten maar ook de visuele effecten kunnen nog mee.


Hier komt deze erop vanavond. Destijds compleet langs me heen gegaan, althans de release en titel zei me niks.
Aantal acteerkanonnen erin  dus ben benieuwd.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare