Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

reza and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

En dan ook nog John Woo die de regie doet [emoji122][emoji122]
Die voegt een schepje toe in die film.

Want veel Aziatisch crimi films zijn ook zo: veel slow motion beelden als er een 1 tegen 1 gevecht gaande is.
Ouwe Hong Kong mafia films waar Chow Yun Fat heeft gespeeld bijvoorbeeld.
(die is ook bekend van de film Crouching Tiger Hidden Dragon)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Chowchow Yun Fat... Das waar inderdaad. Wat is er met hem gebeurd?! 
Ik vond vroeg ook die film leuk "The replacement killer".
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

skyfox

Quote from: Teejoo on October 17, 2020, 09:26:57
Gisteren op blu-ray What women want gekeken. Ook erg leuk om weer te zien!

Vond ik vroeger ook! Misschien maar eens een keertje opnieuw kijken. Vooral Helen Hunt kon ik altijd wel waarderen  :wub:

Gisteren in de LC genoten van 300. Was een hele tijd geleden dat ik die gezien, en ik moet zeggen: blijft een toppertje! Stylistisch een meesterwerk en Gerard Butler in een van z'n betere acteerprestaties. Ik overwoog de UHD schijf te kopen, maar ik moet zeggen dat ik bij de bluray release eigenlijk niks tekort kom. Hooguit een tikje scherpte, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. De reguliere soundtrack liet ik automatisch naar Atmos upmixen. Dit is bij deze film wel echt een toevoeging, je krijgt er een veel ruimtelijker geluidsbeeld voor terug. Zodra ik em even terug zette naar alleen Dolby Digital sloeg de hele track plat. Lekker upmixen dus!

This is SPARTA!

Medium: Blu-ray
Beeld: 7,5
Geluid: 7,5
Verhaal: 7,5
Vermaak: 9,5

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VTEC_genieter

@LittleNinja

Denk dat Chow Yun Fat al lang op pensioen is.
Hij was een ster in Hong Kong...
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on October 27, 2020, 13:05:38
@LittleNinja

Denk dat Chow Yun Fat al lang op pensioen is.
Hij was een ster in Hong Kong...

In Pirates was hij ook nog te vinden en hij werkt nog steeds aan films zag ik op IMDB. Bezig (ouder) bijtje..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

maximus79

Quote from: skyfox on October 27, 2020, 10:38:08
Vond ik vroeger ook! Misschien maar eens een keertje opnieuw kijken. Vooral Helen Hunt kon ik altijd wel waarderen  :wub:

Gisteren in de LC genoten van 300. Was een hele tijd geleden dat ik die gezien, en ik moet zeggen: blijft een toppertje! Stylistisch een meesterwerk en Gerard Butler in een van z'n betere acteerprestaties. Ik overwoog de UHD schijf te kopen, maar ik moet zeggen dat ik bij de bluray release eigenlijk niks tekort kom. Hooguit een tikje scherpte, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. De reguliere soundtrack liet ik automatisch naar Atmos upmixen. Dit is bij deze film wel echt een toevoeging, je krijgt er een veel ruimtelijker geluidsbeeld voor terug. Zodra ik em even terug zette naar alleen Dolby Digital sloeg de hele track plat. Lekker upmixen dus!

This is SPARTA!

Medium: Blu-ray
Beeld: 7,5
Geluid: 7,5
Verhaal: 7,5
Vermaak: 9,5



De UHD is wel een hele dikke upgrade hoor, zowel beeld als geluid.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skyfox

Quote from: maximus79 on October 27, 2020, 17:03:35
De UHD is wel een hele dikke upgrade hoor, zowel beeld als geluid.

Haha, hmmz... Misschien dan toch maar eens meepakken met een leuke aanbieding. Zou de film zo nog een keer kunnen kijken :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VTEC_genieter

@Skyfox

Films waar hakken en slashen in voorkomen, daar kan ik moeilijk naar kijken. Spartacus.....300.......de serie The Vikings....
Hakbijlen en pijl en boog enzo....

Ik vind oorlogfilms met snipers, granaten/mortieren/mijnen en tanks veel leuker.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

skyfox

Quote from: VTEC_genieter on October 27, 2020, 18:28:04
@Skyfox

Films waar hakken en slashen in voorkomen, daar kan ik moeilijk naar kijken. Spartacus.....300.......de serie The Vikings....
Hakbijlen en pijl en boog enzo....

Ik vind oorlogfilms met snipers, granaten/mortieren/mijnen en tanks veel leuker.
Ook leuk! Binnenkort Fury of Saving Private Ryan misschien weer eens kijken [emoji854]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

haythijs

Volgens mij heb ik deze sinds de release nooit meer in zijn geheel gezien. Wel de dvd thuis maar los van wat demo momentjes om een nieuw spul te testen, nooit de film herzien. Nu was de  beeld- en geluidsproductie ook indrukwekkender dan de film zelf herinner  ik me.
Omdat het nu Halloween is en deze eindelijk op Bluray is verschenen, komt deze voorbij. Benieuwd hoe het nu klinkt!
(Of ik doe toch maar een classic Bond om Sean te eren)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

VTEC_genieter

Rust in vrede 007 Sean Connery [emoji120][emoji120][emoji120][emoji20][emoji20]

#90
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

buckler

'Unhinged' met Russel Crowe gezien (4K)... en ik snap de berichten niet echt dat hij tegen zou vallen want ik heb van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten.
Genoten dus.
Ik geef hem een dikke 7
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

VTEC_genieter

Net The Mummy (met Tom Cruise) op Veronica gekeken.
Best vermakelijk, maar het verhaal vond ik beetje slapjes.
Deed me denken aan de andere The Mummy van langer geleden.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

SV..S

Quote from: LittleNinja on October 26, 2020, 08:07:03
Sorry? :D
ik begrijp je reactie maar ik mag graag naar zijn films kijken ook al is het geen top acteur, en de suggestie leaving las vegas vind ik wel een goede!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Momenteel buikspek in de pekel liggen. Die ga ik sous vide garen en een paar uur rook geven. Volgens recept in deze volgorde. Ik vraag me af of het niet beter andersom kan?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

H B

Quote from: SV..S on November  6, 2020, 19:44:05
Momenteel buikspek in de pekel liggen. Die ga ik sous vide garen en een paar uur rook geven. Volgens recept in deze volgorde. Ik vraag me af of het niet beter andersom kan?
En als dit klaar is welke film ga je dan in je HT kijken?

denoontje

Point break....lekkere actie.
Mooie nature beelden via de sony[emoji1320] en de jvc in 4k.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SV..S

#32118
Quote
En als dit klaar is welke film ga je dan in je HT kijken?

haha, verkeerde topic, ik kon deze post ook al niet meer  vinden in het bbq topic ;D

Doordeweeks weinig films in de ht, meestal netflix op de tv. Laatste films afgelopen weekend waren ook van Netflix, the Wall, Bourne legacy en ( geen netflix) la Manche 66, vooral die laatste hebben we van genoten!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

J0ell

Quote from: SV..S on November  6, 2020, 19:44:05
Momenteel buikspek in de pekel liggen. Die ga ik sous vide garen en een paar uur rook geven. Volgens recept in deze volgorde. Ik vraag me af of het niet beter andersom kan?

Heel even off topic, niet andersom doen. Dit is de juiste volgorde  ;) Anders ga je smaak verliezen
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

skyfox

Deze week heb ik Oblivion gekeken. Ik had deze film al een hele tijd staan, maar nog nooit gekeken. Een tijdje terug kwam deze titel een paar keer voorbij, dus toen ik door de collectie heen ging voor een film, heb ik deze gepakt.

Qua verhaal voelt het een klein beetje als een dertien in een dozijn geval, maar de film weet toch af en toe te verrassen met leuke twists. Hierdoor bleef ik geboeid kijken. Tom Cruise doet z'n ding, gewoon goed. Zijn mede-cast speelt hun rollen ook prima. Toch mis ik een beetje spark van en tussen de acteurs. Nu leek het alsof ik het moest doen met mijn eigen spark met de twee vrouwelijke hoofdrollen. Gemiste kans, lijkt me. Wat me wel intrigeerde was het verhaal van Vika. Haar verhaal is zó anders dan van de andere personages in de film. En eigenlijk mis ik voor haar een stuk afsluiting aan het einde van de film. Dat smaakt naar meer. Al is het maar een wat langer epiloog.

Beeld en geluid op deze bluray waren gewoon dik in orde. Een nette surround track, waarbij de upmixer van DTS naar Neural:X netjes z'n werk deed en voor mijn gevoel echt wat toevoegde aan het geluidsbeeld. Vooral te merken in bijvoorbeeld de bibliotheekscene. De motoren brulden ook lekker door de subs, waardoor ik het gevoel had met echte stuwmotoren te maken te hebben. Nice. Het beeld oogt mooi schoon, scherp en contrastrijk. Precies passend bij de film.

Wat mij betreft een lekker tussendoortje.

Medium: Blu-ray
Beeld: 7,5
Geluid: 7,5
Verhaal: 7
Vermaak: 7

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

buckler

 Toevallig... ik heb deze film vorige week ook weer eens bekeken (1080p) en vond hem nog steeds goed zoals de eerste keer dat ik hem zag.
Al geef ik hem wel een wat hoger cijfer qua beeld, krijgt van mij daar een 9.

Gisteren heb ik 'Love and Monsters' gezien.
Vermakelijk en weer eens wat anders dan normaal.
Krijgt van mij een 7(tje).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

Quote from: buckler on November  8, 2020, 14:38:52
Toevallig... ik heb deze film vorige week ook weer eens bekeken (1080p) en vond hem nog steeds goed zoals de eerste keer dat ik hem zag.
Al geef ik hem wel een wat hoger cijfer qua beeld, krijgt van mij daar een 9.

Gisteren heb ik 'Love and Monsters' gezien.
Vermakelijk en weer eens wat anders dan normaal.
Krijgt van mij een 7(tje).

Mee eens, de blu-ray van Oblivion word een beetje gezien als een referentie wat betreft beeld en audio kwaliteit. Een 7.5 vind ik zelf veels te laag.
De UHD moet je trouwens ver vandaan blijven.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skyfox

Jammer van de uhd, ik hoopte juist daar net dat beetje extra scherpte te kunnen pakken. Misschien is een 7,5 voor beeld wat aan de lage kant inderdaad. Wat ik vooral lastig vind is om blu-ray goed te scoren vs uhd. Die kunnen soms nog een pak scherper en contrastrijker overkomen. Daarom neig ik voor een blu-ray niet snel voorbij een 8 te scoren, waar de uhd het laatste stuk kan pakken. Jammer te lezen dat dit helaas niet gebeurd. Maar goed dat ik em niet blind op uhd gehaald heb. :)

Dit meenemende zou ik de blu-ray op beeld een punt meer geven, 8,5. Ik denk dat ik ook het gebrek aan visueel spektakel onbewust teveel mee heb gewogen. Teveel Marvel etc gezien de laatste tijd.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2