Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Jack_D

#31900
Attraction, Scifi film van Russische makelij.

Het eerste deel is al uit 2017 maar op een of andere manier is ie altijd aan mij voorbij gegaan. Het is gewoon een goede film, geen mega topper, maar behoorlijk oke...... zou je zo snel niet verwachten van een Russische film, of discrimineer ik nu :-). Die Russen timmeren flink aan de weg, ook qua filmproducties. Die Russische tank film T-34 was voor mij ook al zo'n prettige verrassing. Alleen wel weer even wennen aan de ondertiteling, ik versta echt maar (letterlijk)twee woorden Russisch dus ben volledig afhankelijk van de ondertitels.


Eerste deel uit 2017  zojuist gekeken, en het tweede deel Attraction Invasion (uit 2020) staat al klaar voor volgend weekend. Als ie net zo leuk is als het eerste deel ben ik volgende week weer twee uurtjes lekker onder de pannen. :D

Teejoo

#31901
Vanavond Contagion op blu-ray in de Teejooscoop!

Uiteraard een aparte beleving om deze film in deze tijd te kijken. Ik vond hem de 1e keer al erg goed, maar nu des te indrukwekkender en herkenbaar. De 5.1 audiotrack is erg goed en klinkt heel natuurlijk, en dan nog via de dolby upmixer van de Trinnov naar 7.2.4. Super!

Overigens ook nog eens gespeeld met de Auro upmixer, maar dat blijf ik toch echt minder vinden als je goed gaat luisteren. Auro maakt het met de hoogtespeakers breed en ruimtelijk, maar creëert tegelijkertijd een gat tussen de 4 plafondspeakers. Het is ook niet een geheel met de basislaag. Ook vind ik de steering minder dan de dolby surround upmixer als je geluiden gaat volgen. Auro maakt het dus wel mooi ruimtelijk in de bovenste laag, maar Dolby maakt er een 3D 360 graden geheel van. Mijn rear speakers hangen wel (toevallig) conform de Auro richtlijn, de fronds niet helemaal, maar toch. Ook omdat de Trinnov ook nog eens remapped waardoor dit minder invloed zou moeten hebben.

De Trinnov laat dat verschil in elk geval goed horen.

Ik begrijp echter wel waarom mensen Auro gebruiken omdat de speaker placement eenvoudiger is te realiseren in veel gevallen en het zeker veel waarde toevoegt.

skyfox

Afgelopen weekend genoten van Bad Boys 2 in de Little Cinema. Na de grain "problemen" met deel 1 was ik sowieso nieuwsgierig naar hoe deel 2 eruit zou zien. Dat, en gewoon lekker genieten van Bad Boys actie en humor!

Om op het beeld terug te komen, dit is i.t.t. deel 1 op UHD echt prima voor elkaar. Film grain zoals ik film grain herken, zonder de vreemde beeldfouten zoals kleurfouten in de grain. Verder gewoon goed scherp en lekker op kleur. Het geluid was prima, zonder uitzonderlijk te worden. Gewoon prima dus.

Medium: UHD
Beeld: 7,5
Geluid: 7
Verhaal: 6,5
Vermaak: 8

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ppeter

#31903
The Old Guard - Netflix - US - Action
Released 10/7/2020 on Netflix 1080p DD+ Atmos

Geen topper maar toch leuk om te kijken.
Volume moest ietsje hoger, maar beeld en geluid was goed.

Medium: Stream
Beeld: 7/10
Geluid: 8/10
Verhaal: 6/10
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

#31904
Greyhound - US - War, action, drama
Film van Sony Pictures, maar wegens COVID-19 verkocht aan AppleTV+
Released 10/7/2020 on AppleTV+ 1080p DD+ Atmos

Een Internationaal konvooi met schepen worden aangevallen door vijf U-boten.
Korte (92min) Oorlogsdrama die nooit echt spannend wordt, maar toch weer leuk voor een avondje film.
Door het algemene donker grijs beeld (stormweer), valt er niet zoveel van beeldkwaliteit te genieten.

Medium: Stream
Verhaal: 6/10
Beeld: 6/10
Geluid: 7/10
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Shadowfox

Quote from: ppeter on July 13, 2020, 15:24:13
Greyhound - US - War, action, drama
Film van Sony Pictures, maar wegens COVID-19 verkocht aan AppleTV+
Released 10/7/2020 on AppleTV+ 1080p DD+ Atmos

Een Internationaal konvooi met schepen worden aangevallen door vijf U-boten.
Korte (92min) Oorlogsdrama die nooit echt spannend wordt, maar toch weer leuk voor een avondje film.
Door het algemene donker grijs beeld (stormweer), valt er niet zoveel van beeldkwaliteit te genieten.

Medium: Stream
Verhaal: 6/10
Beeld: 6/10
Geluid: 7/10

Was bij jou het center volume ook veel zachter dan de rest?

Raymond187

Ligt het aan mij, of komen er echt minder goede films uit?

Deze ook gekeken op Nflix, maar hoger dan een 5 kan ik hem niet geven qua film.

Quote from: ppeter on July 13, 2020, 15:02:51
The Old Guard Netflix - US - Action
Released 10/7/2020 on Netflix 1080p DD+ Atmos

Geen topper maar toch leuk om te kijken.
Volume moest ietsje hoger, maar beeld en geluid was goed.

Medium: Stream
Beeld: 7/10
Geluid: 8/10
Verhaal: 6/10

clockwork

Quote from: Raymond187 on July 13, 2020, 16:05:39
Ligt het aan mij, of komen er echt minder goede films uit?

Deze ook gekeken op Nflix, maar hoger dan een 5 kan ik hem niet geven qua film.

Netflix blinkt wat mij betreft sowieso niet uit op film gebied. Die moeten het meer van de series hebben. Ik heb nog maar zelden een hele goede film op Netflix gevonden.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Teejoo

Quote from: Jack_D on July 12, 2020, 21:20:21
Attraction, Scifi film van Russische makelij.

Het eerste deel is al uit 2017 maar op een of andere manier is ie altijd aan mij voorbij gegaan. Het is gewoon een goede film, geen mega topper, maar behoorlijk oke...... zou je zo snel niet verwachten van een Russische film, of discrimineer ik nu :-). Die Russen timmeren flink aan de weg, ook qua filmproducties. Die Russische tank film T-34 was voor mij ook al zo'n prettige verrassing. Alleen wel weer even wennen aan de ondertiteling, ik versta echt maar (letterlijk)twee woorden Russisch dus ben volledig afhankelijk van de ondertitels.


Eerste deel uit 2017  zojuist gekeken, en het tweede deel Attraction Invasion (uit 2020) staat al klaar voor volgend weekend. Als ie net zo leuk is als het eerste deel ben ik volgende week weer twee uurtjes lekker onder de pannen. :D
Was die nou op netflix? Of heb ik ergens anders die trailer gezien?

ppeter

Quote from: Shadowfox on July 13, 2020, 15:49:23
Was bij jou het center volume ook veel zachter dan de rest?
Dacht het niet? Is me toch niet opgevallen?
Moest het volume wel iets hoger zetten dan anders.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Quote from: Raymond187 on July 13, 2020, 16:05:39
Ligt het aan mij, of komen er echt minder goede films uit?

Deze ook gekeken op Nflix, maar hoger dan een 5 kan ik hem niet geven qua film.
Nee hoor, het is allemaal een beetje hetzelfde en teleurstellend!

20 jaar geleden ging ik nog graag met de vrienden naar de cinema, en ging ik met een goed gevoel naar huis. Daarna keek ik met plezier nog eens de dvd samen met mijn vrouw. Dit is ondertussen al heel lang geleden en ben ik nog maar zelden van een film onder de indruk. Ondanks de grote budgetten en de betere techniek, is de kwaliteit er niet beter op geworden!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

skyfox

Gisteravond was het weer feest in de Little Cinema, er draaide Bad Boys 3! Wat mij betreft ook meteen de apotheose van de BB serie, wat een heerlijke samenkomst van humor, actie, bekende karakters en een heerlijke sportauto. Na 2 uurtjes genieten kwam dan ook de vraag bij me op: hoe kunnen ze dit in deel 4 nog toppen, of überhaupt evenaren?

Beeld was geweldig, echt on par met de beste uhd releases. Scherp, mooi contrast, af en toe lekker die gele waas waarmee ze de film wat extra Miami sfeer meegeven. Het geluid was ook verrassend goed als DTS:X track. Nergens overdreven, maar overal voldoende van de goede elementen. Ook de LFE track was heerlijk gebalanceerd, waardoor de aandacht echt bij de film blijft en de effecten het verhaal fundament geven i.p.v. fundament breken.

Aanrader als je hebt genoten van delen 1 en 2!

Medium: UHD
Beeld: 9,5
Geluid: 9
Verhaal: 7
Vermaak: 9,5

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on July 15, 2020, 18:05:17
Gisteravond was het weer feest in de Little Cinema, er draaide Bad Boys 3! Wat mij betreft ook meteen de apotheose van de BB serie, wat een heerlijke samenkomst van humor, actie, bekende karakters en een heerlijke sportauto. Na 2 uurtjes genieten kwam dan ook de vraag bij me op: hoe kunnen ze dit in deel 4 nog toppen, of überhaupt evenaren?

Beeld was geweldig, echt on par met de beste uhd releases. Scherp, mooi contrast, af en toe lekker die gele waas waarmee ze de film wat extra Miami sfeer meegeven. Het geluid was ook verrassend goed als DTS:X track. Nergens overdreven, maar overal voldoende van de goede elementen. Ook de LFE track was heerlijk gebalanceerd, waardoor de aandacht echt bij de film blijft en de effecten het verhaal fundament geven i.p.v. fundament breken.

Aanrader als je hebt genoten van delen 1 en 2!

Medium: UHD
Beeld: 9,5
Geluid: 9
Verhaal: 7
Vermaak: 9,5


Je klinkt erg overtuigend! 8) Gekeken met DTS:X of Auromatic?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Gekeken als echte DTS:X. De automagic mocht deze keer even op de bank blijven. Ik vond tijdens het kijken DTS ook dusdanig overtuigend dat ik niet meer overgeschakeld ben.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Bloodshot gekeken op uhd. Fantastisch beeld! Indrukwekkende soundtrack. Native Atmos track beluisterd over Auro. Zat op de tweede zitrij. De masterseat was voor Skyfox.

Het laag is wat indrukwekkender achter in mijn ruimte daar heb ik goed van genoten. Scherpte is dik, dik in orde bij deze film. Film zelf heeft niet veel om het lijf maar de actie en de visuals plus soundtrack maken de zit erg vermakelijk.

Film 5
Beeld 9,5
Geluid 8,5
Vermaak 7


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox



Quote from: Kamidioblitz on July 15, 2020, 22:37:46
Bloodshot gekeken op uhd. Fantastisch beeld! Indrukwekkende soundtrack. Native Atmos track beluisterd over Auro. Zat op de tweede zitrij. De masterseat was voor Skyfox.

Het laag is wat indrukwekkender achter in mijn ruimte daar heb ik goed van genoten. Scherpte is dik, dik in orde bij deze film. Film zelf heeft niet veel om het lijf maar de actie en de visuals plus soundtrack maken de zit erg vermakelijk.

Film 5
Beeld 9,5
Geluid 8,5
Vermaak 7

Kan het alleen maar eens zijn met bovenstaand. Aardige film, prima tussendoortje. Audio en beeld zijn wel op hoog niveau afgewerkt. Enige waar ik me soms een tikje aan ergerde was de wat overduidelijke cgi.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Afgelopen weekend genoten van Arrival in de Little Cinema. Een prachtige film over first contact met een buitenaards ras, welke onze planeet bezoeken. De rode draad in de film is het vinden van een manier om met ze te communiceren. Amy Adams en Jeremy Renner zetten hier geloofwaardige karakters neer die worstelen tussen het vertalen enerzijds en, in mindere mate, de politiek anderzijds. Daarnaast is er nog aandacht voor de wereldpolitiek, waarbij diverse andere landen zo hun eigen ideeën hebben over wat de nieuwkomers van plan zijn. Vooral het politieke gedeelte had van mij nog nèt wat meer uitgewerkt mogen worden. Het is een echte denkfilm, geen actie o.i.d.!

Qua beeld en geluid niets te klagen. Of ja, hooguit dat de zwartwaardes van mijn beamer belabberd zijn. Er zijn redelijk wat donkere scenes, waar het gewoon fijn is als het zwart goed zwart is en toch doortekening kent zodat alle details ten volste te genieten zijn. De audiotrack is op de UHD "slechts" een DTS 7.1 track, waarbij de Auromagic er weer een feestje van maakte qua ruimtelijkheid en plaatsing.

Medium: UHD
Beeld: 7,5
Geluid: 9
Verhaal: 8
Vermaak: 8


Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Shadowfox

Van het weekend 2 films gekeken namelijk the joker en mission impossible 6
Ik heb ze alle 2 in de bios gezien en nu weer voor het eerst thuis.

We beginnen bij the joker
Aangezien ik de film al gezien heb merk ik dat ik op andere dingen let zoals beeld en geluid en details die je evt gemist hebt.

Het plaatje was echt voortreffelijk. Bij bluray review kreeg het ook al max score. Ik kijk het nog op een kuro plasma laat staan hoe het op een 4k te zien is.

Het geluid.....pfff wow wow.  De soundtrack maakt emotie en beleving los en dat doet het! Kort geleden een sub aangeschaft en man man wat voegt het toch veel toe. Vooral de lage noten van de cello vielen op.
Geef mij maar het geluid van thuis ipv de bios.

Het acteerwerk was al top dus verder niks aan toe te voegen.
9.5 cijfer

Dan mission 6

Hmmm...viel tegen. Het had zeker geen fun replay gehalte als the joker.
Voor een xtje was het leuk. Acteerwerk was af een toe erg cheesy en op autopilot.
Een 6je

skyfox

Vooral je verhaal over Joker klinkt me bekend in de oren. Ik heb de film alleen nog in de bios gezien en wil deze misschien nog een keer thuis bekijken... Manmanman, wat een psych thriller is die film.

MI:6 is gewoon lekker popcornvermaak  :popcorn:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Vanmorgen had ik tijd voor een rewatch van Dunkirk. De eerste keer had ik denk ik m'n hoofd er niet helemaal bij, want deze keer beleefde ik de film door en door intens! Het verhaal gaat over de evacuatie van geallieerde troepen in 1940 vanaf het vasteland naar Engeland en hoe de hoofdrolspelers dit ervaren. Ik heb al redelijk wat oorlogsfilms en -series gezien, maar deze film greep mij dit keer letterlijk bij de keel. Intens was mijn beleving van de dreiging net buiten Duinkerken, de luchtgevechten en ik moest snakken naar adem wanneer er een schip werd geraakt en sommige soldaten en matrozen als ratten in de val zaten. Na het zien van deze film kon ik maar 1 ding bedenken: ik hoop oprecht nóóit in een oorlog terecht te komen.

Het beeld van deze film was waanzinnig! Scherp, mooi gebruik van kleuren en schaduw/licht en, wat sommige mensen als vervelend zullen ervaren, een krachtig gebruik van 16:9 en 21:9 beelden. Persoonlijk ben ik normaal gesproken ook voorstander van één formaat, helemaal als ik straks m'n masking gemaakt heb. In deze film is de overgang echter zó natuurlijk en vloeiend, dat ik er bewust op moest gaan letten om het op te merken. Knap staaltje werk! Want waar ik bijvoorbeeld bij Dark Knight heel erg bewust ben van de overgangen en dus eigenlijk uit de film getrokken wordt, zo zorgt het in deze film voor mij voor extra immersie.

Het geluid kwam op de UHD van een DTS HD 7.1 track. Uiteraard stond de Auromagic weer aan en ik beleefde de film qua geluid als enorm ruimtelijk en precies. Ik kan me niet herinneren dat ik een betere soundtrack heb gehoord tot nu toe.

Medium: UHD
Beeld: 9,8
Geluid: 10
Verhaal: 9
Vermaak: 9,5

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on July 20, 2020, 13:00:37
Vanmorgen had ik tijd voor een rewatch van Dunkirk. De eerste keer had ik denk ik m'n hoofd er niet helemaal bij, want deze keer beleefde ik de film door en door intens! Het verhaal gaat over de evacuatie van geallieerde troepen in 1940 vanaf het vasteland naar Engeland en hoe de hoofdrolspelers dit ervaren. Ik heb al redelijk wat oorlogsfilms en -series gezien, maar deze film greep mij dit keer letterlijk bij de keel. Intens was mijn beleving van de dreiging net buiten Duinkerken, de luchtgevechten en ik moest snakken naar adem wanneer er een schip werd geraakt en sommige soldaten en matrozen als ratten in de val zaten. Na het zien van deze film kon ik maar 1 ding bedenken: ik hoop oprecht nóóit in een oorlog terecht te komen.

Het beeld van deze film was waanzinnig! Scherp, mooi gebruik van kleuren en schaduw/licht en, wat sommige mensen als vervelend zullen ervaren, een krachtig gebruik van 16:9 en 21:9 beelden. Persoonlijk ben ik normaal gesproken ook voorstander van één formaat, helemaal als ik straks m'n masking gemaakt heb. In deze film is de overgang echter zó natuurlijk en vloeiend, dat ik er bewust op moest gaan letten om het op te merken. Knap staaltje werk! Want waar ik bijvoorbeeld bij Dark Knight heel erg bewust ben van de overgangen en dus eigenlijk uit de film getrokken wordt, zo zorgt het in deze film voor mij voor extra immersie.

Het geluid kwam op de UHD van een DTS HD 7.1 track. Uiteraard stond de Auromagic weer aan en ik beleefde de film qua geluid als enorm ruimtelijk en precies. Ik kan me niet herinneren dat ik een betere soundtrack heb gehoord tot nu toe.

Medium: UHD
Beeld: 9,8
Geluid: 10
Verhaal: 9
Vermaak: 9,5


Dan heb je hem duidelijk anders beleeft dan ik. Ik vond de soundtrack enorm lijden onder die constante muziekherrie. Echt jammer van de film.

skyfox

Quote from: Teejoo on July 20, 2020, 13:56:44
Dan heb je hem duidelijk anders beleeft dan ik. Ik vond de soundtrack enorm lijden onder die constante muziekherrie. Echt jammer van de film.
Grappig, ik vond de muziek juist sfeer en spanning toevoegen. Het beklemmende werd hierdoor voor mij benadrukt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

raindog

Ik vond die soundtrack van Dunkirk juist ook heel goed. Sowieso een ijzersterke film.

Gisteren heb ik 1917 gekeken op UHD. Misschien qua stijl wel vergelijkbaar met Dunkirk maar toch was 1917 een tegenvaller voor mij. Het sterke acteerwerk was niet voldoende om me in het verhaal te trekken. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ik vond de film vrij oppervlakkig eigenlijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Ik ben het wel eens met raindog. 1917 was mooi en interessant, maar ik ervaarde een hoog saving private ryan gehalte. Op de een of andere manier had ik niet een enorme binding met het verhaal.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9