Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

papaleo

#31850
Vanmorgen/middag stond X-men Apocalypse op het menu,vóórdat de F1 van start zou gaan...

Wbt de film...hebben we hier best van genoten en zover ik mij nog kan herinneren vind ik Apocalypse toch wel de bruutste uit de X-men reeks.

Deze 4K UHD uitvoering was kwa beeld een van de mooiere transfers en de Dolby Atmos-track bood een geweldige onderdompeling van een fantastische Surround-bubbel 'WÓW' met heftige lage tonen...het leek soms wel of dat er een butt-kicker onder onze Relax 'loveseat' zat,zoveel druk werd uit de JL-audio de (HT)woonkamer ingeperst.
De surround-activiteit inclusief de Atmos-kanalen, die vaak fantastische overhead-elementen had bood dit op de momenten waar je het ook verwachte zoals bv de vernietiging van de piramide dit was 'ZÓ' genieten!
8) :popcorn:

Film:8,5
Beeld:9,2 (Kleine kanttekening wbt het beeld,...bij somige scènes vond ik de kleuren iets te over saturated...vooral te zien in de skin-tones)
Geluid:10
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Zijn er de afgelopen maanden eigenlijk nog leuke comedy's uitgekomen. Dat blijft voor m'n gevoel een beetje achter de laatste jaren.

Of juist van die feel good films zoals The Best Exotic Marigold Hotel, 100 foot journey, Larry Crowne of intouchable.

Ik zoek weer nieuwe inspiratie!

Kerre

#31852
Call of the Wild (2020) is wel een goede feel good film. Deels cgi maar wel geloofwaardig en belangrijk een mooi verhaal met o.a. Harrison Ford. Ik vond het in ieder geval een goede verrassing toen ik hem zag.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Sjaak_Banaan

The Peanut Butter Falcon was een heerlijke film Teejoo, wel een aanrader :)
Green Book gezien?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Teejoo

#31854
Quote from: Sjaak_Banaan on July  5, 2020, 22:35:15
The Peanut Butter Falcon was een heerlijke film Teejoo, wel een aanrader :)
Green Book gezien?
Green book was idd ook erg goed! Die andere ga ik even checken.

Inmiddels trailer bekeken..beetje te zeer een filmfestival film voor me.

Quote from: Kerre on July  5, 2020, 20:11:53
Call of the Wild (2020) is wel een goede feel good film. Deels cgi maar wel geloofwaardig en belangrijk een mooi verhaal met o.a. Harrison Ford. Ik vond het in ieder geval een goede verrassing toen ik hem zag.
Die heb ik op m'n lijstje gezet!

HereIsTom

Quote from: Teejoo on July  5, 2020, 23:24:42
Green book was idd ook erg goed! Die andere ga ik even checken.

Inmiddels trailer bekeken..beetje te zeer een filmfestival film voor me.
Die heb ik op m'n lijstje gezet!

De Peanut Butter Falcon is een hele leuke film!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

reza

Captain Fantastic al eens gezien Teejoo?
Gegarandeerd applaus voor deze film.
Wel een tranentrekker maar heel mooi!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Filles de joie Aka Working girls,
Het was weer eens wat anders, hoog filmhuis gehalte veel drama, prima vermaakt.

https://www.imdb.com/title/tt11018402

skyfox

Quote from: Teejoo on July  5, 2020, 16:45:24
Zijn er de afgelopen maanden eigenlijk nog leuke comedy's uitgekomen. Dat blijft voor m'n gevoel een beetje achter de laatste jaren.

Of juist van die feel good films zoals The Best Exotic Marigold Hotel, 100 foot journey, Larry Crowne of intouchable.

Ik zoek weer nieuwe inspiratie!
Je hebt ze mogelijk al gezien, maar ik vond in het genre feelgood met een beetje humor zowel The Intern met Robert DeNiro en Anne Hathaway (zwijmel) als The Internship met Vince Vaughn en Owen Wilson erg leuk! Meer recent zou ik het even niet weten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ppeter

The Old Guard vanaf 10/7 op Netflix, ziet er best leuk en interessant uit....

https://youtu.be/GtoDmlz8Ui4
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

#31860
Quote from: reza on July  5, 2020, 23:45:21
Captain Fantastic al eens gezien Teejoo?
Gegarandeerd applaus voor deze film.
Wel een tranentrekker maar heel mooi!
Yep!
Quote from: skyfox on July  6, 2020, 08:32:00
Je hebt ze mogelijk al gezien, maar ik vond in het genre feelgood met een beetje humor zowel The Intern met Robert DeNiro en Anne Hathaway (zwijmel) als The Internship met Vince Vaughn en Owen Wilson erg leuk! Meer recent zou ik het even niet weten.
Dit zijn idd de goede voorbeelden. Er leuk beide films!

Teejoo

Quote from: HereIsTom on July  5, 2020, 23:38:53
De Peanut Butter Falcon is een hele leuke film!
Dan ga ik toch maar eens een poging wagen. Is ook niet duur op amazon uk.

papaleo

#31862
Teejoo had je "Togo" al gezien?
Dit is een mooie en ontroerende film met mooie landschappen en een sterk acterende Dafoe en een soundtrack om van te smullen...,en niet te vergeten Togo natuurlijk hier draait het uiteindelijk allemaal om. Als je dan ook nog een dierenliefhebber bent dan speelt dat ook mee aan het sfeertje....op sommige momenten zou er wel eens een traantje weggepinkt kunnen worden.

En in 4k/UHD Atmos  ;)
:popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on July  6, 2020, 19:24:33
Teejoo had je "Togo" al gezien?
Dit is een mooie en ontroerende film met mooie landschappen en een sterk acterende Dafoe en een soundtrack om van te smullen...,en niet te vergeten Togo natuurlijk hier draait het uiteindelijk allemaal om. Als je dan ook nog een dierenliefhebber bent dan speelt dat ook mee aan het sfeertje....op sommige momenten zou er wel eens een traantje weggepinkt kunnen worden.

En in 4k/UHD Atmos  ;)
:popcorn:
Ik kan de disc nergens vinden?

reza

Die is er ook nog niet volgens mij. Alleen nog maar uit bij Disney.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Vandaag lucy in uhd van schijf.

Very nice waarbij ook flink de atmos speakers worden gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Gisteren heb ik genoten van Fast en Furious 7. Een heerlijk vermakend verhaal, met een zwart randje, denkend aan het vroegtijdig overlijden van acteur Paul Walker. Dat geeft vooral het einde van de film wel een bijzonder randje mee. De toevoeging van Jason Statham aan de cast is een briljante keuze, die man leeft en ademt voor dit genre. Voor de rest: heerlijk F&F, topper!

Beeld was uitstekend, on par nu met de grote producties. Alleen het stukje met de bus was aan het einde van de achtervolging even een cgi oeps. Geluid was een ander verhaal, maar dat komt mogelijk doordat ik mijn set net opnieuw had ingemeten. De LFE lijkt enorm uit verband getrokken. Meer daarover in m'n eigen topic. Ik baseer m'n cijfer voor geluid op het beeld zonder dat ik de overdreven LFE meeneem, omdat ik dus vermoedt dat het met mijn instellingen te maken heeft. Het surroundbeeld was ondanks de LFE namelijk ge-wel-dig! In dat opzicht wat mij betreft referentiemateriaal.

Medium: Blu-ray
Beeld: 9
Geluid: 9
Verhaal: 7
Vermaak: 9,5

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

paulkokkie

Quote from: reza on July  6, 2020, 20:25:16
Die is er ook nog niet volgens mij. Alleen nog maar uit bij Disney.
Goed zoeken.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

papaleo

Gisteren Abraham Lincoln: Vampire Hunter 2012 (1080p DTS-HD Master) gezien...vond dit een verrassend goeie film met een rag scherp full-hd/1080p beeld,over het geluid kan kort zijn dit was TOP!!

Film:7,8
Beeld:8,5
Geluid:9+
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

VlisChris

Bad Boys for Life.

Alleraardigst vermaak om de nacht mee door te komen. Morgen weer vergeten dat ik de film gezien heb ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Quote from: VlisChris on July  9, 2020, 02:56:48
Bad Boys for Life.

Alleraardigst vermaak om de nacht mee door te komen. Morgen weer vergeten dat ik de film gezien heb ;)
Welke film  ;)  :D

Teejoo

Dirty Dancing op Netflix! Toch wel een leuke klassieker om weer eens te zien.

denoontje

#31873
Sherlock Holmes van bluray

Ondanks dat mis je in deze film (schijf) de punch en pop vs wat ik nu op 4k hdr gewend ben. Projector stond eerst op colorspace. Bt709. Toen ik die op cinema zetten was het al beter. Maar zwart is bij bluray vergeleken met hdr of te weinig detail, of wat washes out. Projector staat op auto/auto voor inkomend signaal. Gamma op 2.4 of 2.6.

Sound met se atmos upmixer vanuit de dts hd stream was wel dynamisch, strak en gedetailleerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

paulkokkie

Greyhound (2020)

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)