[HT] dilemma: Marantz sr-4500 of sr-5500

Started by bnx, July 31, 2005, 00:34:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henri.

Hoi,  Ikzelf heb sinds een klein jaar de SR-5500 in combi met de MS-Premiere Plus set (dus met de grotere MS-309 subwoofer). Dit setje is echt vergelijkbaar met de genie set alleen ongeveer 2/3e van de prijs en een 4kant speakertje ipv futuristisch design. Het klinkt zeker niet verkeerd voor af en toe eens leuk een filmpje te kijken maar inmiddels wil ik toch ook gaan upgraden.
Ik heb al heel wat speakers geluisterd inmiddels en wat ik niet kan begrijpen dat er zo goed over KEF geroepen wordt. het blijft een questie van smaak, dat zowiezo, maar als je de capaciteiten van de SR-5500 hoort in combi met speakers uit een klasse rond de 700-1000 Euro, dan wil je dus echt niet meer terug naar bijv. de KEF-Q5 of bijv. B&W-600 serie.
Het blijft dat de SR-5500 geen mega beest is maar heeft zeker capaciteit om ook serieuze speakers te sturen. Ik heb ze pas geluisterd met de Paradigm-Studio60, Dali-Sute2.8SE, Focal/JMLab-700 serie en al met al klonk dat erg goed !!
Tip; koop niet te snel en spaar door voor goeie speakers die je echt aan staan, binnen het bereik van je versterker.
PS. Gefeliciteerd, niet gedacht dat de SR-5500 tegen zulke lage prijs gedumpt zou worden ;-))  vorig jaar heb ik er na veel pingelen nog 500 Euro voor betaald.

? vraagje, ik zie hier iemand over Stassen in Weert praten, uhm sinds wanneer hebben die daar een zaak ?

Marantz SR-5500, Marantz DV-6500, Mordaunt-Short-5.1-Plus.

GPO

#51
Quote from: Henri. on August 16, 2005, 15:09:52
...
Ik heb al heel wat speakers geluisterd inmiddels en wat ik niet kan begrijpen dat er zo goed over KEF geroepen wordt. het blijft een questie van smaak, dat zowiezo, maar als je de capaciteiten van de SR-5500 hoort in combi met speakers uit een klasse rond de 700-1000 Euro, dan wil je dus echt niet meer terug naar bijv. de KEF-Q5 of bijv. B&W-600 serie.
Het blijft dat de SR-5500 geen mega beest is maar heeft zeker capaciteit om ook serieuze speakers te sturen. Ik heb ze pas geluisterd met de Paradigm-Studio60, Dali-Sute2.8SE, Focal/JMLab-700 serie en al met al klonk dat erg goed !!
...

:o

Je hebt het over speakers uit de klasse 700 - 1000 Euro en je zegt daarbij dat je nooit terug zou willen naar 'goedkopere' speakers. Let me remind you: De Q serie liep oorspronkelijk van 200 Euro (Q1) t/m 900 Euro (Q11). Dat ze nu (spot)goedkoper worden aangeboden heeft alleen maar iets te maken met de marktintroductie van de iQ-series. Ook B&W 600 series gaan vaak niet veel onder de 500 Euro p/s uit de winkel; de 604 heeft ook een prijskaartje van tegen de 700 Euro. Zo scherp is scheiding dus niet en daarbij geldt ook nog dat er genoeg speakers zijn die ver onder de door jouw gestelde prijsklasse zit en toch veel beter presteren. Alleen smaken verschillen inderdaad, dus de kwaliteit wordt subjectief gemeten en bepaald met je eigen oren...  ;)

Waarschijnlijk staat jou het geluid van de B&W 600 serie en de KEF Q serie gewoon niet aan. Daarmee is niets gezegd over de kwaliteit van deze speakers. De genoemde speakers die je wel aanstaan zitten nml in dezelfde (advies) prijsklasse.... ;)

voorbeeld: Ik heb thuis audiofiele missions gehad (775), maar ik vond er niet veel aan na verloop van tijd; een beetje kaal doods geluid. Het waren wel aardig dure speakers (900 Euro p/s). De JBL's die ik nu heb hadden als adviesprijs 500 Euro p/s en worden nu voor weinig her en der aangeboden, maar ondanks dat vind ik ze toch beter klinken dan mijn vorige Missions al vanaf de eerste noot.... ;D

mzzl

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Paul1967

Wat ook zeer goed klinkt in combinatie met Marantz zijn de Mordaunt Short 908 zuilen of zelfs nog goedkoper de 914 (o.a. 5 sterren What Hifi) zuilen a 150 euro per stuk! Deze zou je echt eens moeten luisteren BNX.
Deze 908 en 914 zien er nog eens heel mooi uit ook (vind ik tenminste).

dmeerpa

Ikzelf heb ook een Marantz receiver (SR-7500), ik was na aanschaf van de receiver ook op zoek gegaan naar kwalitatief evenwaardige luidsprekers. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Diamond 9 reeks van Wharfedale. ik heb nu reeds enkele maanden de Diamond 9.5 staan als front speakers. Normaal gezien komt daar een dezer dagen nu ook de Diamond 9 cm center speaker bij. En dan volgende maande kijk ik voor de achterspeakers. Dat wordt dan ofwel de Wharfedale DFS-20, Wharfedale EVO DFS, Wharfedale Diamond DFS 18 of de Wharfedale Diamond 9.DFS. Mijn front speakers zijn allen grijs van kleur en ik kan dit enkel krijgen voor de Wharfedale Diamond 9.DFS, maar de DFS-20 en de EVO DFS zijn iets grootter.
Als laatste zal dan een nieuwe subwoofer volgen, maar daar weet ik niet of ik die va Warfedale za kopen (SW250) of een SVS subwoofer.

Ik raad je aan toch eens te gaan luisteren.
Ter info de diamond 9.5 kost 499€, de center 9.cc 175€, de center 9.cs 200€ en de grootte center 9.cm 250€ de Diamond 9.DFS 200€
de sub is wel nen stuk duurder de sw150: 375 € en de sw250 775€

maar prijs kwaliteit vind ik deze echt top.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Peerless Monster

QuoteNadat mijn trouwe Philips 900-series receiver het begeven heeft

Misschien een beetje off topic, maar welke receiver is dat?
Ik moet nog onderdelen hebben voor mijn 951 receiver (transistors ed), want die zijn een aantal opgeblazen.
Kan ik die overnemen als je hem nog hebt?

Groetjes,
Rens

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler