Wat doe ik met mijn nieuwe Focal Ouragan VX27 speakers?

Started by Walter_PPK, July 29, 2005, 08:47:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat doe ik met mijn nieuwe Focal Ouragan VX27 speakers

Nieuwe stereo subs bouwen in 50 liter BR of PR config voor in de HT. Shiva in een 40 - 60 liter gesloten in de auto.
2 (25%)
Focal's in 20 liter gesloten in de auto.
6 (75%)

Total Members Voted: 7

Walter_PPK

Ik heb 2 10" Focal Ouragan VX27 subs gekocht. Nu zijn dit best mooie woofers. Misschien wel iets te mooi om in de auto te leggen. Na wat simulatie denk ik dat een 50 liter br/pr best wel een optie is voor in de HT. Ik zou dan het pr van m'n adire sub kunnen gebruiken en er 1 bijbestellen. Ik zou ze ook gewoon in de auto kunnen leggen. Het zijn eigenlijk wel auto woofers, in hoeverre je daar over kan spreken..

Wat gegevens: http://www.diysubwoofers.org/misc/dumax/dmeasure.htm
Plaatjes volgen nog.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

#1
De woofers zijn binnen. Heb alleen geen fototoestel. TPG heeft het pakket lekker zwaar mishandeld. De woofers zaten op een plank geschroefd. Toen ze aankwamen dus niet meer. Gelukkig nergens krassen op te zien. DE stofkap zit wel voor 3/4 los bij de een van de twee speakers  ??? Komt dat door het vervoeren. Hij was ieg al eens eerder verlijmd. Nou goed daar is nog wel overheen te komen.

Wat voor lijm zal ik gebruiken om de stofkap vast te zetten? Het is kevlar geimpregneerd papier.

Ik denk toch niet dat ze geschikt zijn voor in de ht. Beetje klein.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Nou ik heb de stofkap weer verlijmd met 2-componenten lijm. Godver hier baal ik wel van zeg. Als tpg die stofkap eraf heeft gehaald dan ga ik daar werk van maken. Er zaten gewoon gebroken schroeven in de verpakking!! :'(
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

DIY_Freak

Quote from: Walter_PPK on August  5, 2005, 00:01:43
Nou ik heb de stofkap weer verlijmd met 2-componenten lijm. Godver hier baal ik wel van zeg. Als tpg die stofkap eraf heeft gehaald dan ga ik daar werk van maken. Er zaten gewoon gebroken schroeven in de verpakking!! :'(
Goeiemorgen :o

Je hebt toch wel foto's genomen? Als er schroeven gebroken zijn heb je best kans dat de construcite van de unit ok een klap heeft gehad waardoor de centrering uit balans kan zijn. Het makkelijkste test je dit door een sinus van <10Hz op de woofer te zetten, niet te hoog vermogen, maar genoeg om de conus in ieder geval tot Xmax op en neer te laten bewegen. Als je ruis/schuur geluiden hoort is het goed raak geweest en kun je de unit beter weggooien...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Walter_PPK

#4
Ik heb idd een testtoon gedraaid. Gelukkig is de constructie (gekgenoeg) niet beschadigd.


De foto's  staan op http://www.mijnhometheater.com/foto/ onder DIY - Focal 27VX
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

DIY_Freak

Begrijp ik nu goed dat je de beschadigde unit accepteert? Als later blijkt dat er tich iets mee aan de hand is, heb je geen poot om op te staan. Ik ken deze units niet, maar weet wel dat ze niet goedkoop zijn. :-\
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Walter_PPK

#6
Ik heb al een officieele klacht ingedient bij tpg. Maandag ga ik weer bellen en zorgen dat ze erachteraan gaan. De units zijn op zo'n manier gebouwt dat je er met een tank over moet rijden om ze kapot te krijgen. De stofkap zelf krijg je bv niet ingedrukt hoe hard je erook op duwt. Daarom is het ook zo vreemd dat die voor 3/4 los zat. Erg vreemd allemaal. De motoren van de speakers maken gelukkig geen enkel geluid bij flinke uitslag.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

DIY_Freak

Veel succes in ieder geval. Wie weet is het wel Focal geweest. Beide is moeilijk voor te stellen, maar een van de twee moet maar dokken  8)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Walter_PPK

Ze zijn niet nieuw hoor. Ik heb ze tweedehands gekocht. Dus je snapt dat ik wat dat betreft niet zo sterk sta.  :'(
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

DIY_Freak

Quote from: Walter_PPK on August  7, 2005, 12:19:01
Ze zijn niet nieuw hoor. Ik heb ze tweedehands gekocht. Dus je snapt dat ik wat dat betreft niet zo sterk sta.  :'(
Ah.... dus het is misschien de verkoper geweest? hmmm....
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Walter_PPK

#10
Zou kunnen maar ik begrijp niet waarom je een stofkap van een woofer zou willen verwijderen.

Het subontwerpje staat online. De wanden en baffle zijn gefreesd. De baffle is 32mm dik.

update 09-08-05: Kist bouw foto's

Update: 10-08-05: Kist ligt in de auto. Klinkt een stuk strakker als een polk db12. Meer midlaag en iets minder sublaag als de polk. Kortom beter in balans.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer