Nieuw Firmware 1.1.6a Plasma Enhancer Pro

Started by GerritZ, July 27, 2005, 19:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GerritZ


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

En dat houdt in voor mij??

moet ik iets downloaden?
Moet ik langskomen?
Is het iets voor mij?

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

GerritZ

#3
Quote from: henkt1 on July 27, 2005, 21:37:24
En dat houdt in voor mij??

moet ik iets downloaden?
Moet ik langskomen?
Is het iets voor mij?

groet,
Henk

Updaten geeft nog wat problemen, ben er zelf nog mee bezig en er staat een post op het forum van Pixelmagic hierover.

Maar principe is simpel, copieer het BIN bestand (te downloaden van de site) op een USB stick.
Stick in de PEP en op de AB setup, System Config, Firmware upgrade

That's all alleen slikt hij de USB stick niet goed en dit heeft denk ik met de formatering te maken, moet FAT zijn.

Dit probleem heb ik op het werk ook vaak gehad met CF kaarten en wanneer je ze dan onder WIN98 FAT formateerd dan gaat het goed en onder win2000 en XP FAT pikt hij het niet.

Dus dit ga ik nog even proberen om een WIN98 format te doen en kijken of de PEP hem dan slikt


Gerrit


J.A.F._Doorhof

Probeer even de stick te verwijderen en weer terug te plaatsen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

@gerrit
bedankt voor de uitleg maar het is me nog steeds niet duidelijk wat de upgrade nu doet. Kan ie nieuwe kunstjes? Betere kunstjes?
Ik hoor het graag.

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

GerritZ

Quote from: henkt1 on July 28, 2005, 13:46:48
@gerrit
bedankt voor de uitleg maar het is me nog steeds niet duidelijk wat de upgrade nu doet. Kan ie nieuwe kunstjes? Betere kunstjes?
Ik hoor het graag.

groet,
Henk

Er zitten natuurlijk allerlei bugfixes in en een Auto50 en Auto60 resolutie refresh rate, wie weet los ik hier het probleem op met 720P50hz dat hij dat ook zonder een custom setting pakt.

GerritZ

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 27, 2005, 23:10:22
Probeer even de stick te verwijderen en weer terug te plaatsen.

Al gedaan en dat werkt niet, de PEP is heel kritisch met welke stick hij wel of niet pakt.
Maar zoals ik al zei met CF kaarten heb ik het ook heel vaak gehad in CNC machines en draaibanken die dan CF aankonden maar alleen maar als ze werden geformateerd onder WIN98 FAT (maakt echt veel uit)

Maar goed vanavond probeer ik het zelf, I let you know !

Gerrit

GerritZ


Helaas de formatering maakt geen bal uit  :-[ de PEP is heel kritisch betreft USB sticks



GerritZ


Heb via Conrad een Sandisk Cruzer USB 2.0 128Mb stick besteld en deze werkt prima met de PEP.


Gerrit

J.A.F._Doorhof

Die hebben wij ook in het assortiment dus ik zal dat even noteren voor klanten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Laat maar horen wanneer de upgrade gelukt is.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GerritZ

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  4, 2005, 20:19:14
Die hebben wij ook in het assortiment dus ik zal dat even noteren voor klanten.

Jammer dat wist ik niet anders had ik hem zeker bij jullie besteld, ik kwam er achter via het forum van Pixelmagic en ben toen aan het googlen gegaan en kwam zo bij Conrad uit.

Gerrit


GerritZ

Quote from: henkt1 on August  4, 2005, 20:49:25
ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Laat maar horen wanneer de upgrade gelukt is.
groet,
Henk

Op het moment dat je op oke moet drukken zie je direkt al op het scherm USB found.

Dus het upgraden is gelukt, verder geen andere dingen in de menu's, maar gewoon software
veranderingen / bugfixes voor de werking van de PEP

Gerrit

henkt1

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest


J.A.F._Doorhof

Er zitten heel vaak ook kleine fixes in die je niet zo maar verwacht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

Gelezen.
Wow dat is niet niks. Ik wist niet dat ik zo'n slecht apparaat had gekocht ::)

Ik zal er dit weekend eens aan beginnen.

bedankt voor de info.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

J.A.F._Doorhof

Nou nou :D
Zo'n slecht apparaat ???

Ik denk dat PMS één van de weinig firma's is die op deze manier omgaat met Updates (er zijn er meer trouwens).
Veel firma's brengen een nieuwe firmware uit en geven alleen maar informatie over wat er bij komt en niet over bugfixes.
Vergeet niet dat 99,9% van de bugs nooit bij de gemiddelde gebruiker aan het licht gekomen zouden zijn.
Soms krijgen we een bericht uit de markt van een aparte combinatie die niet wil werken, wissel de DVD speler en het werkt wel, dit word door gegeven aan PMS en vaak hebben ze binnen een week of 2-3 een beta firmware die het probleem oplost, de kans dat net JIJ die combinatie hebt is minimaal, maar het word wel in de updates vermeld, ik vind dat open en eerlijk.

Als ik bedenk dat bv Canon bij de release van nieuwe firmwares vaak alleen maar de GROTE wijzigingen vermeld terwijl er achter de schermen mischien wel 40-50 kleine bugs worden opgelost waar nooit iemand last van heeft dan valt het wel mee.

Meestal is een bedrijf dat VEEL firmware updates uitbrengt ook een bedrijf met een goede support en een luisterend oor naar de klant, ik ken bv genoeg apparaten waar een simpele bug in zit en de mogelijkheid voor een firmware update via de RS232 poort of com poort die gewoon nooit worden opgelost.
Of bv PC kaarten waar een bepaalde bug in zit die gewoon nooit opgelost word.

Ik heb in de crystalio bv nog maar 1x echt een bug gehad (falende autoswitch voor een bepaalde resolutie andere werkte wel goed), dit was binnen 7 werk dagen opgelost :D, maar ik heb ondertussen al een kleine 4 firmware updates moeten doen daarna met dingen waar IK nooit last van had gehad.

Firmware updates zijn fantastisch, hoe meer hoe beter, dit betekend dat het bedrijf naar de markt luisterd en het product ondersteund.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GerritZ


Absoluut waar Frank, ik vind dit ook een erg goede service van hun  ;D

Ook hun forum vind ik een toegevoegde waarde voor dit produkt.


Gerrit

J.A.F._Doorhof

zonder twijfel.
En wij proberen dat te versterken met een NL forum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GerritZ

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  5, 2005, 09:52:25
zonder twijfel.
En wij proberen dat te versterken met een NL forum.

Absoluut  8) zou niet zonder dit forum kunnen  ;D

Gerrit

henkt1

oei, dat kwam dus verkeerd over :D
Als ik het echt een slecht apparaat had gevonden had ik dat ook wel gezegd.
Maar bovenstaande opmerking was meer 'tongue in cheek' bedoeld.
Vast niet de goede smiley gebruikt :)

Wat ik eigenlijk meer bedoelde: ik heb nergens last van. Dat apparaat werkt bij mij prima dus waarom zou ik veranderen. Maar daar is inmiddels al antwoord op gegeven.

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview