Zelfbouw passieve Sub......wie helpt me op weg??

Started by Vin_cent, July 27, 2005, 12:23:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

ik ken eigenlijk niets van luidsprekers zelf bouwen, dus daarom deze vraag: Loont het eigenlijk wel de moeite om zelf een sub te bouwen?? Ben je kwalitatief niet beter af als je  er gewoon eentje in de winkel gaat kopen?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

NielsLu

Quote from: mel on October  4, 2005, 22:01:06
ik ken eigenlijk niets van luidsprekers zelf bouwen, dus daarom deze vraag: Loont het eigenlijk wel de moeite om zelf een sub te bouwen?? Ben je kwalitatief niet beter af als je  er gewoon eentje in de winkel gaat kopen?

Absoluut niet! Mits je de speaker maar goed stevig bouwt. Alleen al aan de constructie van de behuizing is veel winst te behalen dmv van betere bracing, gebruik van zandkamers enz...

Groet,
Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

fgroen

Inderrdaad. Als je alleen maar "een subwoofer" wilt hebben en je kijkt verder nergens naar, dan is een OENK-schoenendoos uit de winkel het beste alternatief.  O0

Als je echter op zoek bent naar een sub waar de toplijn van REL de ondergrens van de beoogde kwaliteit definieert, dan ben je met zelfbouw een stuk goedkoper uit.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.