Analoge ontvanger?

Started by Wreckerrm, July 26, 2005, 11:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wreckerrm

Hoi,

Ik ben een leek op het gebied van schotels en heb een vraag.

familie van me hebben net een huis gekocht waar een schotel geinstalleerd is.
Echter kunnen ze alleen maar duitse zenders ontvangen. De tuner vind er niet meer.
Nu heb ik het idee dat de tuner een analoge tuner/decoder is en geen digitale.
Een ingang voor een smartcard lijkt ook niet aanwezig te zijn.

Op de decoder staat

Panda
Diseqc 1.0 equipment control

Kan iemand bevestigen of ontkrachten of dit een analoge is?

Kun je dan volstaan met een digitale ontvanger om weer tv te kunnen kijken of moet de LNB ook aangepast worden?

Alvast bedankt.

Wreckerrm

bart_nl

"Diseqc 1.0" is een standaard om digitaal te schakelen in satelliet ontvangst en is voor een analoge ontvanger tamelijk vooruitstrevend om dat te ondersteunen. "Panda" is een systeem voor analoog stereo geluid. Lijkt mij ook uit je verdere beschrijving qua zenders een analoge ontvanger.  Vraag of er niet ergens nog een sticker op zit met een merknaam?

Aangezien de ontvanger diseqc ondersteunt heb je redelijke kans dat bekabeling en buitengebeuren gewoon geschikt is voor digitale ontvanger. Zo niet dan mis je een hoop zenders maar werkt het wel. Je zou sowieso typenummers moeten hebben om op voorhand een redelijke inschatting van te kunnen geven. Kan best zijn dat de buitenopstelling ouder is en dan zul je in ieder geval de LNB moeten vervangen (is niet te duur) en misschien de coax kabel.


Wreckerrm

OK, bedankt. Ik zal nog eens kijken of er een merk/typenummer te vinden is. (Ik dacht dat Panda het merk zou zijn, blunder dus).

Dat zal dan wel een nieuwe digitale decoder en 2 LNB's worden omdat er nog een gezin komt te wonen en ook tv wil.

mrrepel

#3
Quote"Panda" is een systeem voor analoog stereo geluid