Audionetcombi: MAP I / AMP VII getest

Started by JürgenW, August 5, 2005, 16:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JürgenW

In de Duitse Audiovision van september heeft deze combinatie voor de eerste keer de hoogst mogelijke puntenaantal voor de klank gekregen. (De MAP I is de kleinere broer van de MAP V2.)

Over de klank wordt met name gezegd dat hij natuurlijk, rustig (gecontrolleerd) is en weergeeft met een precieze ruimtelijke afbeelding.

Qua Klank wordt hij beter (veel) bevonden dan de Denon AVC A1 XV en ook beter dan Lexicon en TAG-combi's.

Jürgen

Danakin

Ja en Teufel luidspekers kome ook altijd als best uit de test. Chauvinistisch luisteren en testen heet dat.

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

TubeKees

Sssssttttt,

je hebt waarschijnlijk nog nooit Audionet gehoord............


Draakje

Teejoo

Quote from: Danakin on August  5, 2005, 18:56:19
Ja en Teufel luidspekers kome ook altijd als best uit de test. Chauvinistisch luisteren en testen heet dat.

Danny
Nou, dat is wel erg kort door de bocht ::)
Ik geloof best dat hij heel goed vergelijkbaar is met de genoemde Tags en Lexicons. Je spreekt op dit niveau toch meer over smaakverschillen. Verder vind ik Audiovision best aardige testen hebben. Vooral van projectoren.

JürgenW

#4
Quote from: Danakin on August  5, 2005, 18:56:19
Ja en Teufel luidspekers kome ook altijd als best uit de test. Chauvinistisch luisteren en testen heet dat.

Danny

Bij de luidsprekers staat B&W bovenaan. (En in de andere rubrieken ook niet-Duitse merken.) ;)
En absoluut gezien staat deze Audionet-kombinatie niet bovenaan, gaat hier om de klank.
Als ik even naar de absolute volgorde kijk:
98p: Lexicon MX-12/LX-7; 94p: Lexicon MC-4/CX-7; 94p: deze Audionet; 93p: Bryston SP-1.7/98SST; 93p: Lexicon MC-8/LX-7;

Teejoo

Ze hebben overigens wel een waardeloos niet onderling te vergelijken testpuntensysteem. Niet te begrijpen waarom ze dit niet beter voor elkaar hebben ???

JürgenW

Yeah (nieuwe: tot 100 punten; oude: cijfers: 0,... t/m, waarbij laagste cijfer beste is; hoe zich oude en nieuwe tot elkaar verhouden???).

Danakin

Quote from: Teejoo on August  5, 2005, 20:09:58
Nou, dat is wel erg kort door de bocht ::)

Sorry, wel erg kort door de bocht ja, je hebt gelijk ;D (even de knuppel in het hoenderhok).
Nee, ik heb ze nooit gehoord tot mijn grote spijt. Ben wel nieuwsgierig.
Ik lees wel vaak Duitse audiobladen (Audio en Heimkino) en wat me gewoon over de jaren heen opvalt is dat Duitse merken zoals Teufel, Audionet, Nubert het wel erg goed doen. Dit kan 2 dingen betekenen:
1. ze zijn ook erg goed (wat is goed???);
2. er wordt enigzins chauvinistisch gemeten en geluisterd.

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

blue-eyes

QuoteIk lees wel vaak Duitse audiobladen (Audio en Heimkino) en wat me gewoon over de jaren heen opvalt is dat Duitse merken zoals Teufel, Audionet, Nubert het wel erg goed doen

Je zegt het zelf al een beetje (en geeft het antwoord ook al zelf).

DUITSE bladen vinden DUITSE apparaten etc. goed........... Ik wil niet alle bladen over een kam scheren, maar hou hier wel rekening. Geloof niet alles wat in de bladen staat! Lees ze met gezond verstand.


QuoteQua Klank wordt hij beter (veel) bevonden dan de Denon AVC A1 XV en ook beter dan Lexicon en TAG-combi's.

De Lexicon en TAG combi's zijn toch wel een andere klasse dan deze Denon.... Raar vergelijk, wat voor oordeel en conclusie moet je dan van het review vellen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Danakin

Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2005, 11:57:19

De Lexicon en TAG combi's zijn toch wel een andere klasse dan deze Denon.... Raar vergelijk, wat voor oordeel en conclusie moet je dan van het review vellen?

Nou schijnt die nieuwe AVC-A1XV wel erg mooi te klinken  ;) ;D

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

JürgenW

Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2005, 11:57:19
DUITSE bladen vinden DUITSE apparaten etc. goed........... Ik wil niet alle bladen over een kam scheren, maar hou hier wel rekening. Geloof niet alles wat in de bladen staat! Lees ze met gezond verstand.

Dit soort uitspraken kun je bij alle mogelijke beweringen over alle mogelijke onderwerpen in alle mogelijke landen doen.


Zoals hierboven gezegd: De Duitse apparaten staan in de tests in dit tijdschrift niet bovenaan.

Wat verder wel relevant kan zijn is misschien de voorkeur voor een bepaalde type klank, hoewel ik me afvraag of dat in zijn algemeenheid vandaag ook nog zo speelt als jaren geleden.

garmtz

#11
Ik geloof wel dat iemand vindt dat de combi beter klinkt dan de Lexicon combi! Vooral de eindversterker van Audionet is waaaaanzinnig (heb niet zo'n hoge pet op van de eindbakken van Lexion, degelijk, maar niet top)! Ook de voorversterker van Audionet is zeer audiofiel. Ik heb de MAP ook thuis gehad en ook in surround vond ik hem goed, maar de Lexicon vergeet je gewoon, die is er niet zeg maar. De Audionet klinkt mooi, maar ik blijf hem 'horen'. Hij cijfert zichzelf niet zo goed weg als de Lexicon, maar probeert toch indrukwekkend te klinken. Met bijvoorbeeld Pop en Jazz is de Audionet dan mooi(er), met klassiek is de Lexicon (MC-12/8) rustiger (vooral in het hoog) en vanzelfsprekender.

JürgenW

Garmt,

Ik weet dat je de 'oude' MAP V1 gehoord hebt. [Voor wie't niet weet: dat is de voorloper van de MAP V2; daarnaast spreken we hier van de jongere broer: de MAP I.) Kan natuurlijk zijn dat de huidige (V2) voor jou nog steeds niet beter klinkt voor klassieke muziek. Misschien is daar ook iets verbeterd. Ik kan dat niet beoordelen, heb geen vergelijking tussen beide versies gedaan.
Weet slechts dat ik juist voor klassieke muziek de MAP V2 zo op zijn plaats vindt. De typeringen 'rustig' en 'vanzelfsprekend' gebruik ik ook weleens ter kwalificatie.
Misschien zou je eens een vergelijking met de huidige version kunnen doen.

TubeKees

Bovenstaande kan ik alleen maar beamen. Vooral als je dan ook nog een de EPS er bij zet!

robbiedobbie

Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2005, 11:57:19

DUITSE bladen vinden DUITSE apparaten etc. goed........... Ik wil niet alle bladen over een kam scheren, maar hou hier wel rekening. Geloof niet alles wat in de bladen staat! Lees ze met gezond verstand.


DUITSE merken maken ook producten die de smaak van DUITSERS erg aanspreekt?   :-\
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Shorty

Ken Ishiwata van Marantz heeft wel eens beweerd dat elk taalgebied een eigen voorkeur had voor een bepaald karakter van luidsprekers. Dus houden Duitssprekenden van een ander type geluid dan Britten.... Onze (gemiddelde) voorkeur voor een bepaald type speaker zou dus te maken hebben met de klankeigenschappen van de taal die wij horen en spreken.
Als het waar is, dan verklaart het een hoop.
Maar natuurlijk spelen commerciële overwegingen óók een rol bij de bladen... net zoals bij sommige luidsprekerfabrikanten, die voor de Britse markt een anders 'gestemd' produkt kunnen afleveren dan voor de Duitse. 

VrGr,

Bart J. 

JürgenW

Even afgezien van de commerciële motieven van tijdschriften:
Als je de testspiegels van een aantal Duitse tijdschriften bekijkt, dan zie je dat de meeste vooraanstaande merken geen Duitse merken zijn.
Ik denk dat het oude verschil: analytisch, warm, enz. thans minder opgaat dan vroeger.
Bovendien weet je toch al niet meer wat nog echt een Duits, Brits, enz. merk is.
Voordat je het weet wordt het allemaal in eenzelfde bedrijf ergens in Azië gemaakt.

Waar zouden in zo'n plaatje trouwens Nederlanders ingepast moeten worden?
Misschien: als't maar een koopje is. ;D

Grapje, grapje.