infocus x1a of sony vpl-ds100??

Started by polmans, July 23, 2005, 18:54:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

polmans

Hey,

Weet niet wat kiezen,

Heb de keuze tussen deze twee projectors,de sony en de infocus;beide even duur,sony staat nu wel in promo,dus even duur als de infocus.    :D

Sony werkt met lcd techniek en de infocus met dlp techniek

Bij de sony viel het raster wat op,was niet erg donker in de ruimte,dus weet niet als dit harder gaat opvallen als het echt donker is in de ruimte??   ???

Bij de infocus viel bij stilstaand beeld op dat bv het geel wat flikkerde.

Wat is jullie mening over deze twee projectors  ???

Kan de kamer volledig donker maken en zit tussen de 3 tot 4 meter van het scherm,projector mag voor of achter mij staan ,dat maakt mijn niet uit  ;D

Groeten

brtram

Voor welke prijs kan je ze kopen, en zijn dit de enige 2 keuzes voor die prijs?
Of is er een andere reden dat je je beperkt tot deze 2 modellen?

Je weet dat de Infocus X1a een mager aftreksel is van de roemruchte X1?
o.a. geen faroudja.

De echte X1 was 2 jaar geleden een goede keus, maar is nu echt wel technisch ingehaald door de ontwikkelingen die razend snel gaan.


Wijdeveld

Tja, DLP of LCD, daar kun je in dit forum het nodige over vinden ;). De 'originele' Infocus X1 lijkt mij makkelijk 2e hands te vinden, juist omdat deze wat ouder is. Met een goede calibratie en een goede aansluiting (ik vind de VGA aansluiting veel beter dan de s-video, ook met een dure s-video kabel) is het een prima projector als je geen last van de regenbogen hebt en als je er niet te dicht op zit (zelf zit ik op ruim 1.5 x de schermdiagonaal). 
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

polmans

Wel,

De sony kost normaal 1300euro,maar die staat nu in de mediamarkt in duitsland voor 700 euro en de infocus kost 800euro.

Weet dat infocus in de vakbladeren goed uitkomt,in het algemeen bedoelt.  ;)

Had de epson s3 met de sony vergeleken en het raster van de sony stoorde veel minder dan de epson,bij de sony viel wel op dat de bovenste en onderste horizontale lijn wat trilde   ???

Kan daar spijtig genoeg de sony niet bekijken in een volledig donkere kamer,en er stonden ook geen snel bewegende beelden op ,ze mochten daar geen films op zetten,waaarschijnlijk auteurs rechten ofzo  ::)

Als er iemand is die ervaring heeft met de sony projector,raad is altijd welkom en anders ook   ;D

Waarom deze twee,omdat de infocus dlp gebruikt en de sony voor zijn prijs zeer interessant is,vooral omdat het raster van de sony minder opvalt dan de andere goedkope lcd projectors zonder korting  8)

Groeten