1 x Rel Storm of 2 x Rel Stratta

Started by luistervinkje, July 23, 2005, 17:44:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luistervinkje

Ik speel een beetje met de gedachte om mijn Storm te verkopen en 2 x de Stratta te nemen .
Ik kan nu nog een beetje voordelig aan 2 stuks komen ,over een poosje zijn de oude types niet meer leverbaar en ik heb het idee dat de nieuwe lijn van Rel meer multyfuncioneel zijn voor zowel HT als muziek.
En dat de oude ST serie nog echt bedoeld is voor Hifi .Dit is wat ik toch heel erg waardeer aan deze sub s .

Nou heeft iemand van Soundgallery te Groningen eens laten vallen dat 2 Strattas beter klinken dan 1 Stadium , hij vertellde dat je voor de Stadium een "heel" grote kamer moet hebben om dat ding tot zijn recht te laten komen en in een gemiddelde huiskamer is plaatsing van 2 stratta s gemakkelijker .'
Alleen het afstellen is en blijft een lastige klus van 2 stuks.

HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

is 2 x  een rel storm III niet een idee ;D

luistervinkje

Quote from: yorkie13 on May 14, 2006, 12:12:17
is 2 x  een rel storm III niet een idee ;D

Zal nog beter zijn denk ik ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Stadium III

mmmm dat 2 strata's beter zijn als 1 stadium weet ik zo nog niet
Strata zijn gesloten en 100w per sub daarin tegen is de stadium 200w en een open systeem
Nu zegt het wattage wel niet veel maar ervaring in de subs wel
Heb een strata 5 gehad en nu een stadium III en ik zou NOOIT meer terug willen !
Als je 1 sub pakt wordt het afstellen ook wat makkelijker als met 2.
Ik ben het met 1 ding wel eens dat je een flinke ruimte nodig hebt om hem te laten klinken, maar gelukkig hebben we de volume regeling ook nog en zo komt ie bij mij uit dat de high input tussen een kwart en half open staat en ik genoeg laag heb met muziek
Films staat ie net tot over de helft open en wat je dan uit zon kreng krijgt is toch wel inposant.
Nu kan ik wel met je meegaan om 2 Storm's te pakken ipv strata's maar wil je het van mij weten ga voor een stadium als je de kans krijgt !!!

suc 6 stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13

eindelijk heeft de strata III toch een nieuw baasje en kan de zoektocht verdergaan
de storm I voorlopig even op LFE en de front gewoon weer zonder sub, valt niet tegen
is wel meer werk om de storm in te regelen, eerder terugregelen daar je laag in overvloed hebt
gehele keukenblok trilt nu mee en alles wat erin staat ;D
vd week naar Eurodisney geweest dus even Toystory II erin echt veel beter als de strata III die even ervoor op dezelfde plek stond

luistervinkje

Quote from: yorkie13 on May 14, 2006, 19:45:15
eindelijk heeft de strata III toch een nieuw baasje en kan de zoektocht verdergaan
de storm I voorlopig even op LFE en de front gewoon weer zonder sub, valt niet tegen
is wel meer werk om de storm in te regelen, eerder terugregelen daar je laag in overvloed hebt
gehele keukenblok trilt nu mee en alles wat erin staat ;D
vd week naar Eurodisney geweest dus even Toystory II erin echt veel beter als de strata III die even ervoor op dezelfde plek stond

En ik ben weer net thuis met de Strata voor mijn kennis en weer tevreden .
Bedankt Ralf ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

even wat geschoven met de rel storm en nu toch wel een sub die bij films de gehele kamer vult
nu nog een keertje 2 x een MJ Acoustics ref 1 proberen ;D

luistervinkje

Ik heb even gespeeld met de REL Storm en de Strata samen  ;D en vind het toch een hele verbetering , wel even een werkje om het zaakje goed met een DB meter af te regelen maar het resultaat vind ik verblufend 8) 8)
Ik denk dat mijn volgende upgrade een 2 de Storm cherry zal zijn ;) ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

nu de rel storm  via de abc regeling en high level parallel aan de fronts, werkt perfect
de storm clone op het lfe kanaal en duidelijk merkbaar dat de thommessen meer stroom kan leveren, moet de sub aardig terug regelen
gaat nog wat worden
Sting op zijn bas was in ieder geval een live concert thuis  ;D

Stadium III

eigenlijk wel jammer dat je geen 2 identieke subs hebt.
Hoe heb jij je high level afgeregeld en op hoeveel hz ???


stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13

de storm staat op 30 hz afgeregeld  via de coarse en fine en de gain zodanig dat de sub niet hoorbaar is, wel voelbaar en als je de sub uitzet je toch een stukje laag mist

Stadium III

Quote from: yorkie13 on May 17, 2006, 21:41:56
de storm staat op 30 hz afgeregeld  via de coarse en fine en de gain zodanig dat de sub niet hoorbaar is, wel voelbaar en als je de sub uitzet je toch een stukje laag mist

Dan zit ik ook goed met mn 34 hz en net niet hoorbaar

groetjes stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

gvlier

Luistervinkje, speel zelf met 2x Rel Storm III cherry.
Het grote voordeel is dat de bas nu helemaal niet meer uit de subwoofers lijkt te komen maar vanuit de frontspeakers zelf.
Blijft natuurlijk wel een vrij dure upgrade (kon er zelf iets goedkoper aan komen).
Verder lijkt mij voor muziek 2 identieke subs een must.
Voor HT denk ik overigens dat je beter 1 grotere subwoofer kunt nemen.

Geert

luistervinkje

Quote from: gvlier on May 19, 2006, 14:10:15
Luistervinkje, speel zelf met 2x Rel Storm III cherry.
Het grote voordeel is dat de bas nu helemaal niet meer uit de subwoofers lijkt te komen maar vanuit de frontspeakers zelf.
Blijft natuurlijk wel een vrij dure upgrade (kon er zelf iets goedkoper aan komen).
Verder lijkt mij voor muziek 2 identieke subs een must.
Voor HT denk ik overigens dat je beter 1 grotere subwoofer kunt nemen.

Geert


Hallo Geert, Dat is nu ook mijn gedachte gang hier achter wat je zegt ,het sub laag totaal niet meer kunnen plaatsen en ik denk dat het in mijn geval voor ook HT best zal meevallen omdat ik voornamelijk muziekdvd s beluister en dat ook hier in 2 x Storm beter zal  :)zijn dan 1 nog grotere sub.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

vandaag gaat het er toch van komen, heb een 2de rel storm 1 op de kop getikt
deze zorgen tesamen voor 3 db meer geluidsdruk, ga beiden aansluiten in stereo en voorlopig de storm clone op het LFE kanaal, en daarna andersom
kijken wat beter bevalt, de rel storm gaat dieper dan de MJ acoustics sub die ik een weekje uitgetest heb en die is dan ook weer verkocht
als het met de rel storm niet lukt dan weet ik het ook niet, dan toch maar een SVS achter de bank ;D

Staaled

Hi Luistervinkje.

ik heb 2 maal StrataIII kunnen vergelijken met 1 Velodyne DD12.
De stereosubs waren 1 sub verreweg de baas,zeker voor 2 kanaals toepassingen.

Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

nu dus 2 x rel storm 1, eentje voor LFE en eentje voor muziek onder de fronts, zelfde woofer, staan in dezelfde fase en heffen elkaar niet
op
ga ook de stan met 2 x sub op LFE proberen, als het goed is dan is er 3 db meer geluidsdruk