Brian May Wraps Work On DVD Audio ........

Started by J.A.F._Doorhof, January 19, 2002, 08:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Brian May Wraps Work On DVD Audio Version Of Queen's 'A Night At The Opera'

(1/18/02, 1 p.m. ET) --Singer-guitarist Brian May wrapped up work on the DVD Audio version of Queen's 1975 album A Night At The Opera this week. May has overseen the project from its inception, and he finished supervising the six-channel surround sound mix on Wednesday (January 16) in Los Angeles.
Originally due last November 20, the release was pushed back to April to make sure everything is as good as can it be. The package is being released by DTS Entertainment/Valley Entertainment.

The DVD Audio version of A Night At The Opera features full 5.1 surround remixes of all the songs, as well as the original video for "Bohemian Rhapsody," which is also in 5.1 surround. It was also originally supposed to have included all the music in Advanced Resolution MLP stereo, 96/24 DTS 5.1, and PCM stereo, but it's unknown whether all those features will remain.

As its name suggests, the DVD Audio format requires a DVD player--the discs won't play on a CD player.

-- Bruce Simon, New York

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#1
Zo hoor je DVD-audio schijfjes uit te brengen!  :)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#2
Als Brian zich ermee aan het bemoeien is, dan komt het zeker HEEL dik in orde.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco

#3
Was ik in een ander topic nog sceptisch t.o.v. muziek en surroundgeluid, nu moet ik toch toegeven dat dit album (op  het album 'Queen II' na, het beste wat ze geproduceerd hebben) zich daar heel goed voor leent!
Benieuwd hoe de 'Red Special' zal klinken op dvd-audio....
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

J.A.F._Doorhof

#4
Ik heb het genoegen mogen hebben om meerdere keren Brian te ontmoeten en een paar zeer intieme concerten mogen meemaken (hele kleine zalen), heb zelfs de Red Special al een keer in mijn handen gehad (DE ECHTE !!!)

Ik heb altijd gezegd dat de huidige techniek NEVER en NOOIT het geluid van hem kunnen vastleggen. Echt vooral in de wat kleinere zalen hoor je echt goed wat die gitaar en de AC-30's doen. De bassen en het mid van die setup zijn zo intens, dat kun je niet eens namaken, laat staan goed opnemen. Maar met DVD-A ben ik ervan overtuigd dat we mischien voor het eerst op onze eigen sets kunnen genieten van iets dat HEEL dicht in de buurt gaat komen van de waarheid.

Op een zijspoor.
Het is echt verbijsterend als je het geluid van Brian en The Cross (Roger) vergelijkt met andere live bands. Een paar jaar geleden bezocht ik zeer regelmatig live concerten en die 2 hadden echt met afstand het beste geluid van alle bands eigenlijk de enige waar ik geen gehoorbeschermers droeg. Alles was perfect in balans en zeer goed te horen. Ik heb één concert van Def Leppard mee gemaakt waar ik ook onder de indruk van was, maar dat kwam ook namens de after partij  ;D (toffe lui).

Het kan dus wel degelijk een goed geluid live, moet wel eerlijk bekennen dat dit allemaal redelijk kleine zalen waren.

Als dit soort mensen zich dan gaan bemoeien met een eindmix van een DVD-A, YES...... Brian is echt een perfectionist, dit zal dus wel reference materiaal worden.

MvrGr.
Frank
(een Queen fan)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco

Zo! Lucky Bastard !  :o ;D
Ik beschouw het nooit mogen aanschouwen van een Queen-concert als het enige gemis in mijn leven. De laatste keer, in 1986 (of was het nou 1984?) in Leiden was ik nog ff te jong helaas.
The Cross en Brian May solo zijn natuurlijk ook héél erg goed, maar zullen nooit de chemie van de band als geheel bevatten vrees ik.

Over de kwaliteit van die dvd-audio hoef je idd echt niet in de war te zitten :). Mischien suf, maar ik denk dat ik 'm ook alvast aanschaf zodra die er is, ondanks dat ik (nog) geen dvd-audio speler heb. (je kan hem alvast maar hebben...)
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

J.A.F._Doorhof

#6
Ik heb jammer genoeg QUEEN ook nooit live gezien, Leiden was ook voor mij te "vroeg"  :-[.

Ik had kaarten voor het tribute concert, maar door een wijziging in het examen rooster moest ik ze verkopen  :-[.

Het leven van een Queen fan is af en toe heel hard, MAAR dit is later meer dan goedgemaakt. Ik heb zowel Brian als Roger een paar keer gesproken, en geloof me ze zijn echt super vriendelijk en nemen verschrikkelijk veel tijd voor een praatje en handtekeningen, Roger is alleen wat fan-schuw (zodra er wat meer mensen bij komen is ie weg), Brian is het tegen overgestelde hoe meer fans hoe meer tijd hij lijkt te hebben.

Dit soort mensen WEET waar het om draait, de fans.

Goed voorbeeld voor andere artiesten.

Als het goed is kun je trouwens de DVD-A als DTS disk afspelen (als dat tenminste niet vervalt).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"