Myself's HT & Stereo set - Updates

Started by myself, July 22, 2005, 12:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: wil on July 25, 2005, 11:16:05
Maar soms moet je wel. Niet ideaal. Wel heb ik dit weekend gemerkt dat het plaatsen van een dvd-speler op een cd-speler beter is voor de weergave van de cd-speler dan de cd-speler op de dvd-speler te plaatsen. Hm... word ik nu een believer in het ontkoppelen van loopwerken?

wil
ontkoppelen, of juist extra gewicht toevoegen aan je CD speler (door de DVD erop te zetten) zodat de trillingen meer gedempt worden  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

wil

Voorheen had ik de cd-speler die ongeveer twee keer zo zwaar is als de dvd-speler bovenop staan. Dat stond toch niet erg stabiel blijkt nu. De cd-speler gewoon op een plank in een kast geeft net weer ietsje meer rust en ietsje meer doortekening.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Ă–llflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Ziet er allemaal heel erg gelukt uit, ken jij deze set niet van het B&W pic topic van htguide.com? Lijkt er verdacht veel op :P

myself

Quote from: JCL on July 25, 2005, 12:47:02
Ziet er allemaal heel erg gelukt uit, ken jij deze set niet van het B&W pic topic van htguide.com? Lijkt er verdacht veel op :P
nee, doe maar een linkje  ;D
(en dat met een erg simpele dig. camera. moet mijn EOS body maar eens gaan vervangen door een digitale uitvoering denk ik  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

JCL

Hmmm ik begin dement te raken, kan hem nu ook niet meer terug vinden >:D op hifi.nl misschien?

myself

Quote from: JCL on July 25, 2005, 16:04:50
Hmmm ik begin dement te raken, kan hem nu ook niet meer terug vinden >:D op hifi.nl misschien?
nee, ook niet. Het HTforum heeft het alleenrecht  ;D ;D
Misschien in het topic dat over de AVP700 gaat. Daar staat mijn set ook  :D :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

als jullie een tip nodig hebben: ga NIET op luisterbezoek bij een forum-collega  ;D ;) ;D ;D

het gaat je geheid geld kosten  ;)
Gisteren bij Ruben op bezoek geweest en meteen alweer een lekker lijstje meegenomen van CD's die ik moet aanschaffen  ;D 8) en ook meteen maar een DVD aangeschaft (nadat ruben niet meer wou bieden  ::))

Maar wat nog veel 'vervelender' is, ik moet nu ook aan een andere interlink gaan denken  :-\ Rubens stemmen en hoge tonen waren toch wel erg lekker en de mij bekende nummers klonken in dat deel lekkerder dan thuis. 'gelukkig' zal dat waarschijnlijk aan de interlink liggen en is het 'simpel' op te lossen, maar ik zal binnenkort dus eens wat interlinks gaan proberen. Ben ook benieuwd of Rubens RD op mijn set ook zo 'overdone' is icm de RD speakerkabels. ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Vraag dan aan garmt om de nieuwe mono's mee te nemen?

FrankB

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 14:41:08
Vraag dan aan garmt om de nieuwe mono's mee te nemen?

Dat kun je beter helemaal niet doen, dat gaat je geheid nog meer geld kosten :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 14:41:08
Vraag dan aan garmt om de nieuwe mono's mee te nemen?

Al voorgesteld...  >:D

R

#35
tja, great minds think alike.... ;D

FrankB

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 14:44:25
tja, great minds thinke alike.... ;D

Maar "great minds" maken ook geen spelfouten >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz


R

#38
Great Minds hebben altijd een minder gebied. Laat ik nou dikslexmisch zijn... :P

Peerless Monster

QuoteHoerzo?

Waar is die prostitué, Garmt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

myself

Quote from: FrenkB on August 18, 2005, 14:42:31
Dat kun je beter helemaal niet doen, dat gaat je geheid nog meer geld kosten :D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on August 18, 2005, 15:06:37
Lach maar, ik mis nog elke dag de Tyr ;D ;D ;D ;D
:-\ boer met kiespijn dus  >:D  ;) ;D ;D dat gaat je ook geld kosten   ::) 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Captain Pervert

Quote from: myself on July 22, 2005, 14:45:28
ik zou bijna mijn achterspeakers vergeten. Deze moeten nog wel ooit vervangen worden door "echte" achterspeakers die bij mijn frontspeakers horen (nautilus SCM-1)
Zou je je nieuwe speakers niet liever op oor cq. schermhoogt hangen? Of komt dat niet uit ivm de doorgang die rechts zit?

Leuke plasmabak trouwens. :)
Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

myself

Quote from: Captain Pervert on August 18, 2005, 23:16:55
Zou je je nieuwe speakers niet liever op oor cq. schermhoogt hangen? Of komt dat niet uit ivm de doorgang die rechts zit?

Leuke plasmabak trouwens. :)
de achterspeakers zouden idd wel lager kunnen. Zelfs met die doorgang zou het nog kunnen, maar ik heb ze destijds gewoon zo neergehangen. eigenlijk om 2 redenen:
- ze hangen zo veeeeel mooier. Veel mensen vallen ze niet eens op en het oog en waf wil ook wat.
- heb het idee dat als ze hoger hangen, ze beter het geluidsbeeld kunnen ontwikkelen en je ze beter kunt inregelen. Als 1 box nl. vlak bij je oor hangt dan moet die andere box wel heeeeel erg hard staan om het geluidsniveau hetzelfde te houden en als je dat doet, is je sweetspot ineens wel heel erg klein want 1 stoel naar links/rechts en de volumes kloppen niet meer. Zo hou ik iets meer afstand tussen de boxen en luisterpositie en dat lijkt me ook veel waard
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Quote from: myself on August 18, 2005, 15:14:12
:-\ boer met kiespijn dus  >:D  ;) ;D ;D dat gaat je ook geld kosten   ::) 8)

Dat gaat me zeker geld kosten, maar ik kan niet wachten om het hieraan uit te geven ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on August 19, 2005, 07:44:22
Dat gaat me zeker geld kosten, maar ik kan niet wachten om het hieraan uit te geven ;)
ik ken het gevoel  ;) >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

Quote from: FrenkB on August 19, 2005, 07:44:22
Dat gaat me zeker geld kosten, maar ik kan niet wachten om het hieraan uit te geven ;)

Dat staat genoteerd ;D

FrankB

Quote from: bmateijsen on August 19, 2005, 12:13:30
Dat staat genoteerd ;D

Dat mag, je weet toch dat de bestelling er asap aankomt ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on August 19, 2005, 12:15:27
Dat mag, je weet toch dat de bestelling er asap aankomt ;D
asap = NU !!  ;D tegen de tijd dat de kabel binnen is, heb jij je geld ook binnen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip