Myself's HT & Stereo set - Updates

Started by myself, July 22, 2005, 12:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Omdat er in de diverse reviewverslagjes steeds maar weer werd gevraagd hoe mijn opstelling/apparatuur etc eruit ziet, post ik ze hier maar zodat ik er makkelijk naar kan verwijzen  ;)

De laatste paar aanwinsten zijn
- Nordost Red Dawn II voor de frontspeakers
- Nordost Blue Heaven II voor de centerspeaker
- Arcam CD33T
- Dagetti meubel.

Het meubel is voornamelijk glas, wat natuurlijk niet de perfecte audiofiele kwaliteiten heeft, maar in een normale huiskamer is dit wel een meubel wat mooi staat. En dat is ook belangrijk. Onze hobbie is vaak ook oplossingen zoeken tussen WAF, hifi en budget  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Het rack
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

en de gehele voorkant
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Gave setup zo hoor...wow.

Je hebt helemaal geen plek voor upgrades en een losse poweramp. Of je moet je cassettedeck >:D :-X de deur uit doen..

Die TV is echt sweet.

TheSpeedSkater

Ziet er erg goed uit!

Ik blijf het topic over de AVP700 volgen, ben benieuwd naar je bevindingen over de Arcam.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Fransvis

Ja...mooi hoor die Arcam. Waar heb je die vandaan ?  ;) ;D

wil

Heel mooie set(up) maar inderdaad jammer dat je geen plek hebt voor een poweramp, want die gaat natuurlijk komen als je de AV700 gaat houden. Een mooie zwarte P7 er onder staat niet gek dan  :-*
Dat topic over de AV700 blijven we zeker volgen aangezien dit mogelijk een mooie prepro is in het gebied onder de €2500,-. Nu nog de ervaringen...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

mradem

Haha die cassettedeck ;D . Maak je daar echt nog gebruik van? Verder mooie set!!

R

Ik vind het ene FMJ component wel een beetje eenzaam? ;)

myself

 ;D ;D ;D ;D ;D (bij iedere post)  ;D

dat cassettedeck staat er nu nog. (we hebben nog wat bandjes van onze vorige vakantie.... griekse muziek enzo  :D)
maar die gaat er uit als er een aparte amp komt. Verder kan ik de volgorde in het rack nog wat aanpassen (dreambox boven de CD speler) en dan zou alles net passen  ;D Dan moet trouwens de videorecorder wel vervangen zijn door een DVD-Harddisk recorder die er ook nog gaat komen op termijn  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#10
Quote from: Fransvis on July 22, 2005, 12:47:06
Ja...mooi hoor die Arcam. Waar heb je die vandaan ?  ;) ;D
gewoon, uit de winkel  ;D Hobo Hifi  :-*

@Wil: die P7 kan natuurlijk ook de P1000 zijn  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Ben eigenlijk niet zo'n fan van apparaten stapelen. Zeker niet bovenop een cd 33 >:D

En al geluisterd?

myself

ik zou bijna mijn achterspeakers vergeten. Deze moeten nog wel ooit vervangen worden door "echte" achterspeakers die bij mijn frontspeakers horen (nautilus SCM-1)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

mradem

Quote from: Ruben on July 22, 2005, 13:45:20
Ben eigenlijk niet zo'n fan van apparaten stapelen. Zeker niet bovenop een cd 33 >:D

En al geluisterd?

Op cd en dvd speler ben ik er ook niet echt een fan van. De arcam cd speler heeft aan de onderkant gleuven zitten voor de cooling en als je die dan op bijv. een eindversteker zet dan wordt er weinig gekoelt ;D .

myself

Quote from: mradem on July 22, 2005, 15:46:24
Op cd en dvd speler ben ik er ook niet echt een fan van. De arcam cd speler heeft aan de onderkant gleuven zitten voor de cooling en als je die dan op bijv. een eindversteker zet dan wordt er weinig gekoelt ;D .
de DVD speler verhuist in het geval van een eindversterker naar de rechterkant van het rack (op de plek van de dreambox). De dreambox wordt totaal niet warm en kan op de CD speler. Ziet er iets minder mooi uit, maar het alternatief is een nog groter rack kopen of een los rack voor video of audio stuff ..... het blijft natuurlijk een huiskamer.
Als de DVD speler links verdwenen is, komt daar ruimte vrij voor de eindversterker. In het ergste geval gaat ook het cassettedeck eruit.
mooie aan deze oplossing is dat de CD speler en DVD speler optisch onder elkaar komen en zo een mooi Arcam geheel vormen  8)

Maar ik moest ergens die heftige HTM-1 center kwijt en het moest ook nog onder de plasma passen, vandaar deze oplossing en hij bevalt me eigenlijk wel.  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

mradem

Quote from: myself on July 22, 2005, 18:00:01
de DVD speler verhuist in het geval van een eindversterker naar de rechterkant van het rack (op de plek van de dreambox). De dreambox wordt totaal niet warm en kan op de CD speler. Ziet er iets minder mooi uit, maar het alternatief is een nog groter rack kopen of een los rack voor video of audio stuff ..... het blijft natuurlijk een huiskamer.
Als de DVD speler links verdwenen is, komt daar ruimte vrij voor de eindversterker. In het ergste geval gaat ook het cassettedeck eruit.
mooie aan deze oplossing is dat de CD speler en DVD speler optisch onder elkaar komen en zo een mooi Arcam geheel vormen  8)

Maar ik moest ergens die heftige HTM-1 center kwijt en het moest ook nog onder de plasma passen, vandaar deze oplossing en hij bevalt me eigenlijk wel.  ;)

De 1 noemt het een noodoplossing en de ander noemt het een luxe probleem ;D .

myself

Quote from: mradem on July 22, 2005, 18:07:05
De 1 noemt het een noodoplossing en de ander noemt het een luxe probleem ;D .
;D ;D ;D ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: Ruben on July 22, 2005, 12:51:23
Ik vind het ene FMJ component wel een beetje eenzaam? ;)
die wordt nu even gezelschap gehouden door een FMJ P35  8) Die mag een week op logie komen bij ons  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Ha, vrij aardig ;). Dus alleen je fronts met een losse amp? of heb je er meer?

myself

Quote from: Ruben on July 23, 2005, 16:58:18
Ha, vrij aardig ;). Dus alleen je fronts met een losse amp? of heb je er meer?
nee, ik heb er maar 1. Ik wil vooral de vergelijking op stereo gebied maken. 5.1 zal wel goed zitten en aangezien daar bijna altijd beeld bijzit is het toch al moeilijker om je alleen op het geluid te focussen. Maar ik ga zeker nog wel naar 5.1 luisteren maar in dat geval zal ik waarschijnlijk wel beter het verschil tussen de processors kunnen horen.

Maar stereo is dus belangrijker voor me. Heb net even heel kort geluisterd en de P35 en AVR300 bi-amped schelen nog niet zo heel erg veel. P35 speelt iets makkelijker/losser
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Sjors

Quote from: Ruben on July 22, 2005, 12:30:28


Die TV is echt sweet.

Dat vind ik ook! erg gave setup  8)

molle

Aha, Marcel. Je hebt ook je foto's opt forum gegooid. Mooie opstelling maar ja had het al gezien en gehoord he ;)
Blijft een knappe plasma hoor. De rest ook natuurlijk he. Mijn complimenten O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

wil

Quote from: mradem on July 22, 2005, 15:46:24
Op cd en dvd speler ben ik er ook niet echt een fan van. De arcam cd speler heeft aan de onderkant gleuven zitten voor de cooling en als je die dan op bijv. een eindversteker zet dan wordt er weinig gekoelt ;D .
Maar soms moet je wel. Niet ideaal. Wel heb ik dit weekend gemerkt dat het plaatsen van een dvd-speler op een cd-speler beter is voor de weergave van de cd-speler dan de cd-speler op de dvd-speler te plaatsen. Hm... word ik nu een believer in het ontkoppelen van loopwerken?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60