Myself's HT & Stereo set - Updates

Started by myself, July 22, 2005, 12:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: St.Even on September 17, 2019, 00:12:58
Die panelen die je gebruikte om te testen, van welk materiaal waren die? had je die zelf gemaakt?
Ik geloof dat het deze waren: https://www.rivasono.nl/akoestische-producten/akoestische-materialen/materialen-voor-geluidsabsorptie/rivasono-phd

Als je niet tever weg woont, kan ik ze wel eens een weekje bij je afgeven om te experimenteren


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

St.Even

Heel tof van je!  Of ik pik ze een keer op? Niet als eerste om die waanzinnig mooie luidsprekers te zien hoor[emoji56], of de bekabeling [emoji56].

Mooi omschreven trouwens. Wat een werk is dat geweest en een hoop mentale energie.
Sowieso mooi om te lezen. Ik lijk ook te begrijpen wat je schetst wat betreft je ervaring met demping. Dat de energie wegtrekt. Ik omschrijf het dan weer als dof of weggestopt?  Maar misschien zit ik er naast of dat hetzelfde is dat jij bedoelt.
Superleuk en interessant maar vooral leerzaam om te ervaren ook al heeft het niet helemaal het gewenste resultaat. Vind ik dan.

Mooi (in mijn geval) dat ik lees dat als je de balans terugbrengt in het geheel, aanpassen het laag erbij, dat die energie weer terugkomt. Ik heb daar over zitten nadenken en dat klinkt eigenlijk heel logisch. Mooi.

Verder lees ik veel over de voorwand en achterwand maar dat ga ik nog eens goed nalezen want het is best een puzzel om uit te vinden wat wat is en daar zie ik juist mooie info voorbijkomen.
Erg leerzaam. Ook het stuk over galm. En wat jij schreef over het directe geluid eerder of later aankomen dan indirect geluid en dan de kamer meer horen of juist het systeem. Zeer bruikbare info om dingen meer te begrijpen.

Wat betreft die panelen; Ik had op die site gekeken omdat die naam hier voorbijkwam. Er was ook iemand die aangaf dat er maar een paar sites zijn die iets nuttigs te melden heeft, daar zal deze waarschijnlijk bij horen.
Het is verdikkies wel aan de prijzige kant, wat ik trouwens al verwachte. Maar ook hier geld; no pain no gain...

Ik vond ook ook een goedkoper alternatief van een winkel die hetgeen omschrijft  qua aanpak (ook in ander materiaal voor laagweergave) zoals jouw panelen.    Hier lijkt het iets goedkoper.   Maarja, goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens.

Iemand gaf ook advies om difusie of demping toetepassen op de voorwand? Als ik alles goed begrijp lijkt het alsof dit een goed resultaat kan hebben als je in verhouding verder weg zit van de voorwand als achterwand?     Ik moet het straks nog maar eens goed lezen.



Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk

-0-Steve-0-

myself

Quote from: St.Even on September 17, 2019, 08:24:22
Heel tof van je!  Of ik pik ze een keer op? Niet als eerste om die waanzinnig mooie luidsprekers te zien hoor[emoji56], of de bekabeling [emoji56].

Mooi omschreven trouwens. Wat een werk is dat geweest en een hoop mentale energie.
Sowieso mooi om te lezen. Ik lijk ook te begrijpen wat je schetst wat betreft je ervaring met demping. Dat de energie wegtrekt. Ik omschrijf het dan weer als dof of weggestopt?  Maar misschien zit ik er naast of dat hetzelfde is dat jij bedoelt.
Superleuk en interessant maar vooral leerzaam om te ervaren ook al heeft het niet helemaal het gewenste resultaat. Vind ik dan.
Ik vind reviewen erg leuk en besteed veel tijd om diverse keren oude en nieuwe situatie te beluisteren om zo de 'houzana' van het eerste moment uit te sluiten. Al te vaak meegemaakt dat iets het eerst uur erg lekker klonk, maar daarna tegen begon te vallen. Of dat je dan 'gewend' bent en dan pas goed naar de verschillen gaat luisteren. Ook dat is in de loop der tijd wel steeds sneller gegaan.
En ja, ik bedoel zeer waarschijnlijk hetzelfde als jij met minder energie of dof, weggestopt. Ieder heeft zijn eigen woord gebruik
Quote
Verder lees ik veel over de voorwand en achterwand maar dat ga ik nog eens goed nalezen want het is best een puzzel om uit te vinden wat wat is en daar zie ik juist mooie info voorbijkomen.
Erg leerzaam. Ook het stuk over galm. En wat jij schreef over het directe geluid eerder of later aankomen dan indirect geluid en dan de kamer meer horen of juist het systeem. Zeer bruikbare info om dingen meer te begrijpen.
Voorwand is voor mij de wand waar de speakers staan (geloof ik [emoji12]). De wand waar ik naar kijk. En dan zou de achterwand, de wand moeten zijn die achter mij staat. Maar ga nu alweer aan die woorden twijfelen.
Quote
Wat betreft die panelen; Ik had op die site gekeken omdat die naam hier voorbijkwam. Er was ook iemand die aangaf dat er maar een paar sites zijn die iets nuttigs te melden heeft, daar zal deze waarschijnlijk bij horen.
Het is verdikkies wel aan de prijzige kant, wat ik trouwens al verwachte. Maar ook hier geld; no pain no gain...

Ik vond ook ook een goedkoper alternatief van een winkel die hetgeen omschrijft  qua aanpak (ook in ander materiaal voor laagweergave) zoals jouw panelen.    Hier lijkt het iets goedkoper.   Maarja, goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens.
Ik dacht dat ik op die site ook goedkopere panelen had gezien (zon 40% goedkoper) maar kon ze zo snel niet vinden. Of ze hebben natuurlijk de prijzen verhoogd.

Kijk bij alternatieven vooral naar de dempingseigenschappen per frequentiegebied. Mav, hoeveel doet het paneel, op welke frequenties. Als je bijv een teveel aan geluidsdruk hebt tussen 1000 en 3000 Hz, wil je panelen hebben die in dat gebied werken en niet op bijv 4000 Hz en hoger


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Net terug van een hifi show en daar naast wat mooi spul gehoord te hebben, eigenlijk vooral naar de akoestiek toepassingen gekeken in de diverse ruimtes.

Ik kwam daar ook deze tegen. Misschien handig voor als je even snel bij een luistersessie een diffusor op de 1e reflectiepunten wil zetten. (En weer opruimen na de sessie om de waf te vriend te houden :) )
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Maximus_Aurelius

Jij bent in Roermond geweest  ;).
Ik zie het aan de foto.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

St.Even

Quote from: myself on October  6, 2019, 18:28:48
Net terug van een hifi show en daar naast wat mooi spul gehoord te hebben, eigenlijk vooral naar de akoestiek toepassingen gekeken in de diverse ruimtes.

Ik kwam daar ook deze tegen. Misschien handig voor als je even snel bij een luistersessie een diffusor op de 1e reflectiepunten wil zetten. (En weer opruimen na de sessie om de waf te vriend te houden :) )
Dat lijkt een soort vilt?  Een soort difusie en demping in één.  Ziet er goed uit....    Ook om te kopiëren en uit te proberen=)


-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

myself

#1281
Quote from: Maximus_Aurelius on October  6, 2019, 18:33:42
Jij bent in Roermond geweest  ;).
Ik zie het aan de foto.
Yup [emoji3][emoji41]

Trouwens wel knap dat je dat aan deze foto kan zien :) aan de andere kant zijn er op zondag natuurlijk niet teveel shows
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: St.Even on October  6, 2019, 18:34:06
Dat lijkt een soort vilt?  Een soort difusie en demping in één.  Ziet er goed uit....    Ook om te kopiëren en uit te proberen=)


-0- Steve- 0-
Ja, idd vilt. Dus leek me makkelijk te maken en op te bergen. En door de lucht-pockets doet het misschien nog wel meer dan enkel laags (en blijft zo tenminste staan)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Maximus_Aurelius

#1283
Quote from: myself on October  6, 2019, 18:35:14
Yup [emoji3][emoji41]

Trouwens wel knap dat je dat aan deze foto kan zien :) aan de andere kant zijn er op zondag natuurlijk niet teveel shows

Ben gisteren geweest en daardoor herken ik het ;) ;D.
Bij deze winkel kom ik veel en koop ik ook regelmatig wat.

De foto die jij laat zien stond bij Dynaudio en Auralic met Arcam. PMC speelde ook.
Stond ook een Grimm Mu1 maar die kregen ze gisteren niet aan de praat I.v.m. Netwerk probleem.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

myself

Quote from: Maximus_Aurelius on October  6, 2019, 18:47:25
Ben gisteren geweest en daardoor herken ik het ;) ;D.
Bij deze winkel kom ik veel en koop ik ook regelmatig wat.

De foto die jij laat zien stond bij Dynaudio en Auralic met Arcam. PMC speelde ook.
Stond ook een Grimm Mu1 maar die kregen ze gisteren niet aan de praat I.v.m. Netwerk probleem.
[emoji41] idd. Vandaag stond de pmc te spelen met een aantal heel erg bekende nrs (voor mij), dus deze daarnet op mn eigen set weer eens gedraaid.

Vandaag was het een drama op de weg. 45 min langer overgedaan dan verwacht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Maximus_Aurelius

Quote from: myself on October  6, 2019, 18:55:46
[emoji41] idd. Vandaag stond de pmc te spelen met een aantal heel erg bekende nrs (voor mij), dus deze daarnet op mn eigen set weer eens gedraaid.

Vandaag was het een drama op de weg. 45 min langer overgedaan dan verwacht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Met de trein ben ik in 20 minuten in Roermond.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

myself

Afgelopen zondag nog even wat panelen neergezet achter de speakers (vooral om alle harde oppervlakken zoals tv en kastje af te dekken) en dat klonk toch wel mooi.

Maar goed, ik moet even pas op de plaats maken en eens de wijzigingen die ik nog voor ogen heb in de juiste volgorde gaan uitvoeren. Prive is het nog n maandje druk schat ik en dan pak ik dit weer op


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Vandaag de hele dag doorgebracht bij alpha-audio om de mega switch dubbel blinde luistertest te ervaren. Geweldige dag met interessante uitkomsten.

Zie ook de alpha-audio site.

Er zit idd hoorbaar verschil tussen netwerk switches


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1288
Eindelijk eens wat tijd gehad om de eerste metingen te doen
- zonder akoestische demping
- met akoestische demping (maw, wat panelen voor de TV gezet en het restant (4 stuks) op de salontafel gelegd). Foto daarvan staat enkele posts terug.

2 dingen kan ik niet helemaal plaatsen:
- ik kreeg het niet voor elkaar om L+R tegelijk te testen. Pink noise ging wel over beide speakers, maar het testsignaal klonk een heel stuk zachter tov L of R apart. Is hier een simpele verklaring voor? (ik selecteer L of R in REW, dus de kabel van laptop naar voorversterker blijft onaangetast)
- het verschil zonder versus met demping is bij de linker speaker veel groter dan bij de rechter. Scheelt echt veel over het gehele frequentie gebied. De L speaker staat 'in de vrije ruimte' en heeft dus minder invloeden van een achtermuur en toch doet het meer.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1289
Even een update op mn tijdslijn:
- Linn Akurate 4200 net vervangen door Linn Klimax Twin
- hierdoor ipv bi-amp overgegaan op single-amp en dus 1x Crystal cable reference diamond LS kabel minder nodig
- crystal cable reference diamond jumpers toegevoegd
- HTM-1 center verkocht en teruggegaan naar stereo
- crystal cable reference diamond interlinks tussen voor en eindversterker op proef

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

denoontje


myself

Quote from: denoontje on November 29, 2022, 21:12:37
Wat doet de twin vs de 4200?
Iets meer dynamiek, iets meer laagjes in de bas maar vooral meer staging/ruimtelijkheid en scheiding en plaatsing vd instrumenten stemmen. En die was op de 4200 al heel erg goed.

Voor n deel te verklaren waarschijnlijk door de lagere ruisvloer en betere afscherming vd behuizing. (Klimax vs akurate eigenlijk) En aan de andere kant nog meer power op het bas gedeelte waar ook meer stroom nodig is.
Bij lage impedantie is het zeg maar 400-450 watt vs 200 watt op de bas (en 200 op de mid/hoog)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Shadowfox

Kijk ook bij rt60 wat je demping doet. Een sweep hoeft niet zoveel te doen maar demping des te meer en dat zie je daar

myself

Quote from: Shadowfox on November 30, 2022, 09:32:51
Kijk ook bij rt60 wat je demping doet. Een sweep hoeft niet zoveel te doen maar demping des te meer en dat zie je daar
Hoe bedoel je?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

morca

Rt 60 of een waterfall plot , brengen in beeld hoeveel reflectie,s er minder zijn door je panelen.
Die reflectie,s versmeren je geluids beeld.
Minder reflectie
Strakker geluid
Meer detail
Meer genieten  :music:

katwax

Quote from: morca on December  1, 2022, 04:24:03
Rt 60 of een waterfall plot , brengen in beeld hoeveel reflectie,s er minder zijn door je panelen.
Die reflectie,s versmeren je geluids beeld.
Minder reflectie
Strakker geluid
Meer detail
Meer genieten  :music:
Inderdaad en in mijn oren beter dan SPL aanpakken.
Dacay/RT60/Waterfall verbeteren doe je door absorptie of difussie, dit zal ook invloed hebben op SPL.
SPL kan je met DSP ook aanpakken, maar dit zorgt niet voor het "tijdig" uitdoven van het geluid enkel maar voor gelijkmatig volume over heel de freq.
RT60 onder controle zorgt voor een meer "zuiver" geluid, hierdoor hoor je meer details en het geluid van de speakers, niet de ruimte.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

myself

A ja. De rt60 is destijds al eens n keer door soundscape gedaan en zag er 'kaal' al heel behoorlijk uit.

Mijn metingen waren vooral bedoeld om L en R met elkaar te vergelijken.
Ondertussen zijn er wat meer wijzigingen gedaan zoals bijv de grote center speaker die verdwenen is, dus ga na mn volgende aankoop de metingen door maar eens n keer doen :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: myself on November 29, 2022, 19:49:35
Even een update op mn tijdslijn:
- Linn Akurate 4200 net vervangen door Linn Klimax Twin
- hierdoor ipv bi-amp overgegaan op single-amp en dus 1x Crystal cable reference diamond LS kabel minder nodig
- crystal cable reference diamond jumpers toegevoegd
- HTM-1 center verkocht en teruggegaan naar stereo
- crystal cable reference diamond interlinks tussen voor en eindversterker op proef

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
update:
Interlinks tussen voor en eind versterker zijn nu de Crystal Cable Reference Diamond. Mijn hele keten is nu Crystal.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Xander32

Foto's ?! van jouw fraaie set, incl. de nieuwe bekabeling  :thumbs-up:


Quote from: myself on December 12, 2022, 03:04:38
update:
Interlinks tussen voor en eind versterker zijn nu de Crystal Cable Reference Diamond. Mijn hele keten is nu Crystal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

myself

Quote from: Xander32 on December 12, 2022, 06:29:56
Foto's ?! van jouw fraaie set, incl. de nieuwe bekabeling  :thumbs-up:
Die komen zodra de aller aller laatste update er staat ^^
Er is flink wat veranderd als je zo de eerste pagina's bekijkt :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip