Huiskamer HT in vrijstaand huis

Started by NielsLu, January 18, 2013, 22:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Wat bedoel je eigenlijk met vastlopen want dat is mij totaal niet duidelijk.
Ook Marantz/Denon hebben met bepaalde bron-weergever combinaties problemen zoals geen beeld of geen geluid. Een harde reset van de Marantz (power on/off) is de enige remedie dan.
Bij mij is nu de enige altijd werkbare oplossing om eerst de bron en weergever op te starten en vervolgens pas de Marantz alleen dan verloopt de triple HDMI handshake correct.

NielsLu

Quote from: Kjelt on July 16, 2022, 15:05:53
Wat bedoel je eigenlijk met vastlopen want dat is mij totaal niet duidelijk.
Ook Marantz/Denon hebben met bepaalde bron-weergever combinaties problemen zoals geen beeld of geen geluid. Een harde reset van de Marantz (power on/off) is de enige remedie dan.
Bij mij is nu de enige altijd werkbare oplossing om eerst de bron en weergever op te starten en vervolgens pas de Marantz alleen dan verloopt de triple HDMI handshake correct.

De Arcam bevriest volledig. Een power cycle met de aan- uit knop is de enige oplossing om de Arcam weer te laten functioneren.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

morca

Hij speelt wel door toch.
Alleen geen een knop werkt meer.
Alleen de hoofdpower op de receiver want dat is geen tiptoets.


NielsLu

Quote from: morca on July 16, 2022, 15:22:10
Hij speelt wel door toch.
Alleen geen een knop werkt meer.
Alleen de hoofdpower op de receiver want dat is geen tiptoets.

Nee, uiteindelijk stopt ie er helemaal mee.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Ralf67

#204
Ik zou me geld terug vragen.

Zo heb je er geen kl*te aan.

morca

Ik had de tv terug gebracht.
Lg is niet zo bijzonder als de Arcam imo.
En dat is wel de oorzaak zo te lezen.
Ook nog omdat die Sony ontspiegeld is.
Maar goed denk dat Niels zijn keuze gemaakt heeft.
En dat snap ik ergens ook wel na veel gezeur ermee.

H B

Quote from: Ralf67 on July 16, 2022, 16:14:12
Ik zou me geld terug vragen.

Zo heb je er geen kl*te aan.
Dat wil hij niet want dan moet hij alsnog 1000+ euro bijleggen op wat anders.

NielsLu

Quote from: morca on July 16, 2022, 16:25:27
Maar goed denk dat Niels zijn keuze gemaakt heeft.
En dat snap ik ergens ook wel na veel gezeur ermee.

Dat dus. Ik wil graag zsm een goed werkende oplossing. Het staat bij ons in de woonkamer, dus het moet ook gebruiksvriendelijk functioneren.

Als dat betekent dat ik uiteindelijk dan toch m'n verlies maar (deels) moet nemen door een ander apparaat, dan zij dat zo. Al ben ik dan toch nog wel kieskeurig wat ik dan als vervangend product mag verwachten.

Ik laat een opening om een Marantz SR7015 te accepteren (mits we er financieel uitkomen). Ik denk/hoop dat een dergelijke Marantz wel probleemloos functioneert met onze LG tv.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Hierbij even een update.. Samen met de dealer ben ik overeengekomen om een bedrag bij te betalen en mijn AVR390 om te ruilen voor een Arcam AVR5. De dealer neemt mijn AVR390 dus terug.

Hoewel ik meer moet bijbetalen dan ik aanvankelijk wou, denk ik dat we een faire deal hebben gesloten. Hopelijk zijn hiermee alle problemen opgelost.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Kjelt

Ik hoop het voor je maar door weer hetzelfde merk te kiezen hou je een risico op hetzelfde probleem.
Je had beter een ander merk scherm kunnen kopen.
Maar ik hoop voor je dat het nu wel werkt alleen begrijp ik dan niet waarom het eerder niet werkte.

NielsLu

#210
Vandaag heb ik de Arcam AVR5 ontvangen O0. Omdat ik vakantie heb, heb ik de Arcam gelijk aangesloten. Tot nu toe werkt het perfect en heb ik nog geen vastlopers gehad. Hopelijk blijft alles goed functioneren, fingers crossed.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Er is me iets niet helemaal duidelijk qua configuratie in de AVR 5: wij hebben een 5.1.2 setup, waarbij de Atmos speakers bijna in het midden van de woonkamer hangen aan het plafond. In de AVR390 had ik deze speakers ingesteld als Hoogte 1, "L/R top midden klein".

In de AVR 5 kan ik deze optie voor de hoogte speakers niet kiezen, ik kan alleen kiezen voor Height type: "Top" of "Dolby Enabled". Dolby Enabled lijkt me sowieso niet correct in onze setup dus heb ik gekozen voor "Top".

Use channels 6 and 7 heb ik ingesteld op Height front, de andere opties die ik heb zijn "surround back, Bi-amp L/R en zone 2".

Bij de afstanden kan ik dan enkel "Left Top Front" en "Right Top Front" kiezen. Hoe weet de Arcam dan dat de Atmos speakers midden in de kamer hangen? Zoals het nu lijkt, interpreteer ik het dat de Atmos speakers boven de fronts zou moeten hangen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

#212
Inmiddels staat de Arcam AVR5 hier enkele weken. Om te beginnen kan ik bevestigen dat de problemen met de LG tv in combinatie met deze Arcam receiver definitief zijn opgelost :headbanging:

Vooralsnog heb ik nog geen Dirac licentie gekocht, omdat ik eerst zeker wou zijn dat ik niet opnieuw problemen zou krijgen met de combinatie met de LG oled. Dit lijkt dus niet het geval dus ik ga de licentie binnenkort aanschaffen.

Over het geluid ben ik (ondanks dat ik nog geen Dirac heb) meer dan positief; het is de bekende Arcam sound waar ik erg van houd, ondanks dat ik nog zonder Dirac draai. De firmware lijkt veel beter te zijn dan de laatste versie van de AVR390.

De streaming functionaliteiten zijn veel beter en stabieler dan de AVR390. Ook ondersteuning van Tidal Connect (en MQA) is erg fijn, wat een verschil in geluidskwaliteit tov Spotify.

Al met al is deze receiver toch een (ongeplande) upgrade geworden.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D


denoontje

Nice, maar waarom moet je een Dirac licentie kopen...zit dat er niet std bij in?

Kjelt

Quote from: denoontje on August 29, 2022, 17:52:00
Nice, maar waarom moet je een Dirac licentie kopen...zit dat er niet std bij in?
Gold destijds voor Auro ook.
Reden was licentie betaal je per gebruiker.
Nou zul je dit best voor alle apparaten kunnen afkopen maar dat betekent dat de winkelprijs omhoog gaat, ook voor degenen die er geen gebruik van maken.

Christof_G

Quote from: denoontje on August 29, 2022, 17:52:00
Nice, maar waarom moet je een Dirac licentie kopen...zit dat er niet std bij in?
Bij de AVR5 is de licentie apart.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

NielsLu

Quote from: Christof_G on August 29, 2022, 19:43:31
Bij de AVR5 is de licentie apart.

Precies dit inderdaad, de AVR5 is "slechts" voorbereid op Dirac.

Een Dirac licentie kost $349, dit is dan wel voor een full bandwidth versie, de limited bandwidth (20-500Hz) kost $259.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

denoontje

Quote from: NielsLu on August 29, 2022, 20:28:32
Precies dit inderdaad, de AVR5 is "slechts" voorbereid op Dirac.

Een Dirac licentie kost $349, dit is dan wel voor een full bandwidth versie, de limited bandwidth (20-500Hz) kost $259.
Dus ook nog zonder de sub/bass module?

NielsLu

Quote from: denoontje on August 29, 2022, 23:01:06
Dus ook nog zonder de sub/bass module?

Ja klopt, Dirac Live bass control kost ook $349. Een volledige Full bandwidth licentie incl. Dirac Live bass control kost $649. Dat laatste ga ik sowieso niet doen, ik heb 'slechts' één subwoofer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

thommy

Even inpikken bij Arcam eigenaars...

Is die Dirac Live nu het enige verschil tussen de AVR10 en AVR5 , bedoel ik mee dat die er gewwon standaard bijzit met de AVR10??




NielsLu

Quote from: thommy on November 25, 2022, 17:07:40
Even inpikken bij Arcam eigenaars...

Is die Dirac Live nu het enige verschil tussen de AVR10 en AVR5 , bedoel ik mee dat die er gewwon standaard bijzit met de AVR10??

De enige verschillen tussen de AVR5 en de AVR10 zijn:

AVR5 is Dirac voorbereid, de AVR10 heeft een volledige Dirac licentie;
De AVR10 heeft Imax Enhanced en Auro-3D, dat heeft de AVR5 beide niet.

Dit zijn de enige verschillen, verder is de AVR5 identiek aan de AVR10.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D