Review Philips DVP9000S (DVD speler)

Started by Starred, July 20, 2005, 10:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankL

Het is mij niet opgevallen dat er zo'n functie is. De speler zegt wel eens 'resume', maar in het algemeen kom ik dan weer in het menu terecht.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Daklem

Quote from: frankly on November 30, 2005, 14:29:09
Eeuh, Garantie is zo lang als je mag verwachten van een product van een bepaalde prijs.
Dit is omschreven als 'een deugdelijk product', kijk maar eens op; http://www.staiksterk.nl/staiksterk/Consumentenrecht
Frankly

in de praktijk pakt dat toch echt anders uit! Of je moet naar de rechter stappen om je gelijk te krijgen, maar anders kun je het in 99% van de gevallen schudden na 1 jaar met de garantie...

pagra

#27
Vandaag de Philips DVD speler 9000S gehaald en op dit forum over deze speler aan het lezen.  Ik las in deze thread over de "upgrade", zie reactie Sijn.  Kunnen jullie aangeven wat dit precies inhoud???
Bij mij gaat de DVD speler ook aan als ik op de TV remote op de 1 druk.

Hoe kan ik controleren dat ik de laatste versie van deze speler heb???  Is dit buiten op de doos te herkennen.
Ik kan deze speler nog binnen 8 dagen retouneren.

laatste info: net met de Philips Service gebeld: volgens hen is dit niet te verhelpen! 

aan Sijn: heb jij nog info over deze "upgrade"???

Guido

service van philips matig?  :o

wij hebben een tv waarvan bleek dat de beeldbuis defect was (1 jaar buiten garantie). 1 telefoontje naar philips en die verwees ons meteen naar dichtbijzijnde servicepunt. Geheel gratis een nieuwe beeldbuis ingezet, niet eens onderzoekskosten. Dus dat matig mag je wel wat aanscherpen.

pagra

Gisteren heel lang met deze speler getest. 
Speelt alles goed af.  Op Cd en DVD waar honderden MP3's staan worden sommige MP3-bestanden niet afgespeeld maar de speler hangt niet (gewoon op Next drukken).
OOk DVD+R wordt goed afgespeeld maar ik brand wel zoveel mogelijk op de laagste sneldheid.
Verder tevreden met het geluid, beeldkwaliteit (geen ghosting!) en bouwkwaliteit.


Heb de speler aangesloten via Scart RGB.  Weten jullie of de schakelaar achterop Interlace / Progressive op deze uitgang enige invloed heeft???

de schakelaar staat nu op Progressive (eigenwijs als ik ben) en zie niet direct een negatief verschil, wellicht dat deze schakelaar voor scart-rgb geen functie heeft?

Daarnaast ben ik benieuwd naar andere ervaringen met dit apparaat. 

sijn

Progressive werkt niet via scart.

Ik heb mijn speler terug gebracht (na dire maanden) en geld terug gekregen.
Als de upgrade te verkrijgen is, ga ik een nieuwe speler weer kopen.

pagra

Service van Philips is goed :)  Ik ben net in de PW geweest heb heb daar de afspraak gemaakt om de speler om te ruilen wanneer een nieuwe lading van de nieuwste versie van deze speler binnen is.   Wat dat betreft doen ze het bij Philips goed!

Wellicht hebben ze dan ook de volgende zaken opgelost:

  • dat de speler aangaat als je op de TV remote op "1" drukt
  • dat de voeding piept als de speler op standby staat (ga maar luisteren links achter de speler bij de voeding
  • dat meerdere MP3 bitrates correct afgespeeld kunnen worden (192 en  320Kbps werken niet)

Ik vind de speler top en wacht nu op de nieuwe versie.

Mark S

"toevallig" zijn er vandaag 2 DVP9000S spelers op mijn werk gearriveerd. Beide spelers zijn gemodificeerd door het toevoegen van een SDI-uitgang. Vnavond neem ik er 1 mee naar huis om een weekendje CD's te luisteren. Ben benieuwd in hoeverre de CD-weergave verschilt met mijn Marantz DV6200....

Mark S

Quote from: rtoonen on December  1, 2005, 00:01:56
Niemand van de eigenaren hier een antwoord op?
resume functie werkt voor de laatste 5 discs (ook na ejecten)

Mark S

#34
Quote from: Mark S on January 26, 2006, 13:57:21
"toevallig" zijn er vandaag 2 DVP9000S spelers op mijn werk gearriveerd. Beide spelers zijn gemodificeerd door het toevoegen van een SDI-uitgang. Vnavond neem ik er 1 mee naar huis om een weekendje CD's te luisteren. Ben benieuwd in hoeverre de CD-weergave verschilt met mijn Marantz DV6200....

Gisteravond de eerste vergelijking tussen de DVP9000S en mijn Marantz DV6200: zowel op cd-weergave als beeldkwaliteit ligt de Philips echt een straatlengte voor. Vergelijking is gemaakt op de standaard 44.1 setting, dus zonder 88.2 upsampling of DSD stream. Voor films  beide via SCART aangesloten op een gewone breedbeeld TV.

Bij muziek valt vooral op: een dieper doorlopend en strakker laag, en een meer coherent geluidsbeeld door betere/duidelijkere plaatsing van de verschillende instrumenten/muzikanten. Ik vind het wel minder "breed" klinken, maar wel veel meer diepte hebben. Meer detaillering, en tegelijkertijd minder scherpte in het hoog. Alhoewel stemmen soms iets heser lijken te klinken. (schakel ik de sub ook in, dan lijkt dit te verdwijnen).

Videobeeld is retestrak, gestoken scherp, mooie diepe verzadigde kleuren. Echt een plaatje. Opvallend is het verschil met NTSC discs.
De Marantz heeft hier duidelijk moeite mee, vooral de beweging tijdens pans, en o.a. minder kleurverzadiging, en minder scherp. Niet van dit alles op de Philips. Heb een paar van onze eigen producties (zijn altijd NTSC) bekeken. Wow. Meteen een collega 's avonds laat bijkans uit bed gebeld: "morgenvroeg speler nr 2 aansluiten, die en die titels ff kijken, ook de menu's. Je weet niet wat je ziet!"
De meeste van onze dvd's zien wij eigenlijk alleen tijdens simulatie of de "final build" vanuit het authoring programma, en dan nog voornamelijk op monitoren en Cinema Displays, of op een cheap-ass player (uitgaande van wat een gemiddelde consument in het ergste geval in huis kan hebben).

Als dvd-speler zou ik hem best in huis willen hebben. Voor muziek zal ik nog steeds ooit es een dedicated speler in mijn setje willen horen (draai al 8 jaar muziek via dvd-spelers ::) . Alleen de koplampen he.. echt verschrikkelijk. Knalt zelfs in de "laagste stand" moeiteloos dwars door een rookglazen deur. Zou ik hem helemaal onderin moeten zetten om dit euvel te omzeilen.
Maar de komende 2 dagen geniet ik er nog even van voordat ie maandag weer naar mijn werk terug moet.

Peppi

Hoi,
Heeft iemand hem al eens naast een 963sa gezet, ik bedoel is hij veel beter en is het de moeite waard om mijn 963 te gaan vervangen?
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

TVR

Hoe zit het met afspelen van zelf gebrande dvd's ?
Ik las ergens dat de Philips nogal kritisch is en vaak hapert of bevriest.
Zou deze speler een goed alternatief zijn voor een Sony DVP-NS92V ? Die heb ik namelijk maar met het bekende beeldverschuivingsprobleem. Ik overweeg daarom om hem om te ruilen.