Review Philips DVP9000S (DVD speler)

Started by Starred, July 20, 2005, 10:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/5985



QuoteTestindrukken
Over de videokwaliteit kunnen we kort zijn: die is schitterend. We konden geen enkel negatief kenmerk ontdekken, alles in verband met kleuren, kleurovergangen, zwartweergave en zo verder was allemaal piekfijn in orde en op topniveau. De zoomfunctie werkt bij dit toestel precies zoals het hoort: ondertitels worden niet meegezoomd en gezoomd afspelen laat geen hinderlijke symbolen of storingen in het beeld zien. Ook het geluid van deze DVP9000S mag er zijn. De weergave van Super Audio cd is subliem en er zijn geen nadelige artefacten in het geluid te horen. Deze weergave staat op een vergelijkbaar niveau met dat van de eerder door ons geteste Sony DVP-NS930V: we hebben nog geen toestel kunnen testen dat het beter deed dan deze twee (het topmodel van Sony hebben we nog niet aan de tand kunnen voelen, maar dat van Pioneer wel). Bij de opwaardering van een cd naar 88,2 kHz horen we zo goed als geen verschil met de uitgeschakelde opwaardering. Vermoedelijk zal dat dus ook wel de bedoeling geweest zijn. En dus kies je maar voor opwaardering naar DSD. Dat heeft wel degelijk effect in positieve zin, maar je gaat het alleen horen als je installatie van voldoende hoog niveau is en je gehoor nog piekfijn in orde is. Overigens wordt bij een opwaardering de opgewaardeerde data alleen via de analoge uitgangen naar buiten gestuurd: de digitale uitgang blijft dan 44,1 kHz PCM geven (dat is dus standaard cd-kwaliteit). Het komt erop neer, dat de weergave van cd opgewaardeerd naar DSD door deze DVP9000S op hetzelfde niveau staat als de weergave van een cd door een veel duurdere speler zoals een professioneel gemodificeerde NAD C541 (en die vergelijking hebben we dus effectief gemaakt). De DVP9000S heeft wel redelijk lang nodig vooraleer hij een cd begint af te spelen: dat duurt veel langer dan de herkenning van een dvd of een Super Audio cd. De meeste dvd-spelers bevriezen het beeld gedurende een seconde of meer bij het overschakelen naar de tweede laag van een dvd-film, maar deze Philips doet dat niet: het gaat vloeiend door.

Conclusie
Als je graag voor een redelijk lage prijs topprestaties inzake beeld en geluid wil hebben, moet je eigenlijk niet verder kijken: deze Philips DVP9000S biedt een ongelooflijke waar voor zijn geld. Philips laat de concurrentie met andere woorden een echt poepie ruiken!

bmateijsen

Wel erg weinig detail... de weergave van SA-CD is subliem, dat zegt toch helemaal niets??

Starred

Wat wil je nou nog meer dan subliem?  ;D

revo

Quote from: Starred on July 20, 2005, 12:16:10
Wat wil je nou nog meer dan subliem?  ;D
Inderdaad, ik bedoel het is allemaal heel positief dat wil ik wel geloven, maar hoe is ie met video? Op 2 meter breed? Wat doet ie met een test dvd?
Pff zo subjectief als deze zie je ze te vaak die testen.
Living Cinema

Moondance

Ik heb zelf de 9000s op een scherm van twee meter breed. De Philips is gewoon goed.  En voor de prijs hoef je het niet te laten: nog geen 300 euro! (wel even rondkijken, want er zijn zaken die deze machine voor 400 euro verkopen()
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

frankly

Quote from: Moondance on July 20, 2005, 20:32:53
En voor de prijs hoef je het niet te laten: nog geen 300 euro! (wel even rondkijken, want er zijn zaken die deze machine voor 400 euro verkopen()

Moondance, waar heb je hem vandaan dan ??? en hoe zit het met het regiovrij maken?

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Moondance

#6
Heb hem gekocht bij xxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Als je op htforum 9000s als zoekopdracht geeft, moet je ergens informatie vinden over het regiovrij maken van deze dvd-speler. Kan gewoon met de afstandsbediening. Good luck!


commerciele link verwijderd.
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

frankly

Moondance,
Thnx  :D gevonden en gevonden 8)
heb vorige week de neiuwe NeuNeo gekocht,
ga ze eens tegen elkaar testen.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

kraan

Let wel op!!!!!!! >:(. Speler kan geen schijfjes afspelen met Copy control!!! Volgens Philips geen CD's en dus ondersteund dit apparaat deze niet! Voor mij de reden het apparaat om te ruilen.

FrankL

Hmm, lijkt me meer een reden om de schijfjes terug te brengen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

suyver

Weet iemand of je bij deze DVD speler het display permanent uit kunt zetten? Al die lampjes enzo vind ik maar hinderlijk in mijn HT....
Never underestimate the predictability of stupidity...

frankly

Ja dat kan, net als bij de DFR9000, er zit rechtsboven op de remote een 'Dim' knopje, met 3 standen

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Vincent

Quote from: suyver on September 15, 2005, 12:37:22
Weet iemand of je bij deze DVD speler het display permanent uit kunt zetten? Al die lampjes enzo vind ik maar hinderlijk in mijn HT....

Nee dat kan niet zelfs op de minst felle stand zijn ze nog megairritant .. zou willen dat ze uitkonden
aan dat dispaly heb je ook geen ene bal want het is niet afleesbaar van een afstand

Grtz

Vincent

suyver

Hoe vind je de speler verder, is het een aanrader?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Moondance

Speler is zeker een aanrader. Heb hem voor 297 euro gekocht, nieuw. Perfect beeld via HDMI. Geluid is ook niet verkeerd, maar ik gebruik heb niet als cd-speler omdat ik een dedicated cd-speler heb. De koplampen zijn wel irritant. Maar goed, je kunt ook niet alles hebben:-)
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

sijn

Mooi apparaat, mooi geluid. Ik snap alleen niet het nut van music mode, movie mode en sacd direct (via software) en
bass management. Ik gebruik de analoge uitgangen, omdat ik denk dat de DAC beter is van de speler dan van mijn versterker.

roteldebotel

Volgens mij staat er deze maand ook een recensie in de HVT van dit model. In ieder geval rept dat artikel ook over de meerwaarde van een Van Medevoort modificatie (door Philips zelf geautoriseerd). Erg interessant....

TonD

Heb deze speler 10 dagen geleden via BOBshop gekocht, snelle levering. Was er dik tevreden mee, totdat gisteren het loopwerk vreselijk herrie begon te maken. Speler komt in resonantie (trilt en zoemt). Volgens BOBshop moet ik mij rechtstreeks tot Philips wenden voor garantie. Heeft iemand ervaring hiermee? Moet ik de speler naar een service centrum brengen en waar? Op de site van Philips komt er geen service centrum uitrollen, heb wel aan Philips een mail gestuurd hierover. Het liefst wil ik gewoon een nieuwe ipv repareren. Speler is nauwelijks gebruikt.

Gaarne jullie reactie en ervaringen met de service van Philips,

Groeten,

Ton

Moony

#18
Quote from: TonD on October 22, 2005, 17:57:28
Gaarne jullie reactie en ervaringen met de service van Philips,

Service van Philips is niet het voorbeeld van hoe het moet, daarover is al veel gezegd.

Ik heb ooit eens gebeld met Philips en werd toen doorverwezen naar een of ander reparatiecentrum waar het euvel toen onder "coulance" (kostte nog belachelijk veel geld) is verholpen......waarna de speler na een aantal maanden helemaal overleed.

Bel eens met Philips, zou ik dus zeggen.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

frankly

Voor de service bij philips geldt; de aanhouder krijgt uiteindelijk wel service, en als je echt de kritische boze consument uithangt,
is het meestal onder garantie.....
De wet schrijft voor dat de verkoper verantwoordelijk is voor reparaties aan producten die hij verkoopt, hij moet er mee naar philips, niet jij.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

rtoonen

Vraagje: kent deze speler ook een resume functie voor 1 of meerdere DVD's? Mijn huidige Sony speler onthoudt de laatste 40. Er handig.

sijn

Er is een upgrade voor de speler (ICtje vervangen). Let er op dat je dus de nieuwe versie koopt.
Als je de 1 van je Philips TV AB indrukt en de DVD speler gaat aan (vanuit standby), dan heb je een oude versie.

Philips repareert (via de winkel) oude spelers gratis. Hij schijnt er ook sneller van te worden.
Ik ga de speler zelf volgende week omruilen voor een nieuw model.

SilverS8

Het blijft Philips. Zodra er bewegende onderdelen in het spel zijn gaat het mis. Bij mij is in het verleden te veel stuk gegaan van Philips en buiten een TV hoef ik er niets meer van te hebben.

Service is idd matig. Meestal gaat het vlak na het jaar stuk en ja, dan is de garantie ervan af. Wie een grote mond opzet en naar consumenten service schrijft/consumentenbond krijgt vaak nog wat gedaan.

frankly

Quote from: SilverS8 on November 13, 2005, 21:11:06
Het blijft Philips. Zodra er bewegende onderdelen in het spel zijn gaat het mis. Bij mij is in het verleden te veel stuk gegaan van Philips en buiten een TV hoef ik er niets meer van te hebben. Service is idd matig. Meestal gaat het vlak na het jaar stuk en ja, dan is de garantie ervan af. Wie een grote mond opzet en naar consumenten service schrijft/consumentenbond krijgt vaak nog wat gedaan.

Eeuh, Garantie is zo lang als je mag verwachten van een product van een bepaalde prijs.
Dit is omschreven als 'een deugdelijk product', kijk maar eens op; http://www.staiksterk.nl/staiksterk/Consumentenrecht
Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

rtoonen

Quote from: rtoonen on October 31, 2005, 14:33:12
Vraagje: kent deze speler ook een resume functie voor 1 of meerdere DVD's? Mijn huidige Sony speler onthoudt de laatste 40. Er handig.

Niemand van de eigenaren hier een antwoord op?