Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Ik heb uiteindelijk de opstelling een kwartslag gedraaid. En zo past het wel. De beamer ophangen was nog wel een klusje. Ik maak gebruik van een Newstar C80 plafond beugel. Toen ik de Sony er aan hing kantelde deze meteen naar achter. Het ophangpunt op de Sony is niet in het midden van het zwaartepunt. Dus alles er weer af en de schroef die het draaien en kantelen mogelijk maakt, zo vast mogelijk gedraaid. En nu maar hopen dat hij zo blijft hangen  ;D

Zymotic

#251
Voorheen had ik al eens HT, maar na de komst van wat kids had ik daar geen voldoende ruimte meer voor. Uiteindelijk kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en ben ik opnieuw begonnen in een kleinere ruimte. En zo goedkoop mogelijk :) De Marantz SR6006 had ik nog over van de vorige HT. Voor de speakers ben ik gegaan voor JM Lab Sib&Cub . Aangezien ik meestal in de avond kijk en het volume toch niet te hard kan (slapende kinderen) voldoen prima in deze ruimte. Deze set heb ik op marktplaats gekocht voor €250,- .

In mijn vorige HT had ik een Sony HW30es. Deze beviel heel goed en toen ben ik opzoek gegaan naar iets wat in de buurt kwam. Wederom op marktplaats een HW55 kunnen kopen voor € 1250,- . Toen nog een spanscherm (210 cm,ook op MP) voor  € 75,- opgehaald. De mediaspeler is een HD-Dune 3D ( 2e hands € 150,- toentertijd)

Als laatste aanwinsten de relax-stoelen ( € 400,-) en de popcornmachine (€180,-)

Ik heb bewust de prijzen erbij gezet om te laten zien dat je met een bescheiden budget toch een hele leuke HT kan maken. De Ikea kast, gordijnen, kleed en Lego heb ik niet meegenomen in de prijzen omdat dat aankleding is die je natuurlijk niet echt nodig hebt maar wel de boel mooi aankleden)

Zymotic

Als to do klusjes heb ik nog; kabels wegwerken, spotjes ophangen en verlichte filmposters.

Hier wat actiefoto's


Toni71

Leuke bioscoop zo.:)

skyfox

Geweldig toch! Met klein budget en een kleine(re) ruimte kan je toch een enorm leuk HT bouwen. Ik geniet ook bijna dagelijks van m'n Little Cinema. Links en rechts een compromis, maar intens genieten. Veel plezier van je ruimte!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jahtari

Nice, ziet relaxed uit, veel plezier gewenst!  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Zymotic

Ik zit nu toch te twijfelen over filmposters. Ik vind het wel mooi staan, maar ben bang voor reflecties. Heeft iemand anders daar ervaring mee?

Richi

Ziet er mooi uit. Voor mij is het ook deel van de hobby, om voor een klein budget toch veel voor elkaar te krijgen. En vooral 2e hands loop je weinig risico als je goed kan inkopen. En dan kan je ook nog eens wisselen om iets uit te proberen zonder dat het veel geld kost. Hooguit wat benzine om het op te halen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Martijnst1990

Gave ruimte zo! Leuk om overal de prijzen van bij te zetten. Mooie kleur ook op de muur, heeft deze een naam? En komen er nog wat akoestische aanpassingen of is dat niet nodig?

Popcorn machine is ook gaaf, die moet hier ook gaan komen straks van mn vriendin ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zymotic

De kleur is heel donker grijs, als ik thuis ben zal ik het RAL nummer even voor je opzoeken. Popcorn(machine) geeft net dat beetje extra tijdens het film kijken en wordt ook erg gewaardeerd door de kinderen  :popcorn:

denoontje

Ik zeg...goed gedaan en lekker genieten.

PascalP

Quote from: Zymotic on June 16, 2020, 08:55:45
Ik zit nu toch te twijfelen over filmposters. Ik vind het wel mooi staan, maar ben bang voor reflecties. Heeft iemand anders daar ervaring mee?

Mooie ruimte hoor, lekker genieten!

Heb zelf ook posters hangen en heb er weinig last van, heb dan wel fotolijsten met anti-reflectieglas gepakt, dacht dat die van lijstenfabriek.nl kwamen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

cine(d)rama

#262
Hallo .

Ziet er goed uit  :clapping:

Ik heb destijds (jullie 2015 )je 4 rode bioscoopstoelen overgenomen waar ik nog steeds met veel plezier veel gebruik van maak  ;D

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Zymotic

Quote from: cine(d)rama on June 16, 2020, 19:25:23
Hallo .

Ziet er goed uit  :clapping:

Ik heb destijds (jullie 2015 )je 4 rode bioscoopstoelen overgenomen waar ik nog steeds met veel plezier veel gebruik van maak  ;D

Gr Andre
Leuk om te horen dat je er nog steeds plezier van hebt! Dat was inderdaad bij de ontmanteling van mijn vorige HT.

Gerjan1994

Mooie ruimte hoor !, vind dit soort HTs veel leuker dan een bijna perfecte.
Het leukste van de hobby vind ik het verbeteren van je ruimte.  :coffee:
Kijk je ook 3d ?

Zymotic

Dank je wel! In het begin wel 3D gekeken,maar de laatste tijd bijna niet meer. Er komt ook niet veel meer uit lijkt wel.

Gerjan1994

Ik was benieuwd waar je dat audio rack vandaan hebt?
Nog steeds lekker aan het genieten ?  ;D

DustinV

Erg leuk. Hoe groot is deze ruimte?

Zymotic

Quote from: Gerjan1994 on July 31, 2020, 19:45:22
Ik was benieuwd waar je dat audio rack vandaan hebt?
Nog steeds lekker aan het genieten ?  ;D

Marktplaats  ;D

Het is een Solid Steel 5.4

Gister nog met mijn vrouw over de HT gesproken. Het is echt een plek in huis waar ik mij even helemaal kan terugtrekken uit mijn toch wel drukke leven (3 kleine kinderen, full time baan  ;D) . Dus nog steeds erg blij mee. Af en toe denk ik nog wel eens aan het upgraden van de beamer, maar aan de andere kant mis ik niet echt iets.

Zymotic

Quote from: DustinV on August  1, 2020, 08:37:21
Erg leuk. Hoe groot is deze ruimte?


Dank je wel! De ruimte is 4 x 3.60.

skyfox

Zie ik als mogelijke upgrade nu een akoestisch transparant scherm op kamerbreedte als een van de mogelijkheden? Speakers achter het scherm voor een mooie, cleane look. Just saying ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zymotic

Quote from: skyfox on August  1, 2020, 17:06:24
Zie ik als mogelijke upgrade nu een akoestisch transparant scherm op kamerbreedte als een van de mogelijkheden? Speakers achter het scherm voor een mooie, cleane look. Just saying ;)

Dat zou zeker mooi zijn! Alleen heb ik het "probleem" dat naast het scherm de deur zit. Ik kan dus niet veel naar voren met het scherm. Ook mis ik dan afstand die de projector nodig heeft.

MLCinema

Heel gaaf om te zien wat je met een relatief bescheiden budget hebt weten te realiseren[emoji4]. Niks mis mee! En dat kriebelen blijft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Zymotic

Quote from: Kamidioblitz on August  1, 2020, 19:12:10
Heel gaaf om te zien wat je met een relatief bescheiden budget hebt weten te realiseren[emoji4]. Niks mis mee! En dat kriebelen blijft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thanks!

Zymotic

Quote from: Zymotic on August  1, 2020, 11:09:50
Marktplaats  ;D

Het is een Solid Steel 5.4


Mezelf even corrigeren, de SS 5.4 was mijn vorige rack  :-X Het rack wat er nu staat is van Standesign.