Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Wow! dat klinkt wel erg goed. :clapping:

Ik probeer mijn vrouw hier ook te overtuigen van de noodzaak voor een 3D projector. Helaas tot op heden nog niet veel beweging.  :(

Heb je Verschrikkelijke Ikke al in 3D gekeken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Neem haar een keer mee, kan ze zelf komen kijken. Ik woon niet heel ver bij je vandaan volgens mij.

Verschrikkelijke Ikke ga ik morgenavond bekijken. Zijn er nog speciale dingen of scenes waar ik speciaal op moet letten voor je?

clockwork

Quote from: Zymotic on November 28, 2011, 10:27:25
Neem haar een keer mee, kan ze zelf komen kijken. Ik woon niet heel ver bij je vandaan volgens mij.

Verschrikkelijke Ikke ga ik morgenavond bekijken. Zijn er nog speciale dingen of scenes waar ik speciaal op moet letten voor je?

Dank je voor de uitnodiging! Wie weet doe ik een poging. En anders kom ik graag een keer alleen langs. We wonen idd niet zo ver bij elkaar vandaan.

Nee, je hoeft niet speciaal op scenes te letten. Deze film was mijn eerste kennismaking met 3D. De achtbaan scene vond ik met name erg mooi.

Volgens mij gaat de Lion King ook erg mooi worden in 3D.   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

john2910

Quote from: Zymotic on November 28, 2011, 10:27:25
Neem haar een keer mee, kan ze zelf komen kijken. Ik woon niet heel ver bij je vandaan volgens mij.

Verschrikkelijke Ikke ga ik morgenavond bekijken. Zijn er nog speciale dingen of scenes waar ik speciaal op moet letten voor je?

Hallo zou je ook sammy avonturen 3d kunnen bemachtigen.

En dan een verslag uit kunnen brengen wat betreft de ghosting met deze film.

Mvg

Zymotic

#79
Quote from: john2910 on November 28, 2011, 14:32:55
Hallo zou je ook sammy avonturen 3d kunnen bemachtigen.

En dan een verslag uit kunnen brengen wat betreft de ghosting met deze film.

Mvg

Helaas, ik ken niemand met deze film. Maar je bent welkom om hem hier  te bekijken.

Zymotic

Net een stukje van Verschrikkelijke Ikke gekeken, zag er prima uit op 1 puntje na (wat ik ook bij andere films zag) bij hele lichte scenes zie ik de shutters van de brillen. Ik weet niet of dit na calibratie beter wordt

john2910

Quote from: Zymotic on November 29, 2011, 22:57:56
Net een stukje van Verschrikkelijke Ikke gekeken, zag er prima uit op 1 puntje na (wat ik ook bij andere films zag) bij hele lichte scenes zie ik de shutters van de brillen. Ik weet niet of dit na calibratie beter wordt

Geen ghosting gezien?

Mvg

Zymotic

Zelden, heel af en toe zie je wel eens iets, maar daar moet je dan wel naar zoeken.

mtissink

Yes! Ik heb nu ook beeld! :)
Daar in het hoge noorden (:P) gaat het ook goed lees ik hier!
Van t weekend maar eens wat films erdoor raggen! :D
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Zymotic

Net een deal gesloten. Eindelijk een fatsoenlijk meubel ipv mijn IKEA tafeltje. Mijn vrouw rijdt morgen helemaal naar Harlingen om een Solidsteel 5.4 audiorack op te halen :pompom:

Zymotic

Hier dan eindelijk wat foto's van mijn ge-upgrade HT

Het Solidsteel 5.4 rack die vandaag is opgehaald door mijn vrouw:


De Sony VPL-HW30 :inlove:


Het Kingpin scherm en JMLabs speakers (volgende upgrade wordt een zwart gordijn achter het scherm)


Overzichtje. (blanke tafeltje is inmiddels weg. De glimmende zwarte vlakken zijn plekken die ik had bijgewerkt met hoogglans verf ipv muurverf. Ook nog eens aanpakken. Maar omdat het achter me is, geen prioriteit  ;))

clockwork

 :thumbs-up:Ziet er mooi uit! Kan me voorstellen dat je hier heel wat uurtje doorbrengt.

Als ik dit zo zie, gaat het bij mij ook wel kriebelen. Toch nog maar eens een balletje opgooien over een dedicated ruimte.... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Dat ik deze HT gemist heb :o

Ik dacht dat je in het topic van mtissink een grapje maakte over Zolder nr. X, als de zoveelste zolder, maar je topic heet echt zo :D

Erg mooi heb je het voor elkaar. We hebben dezelfde stoelen en hebben zelfs dezelfde beamer gehad ;) Lijkt ze geen straf om daar een filmpje te kijken!

Heb je ook nog iets aan de akoestiek moeten doen? Of staat dat nog op je wensenlijstje?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Lol het is toch ook de zoveelste zolder  ;)

Ik heb nog niets aan de akoestiek gedaan, maar de 17e gaan we proberen wat te meten.

Zymotic

Nu een weekje aan het draaien met de jouwhifi/raphie's stekkerblok en een Solidsteel 5.4 audiomeubel. Wat me is opgevallen, is dat de soundbubble opeens een stuk beter is. Had dit niet verwacht. Ik had deze aankopen ook meer gedaan voor de looks.

Nu dus extra blij mee ;D

skyfox

Stomme vraag misschien, maar hoe staat/hangt je scherm? Het lijkt alsof het scherm "zweeft". Op de foto's kan ik het niet beter zien...

Heb je enig idee of het contrasttechnisch beter is om direct achter het scherm een zwarte wand te hebben? Of maakt dit niet echt uit en zijn bijv. golvende zwartvelouren gordijnen net zo effectief?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zymotic

Het scherm hangt nu aan een houten frame. Dit wil ik ook nog aan pakken. Voor het contrast maakt het niet echt uit. Als de lichten uit zijn is het een batcave.

Wat voor materiaal er achterhangt is opzich niet belangrijk, als het maar zwart is en niet reflecteerd.

henkhifi

Hallo Zymotic

effe je topic gelezen ziet er netjes uit lijkt kwa kleur wat op Htip zijn ruimte die het ook goed voor elkaar heeft

ik moet nog beginnen zodra ik wat meer tijd heb  en de kleuren combinatie word een beetje zoals bij jullie

ik moet ook nog foto,s maken maar weet nog niet hoe ik ze hier moet plaatsen

gr Henk
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Zymotic

Hoi Henk,

bedankt voor het compliment!

foto's plaats ik altijd via www.mijnalbum.nl. Als je daar een account aanmaakt kan je makkelijk foto's plaatsen.

Die willen we natuurlijk wel zien. Als je er niet uitkomt stuur je maar even een pm.

grt

mtissink

Ahh.., en wij kijken nog elke keer met ontzettend veel plezier naar jouw oude beamer! Gister ook weer een CSI:NY marathon gehouden. Bijna een half seizoen in 1 avond erdoor! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Zymotic

Vanochtend "even" langs Frank geweest voor de eerst calibratie van de Sony HW30. Zoals gewoonlijk heel hartelijk ontvangen en prima werk afgeleverd.

Hier de resultaten:

Voor:







Na:



clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten. Zoonlief wilt aandacht  :bigsmile:  Hopelijk zo nog even tijd om te kijken.

Zymotic

Ik heb even kunnen testen, en ja ik zie verschil!

Al moet ik wel nog aan het beeld wennen, het lijkt een stuk groener geworden en de punch is er een beetje vanaf. Waarschijnlijk wel zoals het hoort, maar wel wennen.

Zymotic

Vanochtend even wat meer en beter kunnen testen. Verschillende scenes van The Lion King bekeken, en ik moet toch wel zeggen dat het snel went  ;D
De kleuren zijn nu veel intenser en dieper. Rood in nu ook echt rood.Contract lijkt ook wel een stuk beter geworden. Als ik nu switch naar de standaard instellingen lijkt het wel of er een waas over de kleuren hangt. NA de ISF calibratie is die helemaal verdwenen.